KrzysztofTM Opublikowano 4 Maja Opublikowano 4 Maja Odkad kupiłem swoją Omegę to zawsze latem grzała się szybko i w trasie na włączonej klimatyzacji potrafiła zagrzać się za bardzo. Przedwczoraj byłem u kumpla na kanale, żeby ocenić jak to wszystko pod spodem wygląda (podejrzenie uszkodzenia wydechu lub kolektora). Kumpel zwrócił uwage na mocno nagrzany silnik, gdzie auto było odpalone na zimnym i przejechane jakieś 3-4 km na mieście bez stania w korkach. Dziś wyszedłem z domu około 21:00, gdzie już nie było tak ciepło na zewnątrz, przejechałem jakies 1-1,5km, zajęło mi to 3--4 minuty i już 90 stopni. Wyżej nie idzie, ale w tak krótkim czasie sie tak może nagrzać? Poziom płynu ok, ten układ też sie chyba sam odpowietrza, czyli ubywa w zbiorniczku, dolewa sie i tyle aż do osiagnięcia stabilizacji. Co ciekawe ostatniej zimy zauważyłem, że sie słabiej nagrzewa w środku, nie ma upału na zagranym, jest tylko ciepło. Dodam tylko, że jak jezdziłem nią wiecej za miasto, jeszcze na klimie to miałem taki objaw, że przy szybszej jeżdzie w upał na trasie i na załączonej klimie wskażnik temperatury potrafił dobić do 100 stopni. Wtedy brałem klime na cieplej i lekko zwalniałem i spadało. Węże wszystkie ciepłe, więc raczej wykluczam termostat, obieg jest, więc raczej też nie pompa wody. Zostawałaby zamulona chłodnica, z której bardzo delikatnie mi cieknie przy niższych temperaturach. Nie wiem, czy wiązać te objawy z awarią klimy w ubiegłym roku (zginął mi czynnik). Chłodnica jest tam chyba jedna od obu obiegów. WIEM, ŻE DUŻO LAICKICH PYTAŃ, ALE MECHANIKA SAMOCHODOWA TO NIE MOJA BAJKA MIMO, ZE DŁUBAĆ LUBIĘ Cytuj
KrzysztofTM Opublikowano 4 Maja Autor Opublikowano 4 Maja Aaaa, jeszcze jedno, szybsza jazda nie powoduje zbijania temperatury, jest dokładnie odwrotnie, więc to też przemawia za zawalona chłodnicą. Cytuj
Tazz Opublikowano 4 Maja Opublikowano 4 Maja Chłodnica i chłodnica klimy(skraplacz) to dwie różne chłodnice, niezależny obieg i można osobno wymieniać. Cytuj
Vision95 Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja Spróbuj kupić płukankę do układów chłodniczych, zrób to zgodnie z zaleceniem producenta i po prostu zalej nowy płyn chłodniczy. Być może chłodnia już zawalona, a jeżeli cieknie to w sumie może być tylko gorzej więc po tym zabiegu przygotowałbym się od razu na wymianę chłodnicy wody Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi