Misiek Opublikowano 12 Stycznia 2024 Opublikowano 12 Stycznia 2024 Dzięki. W 3.2 też mam 1.0 czasami 0.9 Co do wydechu to od środkowych tłumików po końcowy będą nowe. Kolektor jeszcze raz będzie zmieniany
CzasiU Opublikowano 14 Stycznia 2024 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Nie wiem czy wychodziły kolektory 4-2-1 do tych silników, jakby ktoś pospawał i dałbyś na koniec wydech STZa to fajnie by mruczało
Misiek Opublikowano 14 Stycznia 2024 Opublikowano 14 Stycznia 2024 4 minuty temu, CzasiU napisał(a): Nie wiem czy wychodziły kolektory 4-2-1 do tych silników, jakby ktoś pospawał i dałbyś na koniec wydech STZa to fajnie by mruczało Teraz też fajnie mruczy. Ja tak samo miałem na początku w 3.2 jak miałem irka. Jak rozdzieliłem końcówki i zrobiłem duplex to dźwięk ustał. Dlatego teraz mam końcowy z tłumikiem basowym o 4 końcówkami STZ. No i jestem ciekawy jaki dźwięk będzie ? 2
Jus-Tinka Opublikowano 15 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2024 Tom jest ja. W ramach wolnego postanowiłam zrobić test na CO2. Warunki testu: silnik nagrzany i 15 minut tester w zbiorniczku. Samochód cały czas na jałowym. Wynik negatywny - niebieski, czyli głowica szczelna, brak nieszczelności uszczelki pod głowicą Około półtora m-ca po wymianie wszystkich wymienionych we wcześniejszych postach rzeczy brak jakichkolwiek błędów. Jest jedno ale. Samochód jest jakiś mułowaty, zarówno na benie i gazie. Reset map benzyny ECU Techem 2 nic nie pomaga. Prawdopodobnie walnięty ECU. Jest jeszcze możliwość zmiany softu na nowszy. Jak to nie pomoże to będę musiał kupić inny ECU, najlepiej od silnika Z22XE. Obecnie mam Y22XE. Jeszcze jest taka możliwość, że konwerter w ASB padł. To by było na tyle, jeśli chodzi o sprawy mechaniczne W związku z tym, że planuje wymienić powoli audio w samochodzie, sprzedałam radio CDR 2005 Delco. Został jeszcze MID. Na razie chcę zmienić na CID z NCDC 2015. Najlepiej jak by był. Z racji tego, że wkurzało mnie strzelanie tego plastykowego badziewia podczas otwierania drzwi postanowiłam to wymienić tzn te tulejki. Przy okazji szybkie podłączenie do kompa, sprawdzenie błędów i parametrów rzeczywistych. Efekt końcowy 2
Vision95 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Co do Mocy, zobacz układ wydechowy, kiedyś mi się przegnił końcowy aż się rozdzieliła dwururka. Wydechowy osobno i reszta osobno.. po spawaniu nie to auto.
Tazz Opublikowano 15 Stycznia 2024 Opublikowano 15 Stycznia 2024 No chyba że katalizator jest przypchany
Misiek Opublikowano 15 Stycznia 2024 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Temat jest uzupełniany krok po kroku jak było na wcześniejszym forum. Post po poście. ECU będzie faktycznie zmienione i wydech od kata do końcowego. 1
Misiek Opublikowano 15 Stycznia 2024 Opublikowano 15 Stycznia 2024 20 minut temu, Tazz napisał(a): No chyba że katalizator jest przypchany Błędów do tej pory nie ma o wydajności braku katalizatorów. Sondy pracują normalnie.
