Skocz do zawartości
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Moonland Catera 3.2V6 by Misiek


Misiek

Rekomendowane odpowiedzi

Po uporaniu się z tym  ślizgim tematem, czas na delikatniejsze rzeczy. Pierwsza z nich to wymiana i doprowadzenie do czystości panelu elektrycznie składanych lusterek:

image.png.dc7d84aaa1539bbaa0549279e4b2b055.pngimage.png.e3de029eca34d18bac821479e44b8350.pngimage.png.46865bc9c0f381ab2771611037359875.png

Aczkolwiek trochę lipa, że nie wszystko jest podświetlane. Ale cóż, pozostaje z tym żyć  Ewentualnie diodę jakoś diodę wlutować. Ale to temat na później:

image.png.608e070d76e0f5c192748d75a046f254.pngimage.png.5293f07b0c043c58aacc26684a0c41dc.png 

Kolejną sprawą jest panel podgrzewania tylnej kanapy. Narazie wymiana. Żeby nie było tak różowo, że to tylko p&p. Mianowicie w standardzie nie miałem podświetlenia (oringu) gniazda zapalniczki. natomiast panel z podgrzewanymi badziewiami miał to. Więc trzeba było zamienić gniazda ładowania:

image.png.d818a156f3fae3e7565e032acc976710.pngimage.png.987745fd8f8257709ec05d861b59329f.pngimage.png.76dd5c54776d7820b5446d79274bc546.pngimage.png.c7c2ab9bf7caff3204131e0ec11a3359.pngimage.png.198d42dab52f7bd66c864f13a81d217b.pngimage.png.83bcd903b80f9da9b5609b3c8b5d01b0.png

Pozostaje tylną kanapę i oparcie gdzieś zdobyć, bo wiązkę całą mam 😄 

Na koniec wziąłem się za elektrycznie składane lusterka, które wcześniej kupiłem od znajomego. Jednak po głębszych oględzinach moich obecnych doszedłem do wniosku, że w tych elektrycznie składanych przemaluję pod kolor obudowy (są w lepszym stanie). Pierwotnie zamiar był taki, że tylko obudowy zamienię. Na razie tylko zdemontowałem na chwilę.

Obecne lusterka z pamięcią 9 pin.

image.png.84d930125bbdccdc74017ee63882caae.pngimage.png.5348684774992d393185bc83e88ac66b.pngimage.png.62b9a8423d7b0eb853dba2e88ed3add7.pngimage.png.b4a681f550fd42811a90a69447621369.png

I ostatecznie lusterka zostały rozebrane. Wyczyściłem w środku (a było co). 

image.png.a9d77c858df8a51e4346f4a5f17aed5e.png

Pozostałe zdjęcia z rozbiórki. Trzeba uważać na zatrzaski. Łatwo je wyłamać:

image.png.b16d08ddfff7ed6076338e30bb4758ae.pngimage.png.068fc105775bb5899d0eb7770e8772e2.pngimage.png.5cb060917dc5ad36b179a02cd074d0c9.pngimage.png.0544a1948f4898095fd8ce344ccd1477.pngimage.png.43712a7842b3fcf1d42ed12210d163f9.pngimage.png.8ea20f85f3a66b07389188c14f57983d.pngimage.png.19942d6a725029ba974714151aa61b58.pngimage.png.cf3f859ed631d8a96467f597c1e862ca.pngimage.png.00c3556a2f3f77462ced2a7232985663.pngimage.png.3665a5ed01460a85853816fcaf8ce595.pngimage.png.852c2c11f230a00336f9c4d03675bef2.png

image.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakimś czasie od posiadania omegi naszła mnie chęć zrobienia duplexu. Jako, że mam możliwość co coś w tym temacie już począłem. Może się pospieszyłem Nie wygląda to może tak jak powinno być, bo nie mam odpowiedniego zderzaka aby się to ładnie komponowało, ani dokładki tylnego zderzaka (chociaż jest w planach):

image.jpeg.7f6c48f22c2efd7e84c08367cac70828.jpegimage.png.0c929f05a60b392d1968013cf7b22c48.pngimage.png.4ffed7a27d26fb8b85aca5fb8dacce14.pngimage.png.f112a282c1a46445e05d0ff6ee384cc6.pngimage.jpeg.27b2b6c8010ff02d90b9300efe86b006.jpegimage.jpeg.ba619a9cdcaa4999c91ad05f4d97f085.jpeg

