Skocz do zawartości
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Tinkowóz


Jus-Tinka

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. W 3.2 też mam 1.0 czasami 0.9

Co do wydechu to od środkowych tłumików po końcowy będą nowe. Kolektor jeszcze raz będzie zmieniany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wychodziły kolektory 4-2-1 do tych silników, jakby ktoś pospawał i dałbyś na koniec wydech STZa to fajnie by mruczało :classic_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, CzasiU napisał(a):

Nie wiem czy wychodziły kolektory 4-2-1 do tych silników, jakby ktoś pospawał i dałbyś na koniec wydech STZa to fajnie by mruczało :classic_biggrin:

Teraz też fajnie mruczy. Ja tak samo miałem na początku w 3.2 jak miałem irka. Jak rozdzieliłem końcówki i zrobiłem duplex to dźwięk ustał. Dlatego teraz mam końcowy z tłumikiem basowym o 4 końcówkami STZ. No i jestem ciekawy jaki dźwięk będzie ?

20230925_150255.jpg.10469c77f5071aa6a3f31f1167316eca.jpgScreenshot_20231102_204737_Photos.jpg.3d4fee61187143412d6d4ed618560e58.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom jest ja. W ramach wolnego postanowiłam zrobić test na CO2. Warunki testu: silnik nagrzany i 15 minut tester w zbiorniczku. Samochód cały czas na jałowym. Wynik negatywny - niebieski, czyli głowica szczelna, brak nieszczelności uszczelki pod głowicą 😄 

image.png.72279a62894441fd1d5252c26ec2a550.png

Około półtora m-ca po wymianie wszystkich wymienionych we wcześniejszych postach rzeczy brak jakichkolwiek błędów. Jest jedno ale. Samochód jest jakiś mułowaty, zarówno na benie i gazie. Reset map benzyny ECU Techem 2 nic nie pomaga.  Prawdopodobnie walnięty ECU. Jest jeszcze możliwość zmiany softu na nowszy. Jak to nie pomoże to będę musiał kupić inny ECU, najlepiej od silnika Z22XE. Obecnie mam Y22XE. Jeszcze jest taka możliwość, że konwerter w ASB padł. To by było na tyle, jeśli chodzi o sprawy mechaniczne   

W związku z tym, że planuje wymienić powoli audio w samochodzie,  sprzedałam radio CDR 2005 Delco. Został jeszcze MID.

Na razie chcę zmienić na CID z NCDC 2015. Najlepiej jak by był.

image.png.759d159bc4affb4913207a5062008798.png

Z racji tego, że wkurzało mnie strzelanie tego plastykowego badziewia podczas otwierania drzwi postanowiłam to wymienić tzn te tulejki. Przy okazji szybkie podłączenie do kompa, sprawdzenie błędów i parametrów rzeczywistych.

image.png.928799b49decd9d7a7d213d24819c94a.pngimage.png.874444117b20445e1af3c6bd9ad37b41.pngimage.png.d945ed0b78241f922200f8bcd23dbe36.png

Efekt końcowy 🙂 

image.png.2c6429290255c2ab9e3f4d0600e9b1ec.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Mocy, zobacz układ wydechowy, kiedyś mi się przegnił końcowy aż się rozdzieliła dwururka. Wydechowy osobno i reszta osobno.. po spawaniu nie to auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że katalizator jest przypchany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest uzupełniany krok po kroku jak było na wcześniejszym forum. Post po poście. ECU będzie faktycznie zmienione i wydech od kata do końcowego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Tazz napisał(a):

No chyba że katalizator jest przypchany 

Błędów do tej pory nie ma o wydajności braku katalizatorów. Sondy pracują normalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu dostałam to,  nad czym myślałam. Mianowicie CID i radio NCDC 2015.

image.png.0bf68c9a15e43ff72c849e825ca45362.png

No to czas na montaż :

image.png.2c0597a3ed99cb8db333f5559f1842c4.png

Ramka że starego CDR 2005. Jak widać ma 2 blaszki poziome,  przed co nie można było wsadzić tego radia:

image.png.f5d5da87f85edcc044e60ed4ad927ad1.png

Z pomocą przyszedł flex 🙂 

image.png.0d68ebed263645a5feefdee0f5ffd444.png

Teraz przymiarka radia (jeszcze z MIDem na pokładzie):

image.png.c9b1284b1e84712f03f7056980165e21.png

Teraz czas nas CID:

image.png.78c6d473f93ea63ff4ef2163dece82d4.pngimage.png.0dc0a3cfd842eb2c1021e6309c79e2ac.png

A tak finalnie wygląda:

image.png.a93b414ce587a92c71ba1ba18eb4c527.pngimage.png.9cd4bb267a6b572af01779bf1fe95079.pngimage.png.8c8ab5fb074f5194485b71779ce7a912.png

Jeszcze trzeba zestaw Techem2 potraktować co by się spalanie wyświetlał i prawidłowo pokazywał. No narazie tylko ten obraz mam i nic więcej. Radio gra normalnie. Natomiast nie mogę wejść w menu. Jak coś to do ASO dam bo chińskim opcomem nie dam rady. Ale jestem zadowolona z obecnej zmiany. 

