Jus-Tinka Opublikowano 23 Kwietnia Autor Opublikowano 23 Kwietnia @Misiek postanowił się wziąć za przednie fotele elektryczne z pamięcią i zdjąć tapicerkę skórzana aby później założyć welur z moich obecnych foteli. Najpierw fotel kierowcy: Fotel gotowy na zmianę tapicerki: Niżej maty z tego fotela: Tu widok po odsłonięciu materiału: Tutaj złączenie dwóch drucików i sprawdzenie na stole: Teraz jak obwód jest zamknięty wszystko grzeje tak jak powinno. Na krótko podłączamy do czarnej kostki: brązowy - plus, czarny - minus. Maty były trzymane pod napięciem przez 5 min i nic się nie przepaliło. Nawet ta pomarańczowa kostka, także ok. Teraz opis złączy pod fotelem pasażera. kostek nie da się pomylić. Pasują w jednym miejscu Od lewej: 1) Oparcie - przód/tył 2) Tył fotela - góra/dół 3) Przód fotela - góra/dół 4) Cały fotel - przód/tył 5) Panel z przyciskami 6) Zasilanie 7) Sterownik Sprawdzenie na stole na krótko bez przycisków z boku fotela (zasilanie to 2 szeroki konektorki w kostce): Fotel kierowcy działa bez zarzutu. Zarówno mata. jak i elektryka regulacji. Pora na fotel pasażera: Tu poszło szybciej niż w kierowcy. Ostatecznie 2 fotele przygotowane na przeszczep tapicerki: I tak podsumowując: mam dwa sprawne regulowane elektrycznie i podgrzewane elektrycznie fotele. W razie w maty będę miał na wymianę Jak wiadomo wcześniej zostało zakupione lusterko wsteczne z pamięcią i zostało założone. Fotele są - brakowało do kpl lusterek z pamięcią.: I inne wiązki i kabelki do sedana. Teraz czas potrzebny aby to ogarnąć. Wyjąć obecne welury z kombika, zrobić zamianę i wsadzić z powrotem. Przy okazji naprawić matę w fotelu pasażera (welur) bo nie grzeje. 2
Jus-Tinka Opublikowano 24 Kwietnia Autor Opublikowano 24 Kwietnia Przygotowania do zlotu. @Misiek odświeżył grila i naprawił miejsca jego przykręcania. Przed robotą jeszcze na aucie: Naprawa tulei i gwintów: Nowe śruby: Po malowaniu: Już na aucie : I zaczął pierdzieć głośnik bose od strony pasażera. Demontaż osłony i januszostwo Trzeba było docisnąć trochę tą tzw piankę. Już jest inaczej. Jednak i tak w planach jest kupno sprawnego głośnika: Miała przyjść zmówiona nowa (stara uległa dzikowi) dokładka ale się ukazało, że będzie później. Nie wyrobią się w czasie Misiek już nawet farbę dorobioną w sprayu pod kolor kupił. ...... Niżej jeszcze bez oczekiwanej dokładki. Zdjęcia zaraz po powrocie z Sudomia: Tak było 2
Jus-Tinka Opublikowano 25 Kwietnia Autor Opublikowano 25 Kwietnia Dokładka przyszła i @Misiek wziął się do roboty: I po zamontowaniu : I tak to wpadły 2 kpl lusterek: - lusterka z pamięcią 9 PIN - lusterka składane elektrycznie 8 PIN Plan jest taki jak w sedanie, mianowicie: - dołożyć fotele z pamięcią - podłączyć lusterko foto chromatyczne z pamięcią - przerobić i założyć lusterka tak, aby były składane elektrycznie z pamięcią 12 PIN (składanie 3 PIN, podgrzewanie 2 PIN, pamięć 7 PIN) 2
Jus-Tinka Opublikowano 26 Kwietnia Autor Opublikowano 26 Kwietnia Omega jeździ i ma się dobrze. Nowy Rok się zaczął bardzo dobrze Ogólnie wszystko trwało za krótko. Ale myślę że będzie jeszcze lepiej. I tak dzięki @Misiek wpadły oryginalne chromowane felgi od Catery 16 cali od @Krystian. Dzięki panowie Jeszcze tylko opony letnie i można jeździć. I podobnie jak u pluszowego Mikołaj przyniósł rejestrator Mio MiVue 798 Dual: Po montażu. Jeszcze została do zamontowania kamera tylna i smartbox: Przyszła wiosna i .... wpadły nowe felgi. Irmscher Sport Star 18 cali: Rygielki Irmscher: Co do kół to zastanawiam się nad oponami wielosezonowymi. Jeśli chodzi o rygle to mam zamiar zrobić je w kolorze drewna. ........ Ostatecznie felgi z Catery poszły na złom Niże dane felg Irka: 2
