Skocz do zawartości
II Zlot - informacja
  • Przypominamy o wysyłaniu zdjęć aut do pakietu zlotowego na zarzad@opelomegateam.pl Więcej informacji w temacie II-go Zlotu 14-16 czerwca 2024
  • II Zlot Niko

    40 wiosen Jus-Tinki Sudomie 2024

    Fotorelacja

    Rozpoczęcie Sezonu 2024 Ślesin

    Fotorelacja

    II Zlot Opel Omega Team Zapraszamy

    Więcej szczegółów
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt

    Omega a nowe paliwo E10


    KrzysztofTM

    Rekomendowane odpowiedzi

    • Klubowicz

    Już niedługo paliwo E95 zostanie zastąpione paliwem E10. Sporo się mówi o tym, że stare auta, czyli teoretycznie przed 2010 rokiem nie wszystkie będą mogły pracować na nowym paliwie ze względu na jego skład mogący powodować korozje w układzie paliwowym i zapłonowym. Niektórzy producenci deklarują, czy ich starsze modele będą przystosowane do nowego paliwa, o Oplu jakoś nie słyszałem.

    Ktoś się orientował w temacie bardziej? Na klapce wlewu nie ma w Omedze info o normach paliwa, a jeśli okaże się, że E10 będzie w naszych autach niewskazane, będzie trzeba bulić na E98...

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Odpowiedzi 3
    • Dodano
    • Ostatniej odpowiedzi

    Top użytkownicy w tym temacie

    Top użytkownicy w tym temacie

    • Administrator

    Dobry temat na dyskusję. Różne tematy na ten temat czytałem i sam jużn ie wiem. Jedni twierdzą że to marketing i że chodzi o "skok" na kasę.  Z kolei drudzy że wytyczne odgórnie i wogóle. 

    Ja tu czegoś nie ogarniam tyle lat była  (i jest póki co) 95 na równi z 98 i wszystko działa. Teraz niby ta 95 je beeee i trzeba będzie tankowac tą droższą 98. No to ja uważam, że to skok na kasę.

    Po co coś likwidować jak się sprawdzało tyle lat. Co do E10 to słyszałem że niektóre silniki ponoć nie pojadą na tym bo ponoć zależy to od zasilaniu układu wtryskowego, pośredni czy bezpośredni. Wiem że wybierają Vectry z tymi silnikami co omegi i wtedy można zobaczyć co i jak.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    No bo to jest wytyczne odgórnie przez EUROkołchoz (czytaj. Unie Europejską), PIS podpisał i co najwyżej to możemy se ponarzekać.  Niestety elektryki się nie sprzedają tak jakby unia tego chciała, średni wiek samochodu w PL wynosi ok. 14 lat, w UE 10 lat. Więc po to są wymyślane strefy czystego transportu, dodatkowe podatki od normy emisji spalin i takie paliwa E10 żeby robić zamieszanie i ludzie w strachu będą wymieniać auta na nowsze albo na elektryki. A to że uderza to głównie w biednych ludzi, nikogo to nie obchodzi... Rzesza każe i tak ma być.

    PB95 nie jest złym paliwem tylko mniej ekologicznym i różnica miedzy nimi jest taka że PB95 miało 5% biokomponentów a E10 będzie miało 10% bioetanolu. Co to oznacza realnie dla naszych samochodów, a no to że bioetanol czyli spirytus negatywnie wpływa na nasz układ paliwowy, zmiękczając albo rozpuszczając przewody i gumowe elementy w silniku/pompach etc. E10 jest paliwem bardziej suchym, przez co w samochodach z bezpośrednim wtryskiem paliwa jak Omegowe 2.2 będą częściej się zacierały wtryskiwacze. Nikt nie badał jak bardzo E10 ma negatywny wpływ na te silniki i o ile spada żywotność np. wtryskiwaczy. Po prostu spadnie żywotność i tyle, wtryskiwacz zamiast robić 150/200k np. będą robiły 100/150k dane podaje z du*y. Ponadto etanol jest bardzo podatny na wchłanianie wody, auta/motocykle/kosiarki i inne sprzęty które posiadają baki nieocynkowane będą one szybciej rdzewieć, tyczy się to też filtrów paliwa. W autach które długo stoją (tzw. auta sezonowe) mogą pojawiać się korki wodne, zapchane filtry przez które auto będzie miało ciężej odpalić. Mówi się też że auta 20+ na paliwie E10 mogą więcej palić, nie równo chodzić, szarpać, może spadać lekko moc etc. bo silniki są przystosowane do innej mieszanki paliwowej. Nie potwierdzę tego bo nie zagłębiałem się i nie szukałem rzetelnego źródła żeby to potwierdzić. Jak komuś się nudzi, to może się zagłębić i napisać.

    Warto też wspomnieć że w Niemczech gdzie E10 jest już od kilku lat, paliwo PB95 nie zostało zakazane. Na stacji można tankować E10 i PB95, niestety u nas zakazuję się PB95. Pewnie dlatego że nikt by E10 nie tankował :classic_laugh:

    Czy warto aż tak bardzo bać się tego E10 i tak i nie. Prawda jest taka że nasze Omegi będą na tym jeździć bez problemu, tylko trwałość niektórych elementów spadnie, jak bardzo tego nikt nie wie. 

     

    Psss, dzieci... powiem wam ciekawostkę, Niemcy już mają paliwo E20 ale ciiiii bo Ryży obserwuje... :11413233_872845936120813_1864894511_n:

     

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    No właśnie trochę poszperałem w necie i benzynowe Eco-Teki z Opla mogą niby jeździć na E10. Omegi w zestawieniach nie ma, ale jest np. Astra F z silnikiem 1,8, Vectry 1,8 itd.

    Może coś przeoczyłem, ale z tego co pamiętam (miałem i AF i VB z tymi silnikami), układ paliwowy jest podobny.

    Tu wychodzi niestety brak mojej wiedzy, wiec nie jestem pewien, czy to samo mam u siebie teraz w Z22XE. Blok ten sam, trochę inny osprzęt, to na pewno. Listwa wtrysków wygląda tak samo  😄

    Jakąś alternatywą jest montaż LPG, ale ja robiąc 2km autem do pracy z racji zimnego silnika i tak siłą rzeczy będę jeździł na benzynie, bo temperatura nie pozwoli na przełączenie na gaz.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...