Skocz do zawartości
II Zlot - informacja
  • Przypominamy o wysyłaniu zdjęć aut do pakietu zlotowego na zarzad@opelomegateam.pl Więcej informacji w temacie II-go Zlotu 14-16 czerwca 2024
  • II Zlot Niko

    Rozpoczęcie Sezonu 2024 Ślesin

    Fotorelacja

    II Zlot Opel Omega Team Zapraszamy

    Więcej szczegółów
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt

    Układ hamulcowy tył


    Rekomendowane odpowiedzi

    • Klubowicz

    Nadszedł czas na remont hamulców z tyłu.

    Objawy: słabsze hamowanie tyłu, efekt nurkowania przodu. Popiskiwanie nieregularne tyłu zanikające przy położeniu lekko nogi na pedał hamulca, bardzo słaby ręczny, łapie dopiero na końcu.

    Niestety nie mam zmysłu mechanicznego i jedynie co potrafiłem sam zrobić to wymienić klocki.

    Ostatnio zajrzałem tam znowu i klocki są w stanie fabrycznym, czyli tłoczki nie "chodzą".

    Nie zdejmowałem tarczo-bębna, pewnie tam jest masakra.

    Auto jeszcze w sierpniu leci do mechanika, ale chciałbym część podzespołu kupić wcześniej, by skrócić czas naprawy.

    Nie do końca jednak wiem, co tam jeszcze jest.

     

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Jaki silnik? Są dwa rodzaje tarcz. Zobacz czy pełna czy wentylowana. 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Silnik jak w opisie po lewej, czyli Z22XE. Tarcze pełne.

    Kupione mam kolejne klocki jakby co i zestaw szczęk.

    Nie wiem jak te tarcze wyglądają, pewnie dopóki ich nie zdejmę to się nie dowiem.

    Pisk dzisiaj był już nie do wytrzymania..

    No i jeszcze pytanie, czy tłoczki jest sens regenerować, a jeśli nie, to jaki zamiennik jest godny uwagi nie za miliony

    Edytowane przez KrzysztofTM
    Doprecyzowanie wątku
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Do zacisku kupujesz zestaw naprawczy. Tłoczek oring i osłonę.

    Oczywiście pod warunkiem że w środku nie ma jakiś wżerów. 

    Z reguły to wystarczy.

    • Dziękuję 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    7 godzin temu, OMEGATOR napisał(a):

    Do zacisku kupujesz zestaw naprawczy. Tłoczek oring i osłonę.

    Oczywiście pod warunkiem że w środku nie ma jakiś wżerów. 

    Z reguły to wystarczy.

    poznałem ostatnio gościa co regeneruje takie zaciski ogólnie. Nie pamiętam ile chciał..

    Ja zawsze cofałem tłoczek próbowałem uchylić gumke coś tam psiknąłem wsadziłem z powrotem i tyle ale z biegiem lat staje się coraz bardziej profesionalny i np teraz bym wycisnął chyba tłoczki, wyczyścil wszystko, specjalnym smarem przesmarował i złożył..

     

    co do tego wszystkiego, wyciągnij tłoczek jak stoi dęba, przeszlifuj w środku odtłuść, smar do zacisków i ten tłoczek będzie chodzić, no chyba, że w środku już jest masakra to tylko nowy zacisk. Widziałem MaxGear ale to najtańsze g... Więc nie wiem.

    • Dziękuję 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Czyli jest możliwość ich ogarnięcia nawet domowym sposobem. To już dużo.

    Tradycyjnie też przewody hamulcowe są w opłakanym stanie. Z tyłu jak zauważyłem są do samych zacisków sztywne, czyli stalowe, nie ma miękkiego łącznika.

    Zastanawiam się, czy ich też nie będę musiał wymieniać.

    W VB wycięliśmy od połowy auta stare i położyliśmy miedź, tu podejrzewam, że tak samo trzeba będzie zrobić.

