Skocz do zawartości
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fajna ta dokładka. Szkoda że ktoś ją przejechał :11413233_872845936120813_1864894511_n:

  • Haha 4
Opublikowano
34 minuty temu, OMEGATOR napisał(a):

Fajna ta dokładka. Szkoda że ktoś ją przejechał :11413233_872845936120813_1864894511_n:

haha  nooo 🙂 szkoda szkoda

Opublikowano
47 minut temu, OMEGATOR napisał(a):

Fajna ta dokładka. Szkoda że ktoś ją przejechał :11413233_872845936120813_1864894511_n:

No tak wyszło. Będzie później to przedstawione. Także post nie umknie  o tym wydarzeniu 😄 

Opublikowano
14 minut temu, Vision95 napisał(a):

haha  nooo 🙂 szkoda szkoda

Ale jest i dobra strona tego. Przynajmniej sprawdziłem audio :haha6:

  • Haha 1
Opublikowano

Później wziąłem się za wymianę żaróweczek w nawiewach i podsufitce 😄 

Żaróweczka 12V 1.1W T05

image.png.920a863c6e8abbc3ea459185c9439dc6.pngimage.png.3d7a466ba0082f6b8edac990e0243eae.pngimage.png.f2450f2654ccea77a692d3ea25ed8d4f.pngimage.png.119d6be86a8092d735c6d77e44f8212d.pngimage.png.a84ae00d0e1e536baac04a8e64d6d2e0.png

Po czasie musiałem sobie poradzić z drażniącą kontrolką Airbagu, która paliła się od początku kupna jeździdła 😄 

image.png.c7ddf08c469f0dc0c5af38007afb43d2.png

No to techa na warsztat i wyszło, że od strony kierowcy:

image.png.3f46ca6c121d3e772b9cbb21655e1fa9.png

Po rozebraniu osłon przewodów do fotela okazało się że jeden kabelek "wylazł" z wtyczki:

image.png.34acf9ef7abdb10d96f9a121daf9442f.png

Po poprawieniu przy wyłączonym zapłonie i kasowaniu błędów kontrolka zgasła:

image.png.48177b8f303006c406a70e31b461816a.png

I komunikat odebrany po tym zabiegu:

image.png.fe80f8d0be37ffbc4298c10f8977de11.png

Mając już podłączonego Tech2 postanowiłem pobawić się możliwościami w CID, zmieniając przy okazji kontrast:

image.png.79ab27edf0d0ac0cbad374a565961e79.pngimage.png.470b2cbcfeba77e06a6f24189d6246df.png

image.png

  • Lubię to 1
Opublikowano

:mysli:Gdzieś to widziałem :11413233_872845936120813_1864894511_n:

  • Haha 1
Opublikowano
Teraz, OMEGATOR napisał(a):

:mysli:Gdzieś to widziałem :11413233_872845936120813_1864894511_n:

Ja tylko próbuję odświeżyć wszystkim pamięć. A przy okazji powspominać sobie. Przy okazji się załapałeś 😉 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Fajnie fajnie. Jest co powspominać no i mam nadzieję że jeszcze będzie tego więcej.

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 minuty temu, OMEGATOR napisał(a):

Fajnie fajnie. Jest co powspominać no i mam nadzieję że jeszcze będzie tego więcej.

Oczywiście. Dzięki za wsparcie ....

  • Lubię to 1
Opublikowano

Podziękujesz jak się spotkamy :biggrin:

  • Lubię to 1
Opublikowano

I wpadł grill FK Autimotive. Przy okazji przymiarka emblematu.

image.png.cf199bc785a564f1d9e13b0f3951c079.pngimage.png.7656bc980991dd4cc6e327df76361bdc.png

Od razu seyjeczka na świeżuchnym powietrzu:

20190602_205354.jpg.5c0916c8653b84e6214a7667b2c89279.jpg20190602_205152.jpg.e20302685c812b1ba42507cd92f1c7d1.jpg20190602_205144.jpg.f32a92f20a296dddd665cd0fb9a1a884.jpg

I końcowy irka po regeneracji wpadł. No to wjazd na kanał:

image.png.56971f2b24764d4187e8f2f2e77ed535.png

Demontaż starego. Ruda poczyniła swoje ale jakoś nie było problemu:

image.png.e36b99d09eb14dc2d8d9cea973d10829.pngimage.png.6a02f9b13bfecb449426b9d25c67e33f.pngimage.png.67df1bbffadf0833f035247f86a97c5e.pngimage.png.1947030c5bdd07004fdb05db11bebd2c.pngimage.png.7a15d46e6b6b486fd5a004d8949468d7.png

