Vision95 Opublikowano 11 Maja Opublikowano 11 Maja Siema, ostatnio robiłem to może z grubsza nakreślę jak się za to zabrać i na tyle ile mam fot pomogę to przedstawić. Na wstępnie potrzebne rzeczy: -Zmywacz Hamulcowy 2x duża pucha -Masa uszczelniająca (coś odpornego na olej i temperatury, Polecam Victor Reinz ale tym razem sklejone Elring) -Olej do dyfra 1L Narzędzia: -Zestaw narzędzi IMBUS/TORX/NASADOWE/PŁASKO-OCZKOWE -Oczywiście młotek -Palnik by się przydał jeżeli nigdy nie wymieniany. -Sprężarka do czyszczenia -Lewarek, kobyłki No dobra, możemy zaczynać. Ja to robiłem normalnie z ziemi. Jest to bardzo nie wygodne ale idzie to zrobić. Więc lewarujemy prawą stronę, pokładamy kobyłkę dla bezpieczeństwa(Trzeba podnieść tak wysoko, żeby można było pracować pod samochodem. Wciskamy się pod auto i widzimy taki widok. Pomiędzy półoś a trzema śrubami jest korek, jest on na Imbus 8mm bodajże, już dokładnie zapomniałem w każdym bądź razie jak się do tego zabrać. Przede wszystkim musimy sprawdzić czy wdamy radę go odkręcić. U mnie Imbus się obślizgał i musiałem nabić inny klucz wielogwiazdkowy, może być większy Imbus, torx zależy kto co ma. Ale musimy już coś zadziałać, u mnie grzanie palnikiem, strzał z młotka plus strzał kluczem żeby zerwać gwint pomógł i się odkręciło. (uwaga jak odkręcicie całkiem to poleci olej z dyfra bo jest to też jakaś miarka.) Następnie, musimy zrobić sobie miejsce, żeby zabrać się za tylny dekiel więc odkręcamy trzy przednie śruby który zaznaczam na zdjęciu. Klucz E22 Potem musimy odkręcić kluczem kluczem bodajże 18 (jeżeli dobrze pamiętam) od boków z dwóch stron dyfer. Wcześniej dyfer trzeba podlewarować, żeby nie spadł. Lewarkiem go kładziemy tak jak tutaj na foto. Uwaga na przewody od czujników. Trzeba je rozdzielić. Łapiemy jedną końcówkę i drugą i szarpiemy. One się rozdzielają normalnie. Podkładamy miskę pod dyfer, odkręcamy cały tylny dekiel. Klucz 15 nasadowy i jazda. Spuszczamy olej dekiel na stół do czyszczenia i i tak samo musimy wyczyścić środek gruszki plus magnez który po zdjęciu dekla znajduje się w specjalnym miejscu po prawej stronie. Gruszkę musimy z grubsza ogarnąć ponieważ cały olej nie zleci i tu przychodzi z pomocą Brake Cleaner i sprężarka. Psikamy wszędzie gdzie się da i czyścimy wszystko w miarę możliwości. Ja dostałem polecenie żeby nie robić tego dokładnie bo zawsze coś tam zostanie. KŁADZIEMY Z POWROTEM MAGNEZ NA SWOJE MIEJSCE. Tak samo czyścimy dekiel tylny i odtłuszczamy przylgnie. Walimy masy uszczelniającej i skręcamy go z powrotem. Wlewamy olej przez otwór który męczyliśmy się na początku. Olej jaki musi stosować jest zależny czy macie szperę czy dyfer otwarty. W moim przypadku była szpera więc jest to Motul 90 PA z dodatkiem do szper On ma specjalny kranik, że to tak nazwę który ułatwia wlewanie oleju, póki jest na dole jest dosyć dobre dojście. Ładujemy całego litra do środka i zakręcamy korek z powrotem. Dociągamy go aż stanie i ciut. nie na chama. Dyfer podnosimy lewarkiem do góry i składamy w odwrotnej kolejności. Robota jest dosyć prosta powinna zająć maks 3h. Ja się bawiłem długo ale nie wiedziałem i odkręcałem tylne tuleje wózka które przysporzyły mi mnóstwo problemu. Także mam nadzieje, że materiał się przyda. 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się