Skocz do zawartości
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Moonland Catera 3.2V6 by Misiek


Misiek

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Tazz napisał(a):

Chyba nakarmić koze  😄

Panie, koza to była kiedyś teraz -30mm. Mniej nie chcę bo dla mnie wystarczająco 😉 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj postanowiłem zregenerować sobie odmę:

20240729_085158.jpg20240729_091937.jpg

Po wyczyszczeniu:

20240729_135115.jpg20240729_135128.jpg20240729_135149.jpg20240729_135155.jpg

Rozwiercony króciec po prawej stronie:

20240729_135140.jpg

Montaż blaszki elastycznej:

20240729_141232.jpg20240729_141252.jpg20240729_142613.jpg20240729_142624.jpg

Przygotowanie gwintu do przykręcenia pokrywy:

20240729_143120.jpg20240729_143917.jpg20240729_144232.jpg

I po skręceniu. Ostatecznie będzie szkiełkowana i uszczelniana .

Porównanie z drugą odmą regenerowaną już wcześniej (nie przeze mnie) :

20240729_144447.jpg20240729_144456.jpg20240729_144525.jpg

I progres w tłumaczeniu CIDa:

20240729_190859.jpg20240729_200216.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem działanie w cyfraku ciąg dalszy. Zrobienie wiązki do led (indikatorów). Wobec tego zakupiłem wtyczkę i gniazdo mini molex 14 pin (tyle kontrolek mam)

20240801_165456.jpg

Następnie trzeba było je uzbroić:

9 czarnych (ujemne) - kontrolki informacyjne

5 czerwonych (dodatni) - kontrolki oświetlenia

20240803_191910.jpg20240803_201523.jpg20240803_201529.jpg

Kolejną rzeczą było polutowaniu kolorami i ogarnięciu kabli:

20240804_190900.jpg20240804_195242.jpg20240804_202509.jpg20240804_202513.jpg

Trzeba też pomyśleć o łączeniu ze wtyczką od zegarów w aucie.

Wobec tego wpadłem na pomysł aby wykorzystać gniazdo od licznika i wyciąć właściwy element:

20240804_202727.jpg20240804_202737.jpg20240804_202955.jpg20240804_203426.jpg

I już gotowy. Jeszcze zostaje uzbrojenie:

20240804_210143.jpg20240804_210151.jpg20240804_210431.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalsze perypetie z digitalem 🙂 

Rzeźba kostki przyłączeniowej:

20240805_171134.jpg20240805_171149.jpg20240805_171757.jpg

Ściąga 🙂 

20240805_172741.jpg

I ciąg dalszy:

20240805_174343.jpg20240805_174353.jpg20240805_182936.jpg20240806_210516.jpg20240806_211401.jpg

Na koniec trzeba było użyć kleju na gorąca oby to nie wypadło. Przymiarka z wtyczką OBD:

20240806_211449.jpg20240806_211457.jpg

Przygotowanie dzielnika częstotliwości pod czujnik odległości/prędkości i regulator pojemności baku/paliwa pod czujnik poziomu paliwa:

20240807_204859.jpg

To wygląda mw tak:

20240807_205243.jpg20240807_205251.jpg

Czujnik ciśnienia oleju zamontowany:

20240808_185510.jpg20240808_190309.jpg

Przymiarka na aucie:

20240808_192852.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie Ty ten makaron pomieścisz? 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie Ty ten makaron pomieścisz? 
Zobaczysz wkrótce

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2024 o 18:32, Tazz napisał(a):

Gdzie Ty ten makaron pomieścisz? 

Tam już pół deski wycięte 😁

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2024 o 10:02, OMEGATOR napisał(a):

Tam już pół deski wycięte 😁

Nie no tragedii nie ma 😛 

20230318_170421.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak nastąpił wyjazd do Kołobrzegu na festiwal Baltic Drive & Fly

Czterokołowiec dał radę 🙂 Nie zawiódł

Ponad 200 km pykło. Ogólnie to taki dłuższy dystans po rocznym postoju, bez żadnego problemu 🙂 Info BC z komputra pokładowego w jedną stronę

Benzyna jeszcze była ale licznik był wyciągany stąd 0 wskazanie zasięgu. 

