Misiek Opublikowano 19 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2023 Sprawdzenie kodów błędów w przypadku braku interfejsu diagnostycznego. Poniżej porada metodą (gaz+hamulec) dotyczy wersji poliftowych z elektroniczną przepustnicą. 1) Naciskamy Hamulec i Gaz (w przypadku ASB, dźwignię ustawić w pozycję D) 2) Przekręcamy kluczyk w pozycję zapłon i zaczyna się po chwili miganie kontrolki SVS (żółta z kluczykiem i samochodem) Kody są 4 cyfrowe np. 0340,0176,1259 itp itd I tak: 10 mignięć, liczba: 0 1,2,3,4,5,6,7,8,9 - odpowiednio od 1 do 9 Po między liczbami jest 0.5 sekundy przerwy, a po między kodami 3 sekundy. Np. kod 0170-Bogaty Wydech 10 mrugnięć,1 mrugnięcie,7 mrugnięć,10 mrugnięć Poniżej przykładowy filmik mojego autorstwa (kody to 0136,0170,0340,0335,0100) Gniazdo 10-pin Gniazdo 16-pin Złącze 10-stykowe 1. Zmostkować styki „A” i „B” w złączu i przekręcić kluczyk w pozycję - zapłon 2. Lampka ostrzegawcza wyświetla kody w następujący sposób a) dwie cyfry są reprezentowane przez dwie serie błysków b) pierwsza seria błysków odpowiada dziesiątkom, a druga jednostkom c) w serii dziesiątek i jednostek błyski trwają 1 sekundę i są oddzielone krótkimi pauzami d) serie dziesiątek i serie jednostek oddziela pauza; nieco dłuższa pauza oddziela od siebie poszczególne kody e) kod „42” to cztery 1-sekundowe błyski, pauza i dwa 1-sekundowe błyski 3. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać każdy wyemitowany kod. 4. Pierwszym odczytanym kodem będzie kod „12” (powtarzany 3 krotnie), który oznacza rozpoczęcie procedury sczytywania. 5. Każdy kod błyskowy będzie powtórzony trzy razy, po nim będzie wyświetlony następny w kolejności numerycznej. 6. W celu zakończenia procedury wyłączyć zapłon i usunąć mostek. Złącze 16-stykowe – czynne UWAGA! Do odczyty kodów 4 cyfrowych potrzebny jest czytnik kodów „P”. W starszych modelach można odczytać kody 2 cyfrowe. 1. Zmostkować styki „5” i „6” w złączu. 2. Kody są wyświetlane przez lampkę ostrzegawczą w tai sam sposób jak powyżej, tu również odczytamy pierwszy kod „12” mówiący o rozpoczęciu procedury sczytywania. Powyższy opis dotyczący diagnostyki dla gniazda 10 i 16 pinowego pochodzi ze strony: http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/ Poniżej filmik przedstawiający w/w diagnostykę kodów: W załącznikach kody błędów 2 i 4 cyfrowe Kody błędów 4-cyfrowe.docx Kody błędów 2-cyfrowe.docx Kody 2 cyfrowe i przypisany im system sterowania (tabelka).doc PS: Przy diagnostyce na spinacz trzeba pamiętać o zewrzeniu odpowiednich styków, inaczej może doprowadzić to do uszkodzenia komputera. Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi