Skocz do zawartości
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawdzenie kodów błędów w przypadku braku interfejsu diagnostycznego. Poniżej porada metodą (gaz+hamulec) dotyczy wersji poliftowych z elektroniczną przepustnicą.

1) Naciskamy Hamulec i Gaz (w przypadku ASB, dźwignię ustawić w pozycję D)

2) Przekręcamy kluczyk w pozycję zapłon i zaczyna się po chwili miganie kontrolki SVS (żółta z kluczykiem i samochodem)

Kody są 4 cyfrowe np. 0340,0176,1259 itp itd

I tak:

10 mignięć, liczba: 0

1,2,3,4,5,6,7,8,9 - odpowiednio od 1 do 9

Po między liczbami jest 0.5 sekundy przerwy, a po między kodami 3 sekundy.

Np. kod 0170-Bogaty Wydech

10 mrugnięć,1 mrugnięcie,7 mrugnięć,10 mrugnięć

Poniżej przykładowy filmik mojego autorstwa (kody to 0136,0170,0340,0335,0100)

Gniazdo 10-pin

10pin.gif.640881e5111bb233530f15cc8cada202.gif

Gniazdo 16-pin

16pin.gif.137ab2c7e0235c8ac7f0d8ffefeda573.gif

Złącze 10-stykowe

1. Zmostkować styki „A” i „B” w złączu i przekręcić kluczyk w pozycję - zapłon
2. Lampka ostrzegawcza wyświetla kody w następujący sposób

a) dwie cyfry są reprezentowane przez dwie serie błysków
b) pierwsza seria błysków odpowiada dziesiątkom, a druga jednostkom
c) w serii dziesiątek i jednostek błyski trwają 1 sekundę i są oddzielone krótkimi pauzami
d) serie dziesiątek i serie jednostek oddziela pauza; nieco dłuższa pauza oddziela od siebie poszczególne kody
e) kod „42” to cztery 1-sekundowe błyski, pauza i dwa 1-sekundowe błyski

3. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać każdy wyemitowany kod.
4. Pierwszym odczytanym kodem będzie kod „12” (powtarzany 3 krotnie), który oznacza rozpoczęcie procedury sczytywania.
5. Każdy kod błyskowy będzie powtórzony trzy razy, po nim będzie wyświetlony następny w kolejności numerycznej.
6. W celu zakończenia procedury wyłączyć zapłon i usunąć mostek.

Złącze 16-stykowe – czynne
UWAGA! Do odczyty kodów 4 cyfrowych potrzebny jest czytnik kodów „P”. W starszych modelach można odczytać kody 2 cyfrowe.

1. Zmostkować styki „5” i „6” w złączu.
2. Kody są wyświetlane przez lampkę ostrzegawczą w tai sam sposób jak powyżej, tu również odczytamy pierwszy kod „12” mówiący o rozpoczęciu procedury sczytywania.

Powyższy opis dotyczący diagnostyki dla gniazda 10 i 16 pinowego pochodzi ze strony:

http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

Poniżej filmik przedstawiający w/w diagnostykę kodów:

W załącznikach kody błędów 2 i 4 cyfrowe

Kody błędów 4-cyfrowe.docx

Kody błędów 2-cyfrowe.docx

Kody 2 cyfrowe i przypisany im system sterowania (tabelka).doc

PS: Przy diagnostyce na spinacz trzeba pamiętać o zewrzeniu odpowiednich styków, inaczej może doprowadzić to do uszkodzenia komputera. Wszystko robisz na własną odpowiedzialność.

  • Lubię to 1
  • Odpowiedzi 0
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Popularne dni

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...