Skocz do zawartości
II Zlot - informacja
  • Przypominamy o wysyłaniu zdjęć aut do pakietu zlotowego na zarzad@opelomegateam.pl Więcej informacji w temacie II-go Zlotu 14-16 czerwca 2024
  • II Zlot Niko

    Rozpoczęcie Sezonu 2024 Ślesin

    Fotorelacja

    II Zlot Opel Omega Team Zapraszamy

    Więcej szczegółów
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt

    Wspomaganie Kierownicy 2.5 DTI


    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam, mam znowu problem z wspomaganiem, chodzi cieżko (prawie jak by go nie było) wyczyściłem zaworek servotronica, podmieniany również był na inny, kiedyś była wymieniana przekładnia i było bdb przez chwile, teraz wymieniłem pompe wspomagania na inna, bez zmian. Na wtyczce dochodzącej do czujnika servotronic jest napięcie, na zgaszonym silniku około 10,8 na zapalonym 12.5 (troche dziwne) 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    Opublikowano (edytowane)

    Chodzi Ci o wspomaganie kierownicy tak ?? Ja w sumie z tym nigdy problemu nie miałem, To nie jest czysto mechaniczna sprawa ??sprawdź naciągnięcie paska, płyn w zbiorniku. Przy dodaniu gazu lepiej zaczyna chodzić ?? 

    Edytowane przez Vision95
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Tak kierownicy, pasek naciągnięty, płyn zmieniany przy zmianie przekładni a potem przy pompie

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    no a poprawia się coś przy dodaniu gazu? pompa się coś odzywa/??

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    5 minut temu, Vision95 napisał(a):

    no a poprawia się coś przy dodaniu gazu? pompa się coś odzywa/??

    Brak poprawny przy dodaniu gazu, pompa cicha, przy pełnym skręcie minimalnie słychać 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Zapytam kolegi

    mechanika ale

    to dopiero chyba w pon… cieżko

    mi stwierdzić,

    pierwszy raz taki objaw.  Żeby pompa chodziła a wspomaganie nie .. nie kojarzę żeby tam była elektryka jakaś. 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    Może coś moja odpowiedź wniesie do tego. fakt że nie kopciuch ale 2.2 benzyna. Też pompa chodziła a wspomagania nie było. Rozebrałem pompę i winowajcą był urwany tzw "ząbek" czy jak to zwał na wirniku, przez to pompa praktycznie nie podawała odpowiedniego ciśnienia na przekładnie. Pomogła wymiana pompy

    20201120_115106.thumb.jpg.424b23e962bb9c91f20918390287aaff.jpg20201120_115102.thumb.jpg.20b3dae4f9b34ce290c0a198ea441519.jpg

    Też nie było słychać pompy. Dopiero przy skręcaniu:

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    39 minut temu, Misiek napisał(a):

    Może coś moja odpowiedź wniesie do tego. fakt że nie kopciuch ale 2.2 benzyna. Też pompa chodziła a wspomagania nie było. Rozebrałem pompę i winowajcą był urwany tzw "ząbek" czy jak to zwał na wirniku, przez to pompa praktycznie nie podawała odpowiedniego ciśnienia na przekładnie. Pomogła wymiana pompy

    20201120_115106.thumb.jpg.424b23e962bb9c91f20918390287aaff.jpg20201120_115102.thumb.jpg.20b3dae4f9b34ce290c0a198ea441519.jpg

    Też nie było słychać pompy. Dopiero przy skręcaniu:

     

     

    2.2 jak kupiłem to normalnie wałek pękł. Kółko się kręciło a pompa stała.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    14 godzin temu, Misiek napisał(a):

    Może coś moja odpowiedź wniesie do tego. fakt że nie kopciuch ale 2.2 benzyna. Też pompa chodziła a wspomagania nie było. Rozebrałem pompę i winowajcą był urwany tzw "ząbek" czy jak to zwał na wirniku, przez to pompa praktycznie nie podawała odpowiedniego ciśnienia na przekładnie. Pomogła wymiana pompy

    20201120_115106.thumb.jpg.424b23e962bb9c91f20918390287aaff.jpg20201120_115102.thumb.jpg.20b3dae4f9b34ce290c0a198ea441519.jpg

    Też nie było słychać pompy. Dopiero przy skręcaniu:

    Na oryginalnej pompie wspomaganie było słabe dlatego założyłem inna i tak samo chodzi ciężko kierownica. Mam wrażenie że po zmianie przekładni kierowniczej jest dużo gorzej. Przy zmianie przekładni, wyregulowałem zawór servo i kiera chodziła rewelacyjnie lekko, i po jakimś czasie coraz gorzej aż do teraz. 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator
    1 godzinę temu, Mich1312 napisał(a):

    Na oryginalnej pompie wspomaganie było słabe dlatego założyłem inna i tak samo chodzi ciężko kierownica. Mam wrażenie że po zmianie przekładni kierowniczej jest dużo gorzej. Przy zmianie przekładni, wyregulowałem zawór servo i kiera chodziła rewelacyjnie lekko, i po jakimś czasie coraz gorzej aż do teraz. 

