KrzysztofTM Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Nadszedł czas na remont hamulców z tyłu. Objawy: słabsze hamowanie tyłu, efekt nurkowania przodu. Popiskiwanie nieregularne tyłu zanikające przy położeniu lekko nogi na pedał hamulca, bardzo słaby ręczny, łapie dopiero na końcu. Niestety nie mam zmysłu mechanicznego i jedynie co potrafiłem sam zrobić to wymienić klocki. Ostatnio zajrzałem tam znowu i klocki są w stanie fabrycznym, czyli tłoczki nie "chodzą". Nie zdejmowałem tarczo-bębna, pewnie tam jest masakra. Auto jeszcze w sierpniu leci do mechanika, ale chciałbym część podzespołu kupić wcześniej, by skrócić czas naprawy. Nie do końca jednak wiem, co tam jeszcze jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vision95 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Jaki silnik? Są dwa rodzaje tarcz. Zobacz czy pełna czy wentylowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztofTM Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 (edytowane) Silnik jak w opisie po lewej, czyli Z22XE. Tarcze pełne. Kupione mam kolejne klocki jakby co i zestaw szczęk. Nie wiem jak te tarcze wyglądają, pewnie dopóki ich nie zdejmę to się nie dowiem. Pisk dzisiaj był już nie do wytrzymania.. No i jeszcze pytanie, czy tłoczki jest sens regenerować, a jeśli nie, to jaki zamiennik jest godny uwagi nie za miliony Edytowane 11 Sierpnia 2023 przez KrzysztofTM Doprecyzowanie wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OMEGATOR Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Do zacisku kupujesz zestaw naprawczy. Tłoczek oring i osłonę. Oczywiście pod warunkiem że w środku nie ma jakiś wżerów. Z reguły to wystarczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vision95 Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 7 godzin temu, OMEGATOR napisał(a): Do zacisku kupujesz zestaw naprawczy. Tłoczek oring i osłonę. Oczywiście pod warunkiem że w środku nie ma jakiś wżerów. Z reguły to wystarczy. poznałem ostatnio gościa co regeneruje takie zaciski ogólnie. Nie pamiętam ile chciał.. Ja zawsze cofałem tłoczek próbowałem uchylić gumke coś tam psiknąłem wsadziłem z powrotem i tyle ale z biegiem lat staje się coraz bardziej profesionalny i np teraz bym wycisnął chyba tłoczki, wyczyścil wszystko, specjalnym smarem przesmarował i złożył.. co do tego wszystkiego, wyciągnij tłoczek jak stoi dęba, przeszlifuj w środku odtłuść, smar do zacisków i ten tłoczek będzie chodzić, no chyba, że w środku już jest masakra to tylko nowy zacisk. Widziałem MaxGear ale to najtańsze g... Więc nie wiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztofTM Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Czyli jest możliwość ich ogarnięcia nawet domowym sposobem. To już dużo. Tradycyjnie też przewody hamulcowe są w opłakanym stanie. Z tyłu jak zauważyłem są do samych zacisków sztywne, czyli stalowe, nie ma miękkiego łącznika. Zastanawiam się, czy ich też nie będę musiał wymieniać. W VB wycięliśmy od połowy auta stare i położyliśmy miedź, tu podejrzewam, że tak samo trzeba będzie zrobić. Bo oprócz hamulców mam tuleje do wymiany i raczej wątpię, żeby te przewody to przetrwały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vision95 Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2023 8 godzin temu, KrzysztofTM napisał(a): Czyli jest możliwość ich ogarnięcia nawet domowym sposobem. To już dużo. Tradycyjnie też przewody hamulcowe są w opłakanym stanie. Z tyłu jak zauważyłem są do samych zacisków sztywne, czyli stalowe, nie ma miękkiego łącznika. Zastanawiam się, czy ich też nie będę musiał wymieniać. W VB wycięliśmy od połowy auta stare i położyliśmy miedź, tu podejrzewam, że tak samo trzeba będzie zrobić. Bo oprócz hamulców mam tuleje do wymiany i raczej wątpię, żeby te przewody to przetrwały Są maszynki i poradniki, jest to ogólnie proste. Jak chcesz wymienić wszystkie przewody w samochodzie to nawet opłaca się to kupić . A co do samej końcówki przewodu fakt jest tam rurka, miękki przewód jest wcześniej. Zwróć uwagę jak złożysz koło. Ja próbowałem odkręcić bo mi się ta rurka przetarła to nie dało rady. Uciąłem i dopiero nabicie klucza na grzechotkę pomogło to odkręcić… 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztofTM Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2023 I kolejne pytanie laika co do tego co jest tam z tyłu. Rozumiem, że w bębnie są tylko szczęki do ręcznego, a na zawnątrz zacisk z tłoczkiem i klocki do hamulca roboczego? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OMEGATOR Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Dobrze rozumiesz. Przy szczękach jeszcze parę sprężynek i bolce do mocowania. Pytanie jak wygląda tarcza kotwiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzasiU Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Godzinę temu, OMEGATOR napisał(a): Dobrze rozumiesz. Przy szczękach jeszcze parę sprężynek i bolce do mocowania. Pytanie jak wygląda tarcza kotwiczna. Tak samo pewnie jak we wszystkich Ktoś u nas chyba robił zamienniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OMEGATOR Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Na aledrogo lub olx można kupić wycięte laserowo blaszki jako reperaturki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vision95 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2023 19 godzin temu, KrzysztofTM napisał(a): I kolejne pytanie laika co do tego co jest tam z tyłu. Rozumiem, że w bębnie są tylko szczęki do ręcznego, a na zawnątrz zacisk z tłoczkiem i klocki do hamulca roboczego? Z tyłu jest tzw. Tarczo Bęben. Tj. Szczęki, sprężynki są w środku a na zewnątrz jest tarcza z normalnym zaciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztofTM Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Czyli dobrze kojarzyłem, że w środku bębna jest tylko system do hamulca ręcznego. Na zewnątrz to wiadomo. Jedynie czego nie wiem, to czym jest tarcza kotwiczna. To jest to co zaznaczyłem na zdjęciu poniżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OMEGATOR Opublikowano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2023 Tak. Dokładnie o ten element chodzi. Do tej blaszki mocowane są szczęki hamulcowe. Często jest przerdzewiałe i nie ma do czego przymocować szczęk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vision95 Opublikowano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2023 Sa reparaturki. Ale to dopiero jak zdejmiesz zobaczysz czy bolce całe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztofTM Opublikowano 30 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2023 czyli to idzie też kupić i wymienić? Mechanik przełożył termin, więc jeszcze nie wiem jak to tam wygląda, w jakim jest stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vision95 Opublikowano 31 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2023 5 godzin temu, KrzysztofTM napisał(a): czyli to idzie też kupić i wymienić? Mechanik przełożył termin, więc jeszcze nie wiem jak to tam wygląda, w jakim jest stanie. Tarcz kotwicznych nie dostaniesz nigdzie. Trzeba kupować używki plus łożyska bodajże wymieniać. Ale są takie blaszki które wkładasz pod śruby i to działa. Ja tak mam zrobione u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi