Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" by CzasiU


CzasiU

Rekomendowane odpowiedzi

@CzasiU fajna maszyna, i ciesze sie ze nie niebieska dla odmiany, ładny kolor fajnie zadbana i widze też sporo serca włożone. oby tak talej i do tego auta brakuje wiecej carbonu. moim zdaniem on sie aż prosi. a nie myslaleś nad felgami w markash brown?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kuuuutwa. I ty jesteś w posiadanie tego cuda........ Uszczypnij mnie 😉 Zazdro. Dbaj o imprę..... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2023 o 09:16, Pejdzel napisał(a):

@CzasiU fajna maszyna, i ciesze sie ze nie niebieska dla odmiany, ładny kolor fajnie zadbana i widze też sporo serca włożone. oby tak talej i do tego auta brakuje wiecej carbonu. moim zdaniem on sie aż prosi. a nie myslaleś nad felgami w markash brown?

Dzięki. Ogólnie to Bugeye i Blobeye większość tych aut były niebieskie, sytuacja pod względem koloru zmieniła się właśnie od Hawkeye. Tutaj był wiekszy wybór i dużo imprez wychodziło w kolorze srebrnym, czarnym, czerwonym... jak zobaczysz kolejną generację GH to już mniej niebieskich było. Ogólnie chce połozyć nowy lakier i właśnie nie wiem czy to będzie czarny czy jakiś inny. Gdybym został przy tym to pewnie będę chciał zmienić felgi w kolorze złotym albo zostać przy tej czerwieni. Na żywo trochę się lepiej prezentują niż tutaj na zdjeciach 😄

 

11 godzin temu, Misiek napisał(a):

O kuuuutwa. I ty jesteś w posiadanie tego cuda........ Uszczypnij mnie 😉 Zazdro. Dbaj o imprę..... 

A no jestem, trochę na nią ciułałem pieniążków. Takie drugie oczko w głowie xD

 

57 minut temu, OMEGATOR napisał(a):

Fajna furka .  Miałem pierwszą imprezę ale wolnossaka. Niestety gniła szybciej niż jezdziła :11413233_872845936120813_1864894511_n:

Dzięki. Ogólnie wszystkie japońskie auta mają cienką blachę, a modele które były wykorzystywane w motosporcie to już w ogóle. Dodać do tego że wiekszość aut jest importowana z Japoni statkami (sól morska, wilgoć), więc ruda jest obecna. Dlatego ja się np. nie dziwie jak Omega rdzewieje 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2023 o 09:45, CzasiU napisał(a):

Dzięki. Ogólnie to Bugeye i Blobeye większość tych aut były niebieskie, sytuacja pod względem koloru zmieniła się właśnie od Hawkeye. Tutaj był wiekszy wybór i dużo imprez wychodziło w kolorze srebrnym, czarnym, czerwonym... jak zobaczysz kolejną generację GH to już mniej niebieskich było. Ogólnie chce połozyć nowy lakier i właśnie nie wiem czy to będzie czarny czy jakiś inny. Gdybym został przy tym to pewnie będę chciał zmienić felgi w kolorze złotym albo zostać przy tej czerwieni. Na żywo trochę się lepiej prezentują niż tutaj na zdjeciach 😄

 

A no jestem, trochę na nią ciułałem pieniążków. Takie drugie oczko w głowie xD

 

Dzięki. Ogólnie wszystkie japońskie auta mają cienką blachę, a modele które były wykorzystywane w motosporcie to już w ogóle. Dodać do tego że wiekszość aut jest importowana z Japoni statkami (sól morska, wilgoć), więc ruda jest obecna. Dlatego ja się np. nie dziwie jak Omega rdzewieje 😄

na subaru znam sie jak swinia na gwiazdach wiec co do modeli kolorów to nie bardzo wiem, Wiem ze mi sie podoba, ze złta felga w satynie bardziej by mi pasowała wizualnie i ze dowalił bym 3 razy wiecej carbonu

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wjechało pare nowych gratów 😄

- Intercooler Wagnera (ciężki temat bo Niemcy ogólnie wypuszczają tylko kilka sztuk na miesiąc, rozchodzą się w 15 minut od wystawienia), ten intercooler ma dużą większą powierzchnię i przepływ powietrza niż oryginalny STI. Więc spokojnie na tym można dmuchać do ok. 500KM.

