Skocz do zawartości
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wazne ze wyglada zajebiscie

  • Lubię to 2
Opublikowano
12 godzin temu, OMEGATOR napisał(a):

Jak dali to też bym wziął. Ważne że pasuje do reszty :11413233_872845936120813_1864894511_n:

Tylko to "dali" to nie takie darmowe było 🙂 Nie do końca tak... niestety

Opublikowano

Niestety takie życie @Misiek. Za darmo to już nawet po ryju nie chcą dać.:classic_tongue:

Opublikowano
21 minut temu, OMEGATOR napisał(a):

Niestety takie życie @Misiek. Za darmo to już nawet po ryju nie chcą dać.:classic_tongue:

Tyz prowda

Opublikowano

Oświetlenie klapy i dalej nie ogarnięte. Ale jak to omega płata figle. Mianowicie ukręciła się wkładka stacyjki. Także nie mogłem uruchomić auta bo nie kręcił rozrusznik. I po wyjęciu kluczyka ze stacyjki dalej był na zapłonie. Dlatego odłączyłem aku bo i tak był już słaby:

image.png.105e1e5f80559becf887ba53a4354b7c.png

No to demontaż wkładki. Widać urwany trzpień:

image.png.ca393c0bf1edefb790cd5cf6285c7acd.png

Reszta trzpienia w stacyjce 😄 :

image.png.e59294f65a7c626b41986981f7c2e09d.png

Kolej na demontaż stacyjki:

image.png.650300b769449d12fa116238ba4de991.png

Płaski śrubokręt i odkręcamy kołek ustalający pod kierownicą:

image.png.4fdd4f69f52c20b3bb949cc91b24fc0c.pngimage.png.f3d8397852e3d8207d44748aac5d93c0.pngimage.png.cff4e5571d506ff7aeb7341b1367f9ec.png

Starter na wierzchu 🙂 :

image.png.d06c979de08d1120abf8cbd18e61a325.png

Widok kawałka trzpienia wkładu stacyjki i dolnego bolca, który trzyma i blokuje stacyjkę z jednej strony. Drugą stronę stacyjki blokuje wcześniejszy kołek ustalający, który wcześniej odkręciliśmy:

image.png.5400e3f688ed0f203e2ce8122b762dc4.png

Widok kpl uszkodzonej wkładki z trzpieniem:

image.png.a843ad9a8107680fd82840b67e31c89f.png

Teraz pozostaje załatwić wkładkę i przełożyć blaszki w odpowiednie miejsca aby obecny kluczyk pasował.

Ewentualnie wkładkę od razu z kluczykiem aby nie bawić się w przekładanie i ustawianie blaszek. Ewentualnie tylko pestkę immo przełożyć.

Do klapy kupiłem ledy, jednak okazało się że za długie i zwróciłem:

image.png.bdde49d2f69efbbca621a77474995195.png

Później dotarły kolejne fanty dotarły, mianowicie:

- wkład stacyjki z kluczykiem (już zamieniona pestka i guma na zdjęciu) od @Krystian

- tuleja wstecznego do biegu wstecznego  przy lewarku od wstecznego

- emblemat Cadillaca STS

image.png.dd969653bbf7995c19c5269ecad3b9df.pngimage.png.12b7960e553fddffda75b08e070b04a5.png

Couple days later 😉  wpadła blenda na tylną szybę od @Krystian  sprezentowana przez @Jus-Tinka . Dzięki 😉 

Kolor dorobiony już jest w puszce pod pistolet. Co prawda mam bazę pod kolor w sprayu ale pomyślałem że pistoletem będzie ładniej. Teraz dać do malowania i kleić ...

image.png.6c77a73d8ee397ca72815d33987c95b0.pngimage.png.02ea95e445219a9078eb0e2784567eb7.pngimage.png.c47508b4cbc52a37e0c429bb6fa4d781.pngimage.png.f6e84dbed1fe3d883779cc47c8c4327f.png

Opublikowano
W dniu 24.09.2023 o 12:47, Vision95 napisał(a):

Skandynawia to chyba drogowe.. 

 

a z tymi pasami tez sie kiedys zastanawiałem, niby dioda jest ale nigdy nie spotkałem żeby to działało u kogoś 

😁 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Coś tam jednak się zadziało @Grabarz

Opublikowano

Wpadły rezystory do kierunków LED w lampach od Catery. Dzięki za info @Grabarz

Symbol T 50W 6RJ po 1 na stronę, czyli 2

image.png.83dfb59090a632a878b21ebd21954e28.pngimage.png.4bc1798a25b65d684d6215502c6d0a6b.png

Po ich zastosowaniu kierunki już migają w normalnym tempie, tak jak powinny  

 