 

......

 

 

@Misiek postanowił dołożyć 2 wymienione kabelki tj CANL i CANH w radio i CID. W moim przypadku biały i niebieski

image.png.efaabbdf0493b667a4fc101e4e9fd740.png

Teraz czas na kostkę od radia:

Odnajdujemy piny 32 i 33 (zaznaczone na zdjęciu) 32 CANH  i 33 CANL

image.png.7d64f79ab7699f05f73274017805b3cf.pngimage.png.918756f3c37d83eefb609e0169fadffd.png

Dajemy wcześniej przygotowane kable (na zdjęciu widać jak są zagięte w sąsiednie puste pola). Zrobiłem tak aby nie rozcinać kabli  🙂 

image.png.9d3a26bf641997c0e28b5a4fde01d5fe.pngimage.png.f961dab08c815282bb3e14ace811b4b8.png

No i teraz czas na kostkę do CID. Tu odnajdujemy piny 10 i 11 (liczone od prawej do lewej wg zdjęcia)

Ale najpierw zsuwamy obudowę zewnętrzną kostki:

image.png.2e5ef1ce9522a85023ca852761594c9a.pngimage.png.4b18656d83938e142989eed3b9c67bfe.pngimage.png.1a0b660a9fa2939695e4e84262f84a32.png

I mamy przewody i przypisane do nich w/w piny. Kolory obydwu kabli to biało-brązowe (trochę mnie to zdezorientowało):

image.png.dcf2f412bb44f121fa3aabdf736867ff.png

Wpinamy się w przewody od kostki CID do przewodów, które mamy już podłączone do kostki radia czyli:

image.png.1dd090c85978da003af45a4138d08de9.pngimage.png.176254e71ac998514d4696469d88f35d.png

PODSUMOWUJĄC MAMY NASTĘPUJĄCE POŁĄCZENIA:

PIN 32 kostki radia łączymy z PINEM 10 kostki CID

PIN 33 kostki radia łączymy z PINEM 11 kostki CID

Przed montażem czas na test:

image.png.b64ef0c2abdf69443cf4137fa82a434b.pngimage.png.c9dc62ca603c46d3aea7f5401a72f5cf.pngimage.png.916bc522cdf6ecc79befb119da8663df.png

Czyli wszystko działa. No to trzeba zabezpieczyć przewody i składamy wszystko:

image.png.b149eb52be58b057ad62ad8b8726ae96.png

A tu efekt po zmontowaniu i zmniejszeniu kontrastu w opcjach CID i z zapalonymi światłami.

image.png.df36f5e36505fdb3f50d28c71bea76c6.pngimage.png.a860dc5c1ee8778c2f13ab9e1b6e2e88.png

Najważniejsza rzecz. Wszelkie zabawy w elektryce robimy przy odłączonym akumulatorze tj wyjęcie licznika, odpięcie kostek, łączenie przewodów itp itd... Wiadomo do sprawdzenia podłączamy aku ponownie. Niżej małe wideo. RADIO SAFE jest bo to nie jest para

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle się waham. Ale teraz mam wszystko prosto narysowane… wróci to może się kiedyś przerzuci 

Edytowane przez Vision95
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vision95 napisał(a):

Ciągle się waham. Ale teraz mam wszystko prosto narysowane… wróci to może się kiedyś przerzuci 

Nad czym tu się wahać 😉  Na CID plus jest taki, że niezbędne info masz na jednym ekranie. Później możesz dołożyć kamerę cofania 😄 

20210609_214811.jpg.285587689d26b9904c0523cfd4f983d3.jpg

I prezentacja jeszcze przed złożeniem wszystkiego:

I jeszcze jeden filmik:

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień przy Tinkowozie 🙂 

Z racji tego że byłam na SKP sprawdzić zawiechę, bo coś stukało. okazało się, że łączniki. Reszta w porządku tj. tuleje, sworznie itp itd. @Misiek postanowił wymienić na razie łączniki stabilizatora. Różnica jest zauważalna. Nie stuka, nie puka. Lepiej się prowadzi. Trzeba było użyć pana flexa 😄   Najpierw w górę:

image.png.6001dead2a86b5b5ce377f782e82336c.png

Stare łączniki:

image.png.7c05f5109f4e6a556e42fd0c822d4860.pngimage.png.d9c58588871834f98afc3535094d3289.pngimage.png.4181a9d747ef623c5106a57249f55a82.pngimage.png.1cf4982785bed882395c1b439c9583d4.png

Teraz nowe:

image.png.4d9d4b841293fd92911ecc94c4d4d071.pngimage.png.3968ff0f0b9cf65387ac8455afd8cbcb.pngimage.png.00dc58fe13160a6d1266589bf9e47226.png

Po tym zabiegu zero stuków 🙂 

 

.......

