Skocz do zawartości
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Moonland Catera 3.2V6 by Misiek


Misiek

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, Misiek napisał(a):

Ostatnio zaczęła mi migać kontrolka oleju podczas jazdy/na postoju (przy uruchomionym) przy rozgrzanym silniku:

No to na pod spód auta i patrzymy. W końcu przydały mi się wcześniej zrobione najazdy. Tym bardziej, że kanał by zajęty. Trzeba było dokładkę zdjąć  

image.jpeg.2ae067b405ee5f3302c0fb4a25db10b2.jpegimage.jpeg.cd99e8b1835990912427805d108862dd.jpegimage.jpeg.c358b9776e306e353111b90219ff9d44.jpegimage.jpeg.09985a80fed0f12919f915fce532cef2.jpegimage.jpeg.beadc1fb487266d5484e2ed88079e64e.jpeg

No i jest. Cały w oleju. W środku też

image.png.fcf802e9a3d0714cf1c9fdfb60e4776a.png

Trza było kupić nowy i zamontować:

image.png.0bbef900075f47f20707dee8e26a9703.png

Zaczynamy od spuszczenia oleju, coby na spokojnie czujnik odkręcić i wymienić:

image.png.49c2733859ebe144fe227371f3fa0d31.pngimage.png.9f0537807bbd6dbc07c8a5370a7c1276.png

No i z powrotem trzeba wlać olej. Uruchomić samochód i obserwować czy nie ma wycieków. Na szczęście było OK. Kontrolka już nie miga.

Kolejną rzeczą, raczej błędem, było poziomowanie ksenonów. Objawiało się to odpowiednim ekranem na CID i błędem po podłączeniu Techa2:

image.png.f347d597108256a222dc50b7d9b2f144.pngimage.png.8fe0ce2bd38503a8398c521b7706f4cc.png

No to mając podniesione auto szukamy i mamy. Uszkodzony czujnik:

image.png.7893e0d17df39ff4c639bec6fe859030.png

No to złożyłem całość narazie po januszowemu

image.png.6860cb6b6b7d127c2c1e8d8ede4b0bb1.png

Musi tak być do czasu jak będę miał sprawny czujnik. Osobiście nie jestem fanem tego typu rozwiązania. Ale skoro działa i błędu już niema co musi narazie tak być  

Ostatnio z rzeczy do zrobienia jakie mam w planach to zajęcie się webasto (dołożonego co prawda). Czyli ogarnąć od A do Z. Najpierw przeniesienie centralki we właściwe miejsce - czyli z lewej strony kierownicy. Bo narazie jest po podłokietnikiem:

image.png.155d0c6f46a603d1125c0f30b68354e5.png

No i jeszcze do ogarnięcia został pilot do webasto, bo go nie mam  

Ogólnie bezpieczniki od webasto są wyjęte. Po włożeniu go normalnie działa centralka. Po załączeniu słychać jak by coś chodziło. Zajrzałem pod spód i nie jestem do końca pewien czy to o to chodzi. Umiejscowione jest pod progiem po stronie pasażera:

image.png.c8172a7ee9b0505b968b4e61b2780696.pngimage.png.193d88eb640fd79ceed8a374da22985d.pngimage.png

@Misiek przerabiałem temat webasto od podstawy, przypomnij mi jutro jak się spotkamy to pogadamy o tym, wytłumacze Ci jaka jest zasada tego i ogarniemy temat, to jest dziecinnie proste.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne godziny spędzone przy sedesie. Przeniosłem centralkę od Webasto koło kierownicy z lewej strony:

image.png.86b1d5217c26c0b5be07b1f2ecc75fe4.pngimage.png.ae752d0d06712f913a1ba3205e4bd684.pngimage.png.e7343e1074c5bd61ed72fc3b5151ea7f.pngimage.png.c549202f3dd711f60b0e0e50ee0af1b2.png

I końcowy efekt:

Jak widać wyświetlacz trybi. Włożyłem bezpiecznik by sprawdzić:

image.png.7e6cc41fdb9c3b9a2541fc5a95846dca.png

Przy okazji mając tunel i środkową część rozebraną, przeniosłem centralkę od czujników parkowania tak jak w kombi:

image.png.92915f04a23cd648a6dcb842d24d59c7.pngimage.png.3542966c0a015c420b4346093977cbe2.png

A tak to wygląda po zapaleniu się ikon:

image.png.43ce47d60c818700ebc27603d9c5aa1a.png

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny etap w moim jeździdle 😉 Mianowicie naprawa kluczyka:

image.png.f5d1130b29ec7dc8d537741c771d8a7a.png

No to na warsztat. Najpierw wymiana mikrostyków (stare to te na górze):

image.png.4fc40efa77f2b6e863075bf1e05d82ee.pngimage.png.c7f45e6e9ca8f9ee0d5844a81557f55a.png

Nowe już siedzą 😄 

image.png.1b70f9735e0d5afa7895470d36efbc69.png

Finalnie montaż do kupy, nowa bateria i test.:

 Przy okazji robiąc przy omedze postanowiłem zdemontować moduł telematyczny, bo mi zbędny :

image.png.cf0886c3b4a70c09520c5274ec0a3d8e.pngimage.png.87323bcc30d3ffc577423b00637de0d0.pngimage.png.1dcfa3a1fd586fb58bdffe26d4f5a2bb.pngimage.png.0cd1f8ebf2322e7d68adc91d1f7815df.png

