Misiek Opublikowano 20 Lipca Autor Opublikowano 20 Lipca Godzinę temu, Tazz napisał(a): Chyba nakarmić koze Panie, koza to była kiedyś teraz -30mm. Mniej nie chcę bo dla mnie wystarczająco 1
Misiek Opublikowano 29 Lipca Autor Opublikowano 29 Lipca Dzisiaj postanowiłem zregenerować sobie odmę: Po wyczyszczeniu: Rozwiercony króciec po prawej stronie: Montaż blaszki elastycznej: Przygotowanie gwintu do przykręcenia pokrywy: I po skręceniu. Ostatecznie będzie szkiełkowana i uszczelniana . Porównanie z drugą odmą regenerowaną już wcześniej (nie przeze mnie) : I progres w tłumaczeniu CIDa: 1
Misiek Opublikowano 4 Sierpnia Autor Opublikowano 4 Sierpnia Tym razem działanie w cyfraku ciąg dalszy. Zrobienie wiązki do led (indikatorów). Wobec tego zakupiłem wtyczkę i gniazdo mini molex 14 pin (tyle kontrolek mam) Następnie trzeba było je uzbroić: 9 czarnych (ujemne) - kontrolki informacyjne 5 czerwonych (dodatni) - kontrolki oświetlenia Kolejną rzeczą było polutowaniu kolorami i ogarnięciu kabli: Trzeba też pomyśleć o łączeniu ze wtyczką od zegarów w aucie. Wobec tego wpadłem na pomysł aby wykorzystać gniazdo od licznika i wyciąć właściwy element: I już gotowy. Jeszcze zostaje uzbrojenie: 4
Misiek Opublikowano 11 Sierpnia Autor Opublikowano 11 Sierpnia Dalsze perypetie z digitalem Rzeźba kostki przyłączeniowej: Ściąga I ciąg dalszy: Na koniec trzeba było użyć kleju na gorąca oby to nie wypadło. Przymiarka z wtyczką OBD: Przygotowanie dzielnika częstotliwości pod czujnik odległości/prędkości i regulator pojemności baku/paliwa pod czujnik poziomu paliwa: To wygląda mw tak: Czujnik ciśnienia oleju zamontowany: Przymiarka na aucie: 2
Misiek Opublikowano 11 Sierpnia Autor Opublikowano 11 Sierpnia Gdzie Ty ten makaron pomieścisz? Zobaczysz wkrótce Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka 1
OMEGATOR Opublikowano 14 Sierpnia Opublikowano 14 Sierpnia W dniu 11.08.2024 o 18:32, Tazz napisał(a): Gdzie Ty ten makaron pomieścisz? Tam już pół deski wycięte 2
Misiek Opublikowano 18 Sierpnia Autor Opublikowano 18 Sierpnia W dniu 14.08.2024 o 10:02, OMEGATOR napisał(a): Tam już pół deski wycięte Nie no tragedii nie ma
Misiek Opublikowano 18 Sierpnia Autor Opublikowano 18 Sierpnia I tak nastąpił wyjazd do Kołobrzegu na festiwal Baltic Drive & Fly Czterokołowiec dał radę Nie zawiódł Ponad 200 km pykło. Ogólnie to taki dłuższy dystans po rocznym postoju, bez żadnego problemu Info BC z komputra pokładowego w jedną stronę Benzyna jeszcze była ale licznik był wyciągany stąd 0 wskazanie zasięgu. Już na miejscu: Później dołączyli do nas swoim bolidem @Vision95 i @Moniczka . Dziękujemy Wspólne foto na parkingu: Fotorelacja z festiwalu w linku poniżej: 1
Misiek Opublikowano 27 Sierpnia Autor Opublikowano 27 Sierpnia I wymiana oświetlenia w obrysówkach. Mianowicie żarówki led już migały po czasie lub nawet nie świeciły. Póki co do wsadziłem żarówki W3W. Jednak z powrotem chcę dać ledy tylko muszę najpierw lepszej jakości dorwać. Dostęp do wymiany masakra. Musiałem to z poziomu kanału robić Jeszcze na domiar złego LED został w obrysówce Ale go wyjąłem Później odwiedziny u kumpla na tzw parapetówie Wjazd graniczył z cudem. Przywaliłem wydechem Jednak wyjazd to był koszmar, ale dało radę 4