I tak to wygląda mw:

image.jpeg.4a27084ce0c830e617ca0efe8a86f4de.jpeg

Kolejną sprawą, jest to że coraz więcej myślę o przekładce na manual. Nie to, że z automatem coś nie tak, wręcz przeciwnie.

Po podłączeniu Tech2 wyszło, że mam problem z sondą. Ale to później będzie ogarnięte:

image.png.222b22ef101508aeb911da5136a81fe8.png

Po jakimś czasie odświeżyłem przyciski od środkowej konsoli:

Przed:

image.png.51a96a458e7133a6964a430c2ff73e65.png

Po zabiegu:

image.png.3c69d9965fb439bf04f8048893ff350d.pngimage.png.c96b526357f8299ff831aa9923f909d2.pngimage.pngimage.pngimage.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Vision95 napisał(a):

Czym ogarniałeś te przyciski i panel szyb?

Tak. Ta sama zasada. Ja brałem gąbkę z ciepłą wodą i przecierałem przyciski ale delikatnie bo można do białego zedrzeć. Gąbką robiłem od delikatnej strony, nie tej szorstkiej. Można też użyć płynu hamulcowego DOT4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwa komplety to coś zawsze znajdę, dosztukuje. Musze się za to wziąć bo patrzeć na to nie idzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest dramat z tym. Małe rzeczy to jest ok aby to zrobić. Ale ja mam to badziewie na boczkach od drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka wizja mnie naszła. Postanowiłem zdjąć końcowy z duplexem i przejechałem na obwodnicy kilkadziesiąt KM, również po mieście. Wnioski take, że minimalnie głośniej. Przy większych prędkościach bardziej słyszę wiatr niż dźwięk z środkowych. W mieście różnica jest minimalna. Dźwięk jest troszkę niższy niż z końcowym. Mi to pasuje. Postanowiłem, że zrobię tak jak wcześniej pisałem - czyli każdy środkowy tłumik będzie miał swoją końcówkę. Końcowego nie będzie.

image.png.978068a2a2f001b5eafa8a8fb3736be2.png

Tak wyglądał duplex do tej pory pod spodem. Wiem ruda rudą pogania aż wstyd. Postaram się to ogarnąć w tym roku. Najlepiej bym całe podwozie odseparował od nadwozia i zrobił porządek. Niestety nie mam warunków:

image.png.ba51e43cac8ca7eebab4fb6530855944.pngimage.png.0e93dfcd51a82cbfed5729ca48e025d3.png

I tak pojeździłem prze jakiś czas bez końcowego z zrobionym duplexem i było  dobrze. Kilka foto jak było coś tam działane bez końcowego:

image.png.3211cb766283573ca58fc4e577412493.pngimage.png.36a85d1146d9b356cf90e6254095127b.pngimage.png.89732a1744439d6f55b50e5d164ee797.pngimage.png.b63c6d9f35adf760ff277007b55c61bf.pngimage.png.9e6aa93d7b2024578d221d7e6ea3fbee.pngimage.png.db141d1f5156cd057ee0c1c4f79b2210.pngimage.jpeg.680e12700122f2de5b654361b6adf49e.jpeg

Jednak mi się odwidziało takie rozwiązanie i postanowiłem wrócić do końcowego i od nowa dospawane końcówki. Dodatkowo wydech pomalowany farbą wysokotemperaturową i końcówki przepolerowane przed końcowym założeniem. Jedyną zmianą do poprzednika jest to, że końcówki są wyżej aby zniwelować w miarę możliwości szpary pomiędzy wycięciami w zderzaku. Dlatego trzeba było kombinować kolankami. Ale się udało. Także z wydechem nie będę narazie nic kombinował i tak zostanie. 

