Vision95 Opublikowano 4 Sierpnia 2023 Opublikowano 4 Sierpnia 2023 14 minut temu, Misiek napisał(a): Ostatnio zaczęła mi migać kontrolka oleju podczas jazdy/na postoju (przy uruchomionym) przy rozgrzanym silniku: No to na pod spód auta i patrzymy. W końcu przydały mi się wcześniej zrobione najazdy. Tym bardziej, że kanał by zajęty. Trzeba było dokładkę zdjąć No i jest. Cały w oleju. W środku też Trza było kupić nowy i zamontować: Zaczynamy od spuszczenia oleju, coby na spokojnie czujnik odkręcić i wymienić: No i z powrotem trzeba wlać olej. Uruchomić samochód i obserwować czy nie ma wycieków. Na szczęście było OK. Kontrolka już nie miga. Kolejną rzeczą, raczej błędem, było poziomowanie ksenonów. Objawiało się to odpowiednim ekranem na CID i błędem po podłączeniu Techa2: No to mając podniesione auto szukamy i mamy. Uszkodzony czujnik: No to złożyłem całość narazie po januszowemu Musi tak być do czasu jak będę miał sprawny czujnik. Osobiście nie jestem fanem tego typu rozwiązania. Ale skoro działa i błędu już niema co musi narazie tak być Ostatnio z rzeczy do zrobienia jakie mam w planach to zajęcie się webasto (dołożonego co prawda). Czyli ogarnąć od A do Z. Najpierw przeniesienie centralki we właściwe miejsce - czyli z lewej strony kierownicy. Bo narazie jest po podłokietnikiem: No i jeszcze do ogarnięcia został pilot do webasto, bo go nie mam Ogólnie bezpieczniki od webasto są wyjęte. Po włożeniu go normalnie działa centralka. Po załączeniu słychać jak by coś chodziło. Zajrzałem pod spód i nie jestem do końca pewien czy to o to chodzi. Umiejscowione jest pod progiem po stronie pasażera: @Misiek przerabiałem temat webasto od podstawy, przypomnij mi jutro jak się spotkamy to pogadamy o tym, wytłumacze Ci jaka jest zasada tego i ogarniemy temat, to jest dziecinnie proste. 1
Misiek Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Kolejne godziny spędzone przy sedesie. Przeniosłem centralkę od Webasto koło kierownicy z lewej strony: I końcowy efekt: Jak widać wyświetlacz trybi. Włożyłem bezpiecznik by sprawdzić: Przy okazji mając tunel i środkową część rozebraną, przeniosłem centralkę od czujników parkowania tak jak w kombi: A tak to wygląda po zapaleniu się ikon: 3
Misiek Opublikowano 7 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2023 Kolejny etap w moim jeździdle Mianowicie naprawa kluczyka: No to na warsztat. Najpierw wymiana mikrostyków (stare to te na górze): Nowe już siedzą Finalnie montaż do kupy, nowa bateria i test.: 20190731_134349.mp4 Przy okazji robiąc przy omedze postanowiłem zdemontować moduł telematyczny, bo mi zbędny : Ale po zdjęciu schowka nad modułem komfortu takie coś mi moim pięknym oczom ukazało. Mianowicie moduł GSM do webasto: Przy okazji zobaczyłem jeden przewód idący do panelu ECC z prawej strony: Odbiornik pod osłona przeciwsłoneczną od strony kierowcy, niestety .... No to odpowiednie narzędzia i jest OK: 2
Misiek Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Wiedząc co gdzie jest postanowiłem zrobić parę fotek jak to pod maską wygląda - Webasto: Tu są bezpieczniki od tego ustrojstwa. Jak włożę ostatni po prawej to centralka działa. Na razie jest bez. Z nudów postanowiłem sprawdzić czy do ECU szerszenia jest dostępne nowe oprogramowanie. No to Techa2 pod auto i pobieramy info z ECU na kartę: Do tego służy funkcja SPS - usługa programowania systemowego Następnie: Mamy wyniki: Mając dane podłączamy urządzenie do kompa (RJ45 na USB) i uruchamiamy Global TIS: Wybieramy menu SPS i czekamy: Po czasie mamy: Wybieramy Tech2 Remote i Zaprogramować ECU i kliknąć dalej: Komp pobiera dane z urządzenia: Rezultat jest widoczny: Dalsze opcje: Jak się okazało na screenie poniżej, oprogramowanie jest aktualne Można wgrać na nowo. Czyli wgrać na kartę Tech2. Odłączyć interfejs od komputera i podłączyć do samochodu i zaktualizować oprogramowanie. 1
Vision95 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 mnie ciekawi skąd jest pobór prądu w tym twoim przypadku ...
