Skocz do zawartości
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jutro biorę się wreszcie za uszczelkę pokrywy zaworów. Leje oczywiście na półksiężycach z tyłu. Kupiłem uszczelkę i oringi na szpilki Elringa, mam też Reinzosila.

Po wymianie chcę przepłukać układ olejowy, kupiłem preparat Liqui Moly. Później oczywiście wymiana filtra i oleju.

1. Czy ma znaczenie nagrzanie silnika? Czy raczej na nagrzanym/wystudzonym?

2. Czy wystarczy oczyścić ze starego silikonu? (nie wiem jak to było poprzednio wymieniane). Czy rant pokrywy jakoś wyrównywać/szlifować?

3. Reinzosila dawać na całej powierzchni głowicy, czy tylko tam gdzie są załamania/półksiężyce?

4. Są dwie szkoły dokręcania szpilek po wymianie i założeniu pokrywy: czy na wyczucie dokręcać oczywiście w kolejności na skos?

Czy jednak muszę mieć klucz dynamometryczny, a jeśli tak, to jakimi wartościami dokręcać?

 

  • Odpowiedzi 4
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Popularne dni

Opublikowano

1.Ostatnio robiłem, że wlałem na nagrzany i godzinę płukałem z zegarkiem na ręku na jałowych obrotach. Ale w Astrze (nie ma różnicy)

2.Wyczyść tylko, pokrywa ma specjalny rowek bodajże, już nie pamiętam. Sprawdź tylko czy pokrywa prosta czy leży idealnie. Najlepiej na jakimś lustrze.

3.Zaczynając od pokrywy nalać w rowek, wcisnąć uszczelkę i na głowicy dać po całości, rozsmarować palcem. Kiedyś zmieniłem uszczelkę na nową bez żadnej chemii to było tylko gorzej.

4.10nm chyba było odpowiednio ale nie wiem, Nie dokręcaj na chama bo wtedy pokrywa się odgina. Trzeba znaleźć jakiś katalog lub kogoś kto ma dostęp i sprawdzić z jakim momentem się dokręca pokrywę. Może coś wymyślę to ci Podrzucę.

Opublikowano

Jeżeli chcesz wszystko zrobić w jeden dzień to proponuję najpierw zrobić płukanke i wymiane oleju a na końcu wymiane uszczelki. Jak ja wymieniałem uszczelkę to: reinzosil dawałem na półksiężyce i załamania, dokręcanie na ślimak- tak jak dokreca się głowice, pierwszy etap dokręcisz na 6Nm po czym odpalasz auto i rozgrzewasz do temperatury roboczej. Następnie gasisz i pozwalasz ostygnąć. Drugi etap to dokręcanie 8Nm też kolejność na "ślimaka"

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mi mechanik teraz napisał 10nm 

Opublikowano

Między 8-10 b będzie OK. Grunt to dobrze uszczelnić w miejscach newralgicznych. Bo bez tego nawet dobrze skręcona pokrywa będzie puszczać olej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...