Jus-Tinka Opublikowano 29 Kwietnia Autor Opublikowano 29 Kwietnia Tak jak wspominałam wcześniej... Dotarły owiewki I wpadł rekinek: W końcu owiewki trafiły na swoje miejsce, oraz moje widzi mi się na zdjęciach "przed" i "po" ale czy tak zostanie tego najstarsi górale nie wiedzą Po założeniu: Wpadły nowe "Cztery osiemnastki. tylko w moim samochodzie..." 235/40 lato: No to czas na auto wrzucić. Tu pomógł kolega, który ma mobilną wulkanizację : Całość przebiegała tak: Inne foto po założeniu: 2
Jus-Tinka Opublikowano 2 Maja Autor Opublikowano 2 Maja I tak @Misiek w końcu usunął usterkę: Przyczyną było wypadnięcie cięgna z czujnika: Cięgno na miejscu. Pozostało usunięcie błędów, test świateł drogowych i na końcu kalibracja serwomotorów: Jeszcze wymiana uszczelki kolektora wydechowego: I tak już kolektor wymontowany, razem z termostatem: Kolektor o planowaniu: Teraz pozostało oczyścić głowicę z syfu pozostałego po starej uszczelce. Poprawić gwinty na szpilkach i skręcić całość. Uzupełnić płyn i wsio. Dla przypomnienia wrzucam: Kolektor już przykręcony tak samo jak termostat z nową uszczelką. Najpier trzeba było popprawić gwint i tajfunem wydmuchać resztki aby szpilki wkręcić: Nowa uszczelka siedzi na termostacie i nowe miedziuchy na szpilki: Termostat ogarnięty pora na kolektor: 2
Jus-Tinka Opublikowano 5 Maja Autor Opublikowano 5 Maja Mianowicie w końcu zakończyła się sprawa rejestratora czyli tylnej kamerki i zasilacza parkingowego Smartbox III. Musiało rok przeleżeć aby mocy urzędowej nabrać Resztę tego zestawu wygląda tak: W zestawie: - zasilacz parkingowy Mio Smartbox III - kamera tylna Mio A30 - przewód rozdzielający w krztałcie litery Y - Przewód długi do tylnej kamery Zastawu nie da rady złączyć inaczej niz przewidział producent. Poprostu wejścia się rożnią Ważne: w przypadku korzystania z zasilacza parkingowego rezygnujemy zasilacza pod zapalniczkę. Najpierw bierzemy pod lupę układ bezpieczników. Szukamy napięcia po zapłonie i stałego za aku bezpośrednio. Co do symboliki to określa się to tak: - ACC (Accessory) akcesorium po przekręceniu w kluczyka w pierwszą pozycję ACC + 12V - BATT+ (Battery) stałe + 12V z aku Ale trzeba to znaleźć w bezpiecznikach - najbliżej moim zdaniem. Czyli bierzemy miernik i sprawdzamy I po sprawdzeniu wg rozpiski mamy: Obwód bezpiecznika nr: 15 - Klemme 15 (zacisk 15) plus po zapłonie (kolor czarny) 12 - Klemme 30 (zacisk 30) plus stały z aku (kolor czerwony) Masa w pojeździe jest oznaczona jako Klemme 31 (zacisk 31) czyli minus/GND Mając to przyglądamy się oznaczeniom na przewodach od zasilacza parkingowego, podłączamy napięcie do niego: Podsumowując: Żółty 2A BATT - zasilanie stałe +12V (bezpiecznik 12) Czerwony 0.5A ACC - zasilanie po zapłonie +12V (bezpiecznik 15) Kolory mogą się różnić w zależności od producenta. Trzeba patrzeć na instrukcję lub opis przewodów np: przewód ACC może mieć kolor żółty a BATT czerwony, albo na odwrót. W niektórych radiach też to jest ważne. Najlepiej zajrzeć do schematów a nie po kolorach lecieć Teraz tak. Przejście w obwodzie prądowym jest za pomocą bezpiecznika z górnej nóżki do dolnej. Z racji, że w zasilaczu parkingowym mamy już bezpieczniki w wyposażeniu podłączamy się pod przewody idące do górnej nóżki