Misiek Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2023 1 minutę temu, Vision95 napisał(a): mnie ciekawi skąd jest pobór prądu w tym twoim przypadku ... Prawdopodobnie poprzez centralkę webasto. Ten 1 bezpiecznik wyjęty jest właśnie od niej a dokładnie to od zasilania. Fakt faktem już do tego później nie wracałem i póki co to mam obecnie wszystkie bezpieczniki wyjęte.
Vision95 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 1 minutę temu, Misiek napisał(a): Prawdopodobnie poprzez centralkę webasto. Ten 1 bezpiecznik wyjęty jest właśnie od niej a dokładnie to od zasilania. Fakt faktem już do tego później nie wracałem i póki co to mam obecnie wszystkie bezpieczniki wyjęte. no tak ale ja mam aktualnie cetralke podpięta pod aku bezprośrednio, fakt zasilanie wziąłem z oryginalnej wiązki eberspachera, ale mi prądu to nie kradnie a mam cały czas podłączone? Może ta centralka się nie wygasza?? mówimy o sterowniku (Włączniku) ???
Misiek Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2023 20 minut temu, Vision95 napisał(a): no tak ale ja mam aktualnie centralkę podpięta pod aku bezpośrednio, fakt zasilanie wziąłem z oryginalnej wiązki eberspachera, ale mi prądu to nie kradnie a mam cały czas podłączone? Może ta centralka się nie wygasza?? mówimy o sterowniku (Włączniku) ??? Wygasza się normalnie z tego co pamiętam. Musiałbym jeszcze raz przejrzeć schemat: Niżej legenda: 1
Misiek Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2023 A tak działało webasto jak pierwszy raz je uruchomiłem od kupna omegi: 20190802_105648.mp4 1
Vision95 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Godzinę temu, Misiek napisał(a): A tak działało webasto jak pierwszy raz je uruchomiłem od kupna omegi: 20190802_105648.mp4 277.43 MB · 0 pobrań @Misiekto co ty nagrałeś nic nie wnosi, bo nawet nie wiemy czy piec wgl. wystartował. Po naciśnięciu płomyczka włącza się sygnał i powinien wystartiwac wentylator a u ciebie coś trze dziwny dźwięk to jest, nie przykładaj ręki bo to magicnie nie rzuci ogniem z kratek Webasto musi nagrzać płyn chłodniczy o dopiero potem zaczyna lecieć z kratek, panie Wróce z trasy i nagram ci wszystko jak to powinno wyglądać. Żebyś wiedział gdzie szukać problemu
Misiek Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Jak będę miał więcej czasu to się tym zainteresuję
Dandi Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Ty tu nie mydlij oczu gdzie ta dokładka skończona z wydechem i te digitale
Misiek Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2023 6 minut temu, Dandi napisał(a): Ty tu nie mydlij oczu gdzie ta dokładka skończona z wydechem i te digitale Będzie w odpowiednim czasie na forum
Misiek Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2023 W końcu lotka dostała odpowiedni kolor (wcześniej była czerwona) i łogień: Po pomalowaniu: Tu z pomocą przyszła @Jus-Tinka: EFEKT KOŃCOWY I jak na złość zobaczyłem wyciek z króćca pompy wspomagania: Na razie zdjąłem ogarnąłem sobie dostęp:: Po wyczyszczeniu. Na zdjęciach widać skąd ten wyciek mianowicie nad górną nakrętką. Myślałem że wystarczy dokręcić i po sprawie. Jednak okazało się, że już jest mocno dokręcona. Mimo to ta metalowa rurka nad małą nakrętką jest luźna i tu ucieka płyn. Z tego co kojarzę to jest tak samo jak w 2.2, czyli stożek i nakrętka jest dociskany, ale nie jestem pewien do końca. Pozostaje demontaż pompy albo tego węża: Skończywszy temat z pompą, zabrałem się za tweetery z omegi B: 3
