Skocz do zawartości
II Zlot - informacja
  • Przypominamy o wysyłaniu zdjęć aut do pakietu zlotowego na zarzad@opelomegateam.pl Więcej informacji w temacie II-go Zlotu 14-16 czerwca 2024
  • II Zlot Niko

    Rozpoczęcie Sezonu 2024 Ślesin

    Fotorelacja

    II Zlot Opel Omega Team Zapraszamy

    Więcej szczegółów
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt

    B/fl 3.2 v6 auto


    Jarqo81

    Rekomendowane odpowiedzi

    • Klubowicz

    Witam, dziękuję za przyjęcie do grupy miłośników jak że niedocenionego modelu opla...

    Tydzień temu zakupiłem swoją pierwszą omegę z kierownicą po lewej, 2003 rok, 3.2 v6 w automacie, kod lakieru Z155, sedan.

    Z zakupem, oceną auta bardzo pomógł mi @Misiek za co serdecznie dziękuję.

    Pierwszą, ponieważ uprzednio posiadałem 7-dem innych sztuk...ale z kierownicą po prawej, mieszkając w UK.

    Wszystkie omegi jakie miałem to sedany, b/fl.

    Pierwszą omegę kupiłem w 2010 roku, było to skromne 2.0 benzyna w automacie.

    Silniki jakie miałem to 2.0, 2.2 DTI (jedyny diesel) 2.5 v6, 2.6 v6, 3.0 v6 no i 3.2 v6.

    Aktualna, w 2012 roku była sprowadzona z Belgii, v6 z LPG firmy Stag butla walec 70L.

    Ogólnie autko wygląda zadbanie, jak na 315K nalotu, aczkolwiek są rzeczy do zrobienia, jak cudowna ruda 😞

    Pokrywy zaworów, niby zmieniana uszczelka, ale i tak jest delikatnie wyciek...no i detale w środku jak podrapane boczki, przyciski w koło radia, kierownica do obszycia/zmiany, podłokietnik.

    Omcia ma ESP, Xenon, czujnik deszczu, tylną roletę, Bose, podgrzewane przednie fotele z pełną elektryką i pamięcią kierowcy, parktronic (niestety nie działa).

    W aucie są zamontowane lampy przednie DEPO, ogólnie nie polecam. 

    Tak więc oryginały, które dostałem wraz z autem, poszły do regeneracji, oraz przeróbki na bi-xenon przez @Misiek

    Auto na 16-to calowych felgach z zimowymi oponami, wraz z autem dostałem też 17-nasto calowe z Vectry, aczkolwiek nie za bardzo mi się podobają, więc będą na sprzedaż.

    Na start trzeba było zmienić siłowniki maski oraz tylnej klapy.

    Zamówiony tzw. pakiet startowy jak wszystkie filtry, olej silnikowy itd.

    W przyszłości marzy mi się pakiet irmscher...ale to dalekie marzenie zważywszy na cenę elementów.

    W najbliższym czasie chciałbym przyciemnić szyby, białe elementy w tylnych lampach, kupić jakieś 18-naście cali na lato.

    Mam nadzieję że w razie problemów (odpukać) mogę liczyć na Wasze wsparcie.

    Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i życzę bezawaryjności!

    Ps. Wrzucam fotki aktualnej omegi, oraz kilka poprzednich.

     

     

     

    386822694_367204675708467_7287286905731852358_n.jpg

    380292576_1201537687901147_8447986487211559685_n.jpg

    386888635_877866967121120_7398180055102352362_n.jpg

    385531703_317533461094884_8705611723103203496_n.jpg

    385559673_1102321237868580_7728887298892259100_n.jpg

    405535492_1061269455218216_1293821614044987165_n.jpg

    385538709_761942905760589_2444594662303640975_n.jpg

    404927559_3659298894398140_2715697921592420921_n.jpg

    369994547_651062380272056_3453752929898580962_n.jpg

    368675691_1054509505858998_3300415149840956394_n.jpg

    405215606_363519122879606_6659757808207574885_n.jpg

    405064409_3545543505684062_4647220251011999239_n.jpg

    401063581_7005957272830756_8795337046636797797_n.jpg

    404025194_3760580114228631_1987594361783989356_n.jpg

    369025623_1087665172245085_1843540395218873816_n.jpg

    405214067_332030229573524_6427235058582122962_n.jpg

    404387444_3729501193972783_8328517344086765475_n.jpg

    404139395_1071651824287787_8950540966231682640_n.jpg

    368055734_372972658633869_7499236552867473482_n.jpg

    403791260_367972735681467_8284000164018683275_n.jpg

    404025187_872998854363640_857560064033212039_n.jpg

    403729214_731507094976725_3570800962068690578_n.jpg

    400263695_1404483936769781_8735109054568282776_n.jpg

    393171045_340553108591596_3907919536321956326_n.jpg

    384553792_365925082662190_8542895973255987407_n.jpg

    G5QgdH5.jpg

    DSC_0392.jpg

    mBwb71N.jpg

    przy omci.jpg

    QOFsBtr.jpg

    Zdjęcie0110.jpg

    • Lubię to 3
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Lider

    Witamy Cię w naszym gronie 😁

    Niech Ci służy jak najdłużej 💪

    Liczymy na Twoją aktywność ✌️

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    Siemanko. Cieszę się że założyłeś temat swojej omegi. Widziałem na żywo i robi wrażenie pod względem optycznym jak i mechanicznym. No i dawno nie jechałem 3.2 w automacie. Dzięki za możliwość skorzystania z tej możliwości. Co tu więcej pisać. Bezawaryjności i niech służy. 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    U mnie też jest masło ale to z racji tego,  że krótkie dystanse robię. Odmy jeszcze nie rozbierałem. Muszę się kiedyś za to wziąć. Co do korka spustowego oleju to albo nie miał podkładki miedzianej albo ostatecznie gwint w misce jest zjechany. Ale dzisiaj po rozmowie naszej na msg jest więcej optymizmu niż pesymizmu. Będzie dobrze

