Skocz do zawartości

Ankieta odnośnie II zlotu

Kliknij

Moonland Catera 3.2V6 by Misiek


Misiek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Ja to wiem
Z resztą nie raz miałem okazję widzieć na żywo. I mam nadzieję że jeszcze będę miał okazję ....

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Jescze bedzie okazja, zrobimy sesyjke fake caterom :)
Koniecznie. No i jeszcze @Ricardo

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
14 minut temu, Grabarz napisał(a):

I kafarek 🙂

Całkiem zapomniałem że łun tyż  :masakra:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

W końcu wpadły silniczki do składanych lusterek:

image.png.4c8337b5c002f338232c4b9924520c03.pngimage.png.6be72e2909d5e7e49d885d259fe151f6.pngimage.png.c422b225d339b6a1e23b688cb581dcbc.png

I kierownica Irmscher AB8 do B:

image.png.2cea0ede87814322dd45b7011abdf9ac.pngimage.png.84c90f52b1b169c9d1b1bab5708c3ba5.pngimage.png.3d8b11f12236956dbac5f88e9bced508.png

I po jakimś tam czasie postanowiłem ją założyć. Żółty przewód to od airbag. Aby nie było błędu poduchy, przy odłączeniu należy odłączyć aku. Ja tego nie zrobiłem, bo wiedziałem, że Techem2 go potraktuje  😄 

image.png.b3746396b3ba3d80447c8250e68f9864.png

Po odłączeniu. Lewy przewód to sterowanie radiem i klakson:

image.png.c8e04d8826a6f7ae0a4e617e962430c0.png

Widzimy nakrętkę i blaszkę blokującą jej odkręcenie:

image.png.8b88fab6e2b9b2da421e7b5de601e884.png

Odginamy uszy i odkręcamy nakrętkę - klucz nasadowy 22mm:

image.png.eb7ae3954eca741d2aeb90531a7a4b00.png

I taki widok mamy  🙂  Pionowe nacięcie na kierownicy i biały znak na wieloklinie muszą się pokrywać:

image.png.ba3761f1af42c527f62f53ccae20a5f3.png

Teraz najtrudniejsza rzecz. Zdjęcie kierownicy. Pierwszy sposób to było jednoczesne uderzanie młotkiem w nakrętkę nakręconą na wieloklin i ciągnięcie kierownicy do siebie. Tutaj przyszła pomoc w postaci drugiej połówki @Jus-Tinka

image.png.fff32af25dc164d2915af872770c8c1d.png

Ogólnie wyszedł z tego kabaret :masakra: ewentualnie obraz nędzy i rozpaczy. Kierownica nie zeszła. No to do piwnicy zrobić ściągacz:

Pierwsza wersja ściągacza  😄  i podejście pierwsze

image.png.13016f19b84413703be3623e7f02ea0f.pngimage.png.eea986f23851f81912917cb3fc2d63da.png

Próba 1 i test failed 😞 

Podejście drugie. Obcięte łby śrub i przyspawany pręt kwadratowy. Śruba posmarowana smarem miedzianym  

image.png.91e6df2bd1e3e33acaa1d919a97baa12.pngimage.png.b409ca48908fa6a07d6863ee40ca9b50.pngimage.png.c0955ca5e1e808e7cddbf3f00a0c4dc8.pngimage.png.e928009d87aa7c28de551f84c1319c0c.png

I zeszła:

image.png.d69bdc4c78f02e72f25e835e3409fdbb.png

Widok z tyłu:

image.png.d0febf63b2f974eb2540abb29fbdcac5.png

Mając ją na wierzchu czas na podmiankę. No to do piwnicy i porównanie

image.png.d20d4341e6e411aa7acfa8445e352ff8.pngimage.png.dd732a053f35ad7dba62b0f738d8ec1d.png

I teraz kwestia poduszek.

