Jus-Tinka Opublikowano 22 Lutego Autor Opublikowano 22 Lutego Finalnie ogarnięte BOSE. Trochę lutowania było. Trzeba było rozciąć kabelki od starej wtyczki co było CDR i MID, przelutować je do nowej wtyczki CID+NCDC (z zachowaniem pinout w nowej). Co do wrażeń, to lepszy dźwięk w porównaniu do stock'owego nagłośnienia, lepsze basy i tony wysokie (chociaż tweetery są o takich samych numerach seryjnych jak stock i BOSE). Na końcu gniazdo na bezpiecznik 20A do przewodu +12V (czerwony), wpiętego pod plus dmuchawy w skrzynce bezpieczników. Jeszcze zostało ogarnięcie modułu Bluetooth v4.0 do NCDC 2015. Wpadły emblematy BOSE: Dokładka do zderzaka przedniego. Co prawda, nie ori, bo w planach jest ori zderzak irmscher. Widać, że niektórzy twierdzą, że jest Omega C Na razie przymiarka na szybko. Później na malowanko razem z lotką 1
Jus-Tinka Opublikowano 27 Lutego Autor Opublikowano 27 Lutego @Misiek w końcu założył moduł LN-BT02 Bluetooth V4.0 z AUX IN. Przy okazji zdjęte atrapy przycisków Zdejmujemy przedni panel od radia. Wcześniej wyjmujemy magazynek, gdyż będzie on zbędny. W moim przypadku i tak nie korzystam z tego. Będzie potrzebne miejsce na moduł w/w. Teraz bierzemy się za radio. Jak wiadomo składa się z 2 części. Pierwsza to CD+radio+wzmacniacz, druga to zmieniarka-CDC. Po lewej radio główne, po prawej zmieniarka Teraz w pokrywie od CDC robimy otwór. Ja akurat zrobiłem 13mm. Potrzebne to do przeciągnięcia przewodów z płytki tj. zasilanie +12V i OUT Po zdjęciu pokrywy z radia głównego ukazuje się na płyta główna i do niej lutujemy w/w przewody: Najpierw +12V, najlepiej po stacyjce, aby moduł nie był cały czas włączony: Teraz kolej na kabelek OUT (można też rozciąć taśmę, a dokładnie odpowiednie kabelki, jednak ja wolałem nie psuć jej): Mając to ogarnięte przekładamy zasilanie i sygnał przez otwory w pokrywie CDC i radia głównego i składamy do kupy: Do kabelka od AUX IN lutujemy gniazdo jack 3,5 mm. Po złożeniu wygląda to tak: Teraz musimy jakoś odizolować nasz układzik, musi on wejść w miejsce wyciągniętej wcześniej zmieniarki. Ja poszedłem po bandzie i całość owinąłem taśmą: Zakładamy frontowy panel. Moduł chowamy do środka a panel sterowania, mikrofon i gniazdo AUX IN przeciągamy przez klapkę od wkładania zmieniarki: Teraz możemy przykleić na taśmę dwustronną panel sterowania do klapki. Całość wygląda tak: Ciesząc się kawałem odwalonej roboty, montujemy całość w aucie: Niżej z zaślepkami/atrapami przycisków (został z nich usunięty klej, następnie zostały zmatowione i pomalowane czarną farbą w sprayu w mat): To by było na tyle jeśli chodzi o montaż. Teraz zasada działania: Jak wiadomo moduł zaczyna działać jeśli przekręcimy kluczyk w pozycję ZAPŁON. 1 - na płytce są dwie diody, czerwona (zasilanie) i niebieska (komunikacja z bluetooth) 2 - po podaniu zasilania pali się czerwona dioda i miga niebieska. W tym momencie włączamy bluetooth w smarfonie i wyszukujemy. U mnie jest pod nazwą LANNI: 3 - po sparowaniu dioda niebieska świeci światłem ciągłym, z kolei w radio naciskamy CDC, a w smartphonie możemy włączyć już muzykę lub cokolwiek co wytwarza dźwięk. 4 - po odtworzeniu dźwięku niebieska dioda zaczyna migać. 