Jus-Tinka Opublikowano 17 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2024 W końcu dostałam to, nad czym myślałam. Mianowicie CID i radio NCDC 2015. No to czas na montaż : Ramka że starego CDR 2005. Jak widać ma 2 blaszki poziome, przed co nie można było wsadzić tego radia: Z pomocą przyszedł flex Teraz przymiarka radia (jeszcze z MIDem na pokładzie): Teraz czas nas CID: A tak finalnie wygląda: Jeszcze trzeba zestaw Techem2 potraktować co by się spalanie wyświetlał i prawidłowo pokazywał. No narazie tylko ten obraz mam i nic więcej. Radio gra normalnie. Natomiast nie mogę wejść w menu. Jak coś to do ASO dam bo chińskim opcomem nie dam rady. Ale jestem zadowolona z obecnej zmiany. ...... @Misiek postanowił dołożyć 2 wymienione kabelki tj CANL i CANH w radio i CID. W moim przypadku biały i niebieski Teraz czas na kostkę od radia: Odnajdujemy piny 32 i 33 (zaznaczone na zdjęciu) 32 CANH i 33 CANL Dajemy wcześniej przygotowane kable (na zdjęciu widać jak są zagięte w sąsiednie puste pola). Zrobiłem tak aby nie rozcinać kabli No i teraz czas na kostkę do CID. Tu odnajdujemy piny 10 i 11 (liczone od prawej do lewej wg zdjęcia) Ale najpierw zsuwamy obudowę zewnętrzną kostki: I mamy przewody i przypisane do nich w/w piny. Kolory obydwu kabli to biało-brązowe (trochę mnie to zdezorientowało): Wpinamy się w przewody od kostki CID do przewodów, które mamy już podłączone do kostki radia czyli: PODSUMOWUJĄC MAMY NASTĘPUJĄCE POŁĄCZENIA: PIN 32 kostki radia łączymy z PINEM 10 kostki CID PIN 33 kostki radia łączymy z PINEM 11 kostki CID Przed montażem czas na test: Czyli wszystko działa. No to trzeba zabezpieczyć przewody i składamy wszystko: A tu efekt po zmontowaniu i zmniejszeniu kontrastu w opcjach CID i z zapalonymi światłami. Najważniejsza rzecz. Wszelkie zabawy w elektryce robimy przy odłączonym akumulatorze tj wyjęcie licznika, odpięcie kostek, łączenie przewodów itp itd... Wiadomo do sprawdzenia podłączamy aku ponownie. Niżej małe wideo. RADIO SAFE jest bo to nie jest para 3
Vision95 Opublikowano 17 Stycznia 2024 Opublikowano 17 Stycznia 2024 (edytowane) Ciągle się waham. Ale teraz mam wszystko prosto narysowane… wróci to może się kiedyś przerzuci Edytowane 17 Stycznia 2024 przez Vision95 1
Misiek Opublikowano 17 Stycznia 2024 Opublikowano 17 Stycznia 2024 Godzinę temu, Vision95 napisał(a): Ciągle się waham. Ale teraz mam wszystko prosto narysowane… wróci to może się kiedyś przerzuci Nad czym tu się wahać Na CID plus jest taki, że niezbędne info masz na jednym ekranie. Później możesz dołożyć kamerę cofania I prezentacja jeszcze przed złożeniem wszystkiego: I jeszcze jeden filmik: 3
Jus-Tinka Opublikowano 18 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2024 Kolejny dzień przy Tinkowozie Z racji tego że byłam na SKP sprawdzić zawiechę, bo coś stukało. okazało się, że łączniki. Reszta w porządku tj. tuleje, sworznie itp itd. @Misiek postanowił wymienić na razie łączniki stabilizatora. Różnica jest zauważalna. Nie stuka, nie puka. Lepiej się prowadzi. Trzeba było użyć pana flexa Najpierw w górę: Stare łączniki: Teraz nowe: Po tym zabiegu zero stuków ....... W związku z planowaną wymianą wydechu trzeba było podjąć ku temu kroki. Wydech POLMO z Polmostrowa. Przy okazji olej Motul X-Cess 8100 5W-40 + filtr oleju BOSH nr kat. P3079 2
Jus-Tinka Opublikowano 20 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2024 W robocie u @Misiek można było ogarnąć wydech wymienić i olej w silniku wraz z filtrem. Najpierw przygotowanie wydechu nowego. Tutaj szprej pod wysoką temperaturę +600C. Malowanie 3 krotnie (2 na paletach i 1 jak już założony) W międzyczasie demontaż starego wydechu, który był w opłakanym stanie : Po ściągnięciu starego wydechu, pomalowany został 2 raz nowy i międzyczasie czas na wymianę oleju w motorze: Teraz montaż nowego wydechu i ostatnie maźnięcie szprejem : I przy połączeniu z katem mały zonk. Trzeba było rozwiercić i przegwintować. Ruda już trochę zjadła oczko po prawej stronie. Dlatego skręciłem nakrętką jedną jak i drugą stronę: Teraz całość (pomiędzy łączeniem dałem pastę do wydechów): 3
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Jus-Tinka Opublikowano 27 Stycznia 2024 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 27 Stycznia 2024 Kolejna robótka Tym razem nie w samochodzie ale dla niego. Korzystając z wolnej chwili w pracy @Misiek postanowił ją wykorzystać. Prędzej lub później się przydadzą 5
Vision95 Opublikowano 27 Stycznia 2024 Opublikowano 27 Stycznia 2024 Godzinę temu, Jus-Tinka napisał(a): Kolejna robótka Tym razem nie w samochodzie ale dla niego. Korzystając z wolnej chwili w pracy @Misiek postanowił ją wykorzystać. Prędzej lub później się przydadzą Żebym ja takie coś miał….