Ostatecznie wygląda tak:

image.png.6650893fd338eafa27f6c05670d9a028.pngimage.png.3d55173e0b786aa366a3c1fabc53359b.png

Jak widać końcówki są podniesione wyżej w stosunku do poprzedniej wersji:

image.jpeg.61437b539ede140947dbae9c6ea7e05c.jpegimage.jpeg.2c8cb9bd297b4962ec14c80443fc0cf0.jpeg

Jeszcze muszę ogarnąć ten nieszczęsny błąd 2 sondy od pasażera czyli P0141 (B1S2 otwarty obwód grzałki). Mniej więcej wiem co jest. mianowicie jak zobaczyłem gniazdo od wtyczki to jest popękane i pewnie wilgoć się dostaje i wywala błąd. Ostatnio jak dałem trochę kontaktu w spreju to pomogło na jakiś czas.

Później wpadło lato z zimy. Także Irmscher Sofstern Design 17" od @Jus-Tinka już siedzą. Opony 225/45 z 2019 roku:

image.png.2777defe03d841770fc3484b9b097955.pngimage.png.aa5c4b45f78a8391ae8fa1f788117624.pngimage.png.228164d663b3540c1bae46a754c7595a.png

Przy okazji postanowiłem posprzątać auto:

image.png.cc29bb4a804f905952dcfc417b5934ce.pngimage.png.343587b0045affba25060cc034af7921.pngimage.png.bd0a3cc3151df66ab9cf435935d27cfc.pngimage.png.d558341eeb3c1fb4b5d69b32afc73c02.png

Ostatecznie pomalowałem lusterka na czarno:

image.png.2cb6f27a4f9403c3cb0dc2524c384d7a.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Vision95 napisał(a):

sam lusterka malowałeś na czorno? Wygladało to jakoś ładnie ?

Jo. Szprejem w połysku. RAL bodajże 9005. No ciorny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem, może właśnie malnąć omege na czorno dach i lusterka ale chyba zostanie jednak całkowity kolor.. bez wydziwień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji dobrej pogody mimo jakiegoś tam zakazu korzystania z myjni. Postanowiłem umyć szerszenia, aby jakoś wyglądał. Od razu w plener jakieś tam focisze porobiłem:

image.png.2afec0c556baf2d9a13b5a88cde727b0.pngimage.jpeg.ff96b2b88a7fe4f12bbad73f58cef712.jpegimage.jpeg.47965d7e2a8c9e57d4ca7741ba2bcb77.jpegimage.png.4dcb82f4a0c689c1b56691327df330be.pngimage.png.da78d7ecc39c85ca00ea46318dac46bf.pngimage.jpeg.7c1cf6453d9c929534628c4728743791.jpegimage.png.42a615bd263fb3bd9531ac4228f92d8c.pngimage.png.e45cfca4efd4671c67cf0395e5f0ecc2.pngimage.jpeg.89c968dda1049b599eda5d7d56cc61d0.jpegimage.jpeg.bb7a0a1d0be3214f1262ff1755a6232b.jpegimage.jpeg.5a781dc5fec449f6833a26dd65a61896.jpeg

Niżej wspólne foto z kombolotem @Jus-Tinka

image.jpeg.e89c3f12887c594d0725ae7006a03db2.jpeg

Wpadły takie fanty. Jednak później wylądowały u @Jus-Tinka

image.png.b32c957b2bdffac79ffc33a10be3cf29.png

Doszło też parę gratów do Tinkowozu. Mianowicie: fotele z pamięcią, lusterko fotochrom z pamięcią i inne pierdoły.  Więcej foto w odpowiednim temacie

image.png.5ca91f85ecdb8e683394c7b5dbad4cbd.pngimage.png.f61158f01fd05face9878b4c9d29ebad.pngimage.png.36f0b863d10dd8c64ea85ceff79ec2ba.pngimage.png.9ac354ae0b5fe57f5b0cc2b3fbc1b4b3.pngimage.png.efc22d96974bba28096d960f8ca01524.pngimage.png.d644bef7b0d77871630cb938b9e64d8f.png