Jako że wykorzystałem mocowanie żarówek z poprzedniej klapy i wiązkę też. To po podłączeniu i sprawdzeniu oświetlenia samej klapy miałem odwrotnie:

- tylne przeciwmgielne (kolor biały)

- światła cofanie (kolor czerwony)

Wpadłem na pomysł aby zamienić piny 2 i 3 miejscami we wtyczkach, które idą do gniazd żarówek miejscami. Teraz jest tak jak powinno być, czyli:

- tylne przeciwmgielne (kolor czerwony) tutaj żarówka LED P21W 12V  (mniejszy otwór w kloszu)

- światła cofania (kolor biały) tutaj żarówka zwykła jednowłóknowa P21W 12V

Strona prawa (już po zmianie):

- masa - brązowy

- przeciwmgielne lewe (wcześniej cofania) - niebiesko/czarny

- cofania lewe (wcześniej przeciwmgielne) - biało/czarny

image.png.4a870f970010c44f7b8e7b787472e161.png

Analogicznie zrobiona strona lewa:

image.png.82f7cfe294558ff1331327d66192e4b9.png

Odnośnie bocznych lamp to tam jest żarówka P21/5W czyli pozycja i stop w jednym, tak jak jest w omedze fabrycznie. Po prostu żarówka dwuwłókowa. Do tego kierunki LED i wpięte w nich w/w rezystory ale równolegle.

I na koniec podłączenie listwy LED jako świała stop. No to do piwni po kabel aby poprowadzić koło obecnej wiązki od lewej lampy do klapy do listwy:

Tutaj podziękowania za pomoc @Jus-Tinka Przeprowadzenie dodatkowego przewodu. Wyglądało to mw tak:

image.png.f25f2255f163d873799eb233805c5341.pngimage.png.193e8f1e23624cd13f4b2686f10db519.pngimage.png.f3ee7c5f05c4d03a12c310ea48c78d38.png

Niżej przewód masowy od listwy LED:

image.png.bb276896ca0e832bcd86a181f3baf851.png

Zakończenia przy gumkach/uszczelkach  zostały ponownie owinięte taśmą izolacyjną tak jak było fabrycznie, brak na foto. Przewód czarny (dokładany) to +12V od światła stop przy lewej lampie.

Całość po naciśnięciu pedału hamulca (zdjęcie robiona cegłą  ). Teraz mam 4 światła STOP, ale chyba odłączę to na tylnej szybie. Nie wiem czy mogą być dwa równoległe światła jednocześnie tj. na szybie i w klapie. Albo jedno, albo drugie.

image.png.f67609894af802db9f9a44de0e8e26fb.png

I tak została wymieniona tuleja biegu wstecznego:

image.png.7c7b324deab01bd97909baccae371cc5.pngimage.png.2c6bf8cef6130209d1f93c07cec1bc93.pngimage.png.f364bd6756852ed80be9ab1449e32e6a.pngimage.png.dae101a74fcdab7a569028824245fc93.pngimage.png.adc036cc40eef372532b6b61fa917364.pngimage.png.e24f48c73935b2e9ffb18d25bc40842d.pngimage.png.93c78482de058791bdeaa4b2c690f99b.pngimage.png.28609bce03c6ecd36a7168804e35cde5.pngimage.png.9cedbb69b0600061c92a738fe5a88a69.pngimage.png.01190e3afb99e86819b5cfc783efd4e9.png

I w końcu montaż loga Cadillaca od Bobka na grillu jak i samego grilla na aucie. Zastanawiam się nad usunięciem tej literki "I", tylko nie wiem jak to usunąć bo jest to klejone. Ewentualnie kupić nowy grill bez znaczka i przenieść na niego logo :mysli:

image.png.e31c71143c608c58a66fd9adc94ff7f7.png

Już na aucie:

image.png.8cb69f564cd2b1594b40a65c178e1bd1.png

Wpadła dokładka STZ laminat:

image.png.9e0f4da6cbb03e4278f201b46be69e5b.pngimage.png.8cb88457e4df2cc6b60a3908efbdf602.pngimage.png.574d0c07e7f90ff34d65e8d7505ac837.png

Nie przymierzałem jeszcze bo wiem, że teraz nie podejdzie bo mam wycięcie w ori zderzaku na drugą końcówkę wydechu i  obie końcówki podniesione. Dlatego też muszę tą dokładkę wyciąć z drugiej strony aby było symetrycznie. Wtedy do malowania pójdzie i będę zakładał.

Opublikowano

I tak jak wcześniej pisałem, musiałem przerobić dokładkę. Mianowicie przenieść wycięcie na drygą końcówkę wydechu.