Jus-Tinka Opublikowano 27 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2024 Godzinę temu, Vision95 napisał(a): Żebym ja takie coś miał…. Bodajże w Juli widziałam
Tazz Opublikowano 28 Stycznia 2024 Opublikowano 28 Stycznia 2024 Teraz to nawet plastikowe są. Na allegro są metalowe i plastikowe. Ja od kilku lat używam metalowych (dostałem od tescia) i do wymian olejów itp i drobnych prac są idealne w sumie to u żony w audi to i nawet wydech od katalizatora do końca wymieniłem 1
Jus-Tinka Opublikowano 29 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2024 Kolejny zakup. Jeszcze podmianka i śmigamy: Dodam jeszcze, że OBD level 2 jest już obsługiwane, z racji tego, że komp jest z omegi z 2002r. I tak (produkcja): - silnik Y22XE - Siemens 5WK9 170 do września 2000 - silnik Z22XE - Siemens 5WK9 158 od września 2000 Po wymianie kompa z Z22XE (5WK9 158) i omega odzyskała moc. Od razu reaguje na pedał gazu i w ogóle. Z kolei pojawił się błąd P0335, czyli czujnik położenia wału korbowego. Już go jednak @Misiek wyjął by sprawdzić nr i kupić taki sam: GM 09 148 306 Siemens Na starym kompie nie miałam żadnych błędów. Z czasem eliminowałam i było ich coraz mniej, aż w końcu żadnego. mimo tego omega nadal była wolna. Kiedyś mi się wyświetlił błąd (nie pamiętam jaki) odnośnie ECU i błąd pamięci EPROM, ale go wykasowałam i zignorowałam. Później się nie pojawił. Myślałam, że jest ok, ale tak nie było Screen z błędami (ECU tu niema, bo nie mam tego screena): Odnośnie starego kompa (5WK9 170) to odbieram to tak, że po prostu źle czytał niektóre czujniki (nie sypał błędami etc..). Nawet kasowanie map Tech2 nic nie dawało i w ogóle nie reagował na Techa 2. Olo podejrzewał komputer jako pierwszy element do wymiany lub konwerter w ASB. Postanowiłem, że najpierw zacznę od kompa. Okazało się że komputer był strzałem w 10. Teraz tylko ten w/w błąd z CPW wyeliminować i gitara. P Takie błędy miałam podczas wymiany ze starego na nowy: Dane z czujnika stukowego na starym kompie Y22XE: Teraz na nowym Z22XE: Ekran identyfikacyjny Y22XE: Ekran identyfikacyjny Z22XE (dostępna opcja PROGRAMOWANIE): Parę fotek z wymiany: Pestka: Immo: Stare immo na kolumnie: ECU stary vs nowy: I na koniec fotki z wyjmowanie czujnika wału korbowego: Demontaż rurki od bagnetu oleju: 2
Jus-Tinka Opublikowano 1 Lutego 2024 Autor Opublikowano 1 Lutego 2024 Bry. Dzisiaj wpadł kolejny zestawik. Zobaczymy jak to będzie grało z fabrycznym radiem. I tak zamierzam zmienić na 2 din. Jednak na razie przetestuję obecne Czekam jeszcze na trójkąty od "Be" I ostatni element układanki: 3
Jus-Tinka Opublikowano 3 Lutego 2024 Autor Opublikowano 3 Lutego 2024 Bose już jest, brakuje jeszcze jednej wiązki. Tej od radia do słupka, gdzie wychodzi główna wiązka, koło modułu komfortu. No to zaczynamy foto-relacje Najpierw przygotowanie: Teraz kabelkologia: Wiązka od BOSE idzie po stronie pasażera, wobec tego zaczynamy od schowka, w którym montujemy wzmacniacz i od razu podłączamy. Warto też przy okazji zdemontować prowadnice rolety (L i P), osłonę wew. progu od strony pasażera, osłony nadkoli (L i P) - wystarczy z zatrzasków odchylić i osłonę modułu komfortu. No i kanapę Przekładamy wiązkę jak na zdjęciu i montujemy zatrzaski. Na wszystko są otwory, tak samo ja i mocowanie suba (są fasolki). Nie mam zdjęcia Podłączmy najpierw suba do wiązki (żółta wtyczka) i wkładamy w schowek i montujemy. Wygląda to tak: Drugi