Była przymiarka:

image.png.ab7a73b668a5620d5aa3ebc10da5e2bb.pngimage.png.aa11150ae2d1f5b8791ba137a373ef12.pngimage.png.84ea400679a83730a9a5d85d097d298b.png

Ogólnie to wolałbym że by był tam napis "irmscher", dlatego może wykombinowałbym takie z nierdzewki. Z wypaleniem to najmniejszy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że byłem na urlopie postanowiłem się wziąć za coś co leży i się już kurzy. Mianowicie mowa o dołożeniu elektrycznie składanych lusterek do pamięci. Tutaj posłużyłem się poradą od @Skit

Miały być malowane osłony pod kolor nadwozia, czyli Z155. Jednak z racji, że były one w kolorze Z20H czy Z298 (już nie pamiętam) to zaniechałem decyzję o ich malowaniu. Przełożę taki kpl i po sprawie. Także mając ESL (Elektrycznie składane lusterka) rozebrane, pozostało rozebrać moje aktualne, które są na aucie (z pamięcią). To wszystko w celu przeniesienia wiązki wkładu lusterek do stelaża ESL. Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek. O ile lewe poszło bez problemu to przy prawym trzeba było użyć wiertarki aby zdjąć lusterko. 

image.png.1f3ea6fadd8a3dbc52b4a9eebd58a3b7.pngimage.png.d884fd13446eb401b4d07b4e07fa9f29.pngimage.png.61a824dfda6b8a8f1f1e8a279aa3f5b8.png

Mając je na wierzchu zdejmujemy osłony, i tu kolejny zonk. Okazało się że osłona od kierowcy była zgrzewana i poszła się yebać  :

image.png.e69dc355fe420334db8bc9b0c0b627c3.pngimage.png.cdd605d41c4bdc9b2a307959a67b1aad.pngimage.png.21faeed24562b6c0853c47fbe1a1d2b5.png

I teraz małe porównanie jak to wygląda po rozebraniu. Po lewej kpl od ESL a po prawej od lusterek z pamięcią: image.png.92dd2cc262abccc5053a565f3ed8f58b.png

Komplet lusterek z pamięcią 9 PIN:

image.png.5e941f2eec31e5579cb6a362e7261860.png

Komplet elektrycznie składanych lusterek 8 PIN (widać przewody od silniczka):

image.png.f788a4b7ab9c931a438828b8c6ea7a64.png

Porównanie z wtyczkami od ustawiania lusterek (po lewej ESL i prawej z pamięcią). 8 PIN vs 9 PIN:

image.png.a5dba01f3662839bfe28395fbfbaacab.pngimage.png.262bec91ea3334f36a06eaaeef4313c6.png

Porównanie samych mechanizmów ustawiania lusterek i nr seryjne. Strony - analogicznie jak wyżej:

image.png.4d6db06ea1443f3294095691f51093d7.pngimage.png.03e5ff8ecd58d2ecbeb2ae3893ddbd76.png

Podsumowując całość. Wszystko już mam. Pozostało wiązki przełożyć odpowiednio, kable polutować, lusterka złożyć i montować już na aucie i pobawić się trochę w pseudo elektryka 😄  Mam nadzieję, że będzie OK i misja będzie zakończona powodzeniem:

image.png.89538bc590364e17fe0465965acf261f.png

Dzień drugi:

- przygotowanie lusterek (czyli zamiana wiązek, lutowanie i składanie)

- montaż na aucie i sprawdzenie czy działa (narazie tylko sterowanie z panelu i pamięć z fotela)

No to jedziem z tematem  :

Bierzemy lusterko sterowane elektrycznie i odcinamy wtyczkę (foto niżej):

Czyli ogólnie z 8 PINowej wiązki robimy 3 PINową wiązkę :

image.png.5e1cbd82ef67d11c1b35f86e57e4991e.pngimage.png.ba6ec903b0b44c1d3f4dfda483ea5c98.pngimage.png.536f56fd38ecb8ef500534757e439a5f.png

Mając to zrobione wyciągamy wiązkę od ustawiania lustra - pozostawiając tylko wiązkę od silniczka (tj 3 przewody: szary, niebieski i żółto/biały). Foto wyżej:

Teraz bierzemy się za lustro z pamięcią:

Tutaj też ucinamy wiązkę w miejscu widocznym na zdjęciach poniżej:

image.png.0b5243ed350e88427d0c13e71ea24228.pngimage.png.b102c0a3e228b9d9b029f6ee15fe271c.png

Mając to ogarnięte przesuwamy wiązkę z lusterka z pamięcią (tj. 9 PIN) w przepust od lusterka elektrycznie składanego (obecnie już 3 PIN). W tym celu najlepiej wykorzystać taśmę izolacyjną aby było łatwiej:

image.png.bc91b684b2e54d16b4f9abe1e1a4a06a.png

Tym sposobem otrzymujemy lusterko z trzema funkcjami jednocześnie- mianowicie mamy 12 PIN:

- elektrycznie składane

- pamięć

- podgrzewanie

image.png.ce9beaa49fa9a66248fc5bf0b4706f31.pngimage.png.f6dd877216f9c42e830545c607031190.pngimage.png.d3c2955b070421a57c0c9e43a77807d2.png

Teraz tylko trzeba wiązkę 9 PIN polutować z powrotem:

Przedtem można przykręcić mechanizm ustawiania lustra z lusterka 9 PINowego czyli to na zdjęciu po prawej:

image.png.b8641028bd0674c239c6218a55197693.png

Lutowanie:

image.png.fdb47963046e5ee74d6aafca91074e97.pngimage.png.ac29fb6980bd29458ee3f00442b45896.png

Efekt końcowy:

image.png.0299d078dfa05d23f4119711c1564d92.pngimage.png.6b775cf3bfac5b92c16818ef48122f89.pngimage.png.5c09d5a62b884d740b5c80ccfa2fb075.png

Trzeba wymienić też wsady do lusterka, gdyż tamte trzeba było obciąć bo przez przepust nie przeszłyby.

Czyli można uznać że jedno lusterko mamy skończone. Pora na drugie. Przystępujemy tak samo. Może być tak, że nie starczy nam przewodów do ustawiania lustra w drugim lusterku i trzeba będzie sztukować. Wynika to z tego, że po przykręceniu mechanizmu ustawiającego lustra gniazdo jest po drugiej stronie i będzie brakowało wiązki:

image.png.dbeb02c4f7fe7716478e50c7fd0f5305.pngimage.png.5216c2411abaa00911f826e9ff2b1d4b.png

Na koniec składamy lusterka i przedłużamy przewody od ustawiania lusterek. Dokładnie te 3:

image.png.6fbcfb279000fc039d411d89069e1073.pngimage.png.daeb76c838e61c6604a4c1db3754f6fc.png

Całość powinna wyglądać m/w tak, czyli lusterka 12 PIN

image.png.e4192c6d6ab6b6fdf49be8491b05aa1f.png

Teraz można je spokojnie zamontować w samochodzie i przetestować ustawianie i pamięć fotela. Narazie tylko to jest dostępne. Reszta później:

PS: Trzy przewody od składania narazie wyprowadzić gdzieś koło klamki od drzwi. Później będzie opisane podłączenie - co i jak

image.png.f9447726e25f517337f1be0ff1fcb598.png

Jeszcze widok przed montażem z góry:

image.png.a9ce280b5644ffe6cba22a128644f236.png

Po zamontowaniu. Jak widać teraz są złożone:

image.png.c4914534ed962a0d18e0f964be87ae09.pngimage.png.c226e1f8ba9e5bd12bd0e18e0f10b883.pngimage.png.a1d48e7eee7d0d99b0bed2c26b2fb19c.png

Tutaj sprawdzenie czy wszystko dobrze polutowane:

 

Kolejny etap w następnym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień przy temacie luster:

I tak bierzemy przekaźnik z wtyczką (poniżej pinout):

image.png.858b5ed8afb357a2a421f467c34cbca7.png

2 - czarno/brązowy składanie/rozkładanie  luster  (lewe i prawe)

5 - brązowy masa

6 - czarny +12V po zapłonie (z bezpiecznika K15)

7 - czarno/zielony składanie/rozkładanie luster (lewe i prawe)

8 - biało/czarny do pinu 30 w panelu sterowania szybami. Pin ten odpowiada za składanie lusterek odpowiednim przyciskiem na panelu

Odnośnie pinu 30 (panel sterowania szybami) jeśli nie posiadamy panelu z przyciskiem składania lusterek, można go zastąpić jakimś innym włącznikiem. Wtedy pin 8 łączymy  tylko z własnym przyciskiem pomijając panel.

