Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z racji, że niewiele się u mnie dzieje w temacie Omegi ze względu na porę roku i parkowanie pod blokiem, to się tak pół-serio pochwalę tym, że autko przeszło przegląd w sumie bez problemu. Tradycyjnie zwrócono mi uwagę na słaby stan "prosiaków", które wymieniam już trzeci rok 😄 .

Oprócz tego małe tuleje z przodu warto byłoby już zmienić, wyeliminować wycieki silnika i zakonserwować trochę z tyłu przewody hamulcowe, bo mocno już korodują.

Jak na starsze auto to podobno wyszło całkiem przyzwoicie. Z tymi wyciekami to rzeczywiście muszę ogarnąć, bo zaczynam delikatnie już plamić.

  • Lubię to 1
Opublikowano

No to super. No z tymi wyciekami w naszych omegach to plaga. Blacha już nie drąże tematu 🙂 A prosiaki jakie dawałeś, że często wymieniasz?

Opublikowano

Prosiaków jeszcze nie zmieniałem, miałem na myśli, że trzeci rok zbieram się do ich wymiany. A kupiłem klasyczne, Lemfordera.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

A co do blachy, to ja nie narzekam. Tylko w jednym miejscu mam malutkie ognisko rdzy, a dokładniej przy listwie progowej  na tylnym nadkolu. Reszta ok, nawet dwa gradobicia mi mocno nie zniszczyły karoserii.

Opublikowano

Dobrze że są te wycieki to chociaż blacha się konserwuje na podłużnicach:haha6:

 

54 minuty temu, KrzysztofTM napisał(a):

A co do blachy, to ja nie narzekam. Tylko w jednym miejscu mam malutkie ognisko rdzy, a dokładniej przy listwie progowej  na tylnym nadkolu. Reszta ok, nawet dwa gradobicia mi mocno nie zniszczyły karoserii.

To tak zawsze wygląda, jak zaczniesz drążyć to się zdziwisz. Ja mam plan w tym roku samemu robić kompleksową blacharkę i już się boję :11413233_872845936120813_1864894511_n:

Opublikowano

Cześć Krzysiek w końcu szykuje się porządne forum więc piąty raz nie będziesz musiał zakładać tematu  🙂 fajnie że dalej cieszysz się omega i dbasz o nią 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 2.01.2024 o 19:53, Tazz napisał(a):

Cześć Krzysiek w końcu szykuje się porządne forum więc piąty raz nie będziesz musiał zakładać tematu  🙂 fajnie że dalej cieszysz się omega i dbasz o nią 

Hej. Fajnie, że dołączyłeś. Hmmm, to ja już cztery razy temat zakładałem?  Czekaj... najpierw na pierwszym koncie na OE, później na drugim, usunąłem, wróciłem po zmianie zarządu, więc trzy i teraz na OOT. No fakt, czwarty raz 😄

  • Lubię to 2
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Wjechał taki mały kluczyk in teraz już nie ma wyjścia, trzeba się wziąć za kolektor i pokrywę 😛

20240618_173945.thumb.jpg.50a5fcf4bef0e9d165d69239c2cac372.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

Przydatne narzędzie  👌

  • Lubię to 1
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Trochę czasu już tematu nie aktualizowałem... 😄

Omega ma się dobrze, jutro ją odbieram od mechanika. 

Wymieniony rozrząd z pompą wody, która się rozleciała i dość mocno gubiłem płyn chłodniczy. Na samym rozrządzie zrobiłem trochę ponad 30tyś kilometrów, ale pompa nie wytrzymała. 

Do tego kolejna wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, bo tradycyjnie leciało na półksiężycach. Na szczęście pokrywa nie pogięta, wszystko szczelne po wymianie

Zdiagnozowane zostało też popierdywanie na zimnym. Kolektor wydechowy ma dwa pęknięcia. Cały czas się waham, czy spawać, czy wymieniać...

Co zostało do ogarnięcia? Wspomniany kolektor, zrobienie płukanki olejowej, później wymiana oleju i filtra, zabezpieczenie przewodów hamulcowych z tyłu przed dalszą korozja, albo ich wymiana no i nieszczęsne prosiaczki, które wymieniam od kilku lat 😄

Z kwestii bardziej wizualnych właściwie tylko wymiana przedniego zderzaka i odświeżenie wnętrza.

Opublikowano

"Oprócz tego małe tuleje z przodu warto byłoby już zmienić, wyeliminować wycieki silnika i zakonserwować trochę z tyłu przewody hamulcowe, bo mocno już korodują."

Post z 2023r.

Mamy 2025 . 

"zabezpieczenie przewodów hamulcowych z tyłu przed dalszą korozja, albo ich wymiana no i nieszczęsne prosiaczki, które wymieniam od kilku lat"

Dobrze Ci robota idzie 😁

Opublikowano

No z różnych powodów wolno to postępuje. Mieszkam w bloku, dostęp mam tylko do kawałka placu bez kanału. Pomijam kwestie finansowe i brak czasu.

W tym jednak roku nastąpił spory postęp 😄

Opublikowano
22 godziny temu, KrzysztofTM napisał(a):

Kolektor wydechowy ma dwa pęknięcia. Cały czas się waham, czy spawać, czy wymieniać...

Miałem to samo u @Jus-Tinka w kombi. Decyzja była taka, że wpadł nowy kolektor ze szpilkami itp itd. Można pospawać. Jednak słyszałem od kolegi że trzeba by było ponawiercać (nie na wylot) miejsce pęknięcia. Parę dziurek aby spoina dobrze trzymała. Też może być możliwość (ale to trzeba sprawdzić) czy nie dawać czasami do planowania. Jeśli nowa uszczelka to warto kolektor splanować aby przylgnia była idealna. Ja już dwa razy planowałem ale tylko z powodu tego, że mi uszczelkę wydmuchało.

20180210_144033.jpg

A tu nowy:

20180216_161751.jpg

Opublikowano

Mechanik mi to samo tłumaczył dzisiaj, żeby ponawiercać na poczatku i końcu pęknięcia, bo bedzie pękać dalej. Do tego kolektor zagrzać i dopiero spawać. W tym wypadku najlepiej spawać na aucie, bo można utrzymać odpowiednią temperaturę podczas spawania jak i po nim, gdzie ważne jest powolne stygniecie kolektora. Narysowałem pekniecia u siebie, bo nie zrobiłem zdjęcia.

20180210_144033.jpg.af8e10356944fa39313c30cec081d0f4.jpg

Opublikowano

Że pionowa kreska (pęknięcie_ to standard w tych kolektorach, ale żeby poziomo. Pewnie jakieś naprężenia ?

Dokładnie tak jak piszesz, najlepiej na aucie spawać

Opublikowano

Dokładnie, też się zdziwiłem. W Astrze F miałem spawany kolektor, pekniecie było pionowo na środku. Tutaj są dwa pękniecia i to drugie jest właśnie poziomo.

Opublikowano
W dniu 11.03.2025 o 23:45, KrzysztofTM napisał(a):

 

Do tego kolejna wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, bo tradycyjnie leciało na półksiężycach. Na szczęście pokrywa nie pogięta, wszystko szczelne po wymianie

 

Zawsze dawaj masę uszczelniającą, ja daje wszędzie. Zwłaszcza w takich miejscach, następny raz jak będzie ciekło zrób tak i będzie git.

Opublikowano
3 godziny temu, Vision95 napisał(a):

 

Zawsze dawaj masę uszczelniającą, ja daje wszędzie. Zwłaszcza w takich miejscach, następny raz jak będzie ciekło zrób tak i będzie git.

Poszedł Reinzosil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...