Skocz do zawartości
II Zlot - informacja
  • Przypominamy o wysyłaniu zdjęć aut do pakietu zlotowego na zarzad@opelomegateam.pl Więcej informacji w temacie II-go Zlotu 14-16 czerwca 2024
  • II Zlot Niko

    Rozpoczęcie Sezonu 2024 Ślesin

    Fotorelacja

    II Zlot Opel Omega Team Zapraszamy

    Więcej szczegółów
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt

    Turbo/kompresor


    Wąski

    Rekomendowane odpowiedzi

    • Klubowicz


    Witam chcę do swojej omegi założyć turbo albo kompresor lecz najprościej by było chyba kompresor bo nie trzeba by zmieniać kolektora wydechowego I pytanie czy ktoś zakładał kompresor od czego kompresor podejdzie jak jest zamocowany itp i czy seryjny silnik w automacie wytrzyma obciążenie chciałbym żeby dmuchało o 0.5 bara i żebym nie musiał kuć silnika
    Silnik 2.2 16v benzyna bez gazu automat kod silnika Y22XE
     
     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Odpowiedzi 8
    • Dodano
    • Ostatniej odpowiedzi

    Top użytkownicy w tym temacie

    • Klubowicz
    W dniu 30.10.2023 o 06:27, Wąski napisał(a):


    Witam chcę do swojej omegi założyć turbo albo kompresor lecz najprościej by było chyba kompresor bo nie trzeba by zmieniać kolektora wydechowego I pytanie czy ktoś zakładał kompresor od czego kompresor podejdzie jak jest zamocowany itp i czy seryjny silnik w automacie wytrzyma obciążenie chciałbym żeby dmuchało o 0.5 bara i żebym nie musiał kuć silnika
    Silnik 2.2 16v benzyna bez gazu automat kod silnika Y22XE

    Napisz w ogóle jaki masz budżet na to...

    Według mojej opinii ładowanie Turbo albo kompresora do 2.2 jest kompletnie bezsensownym tematem... Omega waży ponad 1600kg (to nie Astra), ten silnik sam w sobie już ma ciężko a po dołozeniu mu turbo albo kompresora jego wytrzymałość jeszcze spadnie (tym bardziej ze nie chcesz zakuwać). Po co się w takie coś bawić? 


    Jeżeli nie masz worka siana a chcesz polepszyć przyspieszenie to po pierwsze wywal ten automat i zrób swap na manual. Jak ogarniasz szybką zmianę biegów i wiesz w jakim zakresie obrotów zmieniać, to już odczujesz duża różnice. Kolejna rzecz, zmiana na krótki dyfer (to samo, kosztem Vmaxa który w 2.2 i tak jest biedny). Następnie lekkie felgi 15/16tki (masa wirująca), auto nie będzie wyglądać ale będzie przyspieszać...
    I dalej idąc tym tokiem myślenia... masa, masa i jeszcze raz masa. Typowa stara Japońska szkoła. Po wsadzeniu głupich kubełków zaoszczędzisz od 20kg, a to przekłada się nie tylko na przyspieszenie. Jeżeli nie chcesz ingerować w wyżej wymienione rzeczy to niestety zostaje ci tylko swap na większy silnik albo taki już przystosowany pod turbo. Takie jest moje zdanie...

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Budżet mały chcę dodać mu mocy na 220 km teraz ma 150 km i chce chip tuning i turbo dołożyć

    Wysłane z mojego T782H przy użyciu Tapatalka

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    A czy silnik 3.2 będzie pasował na uchwyty bez przeróbek ? I jak ze skrzynią biegów to wygląda? Będzie pasować z 2.2 do 3.2 ?

    Wysłane z mojego T782H przy użyciu Tapatalka



    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator
    6 godzin temu, Wąski napisał(a):

    A czy silnik 3.2 będzie pasował na uchwyty bez przeróbek ? I jak ze skrzynią biegów to wygląda? Będzie pasować z 2.2 do 3.2 ?