No to przygotowanie szablonu:

image.png.546f3db730dcd946126caae72cab0ec3.png

Wycięcie:

image.png.43e1c8ce60f1f60fe2f619ed4852763b.png

Naniesienie odbicia lustrzanego  poprzez odwrócenie szablonu i zaznaczenie cięcia:

image.png.098f2b14ce2127868d157214cdf4dea9.png

Efekt końcowy:

image.png.0db019c2f1b85624ca2ae86716e92614.png

I już po zamontowaniu na samochodzie  🙂  Jeszcze tylko do malowania dać:

image.png.d90d464b4ea90a85704828551bd53095.png

I tak wpadły dywaniki z korytkami. Bez korytek miałem dwie zimy i masakra. Identyczne mam w kombi. Tutaj brałem już bez maty bagażnika, z racji tego że mam butle i mocowania by przeszkadzały w ułożeniu maty. Chyba, że odpowiednio bym ją wyciął  Pasują idealnie. Firma Rezaw-plast

image.png.35bed8bd34e21c5cf14694d280bf9d14.png

Wcześniej miałem 2 kpl dywaników. Gumowe bez rantów i welurowe szare:

image.png.af3b2486f1de54cf4e9fa30b85c2b876.png

Już po zmianie:

image.png.536bf69bace071522e83d522f10cd506.pngimage.png.b28528d68f07ceb0b440088822bb7289.pngimage.png.e4c82c6d7178c5e3773808cc61fce151.png

Mo ułożeniu dywaników w końcu jakaś maleńka sesyjka:

image.png.46b8692a3c0b7b4aa23100fac0e007c3.pngimage.png.097d03e12e82bbe6da6f711390f05b37.pngimage.png.f6be4e26a34ebab0685b5ca122986d4b.pngimage.png.960c7ebc1eb11261cf4a58ab390e26be.pngimage.png.02567a87b704eb44ef47edd2ca2a7959.pngimage.png.dc1ecdaad582f4eadb94cdd4bd7361e7.pngimage.png.ea7b80e1362926a39e5bde336321ea23.pngimage.png.d511d2f56889aae9852fccbf1d8754f5.pngimage.png.2b158b74a303ef4e6dadac97efdd9d9d.pngimage.png.83e7fcb930a4fa1b27e8b2a9991728ed.png

  • Lubię to 2
Opublikowano

Wpadła stacja HOT AIR z lutownica i miernikiem w A i napięcia DC. Dodatkowa pasta i zestaw 10 grotów:

image.png.8147603618b011df77dfcb68c3441134.pngimage.png.7cf8564394381e33d27cd4baee81c3cf.png

Jeszcze czekam na programator TL 866A z podstawkami i przejściówkami, do programowania pamięci eeprom, flash itp itd. 

 

Couple days later 🙂 

 

I finalnie wpadł programator XGecu TL866 plus z przystawkami:

image.png.b7af0b35b3bc6372034a1cb96ab53f98.png

W planach jest odczyt carpass z immo, wyświetlaczy, radia (jeśli jest taka możliwość)

- programowanie MID (kopiowanie flash z językiem PL), CID (język polski, zmiana logo itp itd)

- usuwanie DISPLAY SAFE i RADIO SAFE

- i inne....

Być może będzie założony osobny temat odnośnie programowania i wyników. Na razie się uczę  

 

Poza tematem w temacie omegi:

Blisko, coraz bliżej..... Rozpórka kielichów się robi i coraz bliżej końca

Najpierw trzeba było prasę zmodzić i podporę zrobić:

image.png.82f15ea1df291dd3deff061896820139.png

Pierwsza próba:

image.png.ed2e8c79cbf774d050f61cb371da6c8c.pngimage.png.7fca6daf3e68e220d032e2d0fc82ece4.png

Przymiarka na szablonie z pierścieniami, tulejami i blaszkami:

image.png.d9854e5e564939ec5d9490fcaaa0ac7f.pngimage.png.05921446148ca9ca2756bbdcd08f1147.pngimage.png.e64a0a83aefa8fdc50d471faa9512f9c.pngimage.png.896456baa5f94d87755680934b9faff6.pngimage.png.03584e8ca079fc63bbd5d4c5f50790be.png

Teraz spłaszczyć końcówki rury na średnicę tulei i całość pospawać. I to na tyle.... Można trzaskać dalej temat....  