Misiek Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Jakiś czas później zostały ogarnięte BIXY. Soczewki już wcześniej były kupione Valeo z passata B6/7 Demontaż lamp. Ogólnie 3 śruby na jedną na nasadkę 8mm: Devil Eye Już w domu: Przy okazji rozkręciłem bixy i przeczyściłem odbłyśniki: Teraz pozostało rozklejenie lamp i demontaż na części pierwsze. Przydała się suszarka do włosów @Jus-Tinka I mamy soczewkę xenon: W jednej i drugiej lampie urwany miałem uchwyt do ustawiania lampy: Szybka interwencja klejem CA i voila . Zobaczymy czy zda egzamin. Później się okaże że nie: Teraz pozostało: 1 - pomalować odbłyśniki 2 - zrobić mocowania na bixy i diody LED dla efektu DEVIL EYES (już zamówione) na BT 3 - usunąć stary klej z klosza i obudowy lamp 4 - odtłuścić, skleić, skręcić wszystko do kupy i zamontować i mam nadzieję się cieszyć własnoręcznie wykonaną robotą W międzyczasie zostały zamontowane ramki na zegary takie jak u @Jus-Tinka w kombii. Oczywiście najpierw polerka była żeby jakiś wygląd to miało: I powrót do bix-ów: I tu popełniłem błąd bo odbłyśników poszły całe na czarno a powinny do pewnego momentu, mianowicie do szkiełka: Później wpadły RGB Led pod soczewki.... 2
Misiek Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2023 W pracy wpadły napisy ze stali nierdzewnej wypalone na laserze: W międzyczasie zrobione bryły zaczepów od regulacji lamp: Co by druciarstwa nie było, polutować, koszulki termokurczliwe itp itd.... no i połączyć to wyczystko Zaczepy do regulacji lamp ogarnięte i co najważniejsze trwałe Prędzej omega zardzewieje Dodatkowo zabezpieczyłem przed odkręcaniem się tego koła zębatego: Przyspawany kawałek szpilki M6 i dana śruba samo-kontrująca: Mianowicie kolejny element układanki wpadł. Tym razem sterownik BT z ledami pod Devil Eyes: Ale po kolei: Jak wiadomo zaczepy ogarnięte No to czas przymocować te soczewki bi do odbłyśnika: Co do wymiarów to trzeba mierzyć i przymierzać. Wiem że głupie ale tak jest. Po skręceniu wygląda tak: Śruba M4x16, parę podkładek 4 lub PP4, nakrętki samokontrujące bądź zwykłe M4 W blaszkach można wywiercić większe otwory niż na M4 z racji późniejszego wyregulowania pozycjonowania przed całkowitym skręceniem: Niżej zaznaczone bieguny do podłączenia silniczka od przesłony pod światła długie: Tak wyglądały obie "lampy" po zamontowaniu soczewek: Wracamy do domu po ciężkiej pracy i rzeźbimy dalej: Przygotowałem sobie batmany Wstawiłem szkiełka: 1
Misiek Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2023 No i przyszedł czas na montaż DE do soczewek. Zakupione diody są przyklejone do paska wykonanego za amelinium Dlatego można formować je dowolnie bez odkształcania. No to lecim. Zalecam przed ponownym montażem soczewki do kupy wyczyścić jej odbłyśnik jak i samą soczewkę: Tu sprawdzenie jak to trybi: Tu na filmiku: Jedziem dalej: Warto też użyć kleju na gorąco. Nie za dużo. Co prawda samo włożenie paska trzyma mocno, jednak klej dodatkowo pomoże. A i nie trzeba jakoś równo i specjalnie układać. I tak tego nie będzie widać a efekt będzie i tak