Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. CzasiU Opublikowano 4 Września 2023 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 4 Września 2023 Witam serdecznie. Wiem że wiele osób w pierwszej kolejności spodziewało się czerwonej (wpadnie też niedługo) ale zważywszy na póżną porę krócej zajmie mi wstawienie Subi Marka: Subaru Model: Impreza GD WRX STI Hawkeye "sedan" Rok produkcji: Grudzień 2005 (Modelowo 2006) Kraj produkcji: Japonia Salon: Polska "Subaru Import Polska Sp.z.o.o" Silnik: EJ257 = 2.5l Boxer o mocy 280KM - Obecnie ok. 360KM Skrzynia: Manualna 5tka (obecnie) Napęd: 4x4 stały Wyposażenie: - 4x elektryczne szyby - drzwi bez ramek - autoalarm - c. zamek z pilota + immobilizer - 6x poduszki powietrzne - fotochromatyczne lusterko - ABS / ESP / ASR - klimatyzacja - el. lusterka podgrzewane - siedzenia skórzane SPEC D - gwintowane zawieszenie - Wydech 3 cale Mickey Garage - dodatkowe wskażniki (doładowanie, cisnienie oleju, temp. oleju - przyciemnione szyby przód i tył - Felgi 17tki Japan Racing JR3 z oponami Michelin pilot sport Zdjęcia: 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pejdzel Opublikowano 5 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2023 @CzasiU fajna maszyna, i ciesze sie ze nie niebieska dla odmiany, ładny kolor fajnie zadbana i widze też sporo serca włożone. oby tak talej i do tego auta brakuje wiecej carbonu. moim zdaniem on sie aż prosi. a nie myslaleś nad felgami w markash brown? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vision95 Opublikowano 5 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2023 Dobry sprzęt, nie ma lipy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 5 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2023 O kuuuutwa. I ty jesteś w posiadanie tego cuda........ Uszczypnij mnie Zazdro. Dbaj o imprę..... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OMEGATOR Opublikowano 6 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2023 Fajna furka . Miałem pierwszą imprezę ale wolnossaka. Niestety gniła szybciej niż jezdziła 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzasiU Opublikowano 6 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2023 W dniu 5.09.2023 o 09:16, Pejdzel napisał(a): @CzasiU fajna maszyna, i ciesze sie ze nie niebieska dla odmiany, ładny kolor fajnie zadbana i widze też sporo serca włożone. oby tak talej i do tego auta brakuje wiecej carbonu. moim zdaniem on sie aż prosi. a nie myslaleś nad felgami w markash brown? Dzięki. Ogólnie to Bugeye i Blobeye większość tych aut były niebieskie, sytuacja pod względem koloru zmieniła się właśnie od Hawkeye. Tutaj był wiekszy wybór i dużo imprez wychodziło w kolorze srebrnym, czarnym, czerwonym... jak zobaczysz kolejną generację GH to już mniej niebieskich było. Ogólnie chce połozyć nowy lakier i właśnie nie wiem czy to będzie czarny czy jakiś inny. Gdybym został przy tym to pewnie będę chciał zmienić felgi w kolorze złotym albo zostać przy tej czerwieni. Na żywo trochę się lepiej prezentują niż tutaj na zdjeciach 11 godzin temu, Misiek napisał(a): O kuuuutwa. I ty jesteś w posiadanie tego cuda........ Uszczypnij mnie Zazdro. Dbaj o imprę..... A no jestem, trochę na nią ciułałem pieniążków. Takie drugie oczko w głowie xD 57 minut temu, OMEGATOR napisał(a): Fajna furka . Miałem pierwszą imprezę ale wolnossaka. Niestety gniła szybciej niż jezdziła Dzięki. Ogólnie wszystkie japońskie auta mają cienką blachę, a modele które były wykorzystywane w motosporcie to już w ogóle. Dodać do tego że wiekszość aut jest importowana z Japoni statkami (sól morska, wilgoć), więc ruda jest obecna. Dlatego ja się np. nie dziwie jak Omega rdzewieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pejdzel Opublikowano 8 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2023 W dniu 6.09.2023 o 09:45, CzasiU napisał(a): Dzięki. Ogólnie to Bugeye i Blobeye większość tych aut były niebieskie, sytuacja pod względem koloru zmieniła się właśnie od Hawkeye. Tutaj był wiekszy wybór i dużo imprez wychodziło w kolorze srebrnym, czarnym, czerwonym... jak zobaczysz kolejną generację GH to już mniej niebieskich było. Ogólnie chce połozyć nowy lakier i właśnie nie wiem czy to będzie czarny czy jakiś inny. Gdybym został przy tym to pewnie będę chciał zmienić felgi w kolorze złotym albo zostać przy tej czerwieni. Na żywo trochę się lepiej prezentują niż tutaj na zdjeciach A no jestem, trochę na nią ciułałem pieniążków. Takie drugie oczko w głowie xD Dzięki. Ogólnie wszystkie japońskie auta mają cienką blachę, a modele które były wykorzystywane w motosporcie to już w ogóle. Dodać do tego że wiekszość aut jest importowana z Japoni statkami (sól morska, wilgoć), więc ruda jest obecna. Dlatego ja się np. nie dziwie jak Omega rdzewieje na subaru znam sie jak swinia na gwiazdach wiec co do modeli kolorów to nie