5 - można podgłośnić bluetooth w telefonie i regulować głośnością w radiu 6 - można też połączyć kablem korzystając z wcześniej przygotowanego gniazda 3.5 mm AUX IN Przy odtwarzaniu muzyki panel sterowania ma następujące funkcje: Key 1 - utwór wstecz/lewo Key 2 - Pauza/Start Key 3 - utwór następny/prawo Przy rozmowie telefonicznej: Key 2 - Zakończenie/Odebranie rozmowy Na wyświetlaczu CID będzie napis NO MAGAZINE. Jest to normalne z wiadomych przyczyn: VIDEO: 1 - przed sparowaniem: 2 - po sparowaniu: 1
Jus-Tinka Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca Dokładka przednia i lotka na klapę zamontowana: Wymieniłam w końcu dywaniki i matę bagażnika. Brałam z rantem ze względu na porę, co by wody jak najmniej było. pasują dobrze. W zestawie są też klipsy mocujące, ale jakoś nie pasują Ogólnie trzymają się dobrze nie zjeżdżają, tak jak i mata. Jakiś czas później zostały zamontowane ringi na zegary. Trzeba tylko było wypolerować przed montażem: Już po montażu: 3
Jus-Tinka Opublikowano 5 Marca Autor Opublikowano 5 Marca Wpadły cztery 17 na letnich. Na razie od SAAB'a. Znaczek ze szwedzkim logiem będę musiał zastąpić piorunem Opony raczej na sezon/dwa. Przed zakupem oczywiście najpierw sprawdzenie na wulkanizacji. Z innej beczki ... I znowu wyciąganie radio i sprawdzanie kabli. Nie można było się połączyć Op-Comem z radiem. Okazało się że brakowało jednego kabelka. Chodzi o kabel diagnostyczny. Ze wtyczki radia PIN 27 (brązowo/biały) do gniazda OBD - pin 7. Teraz wszystko działa jak powinno. Można się połączyć, zrobić parę testów itp itd: Niżej rozpiska złącza obd OBD po 1996 roku: Niżej pinout w NCDC 2015. Kolor czarny- pin aktywny (obecny), kolor biały - pin nieaktywny (nieobecny) Są zaznaczone 3 sekcje: - czerwona - wyświetlacz RGB - zielona - diagnostyka i komunikacja po CAN - niebieska - telefon, bieg wsteczny, CD i CDR Pin 27 odpowiada za diagnostykę radia. W przypadku jego braku należy połączyć go z pinem 7 gniazda OBD. Kabel brązowy/biały ....... Odnośnie podświetlenia zegarów. W2W jest w oryginale. Można dać W3W. Obecnie mam W2W. Tak wygląda podświetlenie żaróweczkami W5W w dzień z jasnością na maksa:
Jus-Tinka Opublikowano 8 Marca Autor Opublikowano 8 Marca Od jakiegoś czasu zmagałam się z niskim napięciem ładowania. Objawiało się to słabą mocą auta i przygaszaniem (bardzo słabym) kontrolek. Pomyślałam, że aku. Robię krótkie dystanse i takie tam. Dałem sobie spokój. Jednak po uruchomieniu auta, kontrolka aku nie zniknęła. I tu zonk. No to pod machę i look. Pasek spadł. Patrzę, napinacz i rolka na swoim miejscu. Ale przyjrzałam się pompie wspomagania i to okazało się, że jedna śruba była poluzowana (górna). Natomiast dolna śruba była zerwana. Po prostu tak jakby ścięta. To było przyczyną spadnięcia paska. No to długo się nie zastanawiając, pompę na warsztat i robota Ale najpierw demontaż rolki napinacza i pompy: Stara rolka: Pompa wspomagania. Wdać kawałek śruby w gwincie: Tu już @Misiek ogarniał w pracy ten temat. Wiertło 4 mm (co by centralnie punkt zrobić) i 6,8 mm, wkrętarka i gwintownik przedłużany M8: I po sprawie Teraz zakup gadżetów: - pasek Continental S - rolka napinacza MaxGear (nie było Ina ). Tak na szybkiego wziąłem. Łożysko w starej szumiało po sprawdzeniu - 2 śruby M8 L-80 mm maszynowe utwardzane 10.9 w ocynku. Tamte wchodziły fabrycznie na głębokość jakieś 20 mm. A gwintu jest więcej. Teraz mam przez całość - olej do wspomagania Dextron II czerwony Montaż: Napięcie po całej robocie. Od razu lepiej Na koniec zmiana kół na 17-stki. Obeszło się bez dystansów. Przypominam ET 41. Dekielki do zmiany. Zdjęcie na szybko - przód 235/45 - tył 225/50 3