Drugą sprawą to dorobiłem z blachy lustrzanej dodatkowe 2 kominy pod obecny duplex. Jeszcze tylko muszę w środek wspawać oring z pręta 6mm aby grubość końcowa była jak w ori. Będzie czas to przerobię obecny wydech pod 4 końcówki. Zobaczę jak to będzie wyglądać. Oczywiście fotorelacja będzie.

image.png.f29de85582803179796ab4cf631e39fe.png

Rozpórka z inoxu finalnie skończona:

image.png.b8002da8dcdfa5fac5f587953c5783c0.pngimage.png.4d3df13b158357c035f515059ea4b2f1.pngimage.png.466221f6d7bbdb73157d56b275f82180.pngimage.png.7fda7fb04c7d4d07f3d2803e50c754ee.pngimage.png.7b85b126a30e04712dbdfe650ea2c73b.png

Jeszcze parę dni później 😄 :

W sumie to nic ciekawego się nie dzieje. Sztrucel  jeździ i ma się dobrze. Postanowiłem sprawdzić po jakimś czasie korekty, mapy gazu/benzyny czy się rozjeżdżają i okazało się że wszystko ok. Poniżej screen z apki LPG Gas Setting:

image.png.20aa42f24fb63068500a1fa96e8e9a23.png

I zamontowana blenda tylnej szyby z pofalowaną dokładką tylną:

image.png.02524318c21efa4b809f9bcbb937dcb2.pngimage.png.201ca3686f8679b383ebf5fc6297b8ba.png

  • Lubię to 4
Opublikowano

I tak po dyskusjach, debatach i ciężkich rozmów  okazało się, że spojler na klapie jest w złym miejscu zamontowany. W sumie to miałem go wcześniej zdemontować bo chciałem śruby wymienić na nierdzewne. Niestety aby zdemontować spojler musiałem rozwiercić wiertłem łby śrub, bo już i tak były obrobione i już nawet nabitym torxem nie szło.

Z boku usytuowanie wygląda tak. W tle olej na dolewkę  5W - 40 Valvoline

image.png.f6ac0142e26ede58c9667acc0f4cc636.png

Czas na demontaż:

image.png.ebcabdbeaf2b4ded6a6368bac7954958.pngimage.png.0e4b2fff7dee541873667a9ec121cac4.pngimage.png.f6585ed5fabb66a353a7424ab2f5b8a6.pngimage.png.93d47b752558c6102b49083e73cb2623.pngimage.png.3ba6dfd2bf47d7b4dd278b7d272af1e7.png

I teraz przymiarka cofniętego już spojlera. Przyznam szczerze, że lepiej wygląda jak jest cofnięty (wychodzi koło 4cm):

image.png.dcb6dd037f591b7671598efe3dbd0b47.png

Problem w tym, że 2 pierwsze skrajne otwory byłoby widać:

image.png.89f96353d7017aaf72bb2c5869eec9dd.png

Spojler zdemontowany i muszę zrobić i poprawić gwinty i dać nowe śruby. Tak się prezentuje bez:

image.png.98ba12fa9cae31df6de9834313d6c446.png

I takie pytanie: lepiej ze spojlerem czy bez? 😉 

.....

Dobra pany z racji że na lakiernika to nigdy bym się chyba nie doczekał postanowiłem spojler przytwierdzić w stare miejsce. No wygląda jak wygląda. Aczkolwiek jakby był cofnięty to by była baja. Ale chodziło mi o zaślepienie otworów i pomalowanie klapy ale niestety nie będę czekał. Dlatego postanowiłem reanimować mocowanie spojlera poprzez przegwintowanie otworów i daniu śrub nierdzewnych.

Tak to wyglądało po demontażu. Szpilki uciąłem, zrobiłem otwór i od nowa gwint:

image.png.e631f66705a99120d5608ac10f725b71.pngimage.png.827c57170e06feb4221d7161b065a2a6.png

Niżej już przykręcona na śruby nierdzewne. Dany sylikon pomiędzy klapę a podstawy spojlera aby woda się nie dostawała. Przedtem tego nie było i śruby były pordzewiałe. Dlatego miałem problem z ich odkręceniem:

image.png.2593e316956eac28b9b6763041b68fa2.pngimage.png.09a1feccdc45c05d164a57e8c71818a5.png

Może w późniejszym czasie ogarnę przesunięcie spojlera do tył tak jak to miałem w poprzedniej klapie.

Kolejną rzeczą była przymiarka rozpórki z inoxu. Co prawda nie będę jej montował bo nie mam warunków na to. Może jak podnośnik się zwolni w pracy to zamontuje.

Ale do sedna. Musiałem wiązkę od ECU jakoś poukładać koło kielicha aby prawy pierścień rozpórki jakoś dolegał. Problem w tym że razem z wiązką idą przewody od webasto i lpg, przez co jest gruba. No to pomyślałem że zdemontuje podszybie plastykowe i zbiorniczek płynu hamulcowego:

image.png.4d6e38c85ef13ba8a4702debd913e185.pngimage.png.a3d88d913b3a43f15d2bcc53b9c6b46b.pngimage.png.eb5f2585454c1a5eb5e68681327fe765.pngimage.png.81e31e1b797911b0614753fa2b59d7cc.pngimage.png.4dd505b3710b6d3e939fb80e9f524536.pngimage.png.ab9bf751d309ada624c6b8ebed827bad.pngimage.png.c1159a015a894240c45ee04b4ae21969.png

