Jarqo81 Opublikowano 3 Grudnia 2023 Opublikowano 3 Grudnia 2023 Witam, dziękuję za przyjęcie do grupy miłośników jak że niedocenionego modelu opla... Tydzień temu zakupiłem swoją pierwszą omegę z kierownicą po lewej, 2003 rok, 3.2 v6 w automacie, kod lakieru Z155, sedan. Z zakupem, oceną auta bardzo pomógł mi @Misiek za co serdecznie dziękuję. Pierwszą, ponieważ uprzednio posiadałem 7-dem innych sztuk...ale z kierownicą po prawej, mieszkając w UK. Wszystkie omegi jakie miałem to sedany, b/fl. Pierwszą omegę kupiłem w 2010 roku, było to skromne 2.0 benzyna w automacie. Silniki jakie miałem to 2.0, 2.2 DTI (jedyny diesel) 2.5 v6, 2.6 v6, 3.0 v6 no i 3.2 v6. Aktualna, w 2012 roku była sprowadzona z Belgii, v6 z LPG firmy Stag butla walec 70L. Ogólnie autko wygląda zadbanie, jak na 315K nalotu, aczkolwiek są rzeczy do zrobienia, jak cudowna ruda Pokrywy zaworów, niby zmieniana uszczelka, ale i tak jest delikatnie wyciek...no i detale w środku jak podrapane boczki, przyciski w koło radia, kierownica do obszycia/zmiany, podłokietnik. Omcia ma ESP, Xenon, czujnik deszczu, tylną roletę, Bose, podgrzewane przednie fotele z pełną elektryką i pamięcią kierowcy, parktronic (niestety nie działa). W aucie są zamontowane lampy przednie DEPO, ogólnie nie polecam. Tak więc oryginały, które dostałem wraz z autem, poszły do regeneracji, oraz przeróbki na bi-xenon przez @Misiek Auto na 16-to calowych felgach z zimowymi oponami, wraz z autem dostałem też 17-nasto calowe z Vectry, aczkolwiek nie za bardzo mi się podobają, więc będą na sprzedaż. Na start trzeba było zmienić siłowniki maski oraz tylnej klapy. Zamówiony tzw. pakiet startowy jak wszystkie filtry, olej silnikowy itd. W przyszłości marzy mi się pakiet irmscher...ale to dalekie marzenie zważywszy na cenę elementów. W najbliższym czasie chciałbym przyciemnić szyby, białe elementy w tylnych lampach, kupić jakieś 18-naście cali na lato. Mam nadzieję że w razie problemów (odpukać) mogę liczyć na Wasze wsparcie. Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i życzę bezawaryjności! Ps. Wrzucam fotki aktualnej omegi, oraz kilka poprzednich. 3
Jus-Tinka Opublikowano 3 Grudnia 2023 Opublikowano 3 Grudnia 2023 Witamy Cię w naszym gronie Niech Ci służy jak najdłużej Liczymy na Twoją aktywność
Misiek Opublikowano 3 Grudnia 2023 Opublikowano 3 Grudnia 2023 Siemanko. Cieszę się że założyłeś temat swojej omegi. Widziałem na żywo i robi wrażenie pod względem optycznym jak i mechanicznym. No i dawno nie jechałem 3.2 w automacie. Dzięki za możliwość skorzystania z tej możliwości. Co tu więcej pisać. Bezawaryjności i niech służy.