Jus-Tinka Opublikowano 11 Marca Autor Opublikowano 11 Marca Tak było. @Misiek kupił zabawkę Przy okazji test działania interfejsu MDI, Tech 2 Win na mojej omedze: No i mały spoiler z zakupu Omegi przez Miśka: Więcej o niej pod linkiem niżej: I tak pluszowy bawił się zabawką i na pierwszy rzut zmieniłe język (oryginalnie był niemiecki) w MID-zie, rozmiar kół, wyposażenie i spalanie. NA wyświetlaczu jest Rok 2002. To przez to, że Mam ECU był zmieniany z Y22XE na Z22XE z tego roku. Nie ma to znaczenia w programowaniu MID'a po 1999 2
Jus-Tinka Opublikowano 16 Marca Autor Opublikowano 16 Marca Wpadły D2S Osram Xenarc 66240 4300K. Lampka USB w prezencie z żarnikami. Z racji tego, że jeden wyzionął ducha wymieniam od razy dwa - co by barwy takie same były. Wpadły też popiołki @Grabarz Dzięki. Ogólnie jednej brakowało, ale że są w bardzo ładnym stanie wziąłam komplet: I tu Grabula wszczepił mi wizję zamontowania tweeterów w nich, co by na wyższym poziome były i było by lepiej słychać. Bo obecnie mam zamontowane niżej w standardzie koło wooferów. A że mi zostały jeszcze 2 to i miejsce się dla nich znajdzie. Także wiertło koronkowe i montaż. Ale to później. ....... Próbowałam rozkodować nr. VIN i dowiedzieć się jak wersja wyposażenia jest i mi wyszło, że ELEGANCE Mianowicie: Przepisujemy z nr VIN po kolei litery/cyfry 4,5,7,8,9 Czyli mamy: 0VM35 gdzie 0V_35 to kombi. Patrzymy na tabelkę wyżej szukamy. W przypadku wersji OMEGA i SELECTION kody są takie same. Więc patrzymy już na datę produkcji. 1
Jus-Tinka Opublikowano 21 Marca Autor Opublikowano 21 Marca Jak wiecie po wymianie kompa z Y22XE na Z22XE samochód odzyskał moc i takie tam. Jednak palił mi się CHECK (Błąd czujnika położenia wału korbowego P0335). Samochód jeździł normalnie na gazie i benzynie. Na starym kompie tego nie było, ale samochód był mułowaty. Okazało się że przy zakładaniu LPG gazownicy wpieli się w czujnik wałka aby rejestrować dane RPM. Trzeba było ten przewód odłączyć od czujnika wałka i dać go pod cewkę (1 cylinder). Oczywiście to wszystko w pinach przy wtyczce od kompa. Błędu niema na Z22XE i na starym kompie (sprawdzone) chodzi normalnie jak na początku. Także wynika z tego, że niepotrzebnie był kupiony komp. Teraz na gazie potrafi mi zgasnąć, ale to muszę jechać do fachmanów i powiedzieć im o zmianie przewodu i żeby się podłączyli pod kompa LPG i to zmienili, a przy okazji wyregulowali gaz i zmienili filtry. Poza tym takiego szczególnego na razie się nie dzieje, poza fantami od @Yasió Uszczelki i dystanse 30 mm. Uszczelka kolektora ssącego i wydechowego. Za jakiś czas postanowiłam odwiedzić gazmena na serwis instalacji LPG. Przy okazji zmienione filtry fazy lotnej i ciekłej. Zmienione w programie, że RPM bierze z cewki (1 cylinder). No i przy okazji regulacja. Całość wpisana w książeczkę Teraz Omega nie gaśnie, jak to miało miejsce wcześniej. Błędów brak, żadne CHECKI się nie świecą Za 10k lub 15k następna wizyta. .............. W między czasie dołożony został plus od aku do alternatora, oczyściłem łącza przy klemach, klemy. Dodałem trochę smaru miedzianego. W późniejszym czasie chcę dołożyć/zmienić przewód ujemny 2