Misiek Opublikowano 7 Września Autor Opublikowano 7 Września Korzystając z resztki urlopu wraz z @Jus-Tinka zrobiliśmy wypad do Kołobrzegu. Wszystko ładnie pięknie. Na miejscu dołączyli do nas @Moniczka i @Vision95. Fanie spędzony czas ale wszystko ma swój koniec. No to powrót do domu. Dystans koło 113 km. W prawie połowy drogi powrotnej omedze zachciało się, że sobie odłączy prąd Jechaliśmy koło 100 km/h i ciemność w aucie nastała. Stało się to na S6 odcinku drogi ekspresowej więc trochę słabo bo zapier..dali równo. Jedyną dobrą rzeczą to że akurat ten odcinek był podświetlony przez latarnie. Jakiś koleś podjechał i pomógł zepchać nas z expresówki. Dobrze że zjazd był blisko: I obraz z zegarów po odcięciu prądu: No dobra no to telefon i po lawetę. Mam (a raczej miałem już) 75 km w ramach polisy, także za free. Do domu było jakieś 61 km, także mieściliśmy się w granicy. Przyjechała laweta i do domu No to na miejscu przegląd. Miernik pod aku: No to podłączyłem prostownik żeby podładować i wywaliło bezpiecznik. Myślę gdzieś zwarcie: No to odłączyłem klemy i sam prostownik podłączyłem i .... ładuje: Podłączyłem z powrotem klemy i zegary się wyzerowały: No to kombinujem dalej. Aku wyjąłem i podłączyłem z boku do ładowania. W międzyczasie rozebrałem na części pierwsze klemę ujemną i dodatnią. Wyczyściłem i skręciłem z powrotem dając smar miedziany: Tak to mniej więcej wygląda: W między czasie trochę zmian optycznych. mianowicie osłona chłodnicy zmieniona i emblemat kolektora ssącego: Emblemat. Przy okazji wyczyściłem kolektor: I po zmianie: Ciąg dalszy nastąpi ..... 3
Misiek Opublikowano 8 Września Autor Opublikowano 8 Września Ogólnie to zaczął bym od tego jak wyjąć alternator w "V" ale posłużę się tyko zdjęciami, bo już na samą myśl to mnie bierze Więc tak jak wiadomo aku się naładował i całą noć przeleżał w aucie nie podłączony. Po porannym sprawdzeniu napięcia wyniosło one 12.67 V. Czyli moim zdaniem ok. No to podłączamy badziewie do rzęcha i palim drania i ..... nie ma ładowania Dodatkowo kontrolka aku się pali Decyzja to wyciągamy altka ... Ale po kolei .... No to po najazdy z piwnicy i obie dokładki w dół: Musiałem tylny wydech podnieść do góry aby nie uderzyły w ziemie: No i wjechalimy: No to jeszcze raz sprawdzamy multimetrem napięcie ale bezpośrednio altek/aku. Bez rewelacji. Pomiary dały taki sam wynik jak przy aku. Widok od doły przewodu od wzbudzenia - do kontrolki od aku na zegarach. Można go od razu odkręcić klucz chyba 8: No to cyk multiram, obudowa filtra powietrza na zewnątrz aby było dojście do altka. I zdjęcie paska osprzętu: I widok urąbanego silnika Teraz tak. Ogólnie alternator trzymany jest na 2 długich śrubach. Śruby są wkładane od środka (wewnątrz) obudowy silnika. Nakrętki to klucz 16 łeb od śruby nasadka 11. One są na zewnątrz od strony rozrządu. A tu niżej już widać plusowy przewód od aku. Klucz chyba 13 jeśli dobrze pamiętam I na wierzchu razem ze śrubami: Podsumowując to trochę niecenzuralnych słów poleciało ale udało się. Dzięki @Vision95 @Pejdzel @Frytek98 za pomoc. Zobaczymy co się okaże jak oddam do regeneracji? Jaka będzie przyczyna ? 3
Vision95 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września Regulator napięcia zdechł. Tylko nie przestał ładować a zaczął ładować za wysoko aż coś zdechło całkowicie. dziwi mnie że akumulatorowi nic nie jest. Albo w sumie się okaże
Misiek Opublikowano 12 Września Autor Opublikowano 12 Września Alternator odebrany z warsztatu i okazało się, że padł stojan, jakieś tam uzwojenie, regulator napięcia, diody. Wszystko co możliwe elektrycznie. Także regeneracja była nieopłacalna. Dlatego z zamówiłem alternator z VC o prądzie ładowania 140A (dotychczasowy miał 120A). Jak przyjdzie dam go do sprawdzenia przed założeniem. Tymczasem na foto puzzle byłego altka 4
Vision95 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września Ciekawe czy się zjarał i to było przyczyną zdechnięcia omegi, czy coś go spaliło?
