Skocz do zawartości
II Zlot - informacja
  • Przypominamy o wysyłaniu zdjęć aut do pakietu zlotowego na zarzad@opelomegateam.pl Więcej informacji w temacie II-go Zlotu 14-16 czerwca 2024
  • II Zlot Niko

    Rozpoczęcie Sezonu 2024 Ślesin

    Fotorelacja

    II Zlot Opel Omega Team Zapraszamy

    Więcej szczegółów
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt

    Drganie wału napędowego


    Rekomendowane odpowiedzi

    • Klubowicz

    Wcześniej raz na jakiś czas, a teraz coraz częściej zauważam drganie wału przy przyspieszaniu, głównie na trzecim biegu. Jeździ się jak Polonezem, gdzie takie uczucie było zawsze 😄

    Czyżby podpora wału powoli do wymiany, czy na coś jeszcze warto zwrócić uwagę? Może na którąś poduszkę? Jeszcze pod spód nie zaglądałem, przyznaje 😛

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Podpora, tłumiki drgań (ta guma łącząca wal ze skrzynia lub mostem) 

    • Lubię to 2
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    W dniu 13.02.2024 o 07:06, Tazz napisał(a):

    Podpora, tłumiki drgań (ta guma łącząca wal ze skrzynia lub mostem) 

    Ta guma, to chodzi o ten łącznik pomiedzy częściami wału?, czy jest ich wiecej? Przyznam nie pamietam, bez kanału rzadko mam tam okazje zaglądać.

    W OA drgania ustały po wymianie podpory.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    7 godzin temu, KrzysztofTM napisał(a):

    Ta guma, to chodzi o ten łącznik pomiedzy częściami wału?, czy jest ich wiecej? Przyznam nie pamietam, bez kanału rzadko mam tam okazje zaglądać.

    W OA drgania ustały po wymianie podpory.

    Generalnie mam podobny problem i dowiadywałem się w temacie. 
     

    z przodu i z tyłu masz tłumiki drgań takie gumy które łączą wał ze skrzynią i dyferem. Na środku jest podpora. Musisz sprawdzić co jest rozwalone, nie bardzo jak będzie luz czy popękana guma.
     

    jak będziesz wyciągać wał to zaznacz jak ona ma być,  nie pamiętam czy jest tam frez nastawny ale wał musi wrócić na swoje miejsce, bo też jest wyważany. Jak zwalisz już to sprawdź czy krzyżaki się nie klinują 

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Myślę, że jak zajrzę pod spód i obczaję co i jak, to będę wypytywał dalej. Z wałem to mam traumę.

    W OA sam dokręcałem wał i jeździłem tak parę miesięcy. Pod pełnym obciążeniem nie wytrzymał i ukręcił się gumowy łącznik. Najprawdopodobniej nie dokręciłem którejś śruby, wał się urwał, krzyżak wyorał dziurę w tunelu i kaplica. Dźwignia biegów uciekła na bok, holowanie i później podejrzenie uszkodzenia skrzyni i wału. Okazało się, że wał nie ucierpiał, skrzynia się przekrzywiła na poduszce. Wymieniliśmy łącznik gumowy, podporę i jeździła dalej. Trauma jednak pozostała...

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Generalnie robota jest prosta ale też dając do warsztatu nie powinno być drogo

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Ten wątek nie jest aktualizowany od pewnego czasu. Zalecamy jego kontynuację. Administracja forum
    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...