Informacja o podłączeniu składanych luster do pinów 2 i 7 wkrótce  ....

Teraz czas na panel sterowania szybami:

W moim przypadku dokładając panel z przyciskiem od składanych lusterek, fabrycznie nie miałem pinu 30 w wiązce. Wynikało to z tego, że obecnie mam pamięć fotel, co wyklucza składanie lusterek ze względu chociażby na ograniczone złącze 9 PIN w samych lusterkach. Jak wiadomo aby te funkcje tj składanie luster i pamieć foteli działały jednocześnie, potrzeba jest 12 PIN. Dlatego musiałem uzupełnić ten pin we wtyczce od panelu sterowania szyb. Przełożyłem kawałek przewodu przez otwór we wtyczce

image.png.64e5a26eeba0b6fd8bedfe021191a4ac.png

Założyłem osłonę wtyczki:

image.png.2bc021c0341b75c754e765f6dbbe091e.pngimage.png.4953d5a9800761097bc2999afc4c6f47.png

Nie martwcie się, że kawałek przewodu siedzi w pinie 31. Po prostu płytka od panelu składania szyb go nie posiada. Także nie będzie żadnego niepożądanego efektu  Zdjęcie poniżej:

image.png.e3bdb685e38dd06cc92255c97518dd74.png

Do podłączenia lusterek będzie jeszcze potrzebny PIN 11, czerwony kabelek. Odpowiada on za napięcie +12V gdy kluczyk jest w stacyjce (nie mylić z zapłonem). Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, napięcia nie ma. Chodzi dokładnie o ten przewód: 

image.png.72641691cb8ca153e66fec006252705d.png

Z niego będzie zasilanie do składanych lusterek. Jak wiadomo składane lusterka mają po 3 PINY. Czyli zasilanie z Pinu 11 z panelu składanych szyb, dwa pozostałe kable odpowiednio do pinu 2 i 7 w przekaźniku składanych lusterek.

Czyli mając wszystkie piny objaśnione zostało nam podłączenie samych lusterek. Niżej test "na krótko" samego przekaźnika i podłączenie:

Sorki za wymowę, ale to mój pierwszy filmik z moim zayebistym głosem  W razie "W" można wyciszyć  .

Ostatnim etapem będzie złożenie wszystkiego do kupy i demonstracja. 

Tak w dużym skrócie:

Lusterko 12 PIN  (kostka od pamięci luster 9 PIN + kable od silniczka składania lusterek 3 PIN

image.png.c9fcec9182a2ddb9940ca4d9f081ce4e.png

Gniazdo 9 PIN - do wtyczki od lusterek z pamięcią

PIN 4 (szary) - zasilanie +12V do PIN 11 (czerwony) panelu sterowania szybami/lusterkami

PIN 5 (żółto/biały) -  sterowanie silniczkiem -/+ V do PIN 2 (czarno/brązowy)

PIN 6 (niebieski) - sterowanie silniczkiem +/- V do PIN 7 (czarno/zielony)

 

Przekaźnik składanych lusterek 8 PIN:

 

image.png.6f5749990c3ec3c43dd386cf96c0a142.png

2 - czarno/brązowy (dwa przewody) składanie/rozkładanie  luster  (PIN 5 analogicznie od lewego i prawego lustra)

5 - brązowy masa (-)

6 - czarny +12V po zapłonie (z bezpiecznika K15)

7 - czarno/zielony (dwa przewody) składanie/rozkładanie luster (PIN 6  analogicznie od lewego i prawego lustra)

8 - biało/czarny do PIN 30 w panelu sterowania szybami. Pin ten odpowiada za składanie lusterek odpowiednim przyciskiem na panelu.