bardzo dobry. Przez soczewkę tego nie widać jak jest ułożone: Już mamy 2 soczewki i od razu test na czerwono: Tak to wygląda m/w z boku w środku: Teraz lutowanie kabli. Jak wiadomo wcześniej miałem przygotowane kable do soczewek: Kolor brązowy - biegun ujemny Kolor biały - biegun dodatni Mając to ogarnięte wpinamy się we wtyczkę od długich świateł odpowiednio kolorami W sumie to kuniec Jeszcze przymiarka napisów (jeszcze nie przyklejone) - opcjonalnie: Wszystko jest sterowane za pomocą telefonu za pomocą aplikacji. Opcji jest naprawdę dużo: I parę fotek po złożeniu: Na razie przymiarka i porównanie z założonym kloszem Oczywiście będzie on wypolerowany po wszystkim i wyczyszczony od środka: Tutaj z tyłu zamontowany już żarnik xenon: To by było na tyle z moich jakże pięknych wypocin. A jeszcze jedno po zrobieniu regulacji i złożeniu do kupy tzn. jeszcze regulatora poziomu xenonów - odbłyśnik nie lata, czyli zaczepy trzymają jak diabeł ... Jeszcze czekam na ostatni element układanki. Mianowicie na LED DRL. Ale to temat na innego posta. 2
Misiek Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Następnie postanowiłem złożyć lampy do kupy i wsadzić do auta, no i sprawdzić. Zaznaczam od razu, że lampy tylko wsadzone i nie przykręcone. Dlatego jest z jednej strony luka między maską a lampą. Tylko w celu sprawdzenia. Dodatkowo klosz nie przyklejony (trzyma na zatrzaskach). Na razie test kierunków. Dodam jeszcze, że na zwykłej żarówce z której już złazi w większości to pomarańczowe guano A tutaj test bixów. Lampy jeszcze nie posklejane i nie wyregulowane. 20191016_171534.mp4 Test kierunków po zamalowaniu całych odbłyśników kierunków. Niby ok ale to będzie zmienione: A na koniec podświetlenie soczewek - zdjęcia. Ogólnie diody są RGB, także jest dużo kolorów do wyboru: Mała demonstracja: Po czasie przyszły odbłyśniki kierunków. Już ogarnięte prawilnie-czyli do szkiełka: Porównanie. Lewy cały zamalowany a drugi prawilnie : Jak wiadomo wcześniej pisałem, że jeszcze DRL chciałbym włożyć. Były tam jakieś próby i tak to wyglądało: Może jak zapalone było OK. Jednak jak zgaszone to szpeciła je biała taśma LED. Ostatecznie pomysł legł w gruzach i zrezygnowałem z dziennych w lampach (przynajmniej na jakiś czas). W między czasie wpadły napisy BIXENON ale już mniejsze, bo tamte wydawały się za duże. No to myk i polerować. Wyglądało to m/w tak:
Misiek Opublikowano 16 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2023 Kolejną rzeczą do ogarnięcia było dorobienie włącznika od podświetlania soczewki. Wybór miejsca to włącznik świateł. Konkretnie miejsce od regulacji świateł: Etapy tworzenia Teraz kabelkologia: Przeprowadzenie kabelków i podłączenie do aku: Finalnie wygląda to tak. Przy okazji wymieniłem żaróweczkę we włączniku: Kabelkologia ogarnięta Bierzemy się za bixy aby zakończyć temat Najpierw zaślepki od długich: Później napisy na odbłyśniku: Odbłyśniki w lampach zostały ostatecznie pomalowane jeszcze raz, zakrywając oczywiście to co ma być nie pomalowane. Przy okazji kupiłem klej do lamp poliuretanowy i klej butylowy: Po jakimś czasie wyglądało to tak: Klosze skleiłem na klej butylowy gdyż może mnie najdzie wizja z DRL to będzie łatwiej rozkleić. Klej PUR będzie na później Przed klejeniem umyłem i