bezpiecznika. Gdbyśmy jednak nie mieli bezpieczników w wyposażeniu zasilacza parkingowego - wtedy do dolnej nóżki aby obwody były zabezpieczone przez bezpieczniki fabryczne auta (wtedy wartość by była za duża) Przewód minusowy wziąłem z lampki podświetlenia nawiewu kierowcy: Tutaj podłączenie przewodów plusowych: Zasilacz mam schowany w schowku koło pasażera: Tylny kabel do kamerki poprowadzony lewym gurnym korytkiem, począwszy od słupka: Mamjąc już podłączone trzeba już skonfigurować opcje w ustawieniach przedniej kamerki dotyczącą rodzaju zapisu, widoczności LCD, reakcji na ruch, wstrząś itp itd:. Na zdjęciu miałem wyłączony tryb parkingowy, bo używałem tylko zasilania pod zapalniczkę. Niżej przydział pamięci przed włączeniem trybu parkingowego: Już po włączeniu trybu parkingowego i przydziału na karcie pamięci: Tak wygląda podgląd na 2 kamerki. Zdjęcie tego nie oddaje ale na żywo wygląda lepiej: W trybie parkingowym GPS jest wyłączony aby oszczędzać aku. Zasada działania: - po wyłączeniu zapłonu kamerki nagrywają ciągle jeszcze przez 5 minut, po tym czasie przechodzą w tryb parkingowy. Czyli w stanie czuwania. W zależności jak mamy ustawione czułość i reakcję wtedy od razu nagrywa. - czas działania i napięcie wyłączenia zasilania kamer regulujemy za pomocą zworek na zasilaczu Dwie pierwsze to napięcie graniczne. Po uzyskaniu tego napięcia jest wstrzymany dopływ prądu aby nie rozładować aku Ostatnie dwie do czas. Po wyłączeniu zapłonu zasilacz działa przez czas określony tj 6, 12 lub 24 godziny To by było tyle. Zestaw to kamera Mio Mi vue 798 Dual WiFi, Smartbox III, karta SDHC CLASS 1 128 GB Samsung. Jeszcze tylko ogarnąć taki zestaw w sedanie
Jus-Tinka Opublikowano 6 Maja Autor Opublikowano 6 Maja Mały zakup, ale jak ważny czasami w najmniej oczekiwanym momencie I tak zostały zakupione elementy zawieszenia, jak się później okazało nie wszystkie. Póki co to narazie drążek środkowy Moog i poli z Olkusza pod wspornik drążka: Przy okazji zmienione koła na zimówki. Legendy głoszą, że zima w natarciu :haha7:i lepiej później niż wcale. Na zdjęciu jeszcze lato. Zima jest na 15-ach stalowych. Po głębszych oględzinach dodatkowo trzeba wymienić dużą tuleję na wahaczu od strony kierowcy. Ale pluszowy chce wymienić całość w 2 wahaczach. Małe, duże plus dodatkowo sworznie ........ I tak wpadły wahacze od @Krystian z czarnej Catery z poli i nowymi sworzniami. Trzeba było przełożyć uchwyt cięgna od poziomowania xenonów: Już po założeniu: Stare wahacze: Jeszcze do założenia będą drążki kierownicze (zamówione). Później ustawienie zbieżności i przegląd techniczny. 2
Jus-Tinka Opublikowano 7 Maja Autor Opublikowano 7 Maja I tak zostały wymienione drążki kierownicze. Następnie ustawiona zbieżność i zrobiony przegląd techniczny: Stare drążki: Nowe potraktowane smarem miedzianym: I na koniec zbieżność: 2
Jus-Tinka Opublikowano 8 Maja Autor Opublikowano 8 Maja Czas coś dodać. Niestety nie będzie to wesoły post Byliśmy z @Misiek w Sudomiu ogarnąć sprawy zlotowe. Wszystko ładnie pięknie. Pamiątkowe foto zrobione: No i przyszedł czas na powrót i wtedy nastąpił dramat. Mianowicie lekki zakręt w prawo pod górę i dziura...... i efekty Nie można było w żaden sposób zauważyć I teraz foto z bliska felg. Zostały pęknięte wzdłuż. Więcej foto po zdjęciu ...... No to laweta i powrót do domu koło 30 km: Winowajca: Podsumowując; - kupione już nowe opony 2 sztuki - komplet felg Irka 18 Sport Stary 4 sztuki Miejmy nadzieję, że w zawieszeniu nic poważnego się nie stało ..... 1