20240809_152809.jpg20240816_152855.jpg

Już na miejscu:

20240816_152126.jpg

Później dołączyli do nas swoim bolidem @Vision95 i  @Moniczka . Dziękujemy

Wspólne foto na parkingu:

20240818_111611.jpg20240818_112016.jpg

Fotorelacja z festiwalu w linku poniżej:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I wymiana oświetlenia w obrysówkach. Mianowicie żarówki led już migały po czasie lub nawet nie świeciły.

Póki co do wsadziłem żarówki W3W. Jednak z powrotem chcę dać ledy tylko muszę najpierw lepszej jakości dorwać.

Dostęp do wymiany  masakra. Musiałem to z poziomu kanału robić 🙂 

20240820_151416.jpg20240820_151502.jpg20240820_151530.jpg20240820_151930.jpg20240820_155344.jpg

Jeszcze na domiar złego LED został w obrysówce 😞 Ale go wyjąłem 🙂 

20240820_155414.jpg

Później odwiedziny u kumpla na tzw parapetówie

Wjazd graniczył z cudem. Przywaliłem wydechem 😉 

20240823_194916.jpg

Jednak wyjazd to był koszmar, ale dało radę 🙂 

20240823_195711.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Korzystając z resztki urlopu wraz z @Jus-Tinka zrobiliśmy wypad do Kołobrzegu. Wszystko ładnie pięknie. Na miejscu dołączyli do nas @Moniczka i @Vision95. Fanie spędzony czas ale wszystko ma swój koniec. No to powrót do domu. Dystans koło 113 km. W prawie połowy drogi powrotnej omedze zachciało się, że sobie odłączy prąd :masakra: Jechaliśmy koło 100 km/h i ciemność w aucie nastała. Stało się to na S6 odcinku drogi ekspresowej więc trochę słabo bo zapier..dali równo. Jedyną dobrą rzeczą to że akurat ten odcinek był podświetlony przez latarnie. Jakiś koleś podjechał i pomógł zepchać nas z expresówki. Dobrze że zjazd był blisko:

20240906_221748.jpg20240906_222127.jpg

I obraz z zegarów po odcięciu prądu:

20240906_225154.jpg

No dobra no to telefon i po lawetę. Mam (a raczej miałem już) 75 km w ramach polisy, także za free. Do domu było jakieś 61 km, także mieściliśmy się w granicy. 

Przyjechała laweta i do domu 🙂 

20240906_233343.jpg20240906_233717.jpg

No to na miejscu przegląd. Miernik pod aku:

20240907_111403.jpg

No to podłączyłem prostownik żeby podładować i wywaliło bezpiecznik. Myślę gdzieś zwarcie:

20240907_111953.jpg

No to odłączyłem klemy i sam prostownik podłączyłem i .... ładuje:

20240907_112809.jpg20240907_112943.jpg

Podłączyłem z powrotem klemy i zegary się wyzerowały:

20240907_115228.jpg20240907_115840.jpg

No to kombinujem dalej. Aku wyjąłem i podłączyłem z boku do ładowania.

W międzyczasie rozebrałem na części pierwsze klemę ujemną i dodatnią.

20240907_114711.jpg

Wyczyściłem i skręciłem z powrotem dając smar miedziany:

20240907_114516.jpg20240907_114519.jpg20240907_133453.jpg20240907_144103.jpg20240907_144305.jpg20240907_145113.jpg20240907_145744.jpg

Tak to mniej więcej wygląda:

20240907_151453.jpg20240907_151504.jpg

W między czasie trochę zmian optycznych.

mianowicie osłona chłodnicy zmieniona i emblemat kolektora ssącego:

20240907_162039.jpg20240907_162700.jpg

Emblemat. Przy okazji wyczyściłem kolektor:

20240907_162843.jpg20240907_163625.jpg20240907_170701.jpg20240907_171714.jpg

I po zmianie:

20240907_184059.jpg20240907_185206.jpg20240907_193506.jpg

Ciąg dalszy nastąpi .....

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to zaczął bym od tego jak wyjąć alternator w "V" ale posłużę się tyko zdjęciami, bo już na samą myśl to mnie  bierze 🙂 

Więc tak jak wiadomo aku się naładował i całą noć przeleżał w aucie nie podłączony. Po porannym sprawdzeniu napięcia wyniosło one 12.67 V. Czyli moim zdaniem ok.