Ale po zdjęciu schowka nad modułem komfortu takie coś mi moim pięknym  oczom ukazało. Mianowicie moduł GSM do webasto:

image.png.8661099288d7123cf2b7bb61f659d770.png

Przy okazji zobaczyłem jeden przewód idący do panelu ECC z prawej strony:

image.png.75b5afbd0ddb85995e725f7afa885685.pngimage.png.728e071a9b818e015905b4cd61fb7dc5.png

Odbiornik pod osłona przeciwsłoneczną od strony kierowcy, niestety ....  

image.png.6d5300aca0147790cb69a55ed124c510.pngimage.png.b084defe0d3dae07109c9a076b2326b0.png

No to odpowiednie narzędzia i jest OK:

image.png.6c83d06f8293c46875d19856c6e48e4b.pngimage.png.787c539063c61fa45476ec5e2e1c3990.png

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedząc co gdzie jest postanowiłem zrobić parę fotek jak to pod maską wygląda - Webasto:

Tu są bezpieczniki od tego ustrojstwa. Jak włożę ostatni po prawej to centralka działa. Na razie jest bez. 

image.png.176afb69038d4a7517de0daab8a55fee.pngimage.png.612c0a046c744a20a34ca6ec4a1dc571.pngimage.png.6fe0f46790a6e1d19e6ca28c0b7f13c9.pngimage.png.ee02837d662a494b6598061e23f7eb40.png

Z nudów postanowiłem sprawdzić czy do ECU szerszenia jest dostępne nowe oprogramowanie. No to Techa2 pod auto i pobieramy info  z ECU na kartę:

Do tego służy funkcja SPS - usługa programowania systemowego

image.png.5e4af23e730881eeb17a89fa8076f959.png

Następnie:

image.png.28c5056bcd84b6d8e4e6fd1e78e73201.png

Mamy wyniki:

image.png.8b50454f7bfeb51dc0ee5f7300b79dc8.png

Mając dane podłączamy urządzenie do kompa (RJ45 na USB) i uruchamiamy Global TIS:

image.png.d91068b26c33cd73794b2c9bb958c54e.png

Wybieramy menu SPS i czekamy:

image.png.a8fc8600ccf5947cdac5da4f9a88b3b2.pngimage.png.2bdc04f9caf2010fc55e4082af429e29.png

Po czasie mamy:

image.png.e2855306a0d9a4281a9e7e0951962093.png

Wybieramy Tech2 Remote i Zaprogramować ECU i kliknąć dalej:

Komp pobiera dane z urządzenia:

image.png.16204f7c2f545d2bf6def59d6223a314.png

Rezultat jest widoczny:

image.png.cf142790250c22516dfb3775b991dc9b.pngimage.png.3dd4dc77950906f090b630096881d3c1.png

Dalsze opcje:

image.png.cb9766e4d2ddc16c2d34fa48cc5182b0.pngimage.png.4970d9ecbb55354f17290202baae5a30.png

Jak się okazało na screenie poniżej, oprogramowanie jest aktualne  😄 

image.png.e9cf0cde287a88828447c457d186ee34.png

Można wgrać na nowo. Czyli wgrać na kartę Tech2. Odłączyć interfejs od komputera i podłączyć do samochodu i zaktualizować oprogramowanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Vision95 napisał(a):

mnie ciekawi skąd jest pobór prądu w tym twoim przypadku ...

Prawdopodobnie poprzez centralkę webasto. Ten 1 bezpiecznik wyjęty jest właśnie od niej a dokładnie to od zasilania. Fakt faktem już do tego później nie wracałem i póki co to mam obecnie wszystkie bezpieczniki wyjęte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Misiek napisał(a):

Prawdopodobnie poprzez centralkę webasto. Ten 1 bezpiecznik wyjęty jest właśnie od niej a dokładnie to od zasilania. Fakt faktem już do tego później nie wracałem i póki co to mam obecnie wszystkie bezpieczniki wyjęte.

no tak ale ja mam aktualnie cetralke podpięta pod aku bezprośrednio, fakt zasilanie wziąłem z oryginalnej wiązki eberspachera, ale mi prądu to nie kradnie a mam cały czas podłączone? Może ta centralka się nie wygasza?? mówimy o sterowniku (Włączniku) ??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Vision95 napisał(a):

no tak ale ja mam aktualnie centralkę podpięta pod aku bezpośrednio, fakt zasilanie wziąłem z oryginalnej wiązki eberspachera, ale mi prądu to nie kradnie a mam cały czas podłączone? Może ta centralka się nie wygasza?? mówimy o sterowniku (Włączniku) ??? 

Wygasza się normalnie z tego co pamiętam. Musiałbym jeszcze raz przejrzeć schemat:

SchematWebastoTermoTopZC.JPG.1f4ee8f5cb45001a5c1b1f32572a276c.JPG

Niżej legenda:

SchematWebastoTermoTopZClegenda.JPG.f84bc9e47ce9e9cf596d3c9b0eea0cc0.JPG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak działało webasto jak pierwszy raz je uruchomiłem od kupna omegi:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Misiek napisał(a):

A tak działało webasto jak pierwszy raz je uruchomiłem od kupna omegi:

 

@Misiekto co ty nagrałeś nic nie wnosi, bo nawet nie wiemy czy piec wgl. wystartował. Po naciśnięciu płomyczka włącza się sygnał i powinien wystartiwac wentylator a u ciebie coś trze dziwny dźwięk to jest, nie przykładaj ręki bo to magicnie nie rzuci ogniem z kratek 😄 Webasto musi nagrzać płyn chłodniczy o dopiero potem zaczyna lecieć z kratek, panie Wróce z trasy i nagram ci wszystko jak to powinno wyglądać. Żebyś wiedział gdzie szukać problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dandi napisał(a):