Misiek Opublikowano 12 Września Autor Opublikowano 12 Września 1 godzinę temu, Vision95 napisał(a): Ciekawe czy się zjarał i to było przyczyną zdechnięcia omegi, czy coś go spaliło? Myślę że tak. Gościu mówił że wszystko jednocześnie padło. Fajny temat odnośnie możliwych przyczyn: https://eurowarsztat.pl/typowe-awarie-alternatora 1
Misiek Opublikowano 15 Września Autor Opublikowano 15 Września I tak wpadł alternator z Vectry, który od razu dałem do sprawdzenia : I w końcu ogarnąłem sobie puchę W związku z pożarem w zakładzie na warsztacie, w którym zostały zdemontowane plastyki musiałem je umyć bo były zabrudzone i osmolone: I po umyciu: Szczęście w nieszczęściu, bo jakby omega @Jus-Tinka nie była u mechanika to moja by stała właśnie w tym warsztacie w zakładzie, gdzie był pożar. Pozostaje kwesta gąbek i dywaników. Je trzeba będzie dać do prania podejrzewam A że był urlop tu musiałem ją stamtąd wyprowadzić, bo nie mielibyśmy czym jeździć. 2
Misiek Opublikowano 16 Września Autor Opublikowano 16 Września Alternator odebrany. Ładowanie na wolnych ok i na obciążeniu też ok. Montaż i sprawdzenie. Wszystko odbyło się p&p. Styki również jak w przypadku klem posmarowałem smarem miedzianym dla lepszego przewodzenia. Przy mocowaniu altka z VC jest dużo łatwiej i montaż można przeprowadzić z góry. Mianowicie wykorzystujemy długie śruby ale bez nakrętek, gdyż one już są w alternatorze z VC w tulejach: Fotorelacja Ogólne to ładowanie ponad 14,4 V Jest progres. Zobaczymy w trakcie eksploatacji jak się sprawdzi Pozostaje jeszcze sprawdzenie przy obciążeniu 2
Vision95 Opublikowano 17 Września Opublikowano 17 Września No było odpalić światła du*y grzane radio i szybę i by mniej więcej pokazało. Ładowanie ładne nawet nie wiem czy nie za wysokie trochę ale chyba jest ok. Git że naprawiono i znowu sprawna. 1
Misiek Opublikowano 17 Września Autor Opublikowano 17 Września No było odpalić światła du*y grzane radio i szybę i by mniej więcej pokazało. Ładowanie ładne nawet nie wiem czy nie za wysokie trochę ale chyba jest ok. Git że naprawiono i znowu sprawna. Ogólnie to alternator był sprawdzany na wolnych obrotach i przy obciążeniu na warsztacie. Problemu nie było. Ale sprawdzęWysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Misiek Opublikowano 26 Września Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 26 Września Powoli coś się tam składa. Temat puchy Postanowiłem ją przerobić aby lepiej i wygodniej zamontować: Porównanie ze starą wersją puchy: Drugą rzeczą odnośnie zmiany jest licowanie się puchy z dolotem: Po zamontowaniu. Widać że już nie wadzi o osłonę mocowanie wentylatora: Widok z boku zamontowaną przepływką. Rury gumowe o długości 4 cm: I z góry: Jeszcze mam dylemat czy wsadzać stożek i go zabudować czy zrobić rozwiązanie takie jak u @Frytek98 No zobaczymy. Jak bym nie zrobił i tak muszę zrobić kalibrację LPG Nawiązując do gazu przymierzam się do zmiany sterownika z wbudowaną opcją OBD, czyli skanerem kodów błędów i zbieranie korekt lub map z ecu silnika. Oczywiście mam to teraz ale przez dodatkowy moduł podłączany do sterownika LPG W tym co chcę zmienić jest już wbudowany a co za tym idzie mniej kabelków Ale żeby zmienić sterowniki musiałem zapisać parametry obecnego na kompie I po podłączeniu nowego wgram te parametry. Ekran interfejsu: Okno do zbierania korekt, map i czasu wtrysku: Ostatnią rzeczą do naprawienia jest niepalącą się kontrolka oleju na włączonym zapłonie. Sprawdzone miernikiem przewody masowe silnik - buda. Jest OK Sprawdzony plus z wtyczki czujnika na pin licznika. Jest OK Sprawdzona taśma na liczniku. Jest OK Kupiony czujnik i będziemy patrzeć. Przy okazji kupiłem zestaw do zaślepienia podciśnień. Przewód o średnicy zew. 4mm 5
Vision95 Opublikowano 27 Września Opublikowano 27 Września A jak komputerem robisz test czujnika to zaświeca się na blacie ?
Misiek Opublikowano 1 Października Autor Opublikowano 1 Października W dniu 27.09.2024 o 04:16, Vision95 napisał(a): A jak komputerem robisz test czujnika to zaświeca się na blacie ? Nie pamiętam czy jest test w Op-Comie tej kontrolki. Zobaczę niebawem Ale chyba nie ma. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się