Jus-Tinka Opublikowano 29 Marca Autor Opublikowano 29 Marca I wpadło lusterko fotochrom z diodą od Vectry Czas na montaż: Piny od dołu: 1 - +12V (po zapłonie) do bezpiecznika K15 2 - masa 3 - bieg wsteczny biało/czarny od ASB Masa: +12V po stacyjce. Bezpiecznik K15: Biało/czarny od ASB koło słupka od kierowcy: I efekt końcowy 2
Jus-Tinka Opublikowano 2 Kwietnia Autor Opublikowano 2 Kwietnia Mimo zmęczenia po sobotniej imprezce, zakasałam rękawy i zaczęłam dziś sprzątać "spadek" po @Misiek w postaci Tinkowozu . Zdążyłam między grillowaniem odkurzyć wnętrze , wyczyścić wszystkie plastikowe bezowe elementy pokryte gumowanym badziewiem oraz klejące przyciski - pomógł mi w tym środek do czyszczenia grilla. Od tej pory będzie on w stałym wyposażeniu kosmetyków samochodowych w moim bagaju Komora silnika również wyczyszczona - tu zagoniłam za kare @Misiek (niech coś posprząta po sobie ) Jutro po pracy kolejny plan na resztę zadań związanych z dokończeniem sprzątania wnętrza m.in czyszczenie tapicerki chociaż miejscowo, tu mam obawy czy nie wyjdą mi zacieki. Śladu po zeszłorocznym praniu całego wnętrza auta nie ma - zasługa oczywiście @Misiek A więc lecimy dalej z tematem... Tak więc przyjechały dziś dekielki... już nie będzie 3 z 4 Saaba... 2
OMEGATOR Opublikowano 2 Kwietnia Opublikowano 2 Kwietnia @Jus-Tinka goń tego lesera @Misiek do roboty a nie tylko w piwnicy siedzi i browara pije 1
Jus-Tinka Opublikowano 3 Kwietnia Autor Opublikowano 3 Kwietnia 9 godzin temu, OMEGATOR napisał(a): @Jus-Tinka goń tego lesera @Misiek do roboty a nie tylko w piwnicy siedzi i browara pije no widzisz co ja się mam, a najciekawsze jest to, że ma tam kratę Lecha i siedzi z kotem 1
OMEGATOR Opublikowano 3 Kwietnia Opublikowano 3 Kwietnia 14 godzin temu, Jus-Tinka napisał(a): no widzisz co ja się mam, a najciekawsze jest to, że ma tam kratę Lecha i siedzi z kotem Dobrze chociaż że z kotem. Przynajmniej do lustra nie pije 2
Misiek Opublikowano 3 Kwietnia Opublikowano 3 Kwietnia Nudzi Wam się Znajdę Wam zajęcie jedno z drugim 2
Jus-Tinka Opublikowano 5 Kwietnia Autor Opublikowano 5 Kwietnia Podobnie jak u @Misiek w drodze na zlot wpadł panel klimatronika z RM2003 i przyciski od granych 4 liter. Było tak: Po zmianie jest tak: Oczywiście wszystko to dzięki @danio Ogarnęliśmy mały temacik z transportem maski do kombolota serka na zlot Oczywiście po wizycie u handlowca , trzeba było ponownie omegi na myjnie dać Navi w pewnym momencie nie wiedziała jak prowadzić. Ale udało się po dłuższym czasie No i pluszowy wymontował z kolegą maskę. Zabezpieczyli ją do transportu Już na miejscu: Wszystko co dobre, szybko się kończy czas wracać do domu. Na miejscu oczywiście omega dała o o sobie znać: Filmik ze zlotu: A tutaj odgłos temu