Ty tu nie mydlij oczu gdzie ta dokładka skończona z wydechem i te digitale 🤣🤣

Będzie w odpowiednim czasie na forum 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu lotka dostała odpowiedni kolor (wcześniej była czerwona) i łogień:

67348907_2416940761872947_1406488050116067328_n.jpg.0fbc1875f5a3c4dad269a7b3e78345b8.jpg20190801_154714.jpg.2103681d95e2a22fbb3d861a6cd40a64.jpg

Po pomalowaniu:

image.png.430741ee5f13907c85c8f2d18dc66cde.pngimage.png.ccfee39de5d47288a6e1e15f94c06525.pngimage.png.df99aca8a00ae6fb8ffcffdc65b2364d.pngimage.png.dba6362aece90903213caf96ec3819dc.pngimage.png.8fd77cafd202e94d835c69198702882a.pngimage.png.542dd89b6d35913fbd3782fe156e8d40.pngimage.png.2e15177ea58b1dc89d8b4586aba9d388.pngimage.png.dccbb82c6de3ae9bb6d1b21c6cb8bbc1.png

Tu z pomocą przyszła @Jus-Tinka:

image.png.f5c82f4e9b7664917071e23f737771b5.png

EFEKT KOŃCOWY

image.png.cbcac8e06c4e2439f83e13a443a38bcb.pngimage.png.748bd1211f5147b1144e359dd2b49c39.pngimage.png.b6ccb3fb49f69f89079d1634ff50001d.png20190821_200006.jpg.f911099be39e2bbee7169624f784d475.jpg

I jak na złość zobaczyłem wyciek z króćca pompy wspomagania: 

image.png.b0167e4ff9467fcf14da6f70a67afb0a.png

Na razie zdjąłem ogarnąłem sobie dostęp::

image.png.1e3b83324f3ec61233bcb70019d0f5f1.pngimage.png.75427ac1a367b029e4f4b02441295314.pngimage.png.5661436f0d5dcb6e9d0d785b3a457849.png

Po wyczyszczeniu. Na zdjęciach widać skąd ten wyciek mianowicie nad górną nakrętką. Myślałem że wystarczy dokręcić i po sprawie. Jednak okazało się, że już jest mocno dokręcona. Mimo to ta metalowa rurka nad małą nakrętką jest luźna i tu ucieka płyn. Z tego co kojarzę to jest tak samo jak w 2.2, czyli stożek i nakrętka jest dociskany, ale nie jestem pewien do końca. Pozostaje demontaż pompy albo tego węża:

image.png.5f860cf0a323e1b6a2b9ce213dda70a0.png

Skończywszy temat z pompą, zabrałem się za tweetery z omegi B:

image.png.05d830a1a1382b5d0e1f41637fe3028d.pngimage.png.1297ee6748ea6e19370fd50d46a8750b.pngimage.png.41723531cbff468c5774ffb4f0b57e8e.pngimage.png.e977bf4f19104660cd9b3d9a81917296.pngimage.png.3605555848c1d10bc2b4a86081fe387d.pngimage.png.5e079a5f00e2f69339018c124cb2cece.png

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas później zostały ogarnięte BIXY. Soczewki już wcześniej były kupione Valeo z passata B6/7

image.png.8a3b929cd9145eacde9faeb5a6d380a6.pngimage.png.afd0d4e3fdc259bc979919ab757d1f5f.pngimage.png.6401a677ed4afc3f0a70becc029052db.pngimage.png.21fc6f6b7fcff24a2e963057e393a76d.png

Demontaż lamp. Ogólnie 3 śruby na jedną na nasadkę 8mm:

image.png.0cb766789317760321d1953c115e2d64.pngimage.png.0b97d91ec64497fa8c3c5db80dc29772.pngimage.png.7fc98459866875ed4fc3683e0a6c04b9.png

Devil Eye 🙂 

image.png.124c26fb3329f59c40be0e019ed77e7e.png

Już w domu:

image.png.1f1c733a20eb28f3f8ad24d1ef769ec3.png

Przy okazji rozkręciłem bixy i przeczyściłem odbłyśniki:

image.png.22140bc42f4b2af27ea5ba080d55f69e.png

Teraz pozostało rozklejenie lamp i demontaż na części pierwsze. Przydała się suszarka do włosów @Jus-Tinka

image.png.82bf98b8ff343f0423b5fe33edb4e551.pngimage.png.476184a24098edab93e4952ec3a071c3.pngimage.png.a3bfa95b73e68d742d27d24e72dc5279.pngimage.png.2fa37492344458eedc35ff13af70b274.png

I mamy soczewkę xenon:

image.png.5e30268a4722a28762ed444d96dd70b3.pngimage.png.a54f3bab649704c5bafc6cf50296a2b5.png

W jednej i drugiej lampie urwany miałem uchwyt do ustawiania lampy:

image.png.6451c0c8be6c2cdb334e2c188b6be1d8.pngimage.png.e74678d0b7ca2cb8bedc5f5b420806eb.pngimage.png.49858fd4878aa8f0f79d231da98d9ec1.pngimage.png.775aee672cfe57ee746c9a91dc1251cd.png

Szybka interwencja klejem CA i voila . Zobaczymy czy zda egzamin. Później się okaże że nie:

image.png.9c598623134661d77e11df076371aa7a.png

Teraz pozostało:

1 - pomalować odbłyśniki

2 - zrobić mocowania na bixy i diody LED dla efektu DEVIL EYES (już zamówione) na BT