    Bo oprócz hamulców mam tuleje do wymiany i raczej wątpię, żeby te przewody to przetrwały 🙂

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    8 godzin temu, KrzysztofTM napisał(a):

    Czyli jest możliwość ich ogarnięcia nawet domowym sposobem. To już dużo.

    Tradycyjnie też przewody hamulcowe są w opłakanym stanie. Z tyłu jak zauważyłem są do samych zacisków sztywne, czyli stalowe, nie ma miękkiego łącznika.

    Zastanawiam się, czy ich też nie będę musiał wymieniać.

    W VB wycięliśmy od połowy auta stare i położyliśmy miedź, tu podejrzewam, że tak samo trzeba będzie zrobić.

    Bo oprócz hamulców mam tuleje do wymiany i raczej wątpię, żeby te przewody to przetrwały 🙂

    Są maszynki i poradniki, jest to ogólnie proste. Jak chcesz wymienić wszystkie przewody w samochodzie to nawet opłaca się to kupić . A co do samej końcówki przewodu fakt jest tam rurka, miękki przewód jest wcześniej. Zwróć uwagę jak złożysz koło. Ja próbowałem odkręcić bo mi się ta rurka przetarła to nie dało rady. Uciąłem i dopiero nabicie klucza na grzechotkę pomogło to odkręcić… 

    • Dziękuję 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • 2 tygodnie później...
    • Klubowicz

    I kolejne pytanie laika co do tego co jest tam z tyłu. Rozumiem, że w bębnie są tylko szczęki do ręcznego, a na zawnątrz zacisk z tłoczkiem i klocki do hamulca roboczego?

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Dobrze rozumiesz.

    Przy szczękach jeszcze parę sprężynek i bolce do mocowania.

    Pytanie jak wygląda tarcza kotwiczna.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    Godzinę temu, OMEGATOR napisał(a):

    Dobrze rozumiesz.

    Przy szczękach jeszcze parę sprężynek i bolce do mocowania.

    Pytanie jak wygląda tarcza kotwiczna.

    Tak samo pewnie jak we wszystkich 😂

    Ktoś u nas chyba robił zamienniki

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Na aledrogo lub olx można kupić wycięte laserowo blaszki jako reperaturki.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    19 godzin temu, KrzysztofTM napisał(a):

    I kolejne pytanie laika co do tego co jest tam z tyłu. Rozumiem, że w bębnie są tylko szczęki do ręcznego, a na zawnątrz zacisk z tłoczkiem i klocki do hamulca roboczego?

    Z tyłu jest tzw. Tarczo Bęben. Tj. Szczęki, sprężynki są w środku a na zewnątrz jest tarcza z normalnym zaciskiem.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Czyli dobrze kojarzyłem, że w środku bębna jest tylko system do hamulca ręcznego. Na zewnątrz to wiadomo.

    Jedynie czego nie wiem, to czym jest tarcza kotwiczna. To jest to co zaznaczyłem na zdjęciu poniżej?

    dc8556fe41e79fc83387498dc1a9.jpg

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Tak. Dokładnie o ten element chodzi. Do tej blaszki mocowane są szczęki hamulcowe. Często jest przerdzewiałe i nie ma do czego przymocować szczęk.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Sa reparaturki. Ale to dopiero jak zdejmiesz zobaczysz czy bolce całe 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    czyli to  idzie też kupić i wymienić? Mechanik przełożył termin, więc jeszcze nie wiem jak to tam wygląda, w jakim jest stanie.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    5 godzin temu, KrzysztofTM napisał(a):

    czyli to  idzie też kupić i wymienić? Mechanik przełożył termin, więc jeszcze nie wiem jak to tam wygląda, w jakim jest stanie.

    Tarcz kotwicznych nie dostaniesz nigdzie. Trzeba kupować używki plus łożyska bodajże wymieniać. Ale są takie blaszki które wkładasz pod śruby i to działa. Ja tak mam zrobione u siebie. 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Ten wątek nie jest aktualizowany od pewnego czasu. Zalecamy jego kontynuację. Administracja forum
    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...