towarzyszący: No to @Misiek zaczął działać. Najpierw demontaż wszystkiego tj. odmy, rurki na bagnet oleju, kolektora i zaworu EGR (ale o tym później) Mając wszystko zdemontowane przygotował wszelkie uszczelki i inne pierdoły. Dzięki @Yasiójeszcze raz za uszczelki kolektora i klucz dynamo Kolektor oczywiście poszedł do planowania. Nie trzeba było co prawda, ale pluszak ma w robocie za free to skorzystał Przy okazji wymienił uszczelkę rurki odmy, tą blaszaną, kupiona w ASO: Zaślepienie EGR. Co prawda we wcześniejszych jego (Miśka) postach była o tym mowa, ale zostało usunięte zaślepienie, gdyż myślał że silnik się dusi przez ten zawór. Okazało się, że przyczyną była przepływka. Także zawór został ponownie zaślepiony: No i montaż kolektora i dokręcanie odpowiednim momentem tj. 22 Nm Na koniec przykręcenie rury wydechowej: No to uszczelka i pasta: 2
Jus-Tinka Opublikowano 6 Kwietnia Autor Opublikowano 6 Kwietnia Sprawdzenie i aktualizacja oprogramowania w ECU silnika i ECU ASB: Najpierw ECU silnika: Czyli mamy w sekcji Oprogramowanie (ostatnie 4 cyfry): 1793 Sprawdzenie dostępności oprogramowania: Wyszło że jest dostępne o nr. 2048. Czas na programowanie: Po zabiegach wyżej, mamy nową wersję na karcie Tech2 No to do auta i programujemy ECU: Proces programowania (filmik skrócony ze względu na czas Końcowy efekt: Porównanie: Ogólnie poprawka dotyczyła działaniu tempomatu i środków zaradczych błędu 1172 Ecu silnika zrobione, czas na ECU ASB: Jak widać VIN jest już inny. Wynika to z tego, że zamieniony był komputer z Y22XE na Z22XE. Musi jeszcze zmienić VIN na właściwy w ECU silnika. Okazało się, że software dla ASB jest takie same jak zapisane w sterowniku. Czyli obyło się bez aktualizacji. Okazuje się że oprogramowanie ECU ASB jest aktualne w wersji 3 Po zaślepieniu EGR @Misiek postanowił sprawdzić jego działanie po zaślepieniu. Sprawdzenie to polegało na sprawdzeniu zmianie wartości procentowej i obserwowanie pracy silnika (obrotów silnika). Zmian żadnych w pracy nie było, więc zaślepienie jest OK. Gdybym nie miał zaślepionego zaworu i zmieniał wartości, to wtedy praca silnika była by zauważalna po zmianie obrotów. Oznaczało by to że zawór pracuje prawidłowo. Niżej screen w funkcji EGR: 1
Jus-Tinka Opublikowano 7 Kwietnia Autor Opublikowano 7 Kwietnia Jak wiecie zaraz po zakupie mechanik wymienił rozrząd tj. styczeń 2015. @Misiek postanowił zajrzeć jak wyglądała sytuacja z rozrządem po ponad 5 latach. Wałki rozrządu plus koło pasowe wału korbowego na znakach i było tak:. Widać trochę przesunięcie: I finalnie napinacz: I tak postanowiłam wymienić całość. Wobec tego @Misiek zakupił rozrząd SKF wraz z pompą wody HEPU (metalowy wirnik i te sprawy): Z racji tego, że postanowił wymienić go osobiście to kupił blokadę a właściwie blokady od 2.0 16V do 3.2 V6 wałków rozrządu (w moim przypadku w 2.2 16V żółta blokada): No to do dzieła. Najpierw spuściłem płyn z układu chłodzenia i wymontowałem zbiorniczek wyrównawczy co by go przy o okazji wyczyścić. Zdjąłem pasek osprzętu. W tym celu kluczem płaskim 15 od napinacza zgodnie ze wskazówkami zegara poluzować i pasek zejdzie. Zostaje osłona rozrządu. Także po wcześniejszym ustawieniu na