LaLiK Opublikowano 13 Marca Opublikowano 13 Marca (edytowane) Dziękuję za ciepłe przyjęcie do grona klubowiczów. Tak więc w tym wątku rozpocznę swoją przygodę z nową laleczką, która przez przypadkowe przejęzyczenie, przybrała przydomek Laluna. Jej historia zaczęła się w grudniu 2001, gdzieