Skocz do zawartości
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" by CzasiU


CzasiU

Rekomendowane odpowiedzi

Ładny progres. Puzzle się uzupełniają i z czasem składają w jedną całość.

Ogólnie jak z dostępnością części i cenami do japońca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Misiek napisał(a):

Ładny progres. Puzzle się uzupełniają i z czasem składają w jedną całość.

Ogólnie jak z dostępnością części i cenami do japońca ?

Jeżeli pytasz stricte o Subaru, to są one na przyzwoitym poziomie. Cenowo części do STI, WRXa, GT i wolnossaków różnią się cenami wiadomo. Ja z silnikiem idę obecnie na bogato (ten silnik ma być pancerny i nie patrzę w sumie na koszty, 100% jakość), przykład: wałki rozrządu cena: 5.5k, Turbo na łożyskach kulkowych ok. 6k, miska z przegrodami 4.5k, zamknięcie bloku ok. 10k, szpilki głowicy 2k, wał korbowy 3k, tłoki 3k i tak dalej (praktycznie nie schodzę poniżej tysiąca na części)... wiesz, jeżeli zestawimy te ceny z cenami Omegi albo jakiegoś BMW E46 to powiesz że to są potworne koszta i przyznam ci rację. No ale Impreza to nie jest półka Omegi. Kiedy porównasz cenowo części z Lancerem Evolution to części do Subaru są tanie (wiem, bo myślałem też o Lancerze i przeliczałem sobie koszty). Lancer jest o ok. 30% droższy w utrzymaniu niż Subaru, już nie wspomnę o problemach z dostępem do części. Mówię tutaj o generacjach III-IX. Ostatnia X jest duża dostępność i cenowo podobnie. Patrząc jeszcze szerzej, Nissan Skyline/ Zetka/ s13/14, Toyota Supra, MR2 SW20 Turbo, Rx-7 FC/FD, porównując cenowo części z tymi autami Subaru naprawdę nie jest takie drogie.

Jeżeli chodzi o dostępność części do Imprezy to nie ma z tym problemu (jeszcze). Wszystkie generacje Imprezy wychodziły na rynek JAP, USA, EU (gdzie Lancer Evo wychodził tylko na JAP). Więc dostępność części zwykłych i tuningowych jeszcze jest. Jeżeli nie możesz znaleźć nic w Europie to na bank ściągniesz to z USA czy JAP. Niektóre części miedzy generacjami jest zamienna. Czyli jak masz GC STI (I generacja 98 rok) to możesz sobie niektóre graty przerzucić z GD STI (Hawka 2007 roku). Subaru z każdym modelem rozwijało Imprezę, dlatego jest trochę jak klocki lego. Nie w takim mocnym stopniu jak Honda (bo tam to dosłownie są klocki lego, gdzie graty można sobie przerzucać P&P między modelami) ale jednak. Oczywiście części między STI a WRX czy GT się różnią wytrzymałością etc. No i są jeszcze modele wolnossące, jeżeli brakuje ci jakiś części wnętrza to można je przekładać z wolnossaka.

Jeżeli chciałbyś zacząć przygodę z Subaru to zawsze możesz kupić sobie wolnossaka, pojeździsz zobaczysz sobie jakie są koszta etc. Do 20k znajdziesz fajną Impreze, części do nich są tańsze. Najpierw jednak polecam pojechać na tor, wynająć takie Subaru Imprezę WRX/STI na 3/4x okrążenia i gwarantuje że się zakochasz. WRX to ok. 30/50k ale tutaj już masz turbo i banan od ucha do ucha. A przyszłościowo zawsze możesz ją robić na wyższe moce. 

Wyszło mi trochę wypracowanie :11413233_872845936120813_1864894511_n:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...