Jednak nie wszystko poszło jak trzeba. Ukręciłem gwint od wycieraczki podczas odkręcania:

image.png.1ea075738d2821823a395230641795bf.png

No to odpowiednie narzędzia i do dzieła. Wiertło o średnicy 4.2mm i gwintownik M5.:

image.png.8f684b02c2a2039832d3b9c2f82e6754.png

Efekt:

image.png.753b0aced767424433997a6bea564e50.png

Po zamontowaniu wycieraczki. Podkładka PP 6mm i śruba M5x12:

image.png.a5aeb03b16d4a0866e32ff3181f37c21.png

  • Lubię to 4
Opublikowano

Wpadły długo wyczekiwane fanty:

- ori grill od Catery w chromie:

image.png.df57a6105f5108ba89da894735a0e3e1.pngimage.png.73658ac4b93f10a058026e4f29f12553.png

- ori zawieszka do kluczy (GOLD) od Catery z hologramem GM:

image.png.30511847a3a0236764f3142a7bae8f83.pngimage.png.9aeed1da75e8b7e2fe9395959490b49e.pngimage.png.4d707cba0d4c64464ff8144f550aafb8.png

Dobra znalazłem czas i zamontowałem 🙂 

image.png.f31d04323e5c99a507d33983b90483c7.png

Całość prezenci się tak:

image.png.ed598edb05806c7649e71dfa4c53a99c.png

I w tym momencie czarne lampy to nie pasowały jak dla mnie. Ale później się okaże, że zostaną 😉 

I tak wpadły nówki halogeny z B7 z żarówkami H4. W sumie to miały być typowo ori z Catery ale nie wyszło  Może kiedyś jeszcze będą. Na razie muszę się zadowolić tym co jest:

image.png.3ecd9f7c080b9e8d83d83293cabd502a.pngimage.png.47e39e9290ff50f48ca7ee49a511dac6.pngimage.png.491893d234cc4c30fed7b200dc0312ae.png

I regulatory do lamp z pracy 🙂 

image.png.7eed32d5a033b2f350483e8e5f300cca.png

Jakiś tam czas później....................

Postanowiłem się wziąć za ogólnie to ujmując - czujnik deszczu. Jak wiadomo wcześniej kupiłem wiązkę od 3.2 w której była też wiązka od czujnika deszczu. Od razu dużo mniej roboty odchodzi.

Przygotowanie wiązki. Musiałem rozdzielić wiązkę prawilną, czyli od czujnika:

image.png.1d00e2efc531b98be3d03f4627cd0ffc.png

Tu już po robocie. Jeszcze rozdzieliłem wiązkę od wiązki lusterka wstecznego:

image.png.db4fd2b78623ca58e70d7b68d78f8537.png

Tu już gotowa do połączenia i wrzucenia na auto:

image.png.41f20c5984970889c1a9fffe8df0a818.png

Jak widać do szczęścia brakuje mi przekaźnika żółtego. Ponumerowałem sobie podstawy przekaźników wg schematu

image.png.f4427126a64f79c21f923f98f9d257a5.pngimage.png.597b48fb538dad25089a8d2da623474d.png

Widok pinów w czujniku i kolor kabli (tutaj akurat mam ori wtyczkę). Od lewej to PIN 1:

image.png.7d70af000d9a2c1f2264c7032aee5a0b.pngimage.png.ee4a0414468f004db1dace17b56afa14.png

Poniżej schematy (m.in od @Skit, którymi będę się posiłkować :

image.png.85e901990494ffd4deed6321cdd651c5.pngimage.png.595baa4df27889b964920c3b8cbf0837.png

Mam nadzieję że to zagra jak podłączę i że czujnik JG będzie współpracował z moją szybą atermiczną. Podłączenie postaram się to wyjaśnić tak jak w przypadku lusterek za pomocą foto, żeby każdy mógł to samo zrobić.

Na koniec wpadł filtr powietrza w gratisie 😄  :

image.png.6374614c2f71970372e624e1d3553b5b.png

  • Lubię to 2
Opublikowano

Później na podnośnik parch poszedł. Chciałem zobaczyć jak od spodu wygląda i spróbować zdemontować grila dolnego, tam gdzie halogeny idą. Ale to chyba będę musiał zdjąć zderzak i na spokojnie go wymontować:

image.png.a4e1f031d7b7cfc55c1b83abb069aba7.pngimage.png.9af9462f25785836e5014aa44577b7ae.png