3 - usunąć stary klej  z klosza i obudowy lamp

4 - odtłuścić, skleić, skręcić wszystko do kupy i zamontować i mam nadzieję się cieszyć własnoręcznie wykonaną robotą  

image.png.d6ae8ca101246f3ddcba6f6f48831ab8.png

W międzyczasie zostały zamontowane ramki na zegary takie jak u @Jus-Tinka w kombii. Oczywiście najpierw polerka była  żeby jakiś wygląd to miało:

image.png.4b5755529b69ca07f1b3ba06d7e89247.pngimage.png.acdf0c7c47ffb2cd02396c7e834e0da7.pngimage.png.3d4fa67302bd2c2498fc2a731f4d69a7.pngimage.png.300db69b45a3859605a9ea40e56d35f2.pngimage.png.e5db6bcd786c78de991e344f83cd3872.png

I powrót do bix-ów:

image.png.81becdcf2ddf03cd22427bd6df54599e.pngimage.png.e1d1673613cbe23d996ccabca55dc71a.pngimage.png.2194b83febe220a5d1345a43e1ee4dff.pngimage.png.05f414057b03d0f85f799c5c78b457a7.png

I tu popełniłem błąd bo odbłyśników poszły całe na czarno a powinny do pewnego momentu, mianowicie do szkiełka:

image.png.a9a964b7eb133caa218cb8151919e2ad.png

Później wpadły RGB Led pod soczewki....

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pracy wpadły napisy ze stali nierdzewnej wypalone na laserze:

image.png.9f0b131a96654e8ab1b395d64f14412b.pngimage.png.9941e4fa3abecde4f07c77807700ac36.png

W międzyczasie zrobione bryły zaczepów od regulacji lamp:

image.png.08a78ce4e5947e94efc1c371560adb03.png

Co by druciarstwa nie było, polutować, koszulki termokurczliwe itp itd.... no i połączyć to wyczystko  

image.png.c68f629f2f67a34b621289063d533645.png

Zaczepy do regulacji lamp ogarnięte i co najważniejsze trwałe  Prędzej omega zardzewieje :haha6:

image.png.41de71540c87ea82fdbad8e2af52c768.pngimage.png.0c3f8f47bdf266854a3320a8f11940af.pngimage.png.ae2d1a01086b191e7e678b248f0bcce3.pngimage.png.bffc7dc191bd1cb32ecdec8684ef2ff4.pngimage.png.0c9aac203de0eb70c2e92a7aa0ba5c60.pngimage.png.db96380d2292cc648c398518010c33d3.png

Dodatkowo zabezpieczyłem przed odkręcaniem się tego koła zębatego:

Przyspawany kawałek szpilki M6 i dana śruba samo-kontrująca:

image.png.056083e154f59bdc9bba33ff0c999f90.pngimage.png.47926efaee2e5fb2614ffb3d0b764210.png

Mianowicie kolejny element układanki wpadł. Tym razem sterownik BT z ledami pod Devil Eyes:

image.png.06a21009545adbd24946015fa3ab664f.png

Ale po kolei:

Jak wiadomo zaczepy ogarnięte  No to czas przymocować te soczewki bi  do odbłyśnika:

Co do wymiarów to trzeba mierzyć i przymierzać. Wiem że głupie ale tak jest.

image.png.50891c8d5f58b24cbec3550deb900f39.pngimage.png.6e2a5f03a25fe3e9d34d18063b63aaa0.png

Po skręceniu wygląda tak:

Śruba M4x16, parę podkładek 4 lub PP4, nakrętki samokontrujące bądź zwykłe M4 🙂 

W blaszkach można wywiercić większe otwory niż na M4 z racji późniejszego wyregulowania pozycjonowania przed całkowitym skręceniem:

image.png.0c06ac47f073f9a598704c18c1c7e8e8.pngimage.png.053d042466ab2c40d3a924781bb1ed94.pngimage.png.6b69d4c5f21a87af6a2b6a71dae9d980.pngimage.png.45bf4939728278906f79ca1065504ac0.png

Niżej zaznaczone bieguny do podłączenia silniczka od przesłony pod światła długie:

image.png.d1e3741224f24d119b2724072d1beb90.pngimage.png.97db36c0a228049b524649fc7fcd95e2.png

Tak wyglądały obie "lampy" po zamontowaniu soczewek:

image.png.853518ef750249e260bf5dfda9223cd5.png

Wracamy do domu po ciężkiej pracy  i rzeźbimy dalej:

Przygotowałem sobie batmany  Wstawiłem szkiełka:

image.png.efb732fb5f7d110487c592119dee5982.png

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przyszedł czas na montaż DE do soczewek. Zakupione diody są przyklejone do paska wykonanego za amelinium  Dlatego można formować je dowolnie bez odkształcania.

