Skocz do zawartości
II Zlot - informacja
  • Przypominamy o wysyłaniu zdjęć aut do pakietu zlotowego na zarzad@opelomegateam.pl Więcej informacji w temacie II-go Zlotu 14-16 czerwca 2024
  • II Zlot Niko

    Rozpoczęcie Sezonu 2024 Ślesin

    Fotorelacja

    II Zlot Opel Omega Team Zapraszamy

    Więcej szczegółów
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt

    Sprawdzanie kodów błędów


    Misiek

    Rekomendowane odpowiedzi

    • Administrator

    Sprawdzenie kodów błędów w przypadku braku interfejsu diagnostycznego. Poniżej porada metodą (gaz+hamulec) dotyczy wersji poliftowych z elektroniczną przepustnicą.

    1) Naciskamy Hamulec i Gaz (w przypadku ASB, dźwignię ustawić w pozycję D)

    2) Przekręcamy kluczyk w pozycję zapłon i zaczyna się po chwili miganie kontrolki SVS (żółta z kluczykiem i samochodem)

    Kody są 4 cyfrowe np. 0340,0176,1259 itp itd

    I tak:

    10 mignięć, liczba: 0

    1,2,3,4,5,6,7,8,9 - odpowiednio od 1 do 9

    Po między liczbami jest 0.5 sekundy przerwy, a po między kodami 3 sekundy.

    Np. kod 0170-Bogaty Wydech

    10 mrugnięć,1 mrugnięcie,7 mrugnięć,10 mrugnięć

    Poniżej przykładowy filmik mojego autorstwa (kody to 0136,0170,0340,0335,0100)

    Gniazdo 10-pin

    10pin.gif.640881e5111bb233530f15cc8cada202.gif

    Gniazdo 16-pin

    16pin.gif.137ab2c7e0235c8ac7f0d8ffefeda573.gif

    Złącze 10-stykowe

    1. Zmostkować styki „A” i „B” w złączu i przekręcić kluczyk w pozycję - zapłon
    2. Lampka ostrzegawcza wyświetla kody w następujący sposób

    a) dwie cyfry są reprezentowane przez dwie serie błysków
    b) pierwsza seria błysków odpowiada dziesiątkom, a druga jednostkom
    c) w serii dziesiątek i jednostek błyski trwają 1 sekundę i są oddzielone krótkimi pauzami
    d) serie dziesiątek i serie jednostek oddziela pauza; nieco dłuższa pauza oddziela od siebie poszczególne kody
    e) kod „42” to cztery 1-sekundowe błyski, pauza i dwa 1-sekundowe błyski

    3. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać każdy wyemitowany kod.
    4. Pierwszym odczytanym kodem będzie kod „12” (powtarzany 3 krotnie), który oznacza rozpoczęcie procedury sczytywania.
    5. Każdy kod błyskowy będzie powtórzony trzy razy, po nim będzie wyświetlony następny w kolejności numerycznej.
    6. W celu zakończenia procedury wyłączyć zapłon i usunąć mostek.

    Złącze 16-stykowe – czynne
    UWAGA! Do odczyty kodów 4 cyfrowych potrzebny jest czytnik kodów „P”. W starszych modelach można odczytać kody 2 cyfrowe.

    1. Zmostkować styki „5” i „6” w złączu.
    2. Kody są wyświetlane przez lampkę ostrzegawczą w tai sam sposób jak powyżej, tu również odczytamy pierwszy kod „12” mówiący o rozpoczęciu procedury sczytywania.

    Powyższy opis dotyczący diagnostyki dla gniazda 10 i 16 pinowego pochodzi ze strony:

    http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

    Poniżej filmik przedstawiający w/w diagnostykę kodów:

    W załącznikach kody błędów 2 i 4 cyfrowe

    Kody błędów 4-cyfrowe.docx

    Kody błędów 2-cyfrowe.docx

    Kody 2 cyfrowe i przypisany im system sterowania (tabelka).doc

    PS: Przy diagnostyce na spinacz trzeba pamiętać o zewrzeniu odpowiednich styków, inaczej może doprowadzić to do uszkodzenia komputera. Wszystko robisz na własną odpowiedzialność.

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Odpowiedzi 0
    • Dodano
    • Ostatniej odpowiedzi

    Top użytkownicy w tym temacie

    Popularne dni

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...