Tłumik ściągnięty, no to przymiarka nowego. Wszystko pasowało bez problemu tj. wieszaki, gumy itp itd:

image.png.efa39a3b536224490b84da9862a184a1.png20190603_111823.jpg.03a7c7cd99c81cc3adb1dc6b5260e1d4.jpg20190603_113341.jpg.6a4c97982fa3fef4dd925402cdcd24b1.jpg

I jak zawsze coś musi być nie tak . Ale oczywiście do ogarnięcia. Mianowicie rury były za krótkie. No to myk na warsztat po nierdzewkę 2 sztuki. Przy okazji pasta i cybanty. Bo można było to tez pospawać, ale nie miałbym możliwości osobnego demontażu tłumika końcowego

image.png.6574b3d4bbca82a30200a8f67d1ac863.pngimage.png.0ca5b03487dbe9bb40045ff6b8b35c08.png

Musiałem końcówki w tłumiku ponacinać aby nierdzewne rurki weszły:

image.png.be47b9cf59d9928bf49c54e34d66aa19.pngimage.png.e171d7e0cf3e89905e4f7ff31564c039.png

Przymiarka i spawanie:

image.png.2b408cd5741ff58f593a3380959c6865.pngimage.png.0683fa158e7f4e7bb111a47a7e65725e.png

I koniec:

image.png.0a9b297ff098c33db2d1afb76d563577.png

Przy okazji dowiedziałem się, że mam zayebisty ręczny 😄  Tarcze kotwiczne o matko 😞 

image.png.6b39bbb17b10672fc8da3fc787ac1063.png

A tak finalnie to wyglądało:

image.jpeg.37488e464033000094963b742a2b7654.jpegimage.jpeg.927777a754e80a7d1d9372028b9f6b48.jpegimage.jpeg.52ae2a21f8508b603e6c5deb4673842f.jpeg

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Następnie wpadły fanty do gazika 😄

image.png.d995d94bbc6756f5dcde5688d9e5a37b.pngimage.png.b930c6378c20eff2895651edfd79f8cd.pngimage.png.09afd4173a77c34e3c06cc876a2f8785.pngimage.png.5fa02fe0be7850b9d1ecccdfac10de84.png

Teraz wszystko trybi

No i dzięki @danio wpadł mianowicie ori grill Irmscher z papierami. Wcześniej był FK w wersji glossy:

image.png.4c68aac37189183f89ad908032435efb.pngimage.png.52a50740b5fa4fa1c94208a33e2127c5.pngimage.png.c78abfe60baac70e7a142644eef05112.pngimage.png.64db269380cf9010b9616ad9deedab83.png

No to nie zastanawiając się dłużej - przemianka:

20190607_111853.jpg.b97cbd01a7a0bd3fef8cb1760bc66779.jpg

Parę foto w plenerach 😉 :

IMG_20190603_000332_142.jpg.ae411b92068cc1343519098099bea04e.jpgimage.jpeg.adeb0238f958b3ebfad4e6529e941f12.jpegimage.jpeg.1dd206bdd52a3543cb93f9618f15d196.jpegimage.jpeg.d0c26b7b98cf3f3df4befaf2a83ba64c.jpegimage.jpeg.7c88780c1064de85d5bfed930d3ea0b6.jpegimage.jpeg.e329b2a1632aeee6bcaaaab7c90871ea.jpeg

Przy okazji sprawdziłem, czy przeciwmgielne przednie i oczywiście od strony kierowcy nie działało. Wjazd na kanał i demontaż:

image.jpeg.3f587b92503305628717e9de25340ce0.jpegimage.png.fe8050b256680ec57c8187d0537a45a0.pngimage.png.a2a348ee8af7d3b3e7a3b3092f221ed0.png

Okazało się, że kabelki są poprzerywane a halogeny ok. Jednak podczas demontażu uszkodziłem jeden. No to kupno nowych, od razu dwóch sztuk i lutowanie wiązki w domu. Samochód w tym czasie został na kanale:

image.png.ab599f47a5f3d4e2dc4f09105e0da416.pngimage.png.9157948e9eeef363132c578f7f72b8d0.pngimage.png.7866c85f5687e2817078d703bc79071a.pngimage.png.5bb1cedb80b7362ae64ac3afdb5dc2ee.png

No i działa 😄 

image.jpeg.b4b46e3376d9f8fd667a007a15d2785f.jpeg

  • Lubię to 2
Opublikowano

To chyba dobrze jak działa :biggrin:

Bo z tym w Omedze to różnie jest.