 

W związku z planowaną wymianą wydechu trzeba było podjąć ku temu kroki. Wydech POLMO z Polmostrowa. Przy okazji olej Motul X-Cess 8100 5W-40 + filtr oleju BOSH nr kat. P3079

image.png.51e5ebe5e2d6f2c8447f26e74df2cdfb.pngimage.png.670593f974d76a746bed3d2bc54565dd.pngimage.png.9d6573b699950431eaf8e8c44dbc74dd.pngimage.png.f159e502ca399ee73d24a7db542477cf.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W robocie u @Misiek można było ogarnąć wydech wymienić i olej w silniku wraz z filtrem.

Najpierw przygotowanie wydechu nowego. Tutaj szprej pod wysoką temperaturę +600C. Malowanie 3 krotnie (2 na paletach i 1 jak już założony)

image.thumb.png.45166eb855d53462c68d5481a9a91939.pngimage.thumb.png.7736d4d151275af8a54bfb5126597b45.pngimage.thumb.png.c800cc3ab024d76b626598939f625241.pngimage.thumb.png.45e644fd6c61dd05614875f30f26a169.pngimage.thumb.png.bbab8b92c7d51071df4ac19592dca9a9.png

W międzyczasie demontaż starego wydechu, który był w opłakanym stanie 😞 :

image.thumb.png.300768f822b83e26c50c4bc7c1798163.pngimage.thumb.png.b0a2c0f765e0c2d7a8a55796af0da1d2.pngimage.thumb.png.24bc592ac2d100d64e881799c1231998.pngimage.thumb.png.181bcb4b559b4bfdf928563366d37bb8.pngimage.thumb.png.a25d9e3de69d7342847e5645f49bb515.pngimage.thumb.png.5d104c722134045436e6389edef8c11b.pngimage.thumb.png.db75c60bcd49a4938144b6b235aebdc9.pngimage.thumb.png.824a29b0ab25687be52185d6407dc26e.pngimage.thumb.png.f9be6cc412912972a67e1811c7e36cfa.pngimage.thumb.png.e8ae7981d49798bf3b48285a36c9ac36.png

Po ściągnięciu starego wydechu, pomalowany został 2 raz nowy i międzyczasie czas na wymianę oleju w motorze:

    image.thumb.png.f3548966fceef5dcb79db5f73b38c4fd.pngimage.thumb.png.31dc449f704c14c3f6d417cb124ddce5.pngimage.thumb.png.d6b8230dc1ebfeff967efd4f36e0a558.png

Teraz montaż nowego wydechu i ostatnie maźnięcie szprejem 😄 :

image.thumb.png.0f429cc042ebf16c9101060d6681a50d.pngimage.thumb.png.658c33e2f157a19eedeb8a1a41874c6f.pngimage.thumb.png.d54a0b6735fb2301c586dd0d13760da7.png

I przy połączeniu z katem mały zonk. Trzeba było rozwiercić i przegwintować. Ruda już trochę zjadła oczko po prawej stronie. Dlatego skręciłem nakrętką jedną jak i drugą stronę:

 image.thumb.png.d73f79bf1e5f52c7ebb80ff54d792f48.pngimage.thumb.png.efde2d324f21837a1869d290ece869cb.png

Teraz całość (pomiędzy łączeniem dałem pastę do wydechów):

image.thumb.png.53e1795dc627a629ad6498d4d53407df.pngimage.thumb.png.403c45d8f4ff7364c7af50064e446059.pngimage.thumb.png.740b9807ab90afda924b95154b59f0af.pngimage.thumb.png.4abe35ac6a286040b7f445b27a36d547.pngimage.thumb.png.a030853d69c55beab57d0c38295410ad.pngimage.thumb.png.2f7772e683f6b83441129356b7a642d6.pngimage.thumb.png.05144bcc43e91c9a58453278a4838362.pngimage.png

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jus-Tinka napisał(a):

Kolejna robótka 🙂 Tym razem nie  w samochodzie ale dla niego. Korzystając z wolnej chwili w pracy @Misiek postanowił ją wykorzystać.  Prędzej lub później się przydadzą

image.thumb.png.9e0ae7be17505d47f2b2d6fb484ff82f.pngimage.thumb.png.1936233a8f9cfe9899ed70951b815d3f.pngimage.thumb.png.7a594d088e7b6cb56071a8bd669b8429.pngimage.thumb.png.69108ff4118934b06efaeb31c5a5ba0a.pngimage.thumb.png.cbf701aa7bdd1ae8d80d159b9332602e.pngimage.thumb.png.b7011ac34d79c536dc0a1d0f9de52b6d.pngimage.thumb.png.14513c6b725c65010a604a937ffa6ff2.png

Żebym ja takie coś miał….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vision95 napisał(a):

Żebym ja takie coś miał….