wyczyściłem klosze od wewnątrz: No to do dzieła Poszło szybko i pięknie. Trzeba uważać aby nie nagrzać zbytnio zatrzasków klosza bo mogą pęknąć i wtedy nici z dociśnięcia: Lampy sklejone. No to polerka i jedziem z tematem Zestaw Janusza Przygotowanie. I zaczynamy od większej gradacji i odpowiedniej pasty: Etap I: Etap II: Etap III: Tak to wygląda po wszystkim: Niżej filmik: Później montaż w omedze i jazda na regulację na SKP. Ostatecznie lampy będą polerowane jak będą zamontowane na aucie.
Misiek Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Lampy zostały zamontowane: Omega już po wizycie na SKP i ustawianiu lamp. Wszystko bez problemu. Regulacje zadziałały bezproblemowo. Z ustawieniem również nie było problemu najmniejszego. Kilka fotek: Tak samo jak w kombixie miałem nieszczęsny komunikat: Czyli czujnik poziomu nawalił a raczej nie działał. No to nowy zbiorniczek przyszedł od @Grabarz ale trzeba było go z kamienia wyleczyć: No to gorąca woda z octem i kwaskiem cytrynowym i....: Teraz montaż: Błędu niema. Oczy się cieszą. I ten kontrast płynu ze zbiorniczkiem - bezcenny Kolejną rzeczą jaką zmieniłem to tylne lampy. Dlatego wpadł komplet nie popękanych, przy okazji przyciemnianych. I zostały one od razu wymienione. Przed: Po: Przy okazji takie spalanie na jałowym odczytałem: 0.9 l/h - bajka Parę foto w "plenerze": Były czasy, że myślałem o ciemnym wnętrzu. Bo obecnie mam takie: 2
Misiek Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Ciąg dalszy wypocin i usterka dokładki. Nie nie nie, jeszcze nie taka jak będzie później pokazana tak tak @OMEGATOR Dobrze, że to tylko dokładka. Dobrze, że to nie ori irmscher i nie zderzak. Ale już się zaopatrzyłem w pierwszą pomoc. Zobaczymy co z tego wyjdzie: - kupiłem tylko bazę w spray'u Z 257, gdyż najbardziej odpowiada Z155 i szpachlę. Z resztą spojler i dokładka wcześniej było malowane Z 257. Resztę materiałów mam z roboty także free Pierwszy raz będę robił coś takiego. Mam nadzieję, że mi to wyjdzie: Po założeniu: I nastał niestety dzień w którym nieuchronnie zawitała 40. Także jeszcze czekać na pierwszy siwy włos itp itd. Ale wracając do tematu: Tutaj chciałbym podziękować mojej drugiej połówce @Jus-Tinka za niespodzianki: Nie ważne co, ważne że jesteś... Pierwszą z nich to wycieczka na Hel z noclegiem. Kilka fotek: Drugą niespodzianką były felgi ori Irmscher 17" z oponami. Dekielki będę prawilne. Opony letnie z 2019 (pierwszy tydzień), czyli prawie roczne Bieżnik 7,4 mm. Rozmiar to 225/45 17" : Co do opon to starczą mi na parę sezonów, gdyż najdalej omegą to na zloty jeżdżę. A tak to naprawdę mało rocznie robię. Wiem, że to dziwne. Nawet na przeglądzie się gościu dziwił jak podawałem stan licznika, czemu tak mało km. Nieważne czy kombi czy sedan. Ostatecznie opony zostały sprzedane. Przy okazji zostały sprawdzone bixy. Światła krótkie: I długie: Tam w oddali droga prowadzi w dół i dlatego może nie być widać wszystkiego. Ogólnie byłem zadowolony z ich świecenia. 1 1
Vision95 Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Czekam na historie z tą dokładką, nie mogę się doczekać
OMEGATOR Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Opublikowano 18 Sierpnia 2023 @Misiek to żadne uszkodzenie. Delikatna przycierka. To się nie liczy.