Opublikowano
Teraz, OMEGATOR napisał(a):

To chyba dobrze jak działa :biggrin:

Bo z tym w Omedze to różnie jest.

No w sumie tak. Mając ją ponad 4 lata potrafi zaskoczyć.

Opublikowano

z tymi haloganemi to też jazda, raz są raz ich nie ma 😄 Też muszę zajrzeć do siebie bo chyba jeden nie świeci, muszę to przerobić jakoś...

Opublikowano

Tak było 😉 

Korzystając z urlopu postanowiłem z @Jus-Tinka wybrać się gdzieś poza nasze rejony. W Koszalinie (jakieś 20 km przed celem) omega odmówiła posłuszeństwa - dokładnie ASB. Nie reagował na biegi. Pech chciał, że to się stało w korkach  No to zjazd z korków. Omega dopiero ruszyła jak miałem ponad 3tyś obrotów.  Maska do góry - wszystko ok. Temperatura na zegarach - ok. No to zaglądam pod samochód. A tam wąż odpowietrzający od ASB się tarza po ziemi. Nie wiem od kiedy i jak opadł. No to z wycieczki wielki uj i nawrotka do bazy. Po drodze jeszcze do warsztatu jakiegoś i sprawdzenie ASB. Odkręcili korek a tam takie coś wyleciało. Okazało się, że prawdopodobnie dostała się woda przez ten wąż, dlatego taka barwa.

image.png.aa23c59b9e6d734d984a79c8913a4894.png

Po powrocie wjazd na kanał i:

image.png.3e5da17b456573abc1b2afdb85a6b2e1.png

No to wąż out - w sumie pęknięty był:

image.png.878f21f1417ea4450df9d0f1ebbb0bb3.pngimage.png.ca1bcd01c5dd1ef33c3a74b75b2ebd34.png

W międzyczasie zakup towaru i przygotowanie do tankowania skrzyni  w tym nowy wąż do odpowietrzania (średnica 8mm). Wystarczy zwykły olejowy. Wąż fi 12 do wlewania oleju. Najlepiej przezroczysty.

image.png.1f88426b7e5b92bd29defc2ca70fe120.png

No to montaż węża. Warto przesmarować odrobiną oleju dla lepszego montażu. Jedną końcówkę zostawiłem pod maską, a druga wiadomo gdzie...

image.png.8d3d0c1fef8dcc2f96a943562de9f0c1.pngimage.png.139d101c3f4caab5c8d29651948ed571.png

Teraz montaż na króciec ASB. Było ciężko ale dało radę

image.png.0a86064ae49c9f1bfd4808856f4fc6e6.png

Teraz pora na odkręcenie korka od skrzyni ASB. Klucz 13 i jedziemy. I tu nastąpiła masakraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 😞  Koręk odkręcamy na zgaszonym aucie. Wtedy płynu zleje się więcej.

No dobra - Trochę kisielu wyleciało  🙂 Postanowiłem jeszcze z miski odessać strzykawką tyle ile się da:

image.png.0191aa13f9ce550b7144eff44ed726f8.png

Napełniłem prawie 2 litry pustych butelek 1 litrowych:

image.png.70cfd66b697c0f0653b0f90c17d119a0.png

Mając to gotowe teraz trzeba wlać świeży olej: otwór po odkręceniu korka to 12 mm:

image.png.2c4be7fcb5da84a4c311335bba2b8066.pngimage.png.db392a3c2a8d0bbfa48d802f777139d8.pngimage.png.4e50fbc4e74745b21a0096515ba47989.png

No to teraz uruchamiamy samochód, lewarek na "P" i w międzyczasie uzupełniamy:

Ogólnie weszło mi ponad 4.5 litra (z 5 litrów, które miałem) nowego oleju do momentu aż będzie się wylewać z otworu. Najgorsze to, że olej był zmieniany po zakupie. Po tym wszystkim omega wróciła do normalności.

Filmik z tych wypocin:

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ach te inwalidy takie kapryśne :classic_tongue:

Opublikowano
1 minutę temu, OMEGATOR napisał(a):

Ach te inwalidy takie kapryśne :classic_tongue:

No kurła właśnie. W późniejszych postach się okaże jak bardzo :haha6:

Tylko najgorsze (może najlepsze) jest to, że planuję powrót do inwalidy :mysli:

Opublikowano

Nawet o tym nie myśl. No chyba że 8hp :classic_tongue:

Opublikowano

Inwalida dobra skrzynia tylko jak wam jakieś wężyki ciągle spadają to czyjś to wina. Ja mam 5l40e w poprzedniej 5 lat 100tys km i nic się nie stało i w tej też rok 20tys km na tą chwilę i też nic się nie dzieje ….