Kiera BFl z poduchą od B:

image.png.9f8fb6fe4043ceef13cee71228b2cc56.png

Kiera Irmscher B z poduchą od BFl:

image.png.e50e6ab58c1fd9453b2fc51890f34d84.png

Tył kiery Irmscher B z poduchą od BFl:

image.png.9e8961555baeb0910a1f533b9c07a3fe.png

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Kontynuacja:

Kierownicę montujemy w odwrotny sposób. Tj, nakładamy na wieloklin pamiętając o zgraniu pionowego znaku na kierze i znaku na wieloklinie. Można go poprawić markerem przed założeniem kierownicy. Następnie zakładamy podkładkę blokująca nakrętkę. Przykręcamy nakrętkę nasadką 22 mm. Można zablokować też sobie kierownicę, żeby było łatwiej. Doginamy blaszki do nakrętki. Podpinamy przewód sygnałowy do sterowania i przewód żółty do poduszki. Oba przewody pasują tylko w jednym położeniu, także nie ma mowy o ewentualnej pomyłce. Poduszka do kierownicy jest przykręcona od tyłu na 2 torxy T30 bodajże.

Niżej zdjęcie z poduchą od BFl:

image.png.39dd13f1e7bba4c30242f85e3f37d995.png

Tutaj z poduchą od B:

image.png.693e9012df8efc58208c437e4d1b9526.png

Ogólnie póki co to zostawiłem poduszkę z B, z tego względu że od BFL różni się jasnością i jest to wyraźne. Na zdjęciu może tego nie widać ale na żywo tak.

Pozostaje kwestia przycisków sterowania. W B są ciemniejsze niż w BFL:

image.png.43d5a899e685e65fc1c66c8d50221e4d.png

Przycisk klaksonu. Lewy od B, prawy od BFL:

image.png.07fd982feccd0f020e1f0b4af8b5a120.png

Dalsze porównanie kolorów. Różnica głównie w jasności:

image.png.623c0fca1ed0707622f39a7fd50f62cb.png

Mając wszystko wyjaśnione czas na wykasowanie błędów poduszki (były 3 😞 )

image.png.8eda4949f081e65998ad7570f46aaab9.png

I jeszcze jeden błąd od czujnika sprzęgła (sprawdzone przypadkowo błędy w silniku). Tak wiem o nim. Po prostu pedał sprzęgła przy odbijaniu nie dosięga tego grzybka czujnika i go nie załącza. Także nie działa mi tempomat póki co bo obwód jest otwarty  :

image.png.01131547e47989a8a866635d6bd8ad17.png

Tak ogólnie wygląda wnętrze po zmianie kierownicy. Na razie poduszka z B. Zdjęcie zrobione z lampą bo było ciemno. Postaram się zrobić lepsze jak będzie jaśniej  :

image.png.b5efe89c29dd8f57361b967992bb6517.pngimage.png.6224fa51609fa1bd881ccd935b08d2e3.png

Zmiana tematu, a raczej jego kontynuacja. W końcu się zmobilizowałem i lusterko składane zmontowałem 😄

Oczywiście ze sprawnym silniczkiem

Wszystko działa. Jeszcze pozostał montaż na aucie

image.png.e2e157494320188619f8642036b7b0a1.pngimage.png.2b1c15f48503fc8803a4cad3896c6fd7.png

Tutaj musiałem trochę rzeźby zrobić aby tył silniczka wszedł w ucho: 

image.png.0a42bbd2f112642b2715c4c75359a662.pngimage.png.dede85fe5d2ef30c5849759bcae62c27.pngimage.png.8d6887ae11caa29191ef847eaf290003.pngimage.png.2e413be42343302b9730ab8e68f3fcf1.pngimage.png.267cdf0c9efd36f6d1bbddedb851ac21.png

CDN 😉 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
3 minuty temu, Grabarz napisał(a):

Piekne wnętrze emoji7.png

Dziękuje. U ciebie też jest pięknie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
[mention=1]Misiek[/mention]poka no gdzie masz ten przekaźnik od lusterek
W słupku od strony pasażera nad modułem komfortu   Tu masz moduł komfortu. Nad nim są 3 kostki. Do jednej z nich pasuje przekaźnik od składanych lusterek.
http://opelomegateam.s3.eu-north-1.amazonaws.com/eu-north-1/monthly_2023_09/20200512_145026.jpg.6dcc6906d12bfd373349d6c88bcfef41.jpg
A tu przekaźnik na wierzchu. W prawym górnym rogu widać jedną z trzech kostek (akurat białą). Ona jest podajże  od świateł skandynawskich. Przekaźnik K59
http://opelomegateam.s3.eu-north-1.amazonaws.com/eu-north-1/monthly_2023_09/20200509_181608.jpg.2a99cf1cba9a9b676fe1be3f766ccf98.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co chodzilo z tymi swiatlami skandynawskimi? No i druga zagadka, czujnik zapietych pasow, ktos probowal to rozkminic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Klubowicz
3 godziny temu, Grabarz napisał(a):

A o co chodzilo z tymi swiatlami skandynawskimi? No i druga zagadka, czujnik zapietych pasow, ktos probowal to rozkminic?