Oryginalny STI parametry: V=5,54L, A=90.100mm2 ,  WAGNER parametry: V=11,08L, A=116.600mm2

- Kute korbowody Brian Crower Connecting Rods (Korby mocniejsze od Manley)

- Kute tłoki + pierścienie MAHLE

- Panewki główne SPEC C

- Panewki Korbowodowe SPEC C

- Wał korbowy SPEC C Azotowany i Utwardzany

- Szpilki głowicy ARP 12mm, grubsze i wytrzymalsze (STI mają 11mm)

Ogólnie w paru tych częściach jest ok. 20k. Za te pieniądzę to bym spokojnie Omege dopieścił 🤣

- Silnik został rozebrany do golasa i blok wybiera się na zakmnięcie. Płaszcze wodne będą zamykane w okół cylindrów (zostaną specjalne otwory wodne), zabieg ten ma na celu zwiekszyć wytrzymałość i zabezpieczyć przed pęknięciem. Niestety silniki Subaru nie są idiotoodporne, więc przy mocnym doładowaniu/NM i ciśnięciu go ile fabryka dała, cylindry potrafiły pękać (ścianki cylindra są cienkie). Po zamknięciu bloku spokojnie wytrzyma 500/600KM, normalnie mogł wytrzymać okolice 350KM/500NM, końcowa bezpieczna granica.

Foteczki:

spacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, OMEGATOR napisał(a):

Pięknie. Będzie moc.:thumbsup:

Blok będzie kołkowany czy jakaś inna metoda?

Jeżeli masz na myśli metodę gdzie są wstawiane grube kołki żeby podtrzymać cylindry, no to nie. Tutaj jest niby podobna ale inna metoda, na zasadzie klocków Lego 😀 Subaru tą metodę używało już od lat 90s w autach scigających się w WRC i jest to sprawdzona metoda. 

Tutaj masz filmik jak to wszystko wygląda:

 

 

6 godzin temu, Vision95 napisał(a):

To jakiś Dedyk? Czemu nie fmic?

FMIC do Imprezy wypuszczał tylko 2 rodzaje intercoolerów (a przynajmniej tylko o takich wiem)

- 1. Był montowany w przedni zderzak (tradycyjna metoda). Co ogólnie jest bez sensu jeżeli Impreza jest robiona do 500KM. Subaru jest tak skonstruowane, przód ma chłodzić chłodnice (wody/oleju) a górą intercooler. Jakieś zakładanie orurowań, kolanek, ciągniecie tego przez pół komory silnika i dokładanie dodatkowej masy jest bezsensowne. Na prawdę w tym aspekcie nie da się poprawić fabryki.

- 2. Był montowany nad silnikiem (jak fabryka), z tym że FMIC ten intercooler robił na wzór oryginalnego STI. Więc STI i FMIC mają takie same parametry. Różnice parametrów miedzy STI a Wagnerem pisałem wyżej.

Wagner można powiedzieć że jest dedykiem (do Subaru) pod większe moce. Żadna inna firma chyba nie zrobiła większego intercoolera od STI. Więc parametry FMIC są dużo gorsze od Wagnera, bo ich intercooler został na nowo zaprojektowany i powiekszony (z miejsca które mieli pod maską wyciagneli wszystko co się dało a jest tam ciasno). Dużo ludzi zamiast ładować puche w zderzak woli kupić większego Wagnera, dlatego jest problem z dostepnością.

 

2 godziny temu, Misiek napisał(a):

Dobrze działasz. Chciałbym ją na żywo zobaczyć. Może kiedyś ....

Na pewno trafi się okazja 😉 

Ogólnie miałem ją skończyć na przełomie listopada ale już widzę że się nie wyrobie (z przyczyn finansowych). Plan mam żeby skończyć ją do końca roku ale zobaczymy co z tego wyjdzie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno trafi się okazja  
Ogólnie miałem ją skończyć na przełomie listopada ale już widzę że się nie wyrobie (z przyczyn finansowych). Plan mam żeby skończyć ją do końca roku ale zobaczymy co z tego wyjdzie...
Ogarniesz temat. Bo jak nie Ty to kto....