Panel (wtyczka) składania elektrycznie luster/szyb od kierowcy 32 PIN:

image.png.afcd6fb105612f8b7c639134c7f7e23a.pngimage.png.e79309a87cca686c81ec2b36a05f007a.png

PIN 11 (czerwony) - tzw. zasilanie przy włożonym kluczyku w stacyjce (+12V Key In) łączymy z PIN 4 (szary) od składanych lusterek

PIN 30 (jeśli dokładamy przewód, to kolor według uznania) - odpowiada za składanie lusterek odpowiednim przyciskiem na panelu łączymy  z PIN 8 (czarno/biały) przekaźnika składanych lusterek.

Info:

Powyższa opcja podłączenia dotyczy składania lusterek tak jak jest w oryginale tj. przy włączonym zapłonie, posiadaniu oryginalnego panelu składania lusterek z przyciskiem czyli:

image.png.bdf6858a59ed2ad43fd1417bd5e05e2f.png

Istnieje jeszcze możliwość składania luster m.in po ryglowaniu zamka z pilota. Odnośnie tej opcji, postaram się to wyjaśnić w najbliższym czasie jak ogarnę połączenie.

Poniżej filmiki jak to trybi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Vision95 napisał(a):

Właśnie fajnie by to działało, jakby zamykał i one się zamykały i na zat. Petarda robota. 

Obecnie mam zrobione, że się zamykają i otwierają ale dopiero po ryglowaniu - czyli dwukrotnym naciśnięciu przycisku zamykania na pilocie. Można zrobić jak pisałeś, jednak nie chciałem mieć sytuacji typowo zimą że coś z mechanizmem się stanie. Chociaż teraz z perspektywy czasu lusterka są zabezpieczone. Można je uchylić ręcznie lub gdy ma ciężko mechanizm się kręci w kółko do natrafienia na odpowiedni uskok prowadnicy albo mikroprzełącznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, CzasiU napisał(a):

@Misiek jak zawsze klasa, luks robota. Aż chyba kupię lusterka składane do swojej 🤣

se pomarzyć możesz, weź znajdź teraz takie coś

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, CzasiU napisał(a):

@Misiek jak zawsze klasa, luks robota. Aż chyba kupię lusterka składane do swojej 🤣

Dzięki. Jak najbardziej. Ilu pinowe masz obecnie ? 5,8 cz 9 ?

5 - elektrycznie ustawianie, podgrzewane

8 - elektrycznie ustawianie, składane i podgrzewane

9 - elektrycznie ustawianie, podgrzewane i pamięć ustawień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Vision95 napisał(a):

se pomarzyć możesz, weź znajdź teraz takie coś

W piwnicy u mnie leży cały kpl czarnych. Ale być może będzie szedł do @Jus-Tinka jak będzie chciała. oprócz tego mam lusterko z pamięcią i 2 stelaże z pamięcią (fotel kierowcy i pasażera):

20210523_140044.jpg.14d1e51dd7f49d2b9c35620315300852.jpg20210523_163004.jpg.4608016042cd76db8b3ffd055439f435.jpg

Czyli podsumowując mam cały kpl z pamięcią do omegi 🙂 :

- lusterka (wiązki w drzwi, przekaźnik i panel)

- fotel kierowcy (pamięć) i pasażera (tylko sterowanie elektryczne)

- lusterko wsteczne pod pamięć

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Misiek napisał(a):

Dzięki. Jak najbardziej. Ilu pinowe masz obecnie ? 5,8 cz 9 ?