Skandynawia to chyba drogowe.. 

 

a z tymi pasami tez sie kiedys zastanawiałem, niby dioda jest ale nigdy nie spotkałem żeby to działało u kogoś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
8 godzin temu, Grabarz napisał(a):

A o co chodzilo z tymi swiatlami skandynawskimi? No i druga zagadka, czujnik zapietych pasow, ktos probowal to rozkminic?

 

4 godziny temu, Vision95 napisał(a):

Skandynawia to chyba drogowe.. 

 

a z tymi pasami tez sie kiedys zastanawiałem, niby dioda jest ale nigdy nie spotkałem żeby to działało u kogoś 

Zapalają się światła mijania z wyłączeniem pozycji po włączeniu zapłonu/uruchomieniu auta. Dodatkowo nie zapalały się zegary. Oprócz przekaźnika widocznego na foto poniżej, trzeba włożyć bezpiecznik o wartości 10A (czerwony) w gniazdo nr 8 (oznaczone światłami mijania i symbolem S) w skrzynce bezpieczników pod kierownicą.

Bezpieczniki.JPG.956e54536f332a5725141ac96dacf6b0.JPG

Widok przekaźnika:

Przekanikwiateskandynawskich.jpg.2ca58221323fe2d9fffb2e3ab5bcf458.jpg

Co do lampki od pasów za to odpowiada pin 9 w złączu licznika +12V. Czyli można dołożyć mikro styk, który będzie odpowiadał za rozłączenie obwodu w mechaniźmie zamknięcia pasów. Musi być taki ze względu na to że lampka się musi palić do czasu założenia pasa. W momencie zatrzaśnięcia pasa obwód jest rozłączany poprzez switch i następuje przerwa w obwodzie, a tym samym lampka pasów się nie pali 😉 Jak to dołożyć to już inwersja twórcza. Można się pokusić o czujnik foto lub zblożeniowy, Poniżej pinout:

PinoutlicznikaOpelOmegaB.JPG.5569ce4aeafd88131ffccedbd5f4be69.JPG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Po zamontowaniu lusterka na aucie okazało się, że niestety nie wszystko było idealnie. Mianowicie rozkładanie lustra było nadmierne czyli wychylało się bardziej niż powinno. A do tego odwrotnie w fazie początkowej. Gdy jedno się składało, drugie się rozkładało.

Oczywiście trzeba było już rozebrać ponownie i zamienić bieguny przy silniczku od składania::

image.png.1fb488b8c3fb95e1edc47b7b13e4970a.pngimage.png.71230d83f99d4c442f861946083c80e4.png

Widok krańcówki w lustrze od strony pasażera:

image.png.0a48499c57f748a35af3e18379a140ba.png

Od strony kierowcy:

image.png.942e11763dd205c3fd7f2705ddc27071.png

Od strony kierowcy była zapieczona w środku. Niżej widok po wyjęciu krańcówki i sprężyny z lustra pasażera. Krańcówka to po prostu wałeczek o średnicy 6 mm i długości 10mm:

image.png.6cd1c4e8ec348f6e5185d2c192ec2666.pngimage.png.ad34993debc240883002306881735f39.png

No ale teraz trzeba wyciągnąć ją z lustra od strony kierowcy. I tak wpadłem na pomysł, że potraktuje wiertłem ok 3 mm i nawiercę dziurę o głębokość min 5mm (nie na przelot):

image.png.aff2b8c6e4a1a4241d3cbfb7bba0c482.png

Następnie śruba do drewna i kręcimy w prawo aby rozruszać kołeczek 🙂 :

image.png.aa32e5393002410d3a61ec59fd42d7ca.png

Po rozruszaniu łapiemy śrubę kombinerkami i wyciągamy całość:

image.png.4743603df662945d66c8d9cef5cbe81e.pngimage.png.72503c726c7bd4f92c726fb77fa8e87d.png

Później oczyszczamy miejsce osadzenia kołeczka i montujemy nawierconą stroną do środka aby nienaruszona była strona od zewnątrz. I po robocie. Lustro już można złożyć:

Niżej pokazany sposób nabić zawleczki blokującej sprężynę i lustro do podstawy. Klucz 17mm i młotek. Przedtem można nagiąć zawleczkę w sensie blaszki przeciwnie do nabijania, aby mieć pewność, że po wbiciu będzie trzymało:

image.png.39d9aeca5458b67864fcc2d93b78d5ea.png

Ogólnie to można przez złożeniem obydwóch luster przesmarować wszelki płaszczyzny ruchome jakimś smarem aby mechanizm nie miał ciężko podczas pracy.