    Wysłane z mojego T782H przy użyciu Tapatalka


     

    Też miałem zamiar (jak jeszcze nie miałem 3.2) wsadzić do 2.2 właśnie ten motor. Wtedy usłyszałem odpowiedź od gościa, który jest ogarnięty w tych tematach że się nie da, chociażby ze względu na konstrukcję ściany grodziowej. I dlatego po jakimś czasie kupiłem właśnie 3.2V6. tylko skrzynie zmieniłem z automatu na manual 🙂 .

    Odpowiadając w temacie kompatybilności skrzyń to skrzynia z 2.2 będzie za słaba do 3.2 ze względu na moment obrotowy. Jest też chyba różnica w konstrukcji dzwonu (łączącym skrzynię z blokiem silnika). Ponoć dzwon można przełożyć. Bodajże różnica była w sprzęgle hydrokinetycznym pod względem ilości tarcz jak i konstrukcji skrzyni. Obie skrzynie to model 4L-30E. Dodatkowo skrzynia w 3.2 V6 ma sterowanie z komputerem po tzw. CAN, czego nie ma skrzynia od 2.2 R4.

    Też tu dochodzi kwestia osprzętu silnika w 3.2. Wiązka jest inna. Masz 4 sondy lambda. Cały wydech do zmiany. Sterownik ECU itp itd

    Ogólnie to się nie opłaca. Duże koszty. Ja na Twoim miejscu sprzedał te 2.2, dołożył kasę i kupił już 3.0/3.2. Fakt, że obecnie dorwać omegę sprawną technicznie z takim motorem to ciężko o blacharce nie wspominając.

    Niżej masz porównanie skrzyń automatycznych w Omedze B

    SkrzynieautomatyczneOmegaB.PNG.7cdb90a355a21d268be6acef914454ed.PNG

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Ok czyli nie opłacalne myślałem że uturbienie silnika z chip tuninguem coś pomoże albo zainwestować duża kasę w turbo

    Wysłane z mojego T782H przy użyciu Tapatalka

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator
    3 minuty temu, Wąski napisał(a):

    Ok czyli nie opłacalne myślałem że uturbienie silnika z chip tuninguem coś pomoże albo zainwestować duża kasę w turbo

    Wysłane z mojego T782H przy użyciu Tapatalka
     

    Czy turbo do 2.2 da się ogarnąć to nie wiem :mysli:Ale jak już piszesz o "dużej kasie" to zastanów się nad wyborem Omega właśnie z większym motorem. Resztę tej kasy możesz dołożyć na doprowadzenie tej omegi do ładu pod względem mechanicznym jak i optycznym (blacharka, wygląd zewnętrzny itp itd) I dopiero wtedy możesz to uturbić. Wiem, że to brzmi dalece od optymizmu i potrzeba na to worek pieniędzy, cierpliwości no i chęci. Na pewno więcej koni uzyskasz przy mniejszych kosztach kupując 3.2V6 niż uturbić 2.2R4. Nioi cenowo będzie duża różnica. Przynajmniej tak myślę

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    Czy turbo do 2.2 da się ogarnąć to nie wiem :mysli:Ale jak już piszesz o "dużej kasie" to zastanów się nad wyborem Omega właśnie z większym motorem. Resztę tej kasy możesz dołożyć na doprowadzenie tej omegi do ładu pod względem mechanicznym jak i optycznym (blacharka, wygląd zewnętrzny itp itd) I dopiero wtedy możesz to uturbić. Wiem, że to brzmi dalece od optymizmu i potrzeba na to worek pieniędzy, cierpliwości no i chęci. Na pewno więcej koni uzyskasz przy mniejszych kosztach kupując 3.2V6 niż uturbić 2.2R4. Nioi cenowo będzie duża różnica. Przynajmniej tak myślę
    Najlepiej by tak było ale po roku już ogarnąłem blacharke całą nowe całe zawieszenie itd i szkoda mi się tego pozbyć sentyment a mieć drugie na utrzymaniu to też słabo

    Wysłane z mojego T782H przy użyciu Tapatalka

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Z kompresorów to jakiś TVS co najmniej, o starych gównach pokroju M62 nie ma co myśleć.
    Gabarytowo najciaśniej i najkosztowniej to pewnie by Rotrex wyszedł.
     

    • Lubię to 2
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...