Opublikowano
54 minuty temu, Vision95 napisał(a):

Inwalida dobra skrzynia tylko jak wam jakieś wężyki ciągle spadają to czyjś to wina. Ja mam 5l40e w poprzedniej 5 lat 100tys km i nic się nie stało i w tej też rok 20tys km na tą chwilę i też nic się nie dzieje ….

No ja miałem pecha. Ale ja skrzyni i tego węża nie mocowałem. W ogóle nic nie robiłem przy niej od kupna omegi

Opublikowano
1 minutę temu, Misiek napisał(a):

No ja miałem parcha. Ale ja skrzyni i tego węża nie mocowałem 

no zdarzają się zajazdy, nie mówie, że nie.. Ale nie skreślajmy zaraz automatów 😄

Opublikowano

Automatom zdecydowane nie !

Nie róbcie z siebie dziadków :dokuczacz:

Opublikowano
46 minut temu, OMEGATOR napisał(a):

Automatom zdecydowane nie !

Nie róbcie z siebie dziadków :dokuczacz:

Kiedyś czytałem, że nie po to wymyślili automaty, żeby teraz cofać się do kamienia łupanego. Osobiście stwierdzam, że oczywiście to kierowca ma rządzić autem ale w omegach automaty akurat się słuchają....

Opublikowano

Ostatnio zaczęła mi migać kontrolka oleju podczas jazdy/na postoju (przy uruchomionym) przy rozgrzanym silniku:

No to na pod spód auta i patrzymy. W końcu przydały mi się wcześniej zrobione najazdy. Tym bardziej, że kanał by zajęty. Trzeba było dokładkę zdjąć  

image.jpeg.2ae067b405ee5f3302c0fb4a25db10b2.jpegimage.jpeg.cd99e8b1835990912427805d108862dd.jpegimage.jpeg.c358b9776e306e353111b90219ff9d44.jpegimage.jpeg.09985a80fed0f12919f915fce532cef2.jpegimage.jpeg.beadc1fb487266d5484e2ed88079e64e.jpeg

No i jest. Cały w oleju. W środku też

image.png.fcf802e9a3d0714cf1c9fdfb60e4776a.png

Trza było kupić nowy i zamontować:

image.png.0bbef900075f47f20707dee8e26a9703.png

Zaczynamy od spuszczenia oleju, coby na spokojnie czujnik odkręcić i wymienić:

image.png.49c2733859ebe144fe227371f3fa0d31.pngimage.png.9f0537807bbd6dbc07c8a5370a7c1276.png

No i z powrotem trzeba wlać olej. Uruchomić samochód i obserwować czy nie ma wycieków. Na szczęście było OK. Kontrolka już nie miga.

Kolejną rzeczą, raczej błędem, było poziomowanie ksenonów. Objawiało się to odpowiednim ekranem na CID i błędem po podłączeniu Techa2:

image.png.f347d597108256a222dc50b7d9b2f144.pngimage.png.8fe0ce2bd38503a8398c521b7706f4cc.png

No to mając podniesione auto szukamy i mamy. Uszkodzony czujnik:

image.png.7893e0d17df39ff4c639bec6fe859030.png

No to złożyłem całość narazie po januszowemu

image.png.6860cb6b6b7d127c2c1e8d8ede4b0bb1.png

Musi tak być do czasu jak będę miał sprawny czujnik. Osobiście nie jestem fanem tego typu rozwiązania. Ale skoro działa i błędu już niema co musi narazie tak być  

Ostatnio z rzeczy do zrobienia jakie mam w planach to zajęcie się webasto (dołożonego co prawda). Czyli ogarnąć od A do Z. Najpierw przeniesienie centralki we właściwe miejsce - czyli z lewej strony kierownicy. Bo narazie jest po podłokietnikiem:

image.png.155d0c6f46a603d1125c0f30b68354e5.png

No i jeszcze do ogarnięcia został pilot do webasto, bo go nie mam  

Ogólnie bezpieczniki od webasto są wyjęte. Po włożeniu go normalnie działa centralka. Po załączeniu słychać jak by coś chodziło. Zajrzałem pod spód i nie jestem do końca pewien czy to o to chodzi. Umiejscowione jest pod progiem po stronie pasażera:

image.png.c8172a7ee9b0505b968b4e61b2780696.pngimage.png.193d88eb640fd79ceed8a374da22985d.pngimage.png

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...