I zostały zakupione nowe obrysówki z BMW E30. Słabo widać na zdjęciu ale są: 2 pomarańczowe (przód) i 2 czerwone (tył). Nie jest to ideał, czyli Caterowskie. Dlatego chcę wykonać rzeźbę. Ori obrysówki mają bodajże 15cmx2cm. Te mają 14.5cmx2.8cm. Brakuję do nich uchwytów na żarówki, ale już zamówione. Normalnie po montażu to one by odstawały i by było widać tą czarną ramkę Dlatego myślę, żeby tej ramki się pozbyć, ewentualnie ją w kolor nadwozia walnąć. Ale i tak mimo tego będzie ona widoczna. No zobaczymy. Dodatkowo wpadł brakujący przekaźnik instalacji czujnika deszczu i zaślepka zderzaka pod halogenem. 2 tuleje ogranicznika drzwi od @danio 

image.png.38e49d04864130d6032162d5a9f29a15.pngimage.png.8a5bf8239b3aaabc8447d9dd949e3a0e.png

I tak po namyśle odnośnie obrysówek, stwierdziłem że nie będę zakładał tych z biemdablju 😄 

Dlatego też, droga kupna nabyłem obrysówki już od Cadillaca STS i je będę próbował założyć. Wynika z oznaczeń że będą siedzieć tam żarówki W3W:

image.png.bb61202ebfad7a2c35025b61a5585078.pngimage.png.640ba19911f53cbf7b2bee4e721e7f09.png

Dodatkowo zrobiłem kopię na drukarce 3D tulejek ograniczników drzwi:

image.png.857324d2aaa64bac8a30ced492758612.png

I tak postanowiłem potraktować obecnego grilla plastidipem 😄  Najpierw rozebrałem na części pierwsze:

image.png.a574496f938383a77062f1a71c9ae4d0.pngimage.png.f62f73867e0cd30c3685064fec239d47.png

Po pomalowaniu PD:

image.png.b16fc959a2702f847193e5fd8f69f008.pngimage.png.9862d1002612be6679c2beb40ed23a2a.png

Po złożeniu:

image.png.0d89e7acdd90dcd5df941a6c68a667cb.pngimage.png.0d36fd3abf6a5722045563158570e761.png

I już po zamontowaniu:

image.png.761b832d1664ff020020a8f6cf4a6990.png

  • Lubię to 4
Opublikowano

No teraz grill wyglada elegancko :)

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 minuty temu, Grabarz napisał(a):

No teraz grill wygląda elegancko 🙂

Dzięki majster. Staram się.

  • Lubię to 2
Opublikowano

I zacnie Ci to wychodzi :)

  • Lubię to 3
Opublikowano

I znowu auto na podnośniku  :hahaha:

image.png.9b73f1e539f0ad35f2a2188e73bf8de0.png

Tym razem awaria przewodu tylnego przewodu hamulcowego na wysokości wahacza. Dokładniej to przewód hamulcowy wadził o prawą półoś i się przetarł:

image.png.b6d52a13fdf82cd73acbec2b84c8d86c.pngimage.png.1adc4797f1464891e75237654c558df3.png

No to trzeba dorobić nowy fragment:

image.png.daeab01fbfdfd4c5cd3610894b9736b0.pngimage.png.fe44c44fdf0a45c7e3bfa363ab2853f1.png

I cyk gotowy:

image.png.902fad2802475366c3f398620c3751ea.png

I zamontowany:

image.png.68e3cc1ab7804c1073f7840e239e38a7.pngimage.png.cd6ea2e3f1370eab76794da8ca17485a.pngimage.png.cfca1994b80b16002e56c700186aacfd.png

Był Kevin i Mikołaj. Ten drugi bardziej mi sprawił radość prezentami. I tak wpadły 2 zestawy kamerek Mio Mi Vue 798 Dual z Smartboxami w wersji III i kartami pamięci 128 GB Micro SD U3 A2 od Samsunga. Jeden taki kpl idzie do kombi @Jus-Tinka

image.png.214a5f9fc69fb2dcb700d1e64c482c80.pngimage.png.fcb70bdd1978bc6c475785c020482e02.pngimage.png.c692eb8aff033a5fe43623ab5343e765.png

Póki co narazie jest przednia podłączona bez zasilacza parkingowego:

image.png.dbe043f56c50d64c8a192bcf43e51914.pngimage.png.69da54e62589b7d8398831a920c9a6ed.png

Dodatkowo brodaty przyniósł jeszcze stojak i pokrowce na koła:

image.png.5e449dfc15c2250472994b6db4e4a06b.png

  • Lubię to 2
Opublikowano

Wpadły moduły pływających kierunków. Zobaczymy czy to się sprawdzi:

image.png.adcc8c2e703d786a6f4d03b109079e86.png

Będą montowane na tył w lampach w kierunkach. Kierunki z Catery składają się z 32 LED (4 w pionie, 8 w poziomie). Z racji, że moduł ma możliwość 3 sekwencji będę zmuszony podzielić  mw po równo.

Wychodzą sekcje po 3,3,2. Od wewnątrz na zewnątrz. No zobaczymy jak to wyjdzie i czy wyjdzie.