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    W dniu 10.12.2023 o 09:01, Jarqo81 napisał(a):

    Nawet korek spustu oleju na silikon 😞

    406123632_1772031629933941_8124297276524199687_n.jpg

    tak jak pisaliśmy zapchana odma mogła spowodować podwyższone ciśnienie w skrzyni korbowej i wypchniecie simeryngów na wale, wałkach itp, dlatego zaczął bym uszczelnianie silnika od góry czyli uszczelniacze wałków co będzie widać po zdjęciu osłony rozrządu,

    oczywiście misa i półmisa do zdjęcia i załozenia na uszczelkach nie hermetix i będzie służyć, co do masła to kup test chemiczny on ci sporo powie a chyba warto 35zł wydać i wiedzieć, może byc to kwestia jak u miśka małych dystansów i zbierania sie wilgoci w oleju który po uruchomieniu robi majonez. odmę proponuje czyscic cyklicznie przynajmniej tą część na foto, nie ma turzo roboty bo 3 śrubki i 4 opaski na wężyki a będzie spokojnie oddychać. tą czesc polecam wrzócic na 30min do ropy i wypłukać break clinerem, albo preparatem do gaźników potraktować. zmień od razu oringi. i na środkowej części listwy i te 2 małe wchodzące w przepustnice jest to groszowa sprawa a możesz uniknąć lewego powietrza w kolektorze i falowania na wolnych obrotach. chociaż 2,6 i 3,2 mają tendencje do minimalnego falowania z fabryki.

    co do oringów jak sie przypomnisz to moge poszukac wymiarów i czy to na pewno był NBR

     

    • Dziękuję 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    Jest lepiej. Dużo lepiej. Że Tobie chciało się to robić w taką zimnicę. Brr...

    • Haha 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    Zaczyna się 😉 

    20231213_193827.jpg.75196547ec956daaa3eea149a5f63eed.jpg20231213_210119.jpg.5061bae90132b809379f849d0acb76f7.jpg20231213_210138.jpg.656d73588c29a9037f0c3dbbfec4a980.jpg20231213_212829.jpg.317e3d811cc62d62aec0b76431918057.jpg

    • Dziękuję 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    11 godzin temu, Jarqo81 napisał(a):

    Dystanse 25mm...dużo lepiej to wygląda.

    IMG_20231213_144213.jpg

    IMG_20231213_144152.jpg

    IMG_20231213_144135.jpg

    IMG_20231213_144127.jpg

    super zawsze mnie zastanawiało co konstruktor miał na myśli, jakos tłumaczenie ze omega powinna lepiej sie prowadzić mnie nie przekonuje, zwłaszcza ze i pewniej sie prowadzi i ma lepszą przyczepność z dystansami, jedyne co to szkoda ze łożyska dostają bardziej po dupie. mam dystanse u siebie i robi to niesamowitą różnice, trochę paranoja ze żeby fabryczne łopaty sporty potrzebowały 30mm zeby wyglądać jak w innych samochodach z fabryki, nie mówię o jakiś szalonych spadach do rantu.

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    Jakiś tam progres z lampami 😉

    20231214_202517.jpg.ad37380a07c722de8a5a473b959334cd.jpg20231214_205412.jpg.f5965b92c7018c0b79384d5f6e89c561.jpg20231215_194231.jpg.ebf051722f6b7713be5337863c841392.jpg20231215_202302.jpg.28ec702381eae40daafe3309f0b62ab4.jpg20231215_202337.jpg.4db4a022c87055c3bcd3491de8074c15.jpg20231215_205715.jpg.d946b5b706957d857f6a0817d9ab4147.jpg

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    Prawilna wlepa na prawilnym miejscu 😉 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Nice :thumbsup:

    Mam nadzieję że wpadniesz na rozpoczęcie sezonu w marcu :classic_biggrin:

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    38 minut temu, CzasiU napisał(a):

    po samym Clinie tak zeszło?

    Tak dokładnie...

     

     

     

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    54 minuty temu, CzasiU napisał(a):

    Nice :thumbsup:

    Mam nadzieję że wpadniesz na rozpoczęcie sezonu w marcu :classic_biggrin:

    Bardzo bym chciał, jak ogarnę silnik, będę pewny autka na drogę...to jak najbardziej.

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    3 minuty temu, Jarqo81 napisał(a):

    Tak dokładnie...

    No to ładnie zeszło, zawsze chłopaki czyścili czymś mocniejszym. Płyn do hamulców etc.

     

    2 minuty temu, Jarqo81 napisał(a):

    Bardzo bym chciał, jak ogarnę silnik, będę pewny autka na drogę...to jak najbardziej.

    Jak masz inne auto to przyjedź innym, ludzie się liczą a nie samochody

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • 3 tygodnie później...
    • Klubowicz

    Dzięki @Misiek bi-xenon na pokładzie 😁

    IMG_20240106_114430.jpg

     

    IMG_20240106_094128.jpg

    Edytowane przez Jarqo81
    • Lubię to 2
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    Nie ma za co. Polecam się

    Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Pokrywy od @Gabryl czekają na zamontowanie, są to dekle z VB 2.5 v6, uszczelka do nich VICTOR REINZ o numerze 71-34261-00, zastanawiam się na kolorem dekli, i chyba po prostu pomaluję na srebro. 

    414475422_280496234672499_74342111882104834_n.jpg

    409711661_367365902551355_7915507200033551868_n.jpg

    Uszczelka dekli.jpg

    • Lubię to 3
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...