bardzo wiem, Wiem ze mi sie podoba, ze złta felga w satynie bardziej by mi pasowała wizualnie i ze dowalił bym 3 razy wiecej carbonu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzasiU Opublikowano 27 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2023 Wjechało pare nowych gratów - Intercooler Wagnera (ciężki temat bo Niemcy ogólnie wypuszczają tylko kilka sztuk na miesiąc, rozchodzą się w 15 minut od wystawienia), ten intercooler ma dużą większą powierzchnię i przepływ powietrza niż oryginalny STI. Więc spokojnie na tym można dmuchać do ok. 500KM. Oryginalny STI parametry: V=5,54L, A=90.100mm2 , WAGNER parametry: V=11,08L, A=116.600mm2 - Kute korbowody Brian Crower Connecting Rods (Korby mocniejsze od Manley) - Kute tłoki + pierścienie MAHLE - Panewki główne SPEC C - Panewki Korbowodowe SPEC C - Wał korbowy SPEC C Azotowany i Utwardzany - Szpilki głowicy ARP 12mm, grubsze i wytrzymalsze (STI mają 11mm) Ogólnie w paru tych częściach jest ok. 20k. Za te pieniądzę to bym spokojnie Omege dopieścił - Silnik został rozebrany do golasa i blok wybiera się na zakmnięcie. Płaszcze wodne będą zamykane w okół cylindrów (zostaną specjalne otwory wodne), zabieg ten ma na celu zwiekszyć wytrzymałość i zabezpieczyć przed pęknięciem. Niestety silniki Subaru nie są idiotoodporne, więc przy mocnym doładowaniu/NM i ciśnięciu go ile fabryka dała, cylindry potrafiły pękać (ścianki cylindra są cienkie). Po zamknięciu bloku spokojnie wytrzyma 500/600KM, normalnie mogł wytrzymać okolice 350KM/500NM, końcowa bezpieczna granica. Foteczki: 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OMEGATOR Opublikowano 28 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2023 Pięknie. Będzie moc. Blok będzie kołkowany czy jakaś inna metoda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vision95 Opublikowano 28 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2023 To jakiś Dedyk? Czemu nie fmic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 28 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2023 Dobrze działasz. Chciałbym ją na żywo zobaczyć. Może kiedyś .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzasiU Opublikowano 28 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2023 6 godzin temu, OMEGATOR napisał(a): Pięknie. Będzie moc. Blok będzie kołkowany czy jakaś inna metoda? Jeżeli masz na myśli metodę gdzie są wstawiane grube kołki żeby podtrzymać cylindry, no to nie. Tutaj jest niby podobna ale inna metoda, na zasadzie klocków Lego Subaru tą metodę używało już od lat 90s w autach scigających się w WRC i jest to sprawdzona metoda. Tutaj masz filmik jak to wszystko wygląda: 6 godzin temu, Vision95 napisał(a): To jakiś Dedyk? Czemu nie fmic? FMIC do Imprezy wypuszczał tylko 2 rodzaje intercoolerów (a przynajmniej tylko o takich wiem) - 1. Był montowany w przedni zderzak (tradycyjna metoda). Co ogólnie jest bez sensu jeżeli Impreza jest robiona do 500KM. Subaru jest tak skonstruowane, przód ma chłodzić chłodnice (wody/oleju) a górą intercooler. Jakieś zakładanie orurowań, kolanek, ciągniecie tego przez pół komory silnika i dokładanie dodatkowej masy jest bezsensowne. Na prawdę w tym aspekcie nie da się poprawić fabryki. - 2. Był montowany nad silnikiem (jak fabryka), z tym że FMIC ten intercooler robił na wzór oryginalnego STI. Więc STI i FMIC mają takie same parametry. Różnice parametrów miedzy STI a Wagnerem pisałem wyżej. Wagner można powiedzieć że jest dedykiem (do Subaru) pod większe moce. Żadna inna firma chyba nie zrobiła większego intercoolera od STI. Więc parametry FMIC są dużo gorsze od Wagnera, bo ich intercooler został na nowo zaprojektowany i powiekszony (z miejsca które mieli pod maską wyciagneli wszystko co się dało a jest tam ciasno). Dużo ludzi zamiast ładować puche w zderzak woli kupić większego Wagnera, dlatego jest problem z dostepnością. 2 godziny temu, Misiek napisał(a): Dobrze działasz. Chciałbym ją na żywo zobaczyć. Może kiedyś .... Na pewno trafi się okazja Ogólnie miałem ją skończyć na przełomie listopada ale już widzę że się nie wyrobie (z przyczyn finansowych). Plan mam żeby skończyć ją do końca roku ale zobaczymy co z tego wyjdzie... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 28 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2023 Na pewno trafi się okazja Ogólnie miałem ją skończyć na przełomie listopada ale już widzę że się nie wyrobie (z przyczyn finansowych). Plan mam żeby skończyć ją do końca roku ale zobaczymy co z tego wyjdzie...Ogarniesz temat. Bo jak nie Ty to kto....Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OMEGATOR Opublikowano 28 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2023 Dużo roboty przy tym. Ale wzmocnienie mega. Jak by nie mogli tego seryjnie robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzasiU Opublikowano 20 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2023 W dniu 28.09.2023 o 17:22, OMEGATOR napisał(a): Dużo roboty przy tym. Ale wzmocnienie mega. Jak by nie mogli tego seryjnie robić. Seryjnie oni zamykali te bloki, tylko nie we wszystkich wersjach silnikowych, bo to byłoby bezsensu (podnosi dodatkowo koszty). Subaru fabrycznie stosowało bloki otwarte, półzamknięte i zamknięte. Wszystko zależało od modelu Subaru, rocznika, pojemności i przeznaczenia (Wersje limitowane czy przygotowane do WRC) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 20 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2023 Kiedy właściciel zamierza się nam pochwalić na tzw "lajwie" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzasiU Opublikowano 20 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2023 6 minut temu, Misiek napisał(a): Kiedy właściciel zamierza się nam pochwalić na tzw "lajwie" ? Jak złożą i będzie w okresie docierania, to wpadnie więcej relacji. Jak będzie jechała do Poznania na hamownie do Maptek'a to też planuje jechać i nagrać hamowanie Nie wiem czy uda się zrobić to jeszcze w tym roku, bo z powodu finansowych wydłuża mi się wszystko. Mam nadzieję że dam radę 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzasiU Opublikowano 29 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2023 (edytowane) Po kilku tygodniach blok wraca już z obróbki Silnik został zamknięty, wszystko zostało pomierzone. Zrobiony szlif pod nowe tłoki i honowanie, pasowanie na nowych częściach. Blok również wyczyszczony i pewnie jeszcze kilka rzeczy o których zapomniałem. Teraz czekamy na miskę oleju z przegrodami i w sumie dół możemy już powoli składać. Dla przypomnienia tak wyglądał wcześniej silnik Edytowane 29 Października 2023 przez CzasiU 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 29 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2023 Dla mnie to temat odległy jak galaktyka "Kurvix" Mam nadzieję, że nie będę tego musiał w żadnej omedze robić tzn. coś z silnikiem. Fajna fotorelacja i działanie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzasiU Opublikowano 29 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2023 25 minut temu, Misiek napisał(a): Dla mnie to temat odległy jak galaktyka "Kurvix" Mam nadzieję, że nie będę tego musiał w żadnej omedze robić tzn. coś z silnikiem. Fajna fotorelacja i działanie. Ty to masz laleczkę, tobie nie grozi W Omedze to taniej wychodzi przełożyć silnik w dobrej kondycji i jezdzić aż padnie, niż to remontować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 29 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2023 2 minuty temu, CzasiU napisał(a): Ty to masz laleczkę, tobie nie grozi Zapraszam pod spód auta 3 minuty temu, CzasiU napisał(a): W Omedze to taniej wychodzi przełożyć silnik w dobrej kondycji i jezdzić aż padnie, niż to remontować To podejrzewam, że fakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzasiU Opublikowano 29 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2023 2 godziny temu, Misiek napisał(a): Zapraszam pod spód auta Oj tam, oj tam... jest blacha to musi być i rdza 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 Wzywam do aktualizacji tematu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzasiU Opublikowano 15 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2023 No to mała aktualizacja, niestety bez zdjęć póki co. - Przyszła do nas już miska oleju z przegrodami - Nowe ostrzejsze wałki do głowicy - Nowe szpilki ARP do głowicy (wcześniej co pisałem były to szpilki do wału, połówek bloków silnika) - Komplety uszczelek - Wszystkie śruby wróciły z czyszczenia - Kompletna już głowica pojechała na sprawdzenie i pomiary Powoli idziemy do przodu. Z takich grubszych rzeczy brakuje chłodnicy wody Mishimoto, chłodnicy oleju, większego (bardziej wydajniejszego) smoka oleju, Nowe Turbo VF34 lub coś na łożyskach kulkowych np. z rodziny Garetta. Nowy rozrząd i prawdopodobnie też sprzegło. Remont też się wydłuża bo nie kupujemy części od razu jak leci ale też badamy rynek i staramy się kupować po okazyjnych cenach. Dużo części też ściągamy ze Stanów, więc trzeba też ogarniać kurs dolara. Dla przykładu udało nam się teraz kupić nowe ostre wałki o 1k taniej niż były wcześniej wystawione. Bo kurs dolara spadł i trafiliśmy jeszcze na promke Sama budowa tego silnika jest mega droga ale takimi zabiegami można trochę urwać, oczywiście kosztem czasu 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. CzasiU Opublikowano 11 Lutego Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 11 Lutego Wrzucam parę fotek części: - Miska oleju Killer B Motorsport + Smok olejowy - Wkład miski oleju, Separator 2PK - Zaślepki układu pompy powietrza 2PK - Wydajniejsze Wtryskiwacze 750 cc/min - Wydajniejsza Pompa Wody - Wałki Kelforda Cams 264°-260° 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się