Bodajże w Juli widziałam 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to nawet plastikowe są. Na allegro są metalowe i plastikowe. Ja od kilku lat używam metalowych (dostałem od tescia) i do wymian olejów itp i drobnych prac są idealne 🙂 w sumie to u żony w audi to i nawet wydech od katalizatora do końca wymieniłem  😄

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny zakup. Jeszcze podmianka i śmigamy:

image.thumb.png.9ade14d6ae7a8071290d2c9e10c20374.png

Dodam jeszcze,  że OBD level 2 jest już obsługiwane, z racji tego, że komp jest z omegi z 2002r. I tak (produkcja):

- silnik Y22XE - Siemens 5WK9 170 do września 2000

- silnik Z22XE - Siemens 5WK9 158 od września 2000

Po wymianie kompa z Z22XE (5WK9 158) i omega odzyskała moc. Od razu reaguje na pedał gazu i w ogóle. Z kolei pojawił się błąd P0335, czyli czujnik położenia wału korbowego. Już go jednak @Misiek wyjął by sprawdzić nr i kupić taki sam:

GM 09 148 306 Siemens

Na starym kompie nie miałam żadnych błędów. Z czasem eliminowałam i było ich coraz mniej, aż w końcu żadnego. mimo tego omega nadal była wolna. Kiedyś mi się wyświetlił błąd (nie pamiętam jaki) odnośnie ECU i błąd pamięci EPROM, ale go wykasowałam i zignorowałam. Później się nie pojawił. Myślałam, że jest ok, ale tak nie było

Screen z błędami (ECU tu niema, bo nie mam tego screena):

image.thumb.png.bba8fe06efc945596b310323a1620b80.png

Odnośnie starego kompa (5WK9 170) to odbieram to tak, że po prostu źle czytał niektóre czujniki (nie sypał błędami etc..). Nawet kasowanie map Tech2 nic nie dawało i w ogóle nie reagował na Techa 2. Olo podejrzewał komputer jako pierwszy element do wymiany lub konwerter w ASB. Postanowiłem, że najpierw zacznę od kompa. Okazało się że komputer był strzałem w 10. Teraz tylko ten w/w błąd z CPW wyeliminować i gitara. P

Takie błędy miałam podczas wymiany ze starego na nowy:

Zrzutekranu(19).thumb.png.83590ba50f0525627145b67ccf671ab5.png

Dane z czujnika stukowego na starym kompie Y22XE:

Screen.thumb.JPG.c4a79b6d44339a19d8971fd1df237dcc.JPG

Teraz na nowym Z22XE:

Zrzutekranu(26).thumb.png.95368c420e8af67394324339740318d2.png

Ekran identyfikacyjny Y22XE:

Zrzutekranu(7).thumb.png.bf7f57dea318385264b09aa63f7a81eb.png

Ekran identyfikacyjny Z22XE (dostępna opcja PROGRAMOWANIE):

Zrzutekranu(18).thumb.png.20de37761a545ed7fd52df99081a61b6.png

Parę fotek z wymiany:

Pestka:

image.thumb.png.f715556b57ca8b89944438ec6f2d550e.png

Immo:

image.thumb.png.071c4c67fc329f991ed66659056e7e62.png

Stare immo na kolumnie:

image.thumb.png.8241b45a99155f50394e7c9e2de8eee6.png

ECU stary vs nowy:

image.thumb.png.e7536e6e408739d2ae3bca67d835ea68.png

I na koniec fotki z wyjmowanie czujnika wału korbowego:

Demontaż rurki od bagnetu oleju:

image.thumb.png.49af3795326da5a55b3cab7983376d60.pngimage.thumb.png.96c3e6fc554f87241b8e5b12deb76127.pngimage.thumb.png.f9e0539cd6009bf85492b4b0789a2bb9.pngimage.thumb.png.4cc22df6bfd4870efe13e67807215119.pngimage.thumb.png.703c3e6b8a5dc1103e7c42f84a1b6f3d.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bry. Dzisiaj wpadł kolejny zestawik. Zobaczymy jak to będzie grało z fabrycznym radiem. I tak zamierzam zmienić na 2 din. Jednak na razie przetestuję obecne  🙂 Czekam jeszcze na trójkąty od "Be"

image.thumb.png.d0cd5ec02dab589026aa0eec5352ee7b.pngimage.thumb.png.c025c02aeaf929bdd19be0a93a9f456f.pngimage.thumb.png.d46967d57b97e30e3efa944484d6a43a.pngimage.thumb.png.cb6fc033d7f55ee5aac1a820bc3e1bf4.pngimage.thumb.png.0d32b773cce24377495a00f348f2d355.pngimage.thumb.png.ce7c6dffbe0b1f645680e059bc778eb4.pngimage.thumb.png.f5adf74bf625d39518a8b146919b71c2.pngimage.thumb.png.bb7483b5467a052d7a00761c91a47716.png