.....

 

I tak wpadły długo wyczekiwane felgi. Wahałem się pomiędzy nimi a Steinmetz ST10. Ale wybór padł na Irmscher GT Star 19 cali , ET35, opony 235/35 lato. Bieżnik ok 6mm

image.png.e96c56f8d18ab99283326a75f305ea45.pngimage.png.aa03022b258b662f549732b8c5235829.pngimage.png.c7ed2be89e6dcb80d5d80b4183574e37.png

I jest plan po założeniu dać niżej na eybachach -30mm. Czas pokaże. Felgi zostają w takim kolorze. Nie będą malowane na czarno 

Zrobiłem foty:

image.png.cf47438782e1834590515cb69dabc642.png

I co mnie zdziwiło że u nas wyprodukowanie. To samo się tyczy Sport Starów Irka do kombii @Jus-Tinka

image.png.969a1ebba0921b2d04a12b99b9c58743.png

I wpadły Eybachy -30 z amorkami Bilstein B4 od @Krystian Dzięki:

image.png.0d982a47fad9f5e5431771805b8cab7f.pngimage.png.202da25212f07643dd898baf92278266.pngimage.png.3ad1078acc2c8715f2261deca01bc0bf.png

Teraz czekam na lepszą pogodę i będzie montaż. Jestem ciekaw jak to wszystko będzie się komponowało razem z felgami po założeniu.

Opublikowano

Był mały problem z gazidłem. Mianowicie gdzieś nieszczelność była bo czuć było gazem w środku po odpaleniu dmuchawy. No to luken i okazałe się, że oring wydmuchało przy śrubie. Wstawiony nowy i można śmigać dalej. Najgorsze/najlepsze to, że się zbierałem do tego jak pies do jeża. Jeździłem tak ponad 2 m-ce czyt. na benzynie. 

image.png.3fca27afe53c60c85db3c6576d96e64f.pngimage.png.1a280b5635c47678ac43721d36ce4b92.pngimage.png.66aa2e28140646e00e01b4899aacf1a7.pngimage.png.863a7f6ceafe2892cd086e3f171499a2.png

I tak gdzieś nadal czułem gaz. Okazało się, że korek cewki jest zyebany i nie trzymał ciśnienia. Postanowiłem dorobić nowy w pracy i dałem już podkładkę miedzianą. Wcześniej był oring gumowy. Teraz trzyma jak diabeł ......

image.png.3685120592b7607f21f7688374de98f9.pngimage.png.e8329e855fbc8d1867b185736018e06b.pngimage.png.d1fa9e4086f0081c732372e8475963c1.png

I wpadły nowe soczewki OTTO Bi-Led 2.5" 5000K:

image.png.59ac40c45dcf9571fc653ea4cd05bcde.pngimage.png.fecfcee9e7a6f68563cba04103530d42.pngimage.png.285a73ace5b345c169a7a2292d75b2b4.pngimage.png.3426055c305518bc4a2ca3322c7b6e55.png

Teraz tak. Miałem dwie wizje:

1 - włożyć Bi-Led w miejsce Bi-Xenon w obecnych lampach. Wtedy by były dwie soczewki Bi-Led i Bi-H1 w jednej lampie

2 - zrobić nowe lampy z jedną soczewką Bi-Led w jednej lampie.

No i jeszcze LED RGB bym musiał przełożyć do nowej soczewki.

Porównanie soczewek Bi-Xenon i Bi-Led. Obie 2.5 cala:

image.png.0ac22951baca7151684d3fadc74545ca.png

  • Lubię to 2
Opublikowano

Teraz bardziej przyjemne rzeczy. Wpadło lato na wcześniej pokazywanych ireneuszach. Jeszcze umyć trzeba auto i felgi. Jednak myślę, że się prezentuje zacnie. Takie foto. Przy okazji regulacja ręcznego aby wcześniej brał.

image.png.9546ab3d2de8d8a21400fd4c701108ad.pngimage.png.0af5fd6c00dd9cbd0b20703556d0e4ca.pngimage.png.66f1af598e8c98cf182d7a97faf77fd3.pngimage.png.b11526b44bd9bfa473c54b7523905537.png

Tu już finalnie:

image.png.c77850494cd846922ae93f6aedbbe6fd.pngimage.png.6db8b45ae0af35a8187345c63c4f0e36.png

Trochę fotek o innej porze:

image.png.fdc781f233cf8dd18e8f2e35b002f34b.pngimage.png.1486c364d6139f2f8dd94f445874e0a2.pngimage.png.98d2b739e2e3d0ed99428c05787267c8.pngimage.png.e7bd484fa1015cd00457942fc1b77bf8.pngimage.png.85ab3ef290395d85f092a00c57ce8835.png

Jeszcze dokładka, progi. Wszystko leży w piwnicy. Tylko pomalować. No i obniżyć  Info niebawem 😄 

.....