No to lecim. Zalecam przed ponownym montażem soczewki do kupy wyczyścić jej odbłyśnik jak i samą soczewkę:

image.png.7ab8e95aa3cebf65af160640e7975db9.png

Tu sprawdzenie jak to trybi:

image.png.ac78e7f554b65add0c7624a90f9cfdf8.png

Tu na filmiku:

Jedziem dalej:

image.png.066b093e31d53047d345a1d777639923.pngimage.png.6ef2956ba1c9b7ac17c1515b3f65cda3.png

Warto też użyć kleju na gorąco.  Nie za dużo. Co prawda samo włożenie paska trzyma mocno, jednak klej dodatkowo pomoże. A i nie trzeba jakoś równo i specjalnie układać. I tak tego nie będzie widać a efekt będzie i tak bardzo dobry. Przez soczewkę tego nie widać jak jest ułożone:

image.png.21b710fa778233d83c9de1acb6155245.pngimage.png.0103adb205f8b3ffb5ea35b604963daa.png

Już mamy 2 soczewki i od razu test na czerwono:

image.png.d56ab89608f6f22dc7b274411c468373.pngimage.png.db334dc1bcd20a060119143c60b7be2a.png

Tak to wygląda m/w z boku w środku:

image.png.a32242a6d11a6c691f0365e7e44bf089.png

Teraz lutowanie kabli. Jak wiadomo wcześniej miałem przygotowane kable do soczewek:

Kolor brązowy - biegun ujemny

Kolor biały - biegun dodatni

image.png.a0090134f03670c11ddba2b483772af6.png

Mając to ogarnięte wpinamy się we wtyczkę od długich świateł odpowiednio kolorami  🙂 

image.png.a3d7c714476ab20b6436d5a8ffde95f0.png

W sumie to kuniec

Jeszcze przymiarka napisów (jeszcze nie przyklejone)  - opcjonalnie:

image.png.ef6544c79fe02d7c779945d61ad53fe3.pngimage.png.d3a0bcaaa1d5526425327a1cb0245e17.png

Wszystko jest sterowane za pomocą telefonu za pomocą aplikacji. Opcji jest naprawdę dużo:

image.png.4947eb8ab50b6d4c044ccb7c6cd0f723.pngimage.png.f16295e94beba49f6a1c8231a4e3720e.pngimage.png.c269171e116aff547322e5e9e1d6ae81.png

I parę fotek po złożeniu:

image.png.1d21bd794aeeb379d16744653c82d3f6.pngimage.png.ef8d0dd1f6f586825664611f4214a909.pngimage.png.eb8ad2e2926216d9842c175daface58c.pngimage.png.a6393518eea78d6794152c1dfaad65e9.pngimage.png.30f636fff82f9ae412870cd9cfc8176c.pngimage.png.4f78c02525a1a672011ee3c082b4f0da.pngimage.png.307da5e5be31aed5689868fb5df6cd79.pngimage.png.89c2f12eef0abd455b890e6b710b6421.pngimage.png.3b41b11f7393be3db18ab5324c246459.png

Na razie przymiarka i porównanie z założonym kloszem  Oczywiście będzie on wypolerowany po wszystkim i wyczyszczony od środka:

image.png.a434b8e889e608423a3b0af7ed7233ec.pngimage.png.8f5e608fe30022ce0e825870b709248d.pngimage.png.667069e4bd66a0dcda90a20a2ae4fad8.pngimage.png.df80aac63c896ca4c3ebf3ffa2801a40.png

Tutaj z tyłu zamontowany już żarnik xenon:

image.png.f2e1128fec32cb93e1b50c28eebf2d51.pngimage.png.a5ab05995f01851352a564c35757e64a.png

To by było na tyle z moich jakże pięknych wypocin. A jeszcze jedno po zrobieniu regulacji i złożeniu do kupy tzn. jeszcze regulatora poziomu xenonów  - odbłyśnik nie lata, czyli zaczepy trzymają jak diabeł ... Jeszcze czekam na ostatni element układanki. Mianowicie na LED DRL. Ale to temat na innego posta.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnie postanowiłem złożyć lampy do kupy i wsadzić do auta, no i sprawdzić. Zaznaczam od razu, że lampy tylko wsadzone i nie przykręcone. Dlatego jest z jednej strony luka między maską a lampą. Tylko w celu sprawdzenia. Dodatkowo klosz nie przyklejony (trzyma na zatrzaskach). Na razie test kierunków. Dodam jeszcze, że na zwykłej żarówce z której już złazi w większości to pomarańczowe guano   

A tutaj test bixów. Lampy jeszcze nie posklejane i nie wyregulowane. 

Test  kierunków po zamalowaniu całych odbłyśników kierunków. Niby ok ale to będzie zmienione:

 A na koniec podświetlenie soczewek - zdjęcia. Ogólnie diody są RGB, także jest dużo kolorów do wyboru:

20191016_170249.jpg.a0c2ca83fe10b10a90e68c2a223a45b1.jpg20191016_170601.jpg.a2198f7cb5d6498053a696d19ba86362.jpg20191016_170653.jpg.8413bf4f266468c2eeb8ab2ac6ebe7c8.jpg20191016_170624.jpg.4ca3f12465eb3c2e695dfbc4f0958f99.jpg20191016_170614.jpg.ce9e124bf2b98994bceb457ce3a574e9.jpg

Mała demonstracja:

Po czasie przyszły odbłyśniki kierunków. Już ogarnięte prawilnie-czyli do szkiełka:

image.png.75d6b1b8a80deeba1a824329a140f599.pngimage.png.9b959f9314cdcaf2cb50bfd74f64ef0e.png

Porównanie. Lewy cały zamalowany a drugi prawilnie :

image.png.902332374449d436001df2816df15602.png

Jak wiadomo wcześniej pisałem, że jeszcze DRL chciałbym włożyć. Były tam jakieś próby i tak to wyglądało:

image.png.f7622c2d2ba724ab4911698226ad7502.pngimage.png.cbcdbd624d664775412a86348c79af82.pngimage.png.0340b96fa3ec86a6c1f6c91147aae14e.png