I ostatni element układanki:

image.thumb.png.45c531c85d308dce8a9b9d55d102ac80.pngimage.thumb.png.f816f77bfd1260f969ac1d139554cc1d.png

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bose już jest, brakuje jeszcze jednej wiązki. Tej od radia do słupka, gdzie wychodzi główna wiązka, koło modułu komfortu. No to zaczynamy foto-relacje  😉 
 

Najpierw przygotowanie:

image.thumb.png.589916d4de736e246a4db0ccbb52dd31.pngimage.thumb.png.a84bb78cc237d95009505cee47c542dd.pngimage.thumb.png.e7492795be6a520e8f93a3e225504b44.pngimage.thumb.png.ccddc79f5a555a2e6cccfa57e56d8457.pngimage.thumb.png.fd39cd02a9ae9754ea9a27088f034da2.png

Teraz kabelkologia:

Wiązka od BOSE idzie po stronie pasażera, wobec tego zaczynamy od schowka, w którym montujemy wzmacniacz i od razu podłączamy. Warto też przy okazji zdemontować prowadnice rolety (L i P), osłonę wew. progu od strony pasażera, osłony nadkoli (L i P) - wystarczy z zatrzasków odchylić i osłonę modułu komfortu. No i kanapę 😉 

image.thumb.png.f1d2e93402cfe16a8e5592373c6c0219.png

Przekładamy wiązkę jak na zdjęciu i montujemy zatrzaski. Na wszystko są otwory, tak samo ja i mocowanie suba (są fasolki). Nie mam zdjęcia

image.thumb.png.e793d13f084524e2067b265a4f10d550.png

Podłączmy najpierw suba do wiązki (żółta wtyczka) i wkładamy w schowek i montujemy. Wygląda to tak:

image.thumb.png.ab50096096e7555f5f276803cc8311e3.pngimage.thumb.png.1f4435ede9ff1f2b8e0554b0c84b9ca2.png

Drugi koniec resztę wiązki układamy tak jak jest ułożona wiązka od świateł i innych  pierdół. Taka uwaga. Dla wersji bez bose można zdemontować przewód antenowy aby zatrzaski z wiązki  Bose pasowały na swoje miejsce (w wiązce Bose już jest przewód antenowy):

Stary przewód antenowy na zdjęciu niżej(odpinamy wtyczkę i demontujemy - wedle uznania). Niżej na zdjęciu wiązka Bose. Jak widać zatrzaski są takie same i pasują   🙂 

image.thumb.png.81c5bec59292a782c1fc16154edd9c13.pngimage.thumb.png.5b87c358798e3adb61c4d02d53691a64.pngimage.thumb.png.90dd35d2f80341a009e070a489d1a9e8.pngimage.thumb.png.8c97c7391074e6840fb5ec9638e1d52b.png

Mając to ogarnięte możemy zamykać ten bok, prowadnicę rolet. I idziemy dalej.

Tak to powinno wyglądać:

image.thumb.png.3dc20b0b527f4991919c2aa4052df129.pngimage.thumb.png.19a767d2575b4ad1b99e1fc2da64651a.png

 

Teraz przechodzimy na drugą stronę i montujemy suba:

Podłączamy wtyczkę do suba i przekładamy kabel analogicznie tak jak w wzmacniaczu, wyjątek jest taki, że nie ma zatrzasków mocujących na kablu. Tu też są otwory mocujące, na 2 śruby:

image.thumb.png.96c020b5098e191772aa1dbbc4c4b902.pngimage.thumb.png.1997d818323bfa69f45befef5a33963c.pngimage.thumb.png.2739b3b88c7abddb4c5e25fa1a59b334.png

 

Zamykamy tą stronę i składamy do kupy.

Teraz przechodzimy na kanapę   

W wiązce bose jest dodatkowy kabel, który idzie do wtyczki od suba. Jest też kabel pod kanapą fabrycznie zamontowany (on zostaje):

1 - złącze męskie od wiązki Bose

2 - złącze damskie pod kanapą

3 - złącze damskie od sub

Łączymy 1 z 3

image.thumb.png.40578a633141bab9d8f0333f416a892a.pngimage.thumb.png.396b14efb550e7d30081d6678f1898fd.pngimage.thumb.png.c6b9256694e2d1fcb01235b76a041f10.pngimage.thumb.png.da1c5630493b88ab165f89146a1ae898.png

Teraz można złożyć kanapę i wszystko do kupy.