No to podłączamy badziewie do rzęcha i palim drania i ..... nie ma ładowania 😞 Dodatkowo kontrolka aku się pali 😭 

Decyzja to wyciągamy altka ... Ale po kolei ....

20240908_121911.jpg20240908_122027.jpg20240908_125502.jpg

No to po najazdy z piwnicy i obie dokładki w dół:

20240908_132204.jpg20240908_132214.jpg

Musiałem tylny wydech podnieść do góry aby nie uderzyły w ziemie:

20240908_133911.jpg20240908_134051.jpg

No i wjechalimy:

20240908_140401.jpg20240908_151730.jpg

No to jeszcze raz sprawdzamy multimetrem napięcie ale bezpośrednio altek/aku. Bez rewelacji.

Pomiary dały taki sam wynik jak przy aku.

20240908_164754.jpg

Widok od doły przewodu od wzbudzenia - do kontrolki od aku na zegarach. Można go od razu odkręcić klucz chyba 8:

20240908_163724.jpg

No to cyk multiram, obudowa filtra powietrza na zewnątrz aby było dojście do altka. I zdjęcie paska osprzętu:

20240908_170545.jpg

I widok urąbanego silnika 😄 

20240908_170855.jpg

Teraz tak. Ogólnie alternator trzymany jest na 2 długich śrubach. Śruby są wkładane od środka (wewnątrz) obudowy silnika.

Nakrętki to klucz 16 łeb od śruby nasadka 11. One są na zewnątrz od strony rozrządu.

20240908_173620.jpg20240908_174430.jpg20240908_180505.jpg20240908_180616.jpg

A tu niżej już widać plusowy przewód od aku. Klucz chyba 13 jeśli dobrze pamiętam

20240908_181948.jpg

I na wierzchu razem ze śrubami:

20240908_182611.jpg20240908_184916.jpg

Podsumowując to trochę niecenzuralnych słów poleciało ale udało się.

Dzięki @Vision95 @Pejdzel @Frytek98 za pomoc.

Zobaczymy co się okaże jak oddam do regeneracji? Jaka będzie przyczyna ?

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia zdechł. Tylko nie przestał ładować a zaczął ładować za wysoko aż coś zdechło całkowicie.

dziwi mnie że akumulatorowi nic nie jest. Albo w sumie się okaże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator odebrany z warsztatu i okazało się, że padł stojan, jakieś tam uzwojenie, regulator napięcia, diody.

Wszystko co możliwe elektrycznie. Także regeneracja była nieopłacalna.

Dlatego z zamówiłem alternator z VC o prądzie ładowania 140A (dotychczasowy miał 120A).

Jak przyjdzie dam go do sprawdzenia przed założeniem.

Tymczasem na foto puzzle byłego altka 🙂 

20240912_110539.jpg20240912_110545.jpg20240912_110552.jpg20240912_110559.jpg20240912_110603.jpg20240912_110620.jpg20240912_110631.jpg20240912_112541.jpg20240912_113153.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vision95 napisał(a):

Ciekawe czy się zjarał i to było przyczyną zdechnięcia omegi, czy coś go spaliło?
🤔 

Myślę że tak. Gościu mówił że wszystko jednocześnie padło. 

 

Fajny temat odnośnie możliwych przyczyn:

https://eurowarsztat.pl/typowe-awarie-alternatora

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak wpadł alternator z Vectry, który od razu dałem do sprawdzenia :

20240913_132834.jpg20240913_132845.jpg20240913_132901.jpg20240913_132911.jpg

I w końcu ogarnąłem sobie puchę 😄 

20240913_193759.jpg

W związku z pożarem w zakładzie na warsztacie, w którym zostały zdemontowane plastyki musiałem je umyć bo były zabrudzone i  osmolone:

20240909_082038.jpg20240909_082046.jpg20240909_082516.jpg20240910_114514.jpg

I po umyciu:

20240910_125247.jpg

Szczęście w nieszczęściu, bo jakby omega @Jus-Tinka nie była u mechanika to moja by stała właśnie w tym warsztacie w zakładzie, gdzie był pożar.

Pozostaje kwesta gąbek i dywaników. Je trzeba będzie dać do prania podejrzewam

A że był urlop tu musiałem ją stamtąd wyprowadzić, bo nie mielibyśmy czym jeździć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...