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 28.09.2023 o 17:22, OMEGATOR napisał(a):

Dużo roboty przy tym. Ale wzmocnienie mega. Jak by nie mogli tego seryjnie robić.

Seryjnie oni zamykali te bloki, tylko nie we wszystkich wersjach silnikowych, bo to byłoby bezsensu (podnosi dodatkowo koszty). Subaru fabrycznie stosowało bloki otwarte, półzamknięte i zamknięte. Wszystko zależało od modelu Subaru, rocznika, pojemności i przeznaczenia (Wersje limitowane czy przygotowane do WRC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Misiek napisał(a):

Kiedy właściciel zamierza się nam pochwalić na tzw "lajwie" 😄 ?

Jak złożą i będzie w okresie docierania, to wpadnie więcej relacji. Jak będzie jechała do Poznania na hamownie do Maptek'a to też planuje jechać i nagrać hamowanie :wink1:

Nie wiem czy uda się zrobić to jeszcze w tym roku, bo z powodu finansowych wydłuża mi się wszystko. Mam nadzieję że dam radę

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po kilku tygodniach blok wraca już z obróbki :classic_biggrin:

Silnik został zamknięty, wszystko zostało pomierzone. Zrobiony szlif pod nowe tłoki i honowanie, pasowanie na nowych częściach. Blok również wyczyszczony i pewnie jeszcze kilka rzeczy o których zapomniałem. Teraz czekamy na miskę oleju z przegrodami i w sumie dół możemy już powoli składać. 

 

spacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png

 

Dla przypomnienia tak wyglądał wcześniej silnik :classic_cool:

spacer.pngspacer.png

 

Edytowane przez CzasiU
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to temat odległy jak galaktyka "Kurvix" :haha6: Mam nadzieję, że nie będę tego musiał w żadnej omedze robić tzn. coś z silnikiem. Fajna fotorelacja i działanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Misiek napisał(a):

Dla mnie to temat odległy jak galaktyka "Kurvix" :haha6: Mam nadzieję, że nie będę tego musiał w żadnej omedze robić tzn. coś z silnikiem. Fajna fotorelacja i działanie.

Ty to masz laleczkę, tobie nie grozi :11413233_872845936120813_1864894511_n:

W Omedze to taniej wychodzi przełożyć silnik w dobrej kondycji i jezdzić aż padnie, niż to remontować :haha6:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, CzasiU napisał(a):

Ty to masz laleczkę, tobie nie grozi :11413233_872845936120813_1864894511_n:

Zapraszam pod spód auta 😉 

3 minuty temu, CzasiU napisał(a):

W Omedze to taniej wychodzi przełożyć silnik w dobrej kondycji i jezdzić aż padnie, niż to remontować :haha6:

To podejrzewam, że fakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Misiek napisał(a):

Zapraszam pod spód auta 😉 

Oj tam, oj tam... jest blacha to musi być i rdza :11413233_872845936120813_1864894511_n:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to mała aktualizacja, niestety bez zdjęć póki co.

- Przyszła do nas już miska oleju z przegrodami

- Nowe ostrzejsze wałki do głowicy

- Nowe szpilki ARP do głowicy (wcześniej co pisałem były to szpilki do wału, połówek bloków silnika)

- Komplety uszczelek

- Wszystkie śruby wróciły z czyszczenia 

- Kompletna już głowica pojechała na sprawdzenie i pomiary

 

Powoli idziemy do przodu. Z takich grubszych rzeczy brakuje chłodnicy wody Mishimoto, chłodnicy oleju, większego (bardziej wydajniejszego) smoka oleju, Nowe Turbo VF34 lub coś na łożyskach kulkowych np. z rodziny Garetta. Nowy rozrząd i prawdopodobnie też sprzegło. Remont też się wydłuża bo nie kupujemy części od razu jak leci ale też badamy rynek i staramy się kupować po okazyjnych cenach. Dużo części też ściągamy ze Stanów, więc trzeba też ogarniać kurs dolara. Dla przykładu udało nam się teraz kupić nowe ostre wałki o 1k taniej niż były wcześniej wystawione. Bo kurs dolara spadł i trafiliśmy jeszcze na promke :classic_biggrin:

Sama budowa tego silnika jest mega droga ale takimi zabiegami można trochę urwać, oczywiście kosztem czasu :classic_dry:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...