Dodatkowo zmienione na razie trójkąty z Omegi B, nie podłączone jeszcze. Na razie wizualnie:

image.thumb.png.192cc618643536f007c448843ee364f8.pngimage.thumb.png.b42d6d410b83acecffdb25b1bfec5b85.png

To by było na razie na tyle. Zostało jeszcze zmiana tweeterów i głośników z Bose, no i wspomnianą na samym początku wiązkę od radia do słupka, ale to wkrótce. Ufff   

Bez tej wiązki trzeba było bawić się w sztukowanie i lutowanie kabli. Wiązka wygląda tak:

image.thumb.png.6191d9e4c441e0898fd907f4958bef96.png

Niżej schemat jakby ktoś nie miał w/w wiązki:

image.thumb.png.ba73c980c23c0049fdeaeb968de2f6d4.pngimage.thumb.png.8be6b29a0daa3e79480a1f6c1da33380.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna rzecz do kombii 🙂  Tym razem komin. Miała być lotka irka na klapę bagażnika, jednak oferta zniknęła i jest wydech (który de facto też miałam kupić, ale nie teraz).

image.thumb.png.957a7a021509c9080dbdd68dfbd9154c.pngimage.thumb.png.e24abf365dd50f8becadc3b0bc142346.pngimage.thumb.png.94458563fd23d621a1a38b917fcbda22.pngimage.thumb.png.570c696a16bca8a2d0802a6b8843bf50.pngimage.thumb.png.bb36ceb0e1a60d93b5d4bd2e322bcbb6.png 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jak wcześniej pisałam wpadła wiązka Bose od radia do słupka. Ten odcinek. teraz czas i ogarnąć to, no i głośniki powymieniać. Dodatkowo wpadł moduł Bluetooth V4 do radia. To rozwiązanie na jakiś czas, bo i tak będzie inne 2 din. Różnice m.in. jakie znalazłam w kostkach do radia to są już kable w CAN H i CAN L, te co prowadziłam wcześniej do CID widać to na ostatnim zdjęciu, w jednej są dodatkowe piny, a w drugiej nie ma)

Wiązka:

image.thumb.png.83e639e6133055e5d6377b9d121b6e07.pngimage.thumb.png.b069915c383cfe381364479ee866eafb.pngimage.thumb.png.2170794ecc6095d27035bd2680327375.pngimage.thumb.png.86d30c05a495f2368ccfa956bb2a465f.pngimage.thumb.png.f2f29dea096d8731cd81b793cc12a165.pngimage.thumb.png.bdb9521afe470b4f8b5f072f85694ee3.png

Moduł Bluetooth V4 LN-BT02 z zestawem głośnomówiącym (wbudowany mikrofon):

image.thumb.png.68db76d67755fc3dc39a8596e7da89bf.pngimage.thumb.png.ec8d453ff75dcb354ac8cb7c4a859331.pngimage.thumb.png.e3bf8c00baf49f1af14177ea1d04b0cc.png

I na koniec mała zmiana jeśli chodzi o CID 🙂 

image.thumb.png.e6eae1a6bbcaf6146b0aec467ff1758f.pngimage.thumb.png.75bfae86b32dbf3d8922c4c1b3de022e.png

Różnica w kostkach:

- po lewej kostka od MID+CDR 2005

- po prawej kostka od CID+NAVI+NCDC2015/2013

image.thumb.png.71355e3c1bea083b67a99ad1fc48600e.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Misiek postanowił wymienić głośniki ze stock-owych na Bose   Na razie lewa strona od kierowcy, przód i tył.

Najpierw zaczniemy od drzwi przednich, więc demontujemy tzw trójkąt. Konieczne, dlatego że całą tapicerkę po odkręceniu już wszystkich śrub unosimy do góry.

Kolejnym krokiem są śruby widoczne na zdjęciach niżej (wiem ta śruba na drugim zdjęciu, ehhh brak słów, nie moja sprawka)

image.thumb.png.b3f37f26d5e2a80e2f7c653e40c84c7e.pngimage.thumb.png.2e584f1216219737f9c3827480669635.pngimage.thumb.png.7fdcd65eea38336e81250f6d199882d5.pngimage.thumb.png.6fba1283fa03b9c365ae4febe0ae52e5.pngimage.thumb.png.f8cfcabe9948f3d4c3ffba01c71d45bf.pngimage.thumb.png.cd25656d01e7109fdc3e01376e790c90.png