Może jak zapalone było OK. Jednak jak zgaszone to szpeciła je biała taśma LED. Ostatecznie pomysł legł w gruzach i zrezygnowałem z dziennych w lampach (przynajmniej na jakiś czas). W między czasie wpadły napisy BIXENON ale już mniejsze, bo tamte wydawały się za duże. No to myk i polerować. Wyglądało to m/w tak:

image.png.8d2415f68aa4b559b43dadee546d4f21.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejną rzeczą do ogarnięcia było dorobienie włącznika od podświetlania soczewki. Wybór miejsca to włącznik świateł. Konkretnie miejsce od regulacji świateł:

Etapy tworzenia 😄 

image.png.d088cc403f2e6a3cb9aa4e94ccc448cf.pngimage.png.be61b593e63f3f424732466edaa6572c.pngimage.png.779feef45bd3d2d17a9882dc6221c352.pngimage.png.55eb77288888887ca4bd4e376dc2aa3c.png

Teraz kabelkologia:

image.png.34bc513f730702245bbf1f7e9304fe4f.pngimage.png.38dcb70a08e31c5968b3817cabdedb31.pngimage.png.359e886cfd7e88bddf9c4fae135f4d56.png

Przeprowadzenie kabelków i podłączenie do aku:

image.png.3d412cdccf2746db8b650a330ac43f87.pngimage.png.8f2f40906e7dabf95cd5f68b6dbfdacb.pngimage.png.6893e10a57f4c7456eb3389e67931f17.png

Finalnie wygląda to tak. Przy okazji wymieniłem żaróweczkę we włączniku:

image.png.9256fdcd2be9c84f4d80d7c9a9debec5.pngimage.png.7e949b1d6cf17d839f3bed6bbdcc87fd.png

Kabelkologia ogarnięta  😄 Bierzemy się za bixy aby zakończyć temat

Najpierw zaślepki od długich:

image.png.a3afd386ef41a44cbc92307a604f53cc.pngimage.png.5464f8614bdc929037a0923b98899715.png

Później napisy na odbłyśniku:

image.png.1800927b4d6f62f30fabf8e5ab6417ff.png

Odbłyśniki w lampach zostały ostatecznie pomalowane jeszcze raz, zakrywając oczywiście to co ma być nie pomalowane. Przy okazji kupiłem klej do lamp poliuretanowy i klej butylowy:

image.png.45c33f7406639b134e38f2a2196e9630.pngimage.png.d2b8d4f8d4221ede37849141b2fb29e8.png

Po jakimś czasie wyglądało to tak:

image.png.2ce8f3727755364594f9bc1476f75e2b.pngimage.png.8f3de45e7e03dd9c930ac85be4b40dd1.png

Klosze skleiłem na klej butylowy gdyż może mnie najdzie wizja z DRL to będzie łatwiej rozkleić. Klej PUR będzie na później

Przed klejeniem umyłem i wyczyściłem klosze od wewnątrz:

image.png.4ed7716cab0f55b13056fac2bf55d954.png

No to do dzieła  Poszło szybko i pięknie. Trzeba uważać aby nie nagrzać zbytnio zatrzasków klosza bo mogą pęknąć i wtedy nici z dociśnięcia:

image.png.bb497239af9cdcd585c48790ed9985b2.png

Lampy sklejone. No to polerka i jedziem z tematem  

Zestaw Janusza 😉

image.png.a7b27057a3f6e8b705824bc47bbaab5e.png

Przygotowanie. I zaczynamy od większej gradacji i odpowiedniej pasty:

image.png.8d7e9bb7bca79e0e94e63f8f702c815c.pngimage.png.c80ad8c2b305890cf5f24c9f341f9229.png

Etap I:

image.png.fb8b3ef3d3a91fedbbfe5325f5b7ff2a.pngimage.png.835bc00d64f2f9a38b6350cd424062aa.png

Etap II:

image.png.e89dcdc01325b504ac1dcdb3e71fba6c.pngimage.png.45512247c9f62e88a5ca4c99d7447ed8.pngimage.png.cd24845cfb972cc744292ef7ac32cbc2.png

Etap III:

image.png.2f96fd3fd75c88c4ecfac8c3196d4adc.png

Tak to wygląda po wszystkim:

image.png.75d20b4310d58068f6fef395f610e074.pngimage.png.5a7a3644e60a1f01f45f0f0288ca5afe.pngimage.png.50e5529a585306118a24c0a3654aed94.pngimage.png.3aef019eeb01bf2bd39412092c899962.pngimage.png.260f08ccd4f161dd63d2ccd9c25759a3.pngimage.png.6814faa76ddf720907f0b86394994dda.pngimage.png.681a80cbfdae36f3c7767ff2ae773c29.pngimage.png.004e416af4b32b752e893acbc15977c8.png

Niżej filmik:

Później montaż w omedze i jazda na regulację na SKP. Ostatecznie lampy będą polerowane jak będą zamontowane na aucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy zostały zamontowane:

image.png.b13726d02b11f719d178cbd7ab2c2cb5.png

Omega już po wizycie na SKP i ustawianiu lamp. Wszystko bez problemu. Regulacje zadziałały bezproblemowo. Z ustawieniem również nie było problemu najmniejszego.