Misiek Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2023 11 godzin temu, Vision95 napisał(a): Czekam na historie z tą dokładką, nie mogę się doczekać Będzie ale za ileś postów dalej 2 godziny temu, OMEGATOR napisał(a): @Misiek to żadne uszkodzenie. Delikatna przycierka. To się nie liczy. Niby nie ...
Misiek Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Kolejne wypociny. Tak samo jak w kombi postanowiłem zamontować to ustrojstwo, żeby przynajmniej było coś innego niż CDA i FM. Postanowiłem skleić z dwóch NCDC 2015 Niżej ścieżki do kanału odpowiednio prawego, lewego i masy. Nie rozcinałem taśmy łączącej zmieniarkę z radiem. Tu z kolei zasilanie po zapłonie: Próba na krótko: Finalnie to tak mw wygląda: No ale żeby to trybiło na tip top to musiałem zmieniarkę Techem2 aktywować. Chodzi o to żeby przycisk CDC zadziałał i dźwięk przez to "cudo" leciał I finito: Prezentacja: Podsumowując: lepsze to niż standard. Z kolei ostatnio po dłuższym postoju aku mi się rozładował i trzeba było się przesiąść do kombixa. W pierwszej kolejności myślałem, że webasto. Jednak wcześniej wyjąłem bezpieczniki. No to miernik i patrzymy: 0.27 A czyli 270mA. Dla porównania w kombi jest 10 mA, czyli 0,010 A. No to wszystkie bezpieczniki out i sprawdzamy: Okazało się że po wyjęciu bezpiecznika nr 7 (10A) pobór ustał. Mam więc winowajcę myślę. Patrzę w info jest to bezpiecznik od elektronicznych szyb wg: Jednak coś mi tu nie pasuje. Mianowicie amperaż. W kombi jest on koloru zielonego czyli 30A a tu mam czerwony, czyli 10A. Nawet po jego wyjęciu szyby sterowanie szybami działa. Więc o co chodzi. Idąc dalej po otworzeniu drzwi kierowcy zapalają się światła w środku w podsufitce i w przednich drzwiach. Być może w obwodzie, który zamyka bezpiecznik, jeszcze coś jest zasilane. Jak już wcześniej pisałem po jego wyjęciu światła gasły, a pobór prądu wrócił do 10mA. Okazało się, że wszystko OK. Modelowo omegi różniły się niektórymi bezpiecznikami w danych obwodach. A prąd zmalał po ok 5min Elektryka poszła na bok. Serwis olejowy: było małe "spotkanko" bliźniaków z @Yasió (niestety nygusa nie było): Ale do rzeczy. I tak olej wraz z filtrem w motorze wymieniony: Przyszła pora na olej w ASB. Ten widoczny olej to wcześniej dałem za duży wąż i się troszku rozlał. Później było OK Po wypompowaniu oleju ze skrzyni, czas na demontaż misek i filtru oleju: Pora na wyczyszczenie misiek, założeniu filtra oleju i skręcenie wszystkiego do kupy: To by było na tyle. Na koniec różnica barw oleju: Niżej mały filmik pokazujący m/w co i jak: 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się