cechy i włożeniu blokady: poluzowałem napinacz i zdjąłem pasek rozrządu, rolki prowadzące, stary napinacz i pompę wody. Dodatkowo musiałem zdjąć koło pasowe z wału korbowego ponieważ nie mógłbym wyregulować napinacza. Momenty dokręcania: Montaż rolek prowadzących, dokręcanie momentem 20 Nm (nasadka 13) Pompa wody 20 Nm (3 ruby) (nasadka 10) Napinacz finalnie tj po ustawieniu w pozycji NEW 20 Nm (nasadka 13) Koło pasowe tj. po założeniu paska 20 Nm (4 śruby) (nasadka 10) Pasek nakładałem zaczynając od wału korbowego i zgodnie ze wskazówkami zegara. Napinacz ustawiony na godzinę 7 (minimalne napięcie), dokręcony śrubą ale delikatnie, Jeśli pasek nie chce wejść to można pomóc sobie pompą wody, która jest na mimośrodzie. Ważna sprawa, że napinacz napinamy kluczem imbusowym, bodajże kluczem nr 5 w ruchu przeciwnym do wskazówek zegara. Napinamy aż wskazówka wyjdzie lekko poza granicę tak jak na zdjęciu poniżej: Mając to ogarnięte, zdejmujemy blokadę i kręcimy dwa razy pełne obroty wałem korbowym (nasadka 17) z tego względu, że wtedy wałki rozrządu wykonują pełen cykl pracy. Ustawiamy ponownie na znaki, zakładamy ponownie blokadę i widzimy, że wskazówka od napinacza nam się cofnęła. Po tym ustawiamy już napinacz na NEW i dokręcamy finalnie odpowiednim momentem. Wygląda to tak: Następnie po ponownym zdjęciu blokady, znowu kręcimy wałem korbowym 2 obroty i sprawdzamy czy coś się zmieniło. Jeśli nie to jest ok, jeśli tak to ponownie ustawiamy napinacz w odpowiedniej pozycji i możemy zakładać osłonę rozrządu i przykręcić koło pasowe do wału korbowego. Na koniec zalewamy układ nowym płynem. Zakładamy pasek osprzętu i uruchamiamy auto i cieszymy się z wykonanej roboty. Tak to m/w wygląda: Z rzeczy, które zauważyłem to na pewno zmieniło się chwilowe spalanie na benzynie na rozgrzanym silniku. Wcześniej miałem 1.2 l/h i rzadko można było zobaczyć 1.1 l/h. Teraz to mam nawet 1.0 l/h. Czy wymiana rozrządu mogła mieć wpływ. No nie wiem. Jednak koło pasowe jest już inaczej ustawione niż przed wymianą. Różnica jest widoczna gołym okiem Chwilowe spalanie po wymianie: 2
Jus-Tinka Opublikowano 8 Kwietnia Autor Opublikowano 8 Kwietnia Jak wiecie @Misiek postanowił zmienić zwykłe fotele przednie na te z pamięcią: Także tylko stelaże odzyskać i przełożyć. Póki co to obecne lusterko fotochrom z diodą z Vectry C zdemontowane i zastąpiono fotochromem z pamięcią typowo z Omegi. Było tak: Teraz jest takie jakie powinno być: Jeszcze zastanawia mnie ta wtyczka, która wychodzi z podsufitki po zdjęciu lampki podświetlającej: Jeszcze w planach lusterka z pamięcią i odpowiednia wiązka i podłączenie. Ale mam nadzieje, że @Misiek to ogarnie. .......... Mianowicie już są letnie koła i mieszki zmienione na lewarku i hamulcu ręcznym. Felgi 17 ET 41 Opony 235/45 R17. Jeszcze jakiś luz jest I się okazało, że podczas zmiany kół wspornik jest do wymiany Już zamówiony. Teraz czekać, aż książę wymieni Tu parę foto z wymiany mieszków: Stare: Po wymianie: Dodatkowo trzeba było podkleić mocowanie boczku: I jeszcze jedna niespodzianka Wyświetlacz wariuje: 2