Mając to ogarnięte ściągamy tapicerkę, wcześniej rozłączając wtyczki od panelu szyb i lampki bocznej

 image.thumb.png.41f3bb2d8ed9b46b5b12a6cf9c66c938.pngimage.thumb.png.98e6c4ed17f53069947cf64b5ec90498.png

Teraz wykręcamy głośnik:

image.thumb.png.11298c9bf9b050e15256fcc73b09f5c8.png

I wstawiamy woofer Bose:

image.thumb.png.06d02108e771d5f1d885614f77a3712c.png

Teraz porównanie wooferów. Po prawej Bose:

image.thumb.png.c2a4f4a45e072d2ec68942d9fc1b22b4.pngimage.thumb.png.ede9ad7fc1dee378d7b495e7b5e5cc00.png

Co do tweeterów to są takie same jak w wersji stock i Bose. Numery GM są takie same.

Natomiast tweetery od Omegi B i B Fl są różne (na dole od B, góra B FL):

image.thumb.png.eba1e91bdc5c0575f48d3cd3d289dfb3.pngimage.thumb.png.8b35f2dc29c916d5d189efc20c91d6f0.png

Trójkąt z tweeterem od B:

image.thumb.png.385398fa934605422e28b7a98c50e86a.png

Teraz przechodzimy do tylnych drzwi:

Analogicznie odkręcamy śruby i wysuwamy do góry tapicerkę:

image.thumb.png.dc5956cf537e9ba61ca59d183a10e21e.pngimage.thumb.png.ab89a964406526d6f81e8c141646eb9b.pngimage.thumb.png.c51f6532f1e6efb279ebc4d3c8a7e566.pngimage.thumb.png.ebd7588f186bf6fb7100b2e23fed0bb6.pngimage.thumb.png.4dd6b9ff65c5c896ee664ad4579d18bc.pngimage.thumb.png.e6aa2be94ad56c5a45acab3ffe6209e5.pngimage.thumb.png.a8ea45b3906d69c1362ba136468edd58.png

Teraz demontujemy tylny woofer. Swoją drogą, to nie wiedziałam, że w tylnych drzwiach jest tweeter. Taka ciekawostka:

  image.thumb.png.496ed2d45ea02063297dc02ad6e8b899.png

Dajemy Bose:

image.thumb.png.37e2a450a1680d2227d061f763892974.png

Porównanie. Po lewej stock:

image.thumb.png.c086b53ef6a946e8aff2e4013fa123b8.pngimage.thumb.png.4b7155bb71a732a6213d0bf2e6ffbb84.png

To by było na tyle. Jeszcze wymiana w prawej stronie, ale myślę, że foto zbędne. Pozdrawiam

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu komin siedzi 🙂 

image.thumb.png.f4daa4b5e740fbb43e8e214d93272881.pngimage.thumb.png.4faa9eff49b5cd4b0deb2ae129f71dc7.pngimage.thumb.png.3e27c76a01bb045a69b3d59b00899a17.pngimage.thumb.png.c65f136f6732927126ebf6cbae0158aa.png

 

.......

 

@Misiek postanowił w końcu poprowadzić tą wiązkę BOSE od słupka i wyprowadzić już do składania, ale to w inny dzień. Trzeba będzie pobawić się w lutowanie i dodać bezpieczniki. Ale puki co jedziem  z tematem:

Najpierw demontujemy prawy nawiew (zdjęcia są niechronologicznie).

Zdejmujemy maskownicę z logiem poduszki. Odkręcamy 1 śrubę i wyciągamy środek, ten panel z pokrętłem. Pamiętamy o odpięciu i przewodu od lampki (dokładnie to wysuwa się go). Zostaje nam gniazdo takie jak na zdjęciu:

image.thumb.png.76c6eb5cb2f22c6a5bb25dcf54477e68.png

Później odkręcamy resztę śrub, bodajże 4 (jedna na zdjęciu poniżej wkręcana od czuła, reszta z boku)  i zdejmujemy gniazdo:

image.thumb.png.8b0f2075bd6c69e04d5d4d057c8c36e2.pngimage.thumb.png.cb800b076926d03ce6b79e6ff4b4a7ee.png

Mając to ogarnięta przechodzimy do demontażu schowka:

Najpierw ściągamy na samym dole taką maskownicę na trzy blokady-spinki, używamy płaskiego śrubokrętu. Przekręcamy na bok i zdejmujemy. Niestety nie mam foto.