koniec resztę wiązki układamy tak jak jest ułożona wiązka od świateł i innych pierdół. Taka uwaga. Dla wersji bez bose można zdemontować przewód antenowy aby zatrzaski z wiązki Bose pasowały na swoje miejsce (w wiązce Bose już jest przewód antenowy): Stary przewód antenowy na zdjęciu niżej(odpinamy wtyczkę i demontujemy - wedle uznania). Niżej na zdjęciu wiązka Bose. Jak widać zatrzaski są takie same i pasują Mając to ogarnięte możemy zamykać ten bok, prowadnicę rolet. I idziemy dalej. Tak to powinno wyglądać: Teraz przechodzimy na drugą stronę i montujemy suba: Podłączamy wtyczkę do suba i przekładamy kabel analogicznie tak jak w wzmacniaczu, wyjątek jest taki, że nie ma zatrzasków mocujących na kablu. Tu też są otwory mocujące, na 2 śruby: Zamykamy tą stronę i składamy do kupy. Teraz przechodzimy na kanapę W wiązce bose jest dodatkowy kabel, który idzie do wtyczki od suba. Jest też kabel pod kanapą fabrycznie zamontowany (on zostaje): 1 - złącze męskie od wiązki Bose 2 - złącze damskie pod kanapą 3 - złącze damskie od sub Łączymy 1 z 3 Teraz można złożyć kanapę i wszystko do kupy. Dodatkowo zmienione na razie trójkąty z Omegi B, nie podłączone jeszcze. Na razie wizualnie: To by było na razie na tyle. Zostało jeszcze zmiana tweeterów i głośników z Bose, no i wspomnianą na samym początku wiązkę od radia do słupka, ale to wkrótce. Ufff Bez tej wiązki trzeba było bawić się w sztukowanie i lutowanie kabli. Wiązka wygląda tak: Niżej schemat jakby ktoś nie miał w/w wiązki: 1
Jus-Tinka Opublikowano 8 Lutego 2024 Autor Opublikowano 8 Lutego 2024 Kolejna rzecz do kombii Tym razem komin. Miała być lotka irka na klapę bagażnika, jednak oferta zniknęła i jest wydech (który de facto też miałam kupić, ale nie teraz). 3
Jus-Tinka Opublikowano 11 Lutego 2024 Autor Opublikowano 11 Lutego 2024 I tak jak wcześniej pisałam wpadła wiązka Bose od radia do słupka. Ten odcinek. teraz czas i ogarnąć to, no i głośniki powymieniać. Dodatkowo wpadł moduł Bluetooth V4 do radia. To rozwiązanie na jakiś czas, bo i tak będzie inne 2 din. Różnice m.in. jakie znalazłam w kostkach do radia to są już kable w CAN H i CAN L, te co prowadziłam wcześniej do CID widać to na ostatnim zdjęciu, w jednej są dodatkowe piny, a w drugiej nie ma) Wiązka: Moduł Bluetooth V4 LN-BT02 z zestawem głośnomówiącym (wbudowany mikrofon): I na koniec mała zmiana jeśli chodzi o CID Różnica w kostkach: - po lewej kostka od MID+CDR 2005 - po prawej kostka od CID+NAVI+NCDC2015/2013 1
Jus-Tinka Opublikowano 13 Lutego 2024 Autor Opublikowano 13 Lutego 2024 @Misiek postanowił wymienić głośniki ze stock-owych na Bose Na razie lewa strona od kierowcy, przód i tył. Najpierw zaczniemy od drzwi przednich, więc demontujemy tzw trójkąt. Konieczne, dlatego że całą tapicerkę po odkręceniu już wszystkich śrub unosimy do góry. Kolejnym krokiem są śruby widoczne na zdjęciach niżej (wiem ta śruba na drugim zdjęciu, ehhh brak słów, nie moja sprawka) Mając to ogarnięte ściągamy tapicerkę, wcześniej rozłączając wtyczki od panelu szyb i lampki bocznej Teraz wykręcamy głośnik: I wstawiamy woofer Bose: Teraz porównanie wooferów. Po prawej Bose: Co do tweeterów to są takie same jak w wersji stock i Bose. Numery GM są takie same. Natomiast tweetery od Omegi B i B Fl są różne (na dole od B, góra B FL): Trójkąt z tweeterem od B: Teraz przechodzimy do tylnych drzwi: Analogicznie odkręcamy śruby i wysuwamy do góry tapicerkę: Teraz demontujemy tylny woofer. Swoją drogą, to nie wiedziałam, że w tylnych drzwiach jest tweeter. Taka ciekawostka: Dajemy Bose: Porównanie. Po lewej stock: To by było na tyle. Jeszcze wymiana w prawej stronie, ale myślę, że foto zbędne. Pozdrawiam 3