Jus-Tinka Opublikowano 10 Kwietnia Autor Opublikowano 10 Kwietnia Jupii. Księciunio w końcu wymienił mi drążek Ogólnie to wspornik nowy musiał najpierw mocy urzędowej nabrać...Co prawda za drugim podejściem, ale wymienił. Jakieś zaklęcia użył aby go zdjąć, bo było słychać Wspornik został zakupiony taki: Okazało się, że taki sam był wcześniej. Wytrzymał 5,5 roku, czyli od kiedy omega jest z nami: Najpierw to trzeba było mocowanie wspornika oddzielić od tulei. Dlatego cała roboto została przeniesiono do pracy. A tam już poszło z górki: Już po montażu: Dodatkowo jeszcze wymienił uszczelkę od rury odmy, bo ślady oleju mu nie masowały: Po jeździe próbnej jest ok. Nie ściąga jak narazie. Ale i tak trzeba sprawdzić zbieżność. Ściąga dopiero przy hamowaniu. Jednak dawno omega nie jeździła. Trzeba hamulce z przodu zobaczyć, czy nic się nie zapiekło. Bo z każdym hamowaniem coraz mniej ściąga Parę fotek po umyciu 2
Jus-Tinka Opublikowano 13 Kwietnia Autor Opublikowano 13 Kwietnia @Misiek się zmobilizował i taki zestaw zmontował Lampy dymione na tył zakupione i założone. W końcu się przekonałam do bixów, bo wcześniej miałam obawy . Także czekają na montaż i regulację Zdjęcia niebawem W końcu postanowiłem wypolerować lampy. Tak wiem miały wpaść bixy, jednak pani jeszcze się zastanawia. Czekają grzecznie na regale. Dlatego puki co poprawiłem obecne lampy. Efekt po: Zdjęcia niżej robione w trybie nocnym (robiło się już ciemnawo) bez żadnych udziwnień i retuszy: Kolejną rzeczą w planach jest rezygnacja z modułu MP3, BT i zastąpienie tego gniazdem AUX IN w wolnej zaślepce: 2
Jus-Tinka Opublikowano 15 Kwietnia Autor Opublikowano 15 Kwietnia Nadeszła wiekopomna chwila. Mianowicie bixy już są tam, gdzie powinny być czyli na aucie, nie na regale. Przekonałam się: Jak wiecie postanowiłam zrezygnować z tego modułu BT w zmieniarce. Dlatego chciałam typowo mieć możliwość wpięcia się kablem żeby podłączyć telefon. Fakt była taka opcja przez moduł BT, jednak ja wolałam wykorzystać zaślepkę. Oczywiście @Misiek miał zajęcie 2
Jus-Tinka Opublikowano 16 Kwietnia Autor Opublikowano 16 Kwietnia Tak było Na razie lampa ogarnięta: I tak wpadły potrzebne fanty do ratowania zniszczeń po dzikim zwierzu Co najważniejsze w kolorze, czyli Z385 Lusterko wziąłem dlatego że obecnie mam z czarną obudową (widocznie kiedyś było zmieniane). Teraz mam pod kolor: Wstępna przymiarka: A niżej już wszystko razem: Jeszcze wpadnie z jakiś czas dokładka zderzaka i będzie tak jak dawniej Jak wiadomo pompa wspomagania padła i została wymieniona na oryginalną używkę. 2
Jus-Tinka Opublikowano 17 Kwietnia Autor Opublikowano 17 Kwietnia I tak zmiana na zimówki: I stoją 2 sztrucle Później przyszły tarcze, klocki i zestawy naprawcze zacisków przednich: Tak to mw wyglądało: Teraz kolej na zaciski: A tu już końcowy efekt: Oczywiście miejsca, które zostały pomalowane a nie powinny zostały poprawione 3