Teraz otwieramy jeszcze cały schowek i odkręcamy śrubki te co na zdjęciach:

Prawa dolna śruba:

image.thumb.png.d46e861b23b0b7ea9fe4f0aa82e3d0d7.png

Lewa dolna śruba:

image.thumb.png.00ce0aa10f305856815241978043a4f9.png

Następnie przechodzimy do trzech śrub od osłony airbagu. Są na torxy:

image.thumb.png.4027a9d4b4bd1574e1620bf51534229b.png

Mając to odkręcone uchylamy osłonę i naszym oczom ukazują się 2 kolejne śrubki od schowka:

Lewa górna:

image.thumb.png.0539fbebe412e31838c9b49c8e75fb18.png

Prawa górna:

image.thumb.png.a529092e0ff4df471a142de87b6cb69f.png

Po tej czynności możemy już wysunąć nasz schowek. Odpiąć od niego dwa przewody od światełka i włącznika:

image.thumb.png.71257eba129c5079811f41bd8fcbea11.png

Mamy to  🙂 :

image.thumb.png.a2b01013ffee57a3457f5923157cdc5b.png

Teraz możemy przeciągnąć wiązkę otworem na zdjęciu, koło obecnej już wiązki, ale najpierw:

Jak wiadomo w BOSE sygnał najpierw z radia na wzmacniacz a później rozchodzi się na głośniki i subwoofer (który już wcześniej podłączyliśmy bod kanapą). W związku z tym kable powrotne są innego przekroju (są grubsze) niż kable te co wychodzą z radia. Chodzi dokładnie o te kable:

image.thumb.png.07d2d12e0ca37c243927dc74267909ce.png

One powinny iść bezpośrednio na głośniki. Trzeba by je wtedy przeciągać przez peszel w drzwiach. .Ja jednak postanowiłem przeciągnąć je razem z pozostałymi kablami i dokonać połączenia już koło radia, a dokładniej od starej wtyczki. Wiem powinno być to zrobione na tip top. Jednak próba przeciągnięcia kabli przez peszle od drzwi jest udręką. Biorąc pod uwagę wyższe wskazówki odnośnie kabli do głośników, zrobicie jak uważacie. 

image.thumb.png.f45742a5ed1853e2ee9581253e69a482.pngimage.thumb.png.5cbf0d7600b1cab7ce3c0bd159f05963.pngimage.thumb.png.21b152d3cd840095f3659977b1eb5a2b.png 

Teraz drugą wtyczkę od BOSE przekładamy i podłączmy do wcześniej przygotowanej wtyczki od wiązki przy prawym słupku, obok modułu komfortu.

Wszelakie kable przekładamy tak aby nie kolidowały, bądź nie stanowiły problemu z włożeniem schowka i nawiewu:

image.thumb.png.c7c589e33dfb73376435ef64d578ae70.pngimage.thumb.png.b7c8411a399baad5157dc1462e1c987a.pngimage.thumb.png.d55928c24f8bb36e0ba30847012b2840.pngimage.thumb.png.c579cbd8f5d2e1453ef0ed91216f3f1a.png

Teraz składamy z powrotem schowek i nawiew. Można też osłonę modułu komfortu założyć.

Po tych wszystkich zabiegach wygląda to tak:

image.thumb.png.979bc760388de7468d8729a2764b948b.pngimage.thumb.png.9404588d2f13f9df1f9605a861a9cc6f.pngimage.thumb.png.467a8264f5b934620830a9de7d7efa09.png

Jak widać 2 kostki do radia. Po lewej od CDR 2005 plus MID A po prawej NCDC 2013/15 plus CID

Teraz tylko została kabelkologia, ale to na inny jasny dzień. CDN.....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grill FK:

image.thumb.png.776a954e80f53f107db781b5b7d068a8.pngimage.thumb.png.f23194a268a4f371e885ff8113bcf533.png

W końcu po bardzo długim oczekiwaniu na grilla, przydał się w końcu znaczek od @Tygrysek . I teraz to wygląda tak:

image.thumb.png.c39d29a220c21da89acff9ef4fdb634a.png

Czas na montaż 🙂 

image.thumb.png.45ef439c016ab2c08cf516bc815da83a.pngimage.thumb.png.0fb99730f38f6da5bfc7763f42837199.png

Jakiś czas później wpadły gniazda na bezpieczniki do wzmacniacza na przewód +12V czerwony, co by mieć komplet do składania:

image.thumb.png.5f1199eb704c5d645b1ed0a09744d55d.png

Wpadł również spoiler na tylną klapę Irmscher:

image.thumb.png.2c8f662b3f3471a996e1733a716c3dcc.pngimage.thumb.png.99aa1c05a9ed904e2da8688494b773da.pngimage.thumb.png.c382bab3fd54c477b9da781d7ab0c5b2.pngimage.thumb.png.b32a9f0a748c5de1ec0634a1e8c228f1.png

Nie obeszło się jednak bez przymiarki:

image.thumb.png.36739e11fc6884dfe1c76da36d688d6f.pngimage.thumb.png.d76572b98f577f7400aba92680da924a.pngimage.thumb.png.6c1a171986fecda056a617c23e7cf251.pngimage.thumb.png.fb29cf56559a69fd713eff4dd18592c5.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...