    Może zawór na servo pada i nie działa prawidłowo ? :mysli:

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    a coś jeszcze się dzieje? Późno turbo wstaje albo nie wiem, hamulce słabsze się zrobiły?

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jaki najlepiej lać olej do wspomagania? dexron 2 czy 3 ? Zauważylem jak chłodniczka od wspomagania robi się ciepła wspomaganie jest

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    Dextron II

    Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    Dextron III jest do ASB

    Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    dobra dopiero odkryłem temat, wiec tak pompa mozesz sprawdzic poprostu weże ogrodowe do wiadra i kręcisz fajerą zobaczysz jaki jest przeplyw. ale tak jak pompa ok i przekładnia ok ti przekładnia w omie teoretycznie ma samokasowanie luzów zobacz czy ci kierownica nie zostaje po skręceniu kolawi podczas jazdy jak tak to poluzuj. a jak przekładnia i pompa są ok to spotkałem sie niejednokrotnie ze przez stary lub zle zalany płyn działy sie 2 żeczy. jedno to rozpuszczało wew przewodów i robiła sie maź ktura blokowała rozdzielacz wspomagania w przekładni lub doszło do rozwarstwienia któregoś z przewodów i cisnienie zamiast isc dalej to robi sie cos w stylu żylaków miedzy warstwami rzewodu wspomagania wchodzi plyn i blokuje przeplyw plyny.

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    11 godzin temu, Pejdzel napisał(a):

    dobra dopiero odkryłem temat, wiec tak pompa mozesz sprawdzic poprostu weże ogrodowe do wiadra i kręcisz fajerą zobaczysz jaki jest przeplyw. ale tak jak pompa ok i przekładnia ok ti przekładnia w omie teoretycznie ma samokasowanie luzów zobacz czy ci kierownica nie zostaje po skręceniu kolawi podczas jazdy jak tak to poluzuj. a jak przekładnia i pompa są ok to spotkałem sie niejednokrotnie ze przez stary lub zle zalany płyn działy sie 2 żeczy. jedno to rozpuszczało wew przewodów i robiła sie maź ktura blokowała rozdzielacz wspomagania w przekładni lub doszło do rozwarstwienia któregoś z przewodów i cisnienie zamiast isc dalej to robi sie cos w stylu żylaków miedzy warstwami rzewodu wspomagania wchodzi plyn i blokuje przeplyw plyny.

     

    Nie sprawdzałem, zastanawia mnie ten przepływ o którym piszesz, po nagrzaniu tak jak by płynu, im chlodnica wspomagania ta koło zderzaka robi się cieplejsza tym wspomaganie wraca... 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Może jakoś przepłukać układ i zalać jeszcze raz ? 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Są jakies płukanki do wspomagania ale czy skuteczne nie mam pojecia, Dzisiaj przedmuchałem sprężonym powietrzem chlodniczke wspomagania aż się wylewał płyn i jest drożna. Pojeździłem, wspomaganie działa tak jak powinno na ciepłym... 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    nie mam pojęcia co to może być, generalnie jest odwrotnie... Musisz szukać krok po kroku. Ja już nie wiem, skończyły mi się pomysły.

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    W dniu 10.02.2024 o 18:03, Mich1312 napisał(a):

    Są jakies płukanki do wspomagania ale czy skuteczne nie mam pojecia, Dzisiaj przedmuchałem sprężonym powietrzem chlodniczke wspomagania aż się wylewał płyn i jest drożna. Pojeździłem, wspomaganie działa tak jak powinno na ciepłym... 

    skoro płukałeś to jak wyglądł plyn. szlam,czysty czy z opiłkami. jk na zimnym lipa to moze rozdzielacz w slimaku genstego nie jest w stanie przepchnąć no nie wiem albo sie zapowietrza poprostu.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Ten wątek nie jest aktualizowany od pewnego czasu. Zalecamy jego kontynuację. Administracja forum
    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...