Jus-Tinka Opublikowano 12 Maja Autor Opublikowano 12 Maja (edytowane) Tak wygląda po zdjęciu kół: Wstępnie optycznie w zawieszeniu jest ok. Ale zobaczymy jak nowe koła się założy i na stacje pojedzie. Póki co to opon nie można zdjąć. Edytowane 12 Maja przez Jus-Tinka 3
Misiek Opublikowano 13 Maja Opublikowano 13 Maja Powolutku się uzupełnia.z czasem się dodajeWysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka 1
Jus-Tinka Opublikowano 13 Maja Autor Opublikowano 13 Maja (edytowane) Z miłej części tego postu to będę miała radio 2din Enuavi i sterowanie CID z manetki I tak wpadły nowe opony i felgi: Później przyjechał kumpel, który ma mobilną wulkanizację i ogarnął temat: Finalnie nowe opony na tył poszły a tylna lewa na prawy przód: I po wymianie: Opony niestety nie ocalały co było do przewidzenia: Podobno 4 "pierścienie" robią wrażenie: Jeszcze trzeba pojechać na stację sprawdzić zawieszenie i na geometrię. Edytowane 13 Maja przez Jus-Tinka 2
Vision95 Opublikowano 13 Maja Opublikowano 13 Maja Grubo, dużo dziur zaliczyłem w życiu ale żeby tak rozwalić koła to jeszcze nigdy, one z papieru czy prędkość była dobra ?
Misiek Opublikowano 13 Maja Opublikowano 13 Maja 3 minuty temu, Vision95 napisał(a): Grubo, dużo dziur zaliczyłem w życiu ale żeby tak rozwalić koła to jeszcze nigdy, one z papieru czy prędkość była dobra ? Koło 70 km/h zapis z kamerki wg GPS. To już jak wracaliśmy z Kościerzyny dopinać szczegóły na I zlot. Wcześniej tego filmiku nie wrzucałem. Nawet na poprzednim forum. Nawet na podstawie tego filmu nie dostaliśmy odszkodowania, które de facto było wycenione na 2 tyś. Później decyzja była odmowna, bo niby stał tam znak (symbolu już nie pamiętam) informujący o nierównej drodze. Nawet jak później już na zlot jechaliśmy to dziura była załatana i zalana asfaltem. Ot taka sytuacja Dziura.MP4 1
Misiek Opublikowano 13 Maja Opublikowano 13 Maja 7 minut temu, Vision95 napisał(a): No lipa, bliżej lewej na przyszłość Tak tylko..... z przeciwka jechał samochód i było pod górkę i mieliśmy wrażenie że on zakręt skraca i dlatego w bok się odeszło. Bo podjeżdżając pod górkę nagle się on wyłonił. Inaczej do też wyglądało z poziomu kierowcy. Ale uj było minęło i teraz jest prawie git.
Jus-Tinka Opublikowano 13 Maja Autor Opublikowano 13 Maja dziura zalana asfaltem i dostawiony znak , nówka funkiel błyszczący jak psu jajca
Jus-Tinka Opublikowano 17 Maja Autor Opublikowano 17 Maja I tak montaż radia 2 DIN Enuavi 2GB+32GB przez @Misiek Było tak: Jedziem dalej. Podłączenie na krótko i zmiana logo: Ściąga: Kabelkologia: Teraz kolej na CID. Z racji że nie ma ori radio z pomocą przyszedł moduł CAN: Pozostały ramki: Po złożeniu wygląda to mniej więcej tak: 3
Jus-Tinka Opublikowano 19 Maja Autor Opublikowano 19 Maja I wpadł pomalowany już przez @Dandi przedni zderzak irka Dodatkowo wpadły halogeny z cytryny. Dzięki za info @Ricardo No to @Misiek je zamontował: Wstępna przymiarka I zamontowane. Wszystko pasuje bez problemu Tak to mw wygląda: Niżej żarówki halogenowe do halogenów Pozostaje tylko montaż na aucie. 4
Dandi Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Kolor tego auta jest mega za******y i na nieraz auto wyglądu i drapieżności oby tak dalej 1
Vision95 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Fajne i niespotykane Chociaż ja się przekonałem do dokładek 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się