Jarqo81 Opublikowano 10 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2023 Nawet korek spustu oleju na silikon
Misiek Opublikowano 10 Grudnia 2023 Opublikowano 10 Grudnia 2023 U mnie też jest masło ale to z racji tego, że krótkie dystanse robię. Odmy jeszcze nie rozbierałem. Muszę się kiedyś za to wziąć. Co do korka spustowego oleju to albo nie miał podkładki miedzianej albo ostatecznie gwint w misce jest zjechany. Ale dzisiaj po rozmowie naszej na msg jest więcej optymizmu niż pesymizmu. Będzie dobrze
Pejdzel Opublikowano 11 Grudnia 2023 Opublikowano 11 Grudnia 2023 W dniu 10.12.2023 o 09:01, Jarqo81 napisał(a): Nawet korek spustu oleju na silikon tak jak pisaliśmy zapchana odma mogła spowodować podwyższone ciśnienie w skrzyni korbowej i wypchniecie simeryngów na wale, wałkach itp, dlatego zaczął bym uszczelnianie silnika od góry czyli uszczelniacze wałków co będzie widać po zdjęciu osłony rozrządu, oczywiście misa i półmisa do zdjęcia i załozenia na uszczelkach nie hermetix i będzie służyć, co do masła to kup test chemiczny on ci sporo powie a chyba warto 35zł wydać i wiedzieć, może byc to kwestia jak u miśka małych dystansów i zbierania sie wilgoci w oleju który po uruchomieniu robi majonez. odmę proponuje czyscic cyklicznie przynajmniej tą część na foto, nie ma turzo roboty bo 3 śrubki i 4 opaski na wężyki a będzie spokojnie oddychać. tą czesc polecam wrzócic na 30min do ropy i wypłukać break clinerem, albo preparatem do gaźników potraktować. zmień od razu oringi. i na środkowej części listwy i te 2 małe wchodzące w przepustnice jest to groszowa sprawa a możesz uniknąć lewego powietrza w kolektorze i falowania na wolnych obrotach. chociaż 2,6 i 3,2 mają tendencje do minimalnego falowania z fabryki. co do oringów jak sie przypomnisz to moge poszukac wymiarów i czy to na pewno był NBR 1
Jarqo81 Opublikowano 13 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2023 Dystanse 25mm...dużo lepiej to wygląda. 2
Misiek Opublikowano 13 Grudnia 2023 Opublikowano 13 Grudnia 2023 Jest lepiej. Dużo lepiej. Że Tobie chciało się to robić w taką zimnicę. Brr... 1
Pejdzel Opublikowano 14 Grudnia 2023 Opublikowano 14 Grudnia 2023 11 godzin temu, Jarqo81 napisał(a): Dystanse 25mm...dużo lepiej to wygląda. super zawsze mnie zastanawiało co konstruktor miał na myśli, jakos tłumaczenie ze omega powinna lepiej sie prowadzić mnie nie przekonuje, zwłaszcza ze i pewniej sie prowadzi i ma lepszą przyczepność z dystansami, jedyne co to szkoda ze łożyska dostają bardziej po dupie. mam dystanse u siebie i robi to niesamowitą różnice, trochę paranoja ze żeby fabryczne łopaty sporty potrzebowały 30mm zeby wyglądać jak w innych samochodach z fabryki, nie mówię o jakiś szalonych spadach do rantu. 1
CzasiU Opublikowano 17 Grudnia 2023 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Nice Mam nadzieję że wpadniesz na rozpoczęcie sezonu w marcu 1
Jarqo81 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2023 A teraz zabawa z przyciskami... 1
Jarqo81 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2023 38 minut temu, CzasiU napisał(a): po samym Clinie tak zeszło? Tak dokładnie...
Jarqo81 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2023 Następnie biorę się za nieszczęsne boczki...
Jarqo81 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2023 54 minuty temu, CzasiU napisał(a): Nice Mam nadzieję że wpadniesz na rozpoczęcie sezonu w marcu Bardzo bym chciał, jak ogarnę silnik, będę pewny autka na drogę...to jak najbardziej. 1
CzasiU Opublikowano 17 Grudnia 2023 Opublikowano 17 Grudnia 2023 3 minuty temu, Jarqo81 napisał(a): Tak dokładnie... No to ładnie zeszło, zawsze chłopaki czyścili czymś mocniejszym. Płyn do hamulców etc. 2 minuty temu, Jarqo81 napisał(a): Bardzo bym chciał, jak ogarnę silnik, będę pewny autka na drogę...to jak najbardziej. Jak masz inne auto to przyjedź innym, ludzie się liczą a nie samochody 1
Jarqo81 Opublikowano 6 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2024 (edytowane) Dzięki @Misiek bi-xenon na pokładzie Edytowane 6 Stycznia 2024 przez Jarqo81 2
Jarqo81 Opublikowano 6 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2024 I znowu dzięki @Misiek VID_20240106_102127(0).mp4 2
Misiek Opublikowano 6 Stycznia 2024 Opublikowano 6 Stycznia 2024 Nie ma za co. Polecam sięWysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
Jarqo81 Opublikowano 6 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2024 Pokrywy od @Gabryl czekają na zamontowanie, są to dekle z VB 2.5 v6, uszczelka do nich VICTOR REINZ o numerze 71-34261-00, zastanawiam się na kolorem dekli, i chyba po prostu pomaluję na srebro. 3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się