5 - elektrycznie ustawianie, podgrzewane

8 - elektrycznie ustawianie, podgrzewane , składane

9 - elektrycznie ustawianie, podgrzewane , pamięć ustawień

Standardowe 5cio. Jak ogarnę ją całkowicie, to pewnie będę dorzucał takie rarytasy 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, CzasiU napisał(a):

Drugi hurtownik jak @danio 😂🤣

Ja mu do pięt nie dorastam. On nawet swoje lampy u mnie trzyma :haha6:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Misiek napisał(a):

Ja mu do pięt nie dorastam. On nawet swoje lampy u mnie trzyma :haha6:

On ma po ludziach tyle części pozostawianych że sam nie ogarnia tego 🤣😂

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak kolejny dzień przy aucie. Trzeba było poukładać odpowiednio kable po lusterkach i przeprowadzić je przez budę/drzwi. Czyli wszystko miałem rozebrane: środkową konsolę, lewy/prawy nawiew krańcowy, schowek od pasażera i takie tam. Mając również rozebrane boczki od drzwi postanowiłem przykleić te listwy trzymające je na zatrzaskach.

image.png.82890c6cc9d35760ff8f72ce93612c11.png

Niestety w zimę miałem problemy z siłownikiem od centralnego zamka od strony pasażera. I teraz w ogólne przestał działać. No to trzeba było wyjąć dziada. Przy okazji  zobaczyłem, że ktoś tu był  Chodzi mi o tą podkładkę przyspawaną aby siłownik zamontować. Wynika z tego, że siłownik nie jest oryginalny. Ten miał 2 kabelki, a w oryginalne powinien mieć bodajże 3.

image.png.508da0acab92adf52ac55534ea4f2199.png

Musiałem odkręcić zamek aby wydostać siłownik:

image.png.7a8cc35cc92a6e814ea0edc12edbf7fc.pngimage.png.70ed8cea416fa65c4fe09ef84fbfe5c9.pngimage.png.59a5cbd844cf506a888407fc42f39aaa.png

Kolejną rzeczą, która już mnie dobiła (nie pytajcie dlaczego) jest:

image.png.ec36779d7ff181094692bbf6bc0da920.png

A że trzeba było auto przestawić to skleiłem do kupy i jakimś cudem odpaliłem, przestawiłem auto. Jednak już po wyciągnięciu kluczyka, ta mniejsza część została. Oczywiście na dość złego jeszcze kierownica się zablokowała. Jednakże po ponownym włożeniu udało mi się odblokować ją i przekręcić kluczyk w każdą pozycję. Ale  i tak będę musiał wymienić wkład z kluczykiem, bądź sam kluczyk i pobawić się z zapadkami we wkładzie. Jedynie z czym nie mogłem sobie poradzić to zdjęciem pętelki immo, ale okazało się że to nie było konieczne:

image.png.ebf23545cdf5ade750d7f29240bc5a5f.pngimage.png.81030f6248cb41b8fe5032eed0cc79a4.png

Niżej filmik jak wyjąłem stacyjkę:

image.png.23f9924d59e1a47ff5a992f396bbf239.pngimage.png.c3fa6d2c0f0308111aae811df0c9da04.pngimage.png.e300fbd52b9afc65f4366e0d38db9fdf.pngimage.png.307d2cf7585efd5f5534356532161307.png

Przy okazji mając wszystko na wierzchu, przeniosłem centralkę LPG koło centrali Webasto:

image.png.755640daaaffbf5a4611656baf81f16b.png

Niżej demonstracja składanych luster za pomocą ryglowania:

No to kupiłem przekaźnik i gniazdo:

20200512_141950.jpg.05dff485cf5e775ddb1d09c6e48ff18d.jpg20200512_150536.jpg.3fec3a68feae45654cf156b2dc3b761e.jpg20200512_150554.jpg.449c419b06360c3bf8cb6d9d03898108.jpgimage.jpeg.3e436bc89ccb32d253099424655e9f83.jpeg

Demontujemy przy stronie pasażera osłonę tam gdzie jest moduł komfortu i wyciągamy go. Mając na wierzchu szukamy pinu 10 (czarno/niebieski):

image.jpeg.0991bd6922383f6e7c02ff5b9dfdf42c.jpegimage.jpeg.e42b1289affad973978393afe4e089fe.jpegimage.jpeg.82cd0be1383c35c1ec6e8786a2d63088.jpeg

I lecimy podłączenie wg schematu od @Skit

image.png.7c449c83ff0258bce516109a01b50e34.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...