Frytek98 Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Heja! Jestem na świeżo po montażu hebli z Porsche więc czas na podzielenie się informacjami. Zaciski jakie potrzebujemy występowały w 3 samochodach. Porsche Cayenne / Audi Q7 / Volkswagen Touareg Wychodziły zawsze w jednym zestawie osi przedniej i tylnej. Oznaczenie przednich zacisków ZR18/ZL18 PRZÓD Lista potrzebnych rzeczy - Zaciski ZR18/ZL18 - Adaptery pod zaciski produkcji @Misiek - Przewody hamulcowy na zamówienie (poniżej specyfikacja) - Tarcze 360mm z Audi A8 D3 - roztoczone od środka pod piastę z omegi (u mnie wleciały nawiercane Zimmermann'y, numer katalogowy 100.3305.52) - Klocki hamulcowe (u mnie wleciały Quaro Ceramic, numer katalogowy QP3445C) - Zestaw montażowy klocka (numer katalogowy QB109-1658) Zaczynamy od początku, moje zaciski wymagały kompleksowej regeneracji. Zostały wypiaskowane i pomalowane, dodatkowo zostały założone nowe zestawy naprawcze o indeksie D41918C, zawierające nowe tłoczki, gumki, uszczelnienia oraz odpowietrzniki. Punkt pierwszy - zakładamy tarcze 360mm z Audi A8 D3 z roztoczonym środkiem pod fabryczną piastę a następnie wkręcamy 2/3 śruby żeby ją zablokować (nie zgadza się otwór mocujący tarcze do piasty dlatego nie mamy możliwości jej zablokowania) Punkt drugi- skręcamy zacisk z adapterem, śruby którymi kręcimy zacisk do adaptera są w zestawie od @Misiek Punkt trzeci - Przykręcamy całość do zwrotnicy, śruby którymi kręcimy adapter do zwrotnicy są takie same jak oryginalne, więc możemy ich użyć. Ja akurat założyłem nowe czyli M12x1.5x40mm. Punkty czwarty - zakładamy klocki, zestaw montażowy oraz przewód hamulcowy i odpowietrzamy. Poniżej specyfikacja przewodów hamulcowych które musimy zamówić. Na tym skończyliśmy robotę przodu - robota szybka prosta i przyjemna. TYŁ Lista potrzebnych rzeczy - Zaciski hamulcowe 4 tłokowe - Adaptery do montażu oraz ring powiększający tarcze kotwiczną od @Misiek - W przypadku kiedy nasza tarcza kotwiczna jest zgnita i nie nadaje się do cięcia i spawania potrzebujemy nowe tarcze kotwiczne ( https://www.ankerblech.de/p/2-x-ankerblech-hinten-fuer-opel-omega-b-paar-bremsbleche-ankerplatten-staubblech-schutzblech ) - Tarcze hamulcowe 330mm z Mercedesa W211 E55 AMG (ja założyłem Zimmermann'y numer katalogowy 400.3626.20) - Klocki hamulcowe (tak jak w przypadku przodu założyłem Quaro Ceramic numer katalogowy QP5518C) - Zestawy montażowe (numer katalogowy QB109-1660) - Przewody hamulcowe miedziane/stalowe o końcówkach M10/M10 i długości 62cm - Łożyska tylne ponieważ musimy ściągnąć tarcze kotwiczną a do tego musimy ściągnąć piastę Tutaj roboty czeka nas dużo i z góry mówię, że nie została rozwiązana kwestia hamulca ręcznego. Możliwości odnośnie ręcznego są dwie. 1. Dorobienie tulei która wejdzie w tarcze hamulcową z Mercedesa ale jej średnica wewnętrzna będzie taka jak fabryczna w omedze 2. Rozcięcie i pospawanie szczęk hamulcowych aby zwiększyć ich rozstaw Zaczynamy Punkt pierwszy - Na pierwszy strzał idzie demontaż piasty, jest ona kręcona do flanszy półosi nakrętką na klucz 32 Po odkręceniu musimy wysunąć piastę z flanszy - ja użyłem do tego prasy Punkt drugi - odkręcamy tarcze kotwiczną i wyciskamy stare łożysko. Jest ono zabezpieczone pierścieniem który ściągamy do środka a następnie od strony półosi wyciskamy łożysko i nabijamy nowe. Punkt trzeci - Skręcamy adapter do zacisku potrzebne nam będą śruby M14x1.5x45mm - 4 sztuki oraz 4 nakrętki M14. Następnie przykręcamy adapter do wahacza śrubami M12x1.5x45mm - 4 sztuki. Poniżej zdjęcie jak to powinno być złożone. Cieńsza blaszka idzie od strony WEWNĘTRZNEJ. Punkt czwarty - przykręcamy tarcze kotwiczną oraz montujemy zacisk z adapterem aby zmierzyć ile tarczy musimy uciąć aby nie wadziła o zacisk Punkt piąty - Montujemy piaste oraz flansze półosi i skręcamy. Zakładamy tarcze z Mercedesa W211 E55 AMG, przykręcając ją analogicznie jak z przodu na 2/3 śruby a następnie przykręcamy zacisk na gotowo. Podpinamy nowy przewód hamulcowy, klocki, zestaw montażowy i odpowietrzamy. Teraz możemy cieszyć się kompletnym setem zacisków 6 tłokowych z przodu oraz 4 tłokowych z tyłu. Dla porównania - tylny klocek z zacisku 4 tłokowego jest większy od oryginalnego przedniego. Fabryczna pompa wyrabia a omega w końcu zaczęła hamować a nie spowalniać. W razie pytań i problemów służę pomocą albo w tym temacie albo na PW. Pozdro! 2 1
Vision95 Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca No i tym tematem już wiem że swap Stoi i gościa na podwórku dzięki wielki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się