Wpadły lampki LED podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Jak widomo w ori jest na środku. Przez to mam kamerę cofanie z boku. Oczy mnie bolą jak patrzę na to. Dlatego plan jest wsadzić 2 lampki na tablicę a w miejsce obecnej zamontować kamerę cofania. Chcę, żeby wyglądało symetrycznie  Tak wiem, mogłem kupić ramkę z kamerą. Ale chcę mieć tak póki co.

image.png.e755ff988a0df0a6130687b27b96d92d.pngimage.png.99ebe3801f16493a140a122486d33ac4.png

 I tak wpadły adaptery przód i tył pod większe heble dzięki @Skit owi

image.png.134ea45bacd5a0e7065a5b105cbbebdd.png

  • Lubię to 3
Opublikowano

Witam po dłuższej nieobecności. Jak wiecie w odległej  przeszłości pisałem, że pracuję nad spolszczeniem wyświetlacza CID. Kosztowało to mnie trochę nerwów, 2 uwalone płyty główne od CIDa i parę układów pamięci flash.

Koniec końców udało mi się osiągnąć zamierzony cel. Warto było i się z tego cieszę, jak dziecko lizakiem. Najgorsze problemy miałem z przylutowaniem układu z powrotem bo to jest małe i bardzo łatwo nóżkę uwalić i wtedy :ksiadz: z układem.

Ale do sedna. Oryginalnie układ w którym znajduje się tekst (mam nadzieję że grafika też) wyświetlany na ekranie to AM29F400BB od AMD- czyli pamięć flash o rozmiarze 512 KB

Użyłem do tego programatora TL866II plus z podstawką TSOP 48

Plik edytowałem w programie HxD64 w 16KB (łatwiej się to ogarnia). Język polski został nadpisany na języku angielskim. Docelowo jest plan zamienić z językiem niemieckim. Rezultat widoczny jest w fazie testów i do wersji finalnej trochę brakuje.

Najpierw trzeba było wylutować pamięć i wsadzić do programatora aby odczytać. Następnie przerobić plik *bin i zaprogramować z powrotem układ. Ostatnią rzeczą to wlutowanie układu z powrotem .

No dobra dosyć pisania, czas na fotorelację:

Zakupione dodatkowe pamięci:

image.png.07f4b5969e9e133f2405b2e36d95abfb.png

Układ w podstawce:

image.png.8e9335595348ef83d429c8fdd4ef6c7c.png

Laptop z podłączonym mikroskopem USB, dzięki czemu widziałem czy nie ma zwarcia między pinami. Bo szczerze mówiąc przez lupę mnie oczy bolały:

image.png.90209bc6cad351f17193ec3f6185f4f9.png

Stojak pod mikroskop zrobiłem sobie w pracy  

Niżej screen z programu jak język zmieniałem (odczyt, edycja, zapis):

image.png.c0158e5d27a1411b0a35e4d46d5c51af.pngimage.png.dfb91f8f781ece1d4c818a0c0d4edde7.pngimage.png.bc36247619176e27f65903ffb2e5a8ef.png

Poniżej filmik z programowania:

Efekt po wlutowaniu pamięci w płytę główną i złożeniu CIDa:

image.png.b5f3459bd259f76a68e8a8d42e09ce41.pngimage.png.48a4364be187487b60734dfce9c3a940.pngimage.png.b231f4be25ebf9c45dce18dfd6ac99ce.pngimage.png.8b4339ea6aa07d84faed883fc62fdd06.pngimage.png.1e3f6ce760896686dc60421925ac85cb.pngimage.png.adc1d170eb2c63f030eb2ce74266f197.pngimage.png.49607d788f5fdd925b0536301f5816d3.png

Na zdjęciu poniżej podpięta manetka od sterowania MID, spięta z modułem CAN i wyświetlaczem CID:

image.png.a87c582edc8c745f0cb06257b34b6faf.png

Kolejny filmik już po podłączeniu modułu CAN od LWPM aby sprawdzić BC i inne menu:

To by było narazie tyle. Jak pisałem wcześniej to narazie testy. Także trzeba czekać na wersję finalną. No i mam nadzieję, że uda mi się zmienić logo w CID jak i kolory tekstu itp itd inne niż w standardzie podczas programowania np. Tech2

Pozdrawiam

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jak zawsze klasa :uklon:

Muza też dobra :disco::disco3:

  • Lubię to 1
Opublikowano
5 minut temu, CzasiU napisał(a):

Muza też dobra

Tu akurat remix Modern Talking "In 100 Years". I niestety nieżyjący 😞  Ken Block i jego Gymkhana Eight Edition 2021

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...