Jus-Tinka Opublikowano 20 Kwietnia Autor Opublikowano 20 Kwietnia Jakiś czas temu padł CID, a dokładniej wyświetlacz. Biały ekran się zrobił i nawet po dotknięciu nie reagował nawet na dotyk. Nabyłam drugi wyświetlacz, przełożyłem płytę główną a @Misiek przeprogramował: Po tych zabiegach CID zamontowany ponownie i wszystko hula. Jednak parę razy zauważyłam, że nie pali się kontrolka ładowania. pomyślałam, że to żarówka. Ale z dnia na dzień samochód ciężej palił. I tak wypad do sklepu i omega pod sklepem odmówiła posłuszeństwa. Nie dało się jej uruchomić i choinka się zrobiła na zegarach. No to drugą omegą przyjechałem aby na kable odpalić: Ale pomyślałam sobie, że i tak to nic nie da skoro kontrolka się nie pali. No to śrubokręt i zegary out i .............: Przerwane ścieżki w tym m.in. od ładowania (miernik miałem to sprawdziłam). Jako, że aku w 2.2 już trup to postanowiłam zamienić zegary z V-ki do R4 aby kontrolka się paliła. Tak wyglądało to po zamianie: Ponowne uruchomienie z kabli i 2.2 odpaliła i normalnie chodziła. W 3.2 dojechałem bez licznika bez problemów z racji tego że aku był w bardzo dobrej kondycji. No to licznik na stół i czekam na nowy. Stary z V-ki poszedł na jego miejsce. Na zdjęciu niżej zdjęta klamra łącząca taśmę z licznikiem: Po zdjęciu taśmy: Jak to mam na wierzchu to spróbuję to żółte k...stwo zdrapać i jakiś LEDunek na podświetlenie: No i póki licznika nowego nie ma, a co za tym idzie i ładowania (brak żaróweczki) trzeba było przywrócić omegę do życia. Mianowicie trzeba zrobić ładowanie po januszowemu - czyli zasymulowanie ładowania, mianowicie tak: Żaróweczka 12V (2.0 W). Koniecznie taka moc aby ładowanie było. Za mocna to ładowanie słabe będzie, bądź w ogóle. Zresztą tak fabrycznie jest. To samo tyczy się żarówki od rezerwy (inna moc i błędne wskazanie rezerwy). Na zdjęciu niżej po lewej PIN 12 (ładowanie, kontrolka AKU), po prawej PIN 19 (+12V po stacyjce). Po tym zabiegu ładowanie wróciło i można śmiało śmigać do czasu montażu sprawnego licznika Poniżej numeracja i opis pinów licznika (męski): 1 - lampka hamulca ręcznego/poziomu płynu hamulcowego 2 - lampka z kluczem (kontrolka SVS - Service Vehicle Soon) 3 - lampka TC/ESP 4 - poduszki (Airbag) 5 - lampka silnika (Check Engine, MIL) 6 - kierunki przyczepy (dla samochodów z hakiem na wyposażeniu) 7 – kierunkowskaz lewy 8 – podświetlenie zegarów 9 - lampka pasów 10 – kontrolka ABS 11 - tryb "SPORT" automatu 12 – ładowanie (kontrolka akumulatora) 13 - ciśnienie oleju 14 - p/mgłowe przód 15 - drogowe 16 - kierunkowskaz prawy 17 - p/mgłowe tył 18 - świece żarowe (diesel) 19 - +12V po stacyjce 20 - sygnał poziomu paliwa 21 - sygnał temp. chłodziwa 22 - sygnał obrotów silnika 23 - sygnał prędkości samochodu 24 - diagnostyka 25 - stałe +12V 26 - masa (GND) 2
Jus-Tinka Opublikowano 21 Kwietnia Autor Opublikowano 21 Kwietnia I tak został zakupiony 2 licznik w celu odzyskania taśmy. Przy okazji @Misiek zmienił podświetlenie na LED. I tak trzeba było zeskrobać to ..... Efekt końcowy: Rozbiórka licznik: Przymiarka: Taśma zdjęta z nowego licznika: Po założeniu na stary i podłączeniu LED: Po założeniu na aucie: Pech chciał i padł całkiem ekran w wyświetlaczy kolorowym: Łun rozebrał i... taśmy były oddzielone od siebie Zamówiony został nowy ekran LCD i wymieniony. Filmik micha z wymiany jest niżej: Nr części: LQ050A5AG03 Ostatnią rzeczą było zdemontowanie, wypiaskowanie i pomalowanie tylnych zacisków hamulcowych. Tarczo-bęben został stary po zmierzeniu suwmiarką. Po robocie: 3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się