Jus-Tinka Opublikowano 15 Lutego 2024 Autor Opublikowano 15 Lutego 2024 W końcu komin siedzi ....... @Misiek postanowił w końcu poprowadzić tą wiązkę BOSE od słupka i wyprowadzić już do składania, ale to w inny dzień. Trzeba będzie pobawić się w lutowanie i dodać bezpieczniki. Ale puki co jedziem z tematem: Najpierw demontujemy prawy nawiew (zdjęcia są niechronologicznie). Zdejmujemy maskownicę z logiem poduszki. Odkręcamy 1 śrubę i wyciągamy środek, ten panel z pokrętłem. Pamiętamy o odpięciu i przewodu od lampki (dokładnie to wysuwa się go). Zostaje nam gniazdo takie jak na zdjęciu: Później odkręcamy resztę śrub, bodajże 4 (jedna na zdjęciu poniżej wkręcana od czuła, reszta z boku) i zdejmujemy gniazdo: Mając to ogarnięta przechodzimy do demontażu schowka: Najpierw ściągamy na samym dole taką maskownicę na trzy blokady-spinki, używamy płaskiego śrubokrętu. Przekręcamy na bok i zdejmujemy. Niestety nie mam foto. Teraz otwieramy jeszcze cały schowek i odkręcamy śrubki te co na zdjęciach: Prawa dolna śruba: Lewa dolna śruba: Następnie przechodzimy do trzech śrub od osłony airbagu. Są na torxy: Mając to odkręcone uchylamy osłonę i naszym oczom ukazują się 2 kolejne śrubki od schowka: Lewa górna: Prawa górna: Po tej czynności możemy już wysunąć nasz schowek. Odpiąć od niego dwa przewody od światełka i włącznika: Mamy to : Teraz możemy przeciągnąć wiązkę otworem na zdjęciu, koło obecnej już wiązki, ale najpierw: Jak wiadomo w BOSE sygnał najpierw z radia na wzmacniacz a później rozchodzi się na głośniki i subwoofer (który już wcześniej podłączyliśmy bod kanapą). W związku z tym kable powrotne są innego przekroju (są grubsze) niż kable te co wychodzą z radia. Chodzi dokładnie o te kable: One powinny iść bezpośrednio na głośniki. Trzeba by je wtedy przeciągać przez peszel w drzwiach. .Ja jednak postanowiłem przeciągnąć je razem z pozostałymi kablami i dokonać połączenia już koło radia, a dokładniej od starej wtyczki. Wiem powinno być to zrobione na tip top. Jednak próba przeciągnięcia kabli przez peszle od drzwi jest udręką. Biorąc pod uwagę wyższe wskazówki odnośnie kabli do głośników, zrobicie jak uważacie. Teraz drugą wtyczkę od BOSE przekładamy i podłączmy do wcześniej przygotowanej wtyczki od wiązki przy prawym słupku, obok modułu komfortu. Wszelakie kable przekładamy tak aby nie kolidowały, bądź nie stanowiły problemu z włożeniem schowka i nawiewu: Teraz składamy z powrotem schowek i nawiew. Można też osłonę modułu komfortu założyć. Po tych wszystkich zabiegach wygląda to tak: Jak widać 2 kostki do radia. Po lewej od CDR 2005 plus MID A po prawej NCDC 2013/15 plus CID Teraz tylko została kabelkologia, ale to na inny jasny dzień. CDN..... 1
Jus-Tinka Opublikowano 17 Lutego 2024 Autor Opublikowano 17 Lutego 2024 Grill FK: W końcu po bardzo długim oczekiwaniu na grilla, przydał się w końcu znaczek od @Tygrysek . I teraz to wygląda tak: Czas na montaż Jakiś czas później wpadły gniazda na bezpieczniki do wzmacniacza na przewód +12V czerwony, co by mieć komplet do składania: Wpadł również spoiler na tylną klapę Irmscher: Nie obeszło się jednak bez przymiarki: 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się