Kilka fotek:

image.png.4be96904e902cf3014c104b9a202aecb.png20191112_110125.jpg.bd1c0171ffe1d7d0d46c0e9d0b9c9a82.jpg20191112_105324.jpg.f622cfadef66ddc35166362976f9d247.jpgimage.png.cf67c3dc5acfbb9d6b5f969576febb78.png

Tak samo jak w kombixie miałem nieszczęsny komunikat:

image.png.caabeedba061f507b3f98e12211f2e86.png

Czyli czujnik poziomu nawalił a raczej nie działał. No to nowy zbiorniczek przyszedł od @Grabarz ale trzeba było go z kamienia wyleczyć:

image.png.49705f595138b2f8e8d039ca819313e9.pngimage.png.7ff478d9ca637667882f6f965c1e8793.pngimage.png.bb3f1f01844be662a19f2f63a2b01462.png

No to gorąca woda z octem i kwaskiem cytrynowym i....:

image.png.f3577c38fa79c441607dee0f4454e09a.pngimage.png.1eb9a7201bc068bd58019e31084f963e.pngimage.png.7d6a7347095d60837fd6441e3a384281.pngimage.png.81c525c13ebec399ec284141706d216c.png

Teraz montaż:

image.png.36d2912a3b18604e91b4d010423a74e7.pngimage.png.c0bdeca44baa809e0461b85009365908.pngimage.png.8e30fc34c26dfbfea79beba113cf9990.pngimage.png.5d8fb370ab3d3a3b7a1a0a9ea02fe092.png

Błędu niema. Oczy się cieszą. I ten kontrast płynu ze zbiorniczkiem - bezcenny 😄 

 

Kolejną rzeczą jaką zmieniłem to tylne lampy. Dlatego wpadł komplet nie popękanych, przy okazji przyciemnianych.

image.png.2af894fa3d4fb31b25c8e133cf0eb2b5.pngimage.png.129666d691ac485da16b9674c755cab1.png

I zostały one od razu wymienione. Przed:

20191117_145615.jpg.db7f10151001bd9992e5f0cd6934d357.jpg

Po:

20191117_152710.jpg.a9f355c2ea5ddda9c31d47ed9dcf0ffc.jpg

Przy okazji takie spalanie na jałowym odczytałem: 0.9 l/h - bajka

image.png.ba304f294bdd957ae1cf49791972bdbb.png

Parę foto w "plenerze":

20191117_160122.jpg.a5df8756a37b67911f014a7863581247.jpg20191117_160038.jpg.63afd0cf866e45be87b78e00bd7c84cf.jpg20191117_160024.jpg.6e426552c51cc47642227b0f19ce2365.jpg

Były czasy, że myślałem o ciemnym wnętrzu. Bo obecnie mam takie:

image.png.cea8ecb12379581338b575fb351f815f.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy wypocin i usterka dokładki. Nie nie nie, jeszcze nie taka jak będzie później pokazana 🙂 tak tak @OMEGATOR

Dobrze, że to tylko dokładka. Dobrze, że to nie ori irmscher i nie zderzak.

image.png.c1fdb7a317a4a8fdfb70ffd8a8dbd10b.pngimage.png.d7167c9794278e7aa47d66d671af56a1.png

Ale już się zaopatrzyłem w pierwszą pomoc. Zobaczymy co z tego wyjdzie:

- kupiłem tylko bazę w spray'u Z 257, gdyż najbardziej odpowiada Z155 i szpachlę. Z resztą spojler i dokładka wcześniej było malowane Z 257. Resztę materiałów mam z roboty także free

Pierwszy raz będę robił coś takiego. Mam nadzieję, że mi to wyjdzie:

image.png.cec00619330dda22d05a05c355c224ee.pngimage.png.324cabf5cccede5458deb00a95ca9f75.pngimage.png.190dc33dbeb93b643ce90e592ab86ce6.pngimage.png.e84c4de66a214fc141669c06d5f2eaff.pngimage.png.4b20b8c16881bfd7af85a7db4748e5ca.pngimage.png.7431ed5893071a3b4f034fb042a93aa4.pngimage.png.61edab2f539990b6d146eb3acf5708cf.png

Po założeniu:

image.png.6c25f7e87422cfcced298892ffb057d8.pngimage.png.a267428c9f2c8ad446f00b211f07e695.png

I nastał niestety dzień w którym nieuchronnie zawitała 40. Także jeszcze czekać na pierwszy siwy włos itp itd. Ale wracając do tematu:

Tutaj chciałbym podziękować mojej drugiej połówce @Jus-Tinka za niespodzianki:

Nie ważne co, ważne że jesteś...

Pierwszą z nich to wycieczka na Hel z noclegiem. Kilka fotek:

image.png.8e8c0594cd6baeb0d24f298fc81961e5.pngimage.png.95e5710a2250ed7266a83989dbd2772f.pngimage.png.b5b2ed474dff16cf10f8f36985de58d1.pngimage.png.dacf0ac30719481eaaad60003c9cca04.pngimage.png.4aa4a51f4e98b926159c3e8a32d71af1.pngimage.png.227ebbce69c44b022680a92cfe02d066.pngimage.png.f63fda963dc094194c0301b2f0eda522.pngimage.png.6bba9883138a2dd27a211a61487fd31d.png 

Drugą niespodzianką były felgi ori Irmscher 17" z oponami. Dekielki będę prawilne. Opony letnie z 2019 (pierwszy tydzień), czyli prawie roczne   Bieżnik 7,4 mm. Rozmiar to 225/45 17" :

image.png.615e8107982ebdf3d67dd427aa2a8fa3.pngimage.png.1eda015e626003012a8940a0a887a173.pngimage.png.6f276e955929dd03b1b4004cc6155286.pngimage.png.e97a775394c9f4c2ab6a0ade7c337028.pngimage.png.add275bd4b511dd9797622dc0f48619c.pngimage.png.6d3096baae20f8379e17ca2e375311e8.png

Co do opon to starczą mi na parę sezonów, gdyż najdalej omegą to na zloty jeżdżę. A tak to naprawdę mało rocznie robię. Wiem, że to dziwne. Nawet na przeglądzie się gościu dziwił jak podawałem stan licznika, czemu tak mało km. Nieważne czy kombi czy sedan. Ostatecznie opony zostały sprzedane.