Niżej filmik z przed i po operacji. Sorki za jakość ale kompresja z dysku zdjęcia google była a nie chciało mi się bezpośrednio fona podłączać do kompa i robić 1 do 1:

I na koniec delikatna przymiarka części od rozpórki:

image.png.99f0ca7bb6da214803559edb1044981f.pngimage.png.f09a5a81c645e662627bf3d47bb3889d.pngimage.png.93856a8929e249a8735ce21f13b9b2d8.pngimage.png.f67db536dc72f2e17ea5730eb328728a.pngimage.png.6ec18ee0b6265dc38103d0a22a33252b.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Krótki wyjazd do Gdyni po fanty. Tutaj podziękowania dla @Grabarz za linka aby śledzić  aukcje  by nie zniknęło 🙂 

Nabierze mocy urzędowej to będzie montaż. Dzięki @Jus-Tinkaza wsparcie w osiągnięciu celu ...

image.png.abc56e4009a848938c4238b2e12c7ac6.pngimage.png.ae625df9f9b09d762bf5dac50ba6eb6f.pngimage.png.0231501aa8b16736c19033b820d5d0bb.pngimage.png.c895059f02172df0ba29b8541c5218b0.png

W końcu postanowiłem się zebrać i zrobić swapa klapy. Jeszcze stare foto przed rozbiórką:

image.png.a8cfdc692580c7d54204af44ef8d1ccd.png

Demontaż tapicerki z klapy starej, rozłączenie wiązki i wyprowadzenie na zewnątrz. Następnie odkręcenie 4 śrub trzymających klapę. Nasadka lub płaska 13:

image.png.fe4ddcae339718d1e6deafcd3a9487c7.pngimage.png.577fdae8bd70c14bd2a6bd6dab3c5de0.pngimage.png.97011d30e40d0415eaf16c3e694d65c5.pngimage.png.a8975aa29c59333a4fee4146af960eb2.png

Klapa zdjęta:

image.png.8302758a6f9a15f4f067b189820e30ea.png

Teraz montaż nowej:

image.png.863a382deea40f59ec0dfa79e485efa1.png

Tutaj wyjęta wiązka ze starej klapy i włożona do nowej z czujnikiem zamknięcia:

image.png.9417ce54860593338a99e72ea644b240.pngimage.png.2c117bb7a0d5bc3ed2c4f6090dd67ff1.png

Nowa już siedzi i jest uzbrajana:

image.png.74e0f9dac095b8eb84c3f5ac94738534.png

Pozostało jeszcze podłączenie lamp przy błotnikach i 3 stopu. Narazie mam tylko tylnie przeciwmgielne  Pozostało również założyć osłonę z tapicerki i będzie cacy 😄 

Ogólnie wygląda to tak i jestem zadowolony. Nie sądziłem że taki detal zrobi banana na moich ustach 😄 

image.png.3180228ce1e1d74839a9915cad00758f.png

Jeszcze brakuje mi tylnej dokładki STZ zderzaka i tył auta bym miał gotowy. Przód zostaje tak jak jest. Myślałem o przednim zderzaku irka ale stwierdziłem, żeby nie pasował.

Wszystko w swoim czasie 😄 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Klubowicz

Panie ale to nie jest klapa od Omegi :biggrin:

Kurier musiał coś po drodze zamienić. No ale dobrze że kolor pasuje :11413233_872845936120813_1864894511_n:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
5 minut temu, OMEGATOR napisał(a):

Panie ale to nie jest klapa od Omegi :biggrin:

Kurier musiał coś po drodze zamienić. No ale dobrze że kolor pasuje :11413233_872845936120813_1864894511_n:

 

Panie. Kurierem to ja żem był. Co do lapy to nie miałem dużego wyboru 😄 Dali to wielim 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...