Przy okazji zostały sprawdzone bixy. Światła krótkie:

image.png.d6d69c9a2e9680ae0b55f17a92600280.png

I długie:

image.png.ff6c0e3101d1dc845b416942374f80db.png

Tam w oddali droga prowadzi w dół i dlatego może nie być widać wszystkiego. Ogólnie byłem zadowolony z ich świecenia.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Vision95 napisał(a):

Czekam na historie z tą dokładką, nie mogę się doczekać 😎

Będzie ale za ileś postów dalej 🙂

2 godziny temu, OMEGATOR napisał(a):

@Misiek to żadne uszkodzenie. Delikatna przycierka. To się nie liczy.

Niby nie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne wypociny. Tak samo jak w kombi postanowiłem zamontować to ustrojstwo, żeby przynajmniej było coś innego niż CDA i FM. Postanowiłem skleić z dwóch NCDC 2015

image.png.ce4756666c315c959c793f71538efea7.png

Niżej ścieżki do kanału odpowiednio prawego, lewego i masy. Nie rozcinałem taśmy łączącej zmieniarkę z radiem.

image.png.4995a4ac58dcaa6d8c0435cbc2cf5532.png

Tu z kolei zasilanie po zapłonie:

image.png.bd83bb88918a0473b969cd4fa1f68fbb.png

Próba na krótko:

image.png.b1a438dda27e60af125d8fb3675fd044.png

Finalnie to tak mw wygląda:

image.png.b2a4a98c5f61826b59bd8ee2fa8ae1d5.pngimage.png.1dd308d62595f2c1a277dfa9e87d4790.png

No ale żeby to trybiło na tip top to musiałem zmieniarkę Techem2 aktywować. Chodzi o to żeby przycisk CDC zadziałał i dźwięk przez to "cudo" leciał  😄 

image.png.4decabb4dcbfb8be8e1204bd26dbdea7.png

I finito:

image.png.0ecebdc5600761697bb04b190b1aa794.png

Prezentacja:

Podsumowując: lepsze to niż standard.

Z kolei ostatnio po dłuższym postoju aku mi się rozładował i trzeba było się przesiąść do kombixa. W pierwszej kolejności myślałem, że webasto. Jednak wcześniej wyjąłem bezpieczniki. No to miernik i patrzymy:

image.png.8201fd201af028a29d4158ef336e7149.png

0.27 A czyli 270mA. Dla porównania w kombi jest 10 mA, czyli 0,010 A. No to wszystkie bezpieczniki out i sprawdzamy:

image.png.b936dda27bce38c6c07cca6758bf4f63.png

Okazało się że po wyjęciu bezpiecznika nr 7 (10A) pobór ustał. Mam więc winowajcę myślę. Patrzę w info jest to bezpiecznik od elektronicznych szyb wg:

image.png.a07e1875263375fafb78770e622a90e3.png

Jednak coś mi tu nie pasuje. Mianowicie amperaż. W kombi jest on koloru zielonego czyli 30A a tu mam czerwony, czyli 10A. Nawet po jego wyjęciu szyby sterowanie szybami działa. Więc o co chodzi.

Idąc dalej po otworzeniu drzwi kierowcy zapalają się światła w środku w podsufitce i w przednich drzwiach. Być może w obwodzie, który zamyka bezpiecznik, jeszcze coś jest zasilane. Jak już wcześniej pisałem po jego wyjęciu światła gasły, a pobór prądu wrócił do 10mA. Okazało się, że wszystko OK. Modelowo omegi różniły się niektórymi bezpiecznikami w danych obwodach. A prąd zmalał po ok 5min

Elektryka poszła na bok. Serwis olejowy:

image.png.432833a59344856b44c6897c703ac872.png

było małe "spotkanko" bliźniaków  z @Yasió (niestety nygusa nie było):

20200213_145702.jpg.5f032c05a130d28246a7b9a7183d966b.jpg

Ale do rzeczy. I tak olej wraz z filtrem w motorze wymieniony:

image.png.2a7cd106c4ac6b20c8875cfe552c93f9.png

Przyszła pora na olej w ASB. Ten widoczny olej to wcześniej dałem za duży wąż i się troszku rozlał. Później było OK

image.png.6b212a43cf7942b87f091aa4eaffdd7a.pngimage.png.8e52156c35e7814ff415e5c953640884.png

Po wypompowaniu oleju ze skrzyni, czas na demontaż misek i filtru oleju:

image.png.21051c94d7286714233d7ac9897acb33.pngimage.png.a0664aa841629943bd68c0976adc6212.pngimage.png.923963c0bde8c329b6faa2fccaf6a267.pngimage.png.26b3d4efde0fb096117a6afd2489ffd1.pngimage.png.7f4bb711cc8ec3b7ab40f94c8ce2a557.pngimage.png.e95ee3e3c63cc797667117ee310e695e.png

Pora na wyczyszczenie misiek, założeniu filtra oleju i skręcenie wszystkiego do kupy:

image.png.0897d39fc19cb8d129466d00de20e370.pngimage.png.f363831ef9088d35cda4c59dda3e458e.pngimage.png.6c25f8651ec040b7c4f934eded52ec54.png

To by było na tyle. Na koniec różnica barw oleju:

image.png.68b4fc60a27cf749ae771cbef90df7b6.pngimage.png.78be4b1f12ab2c7e566c55c0ea435266.png

Niżej mały filmik pokazujący m/w co i jak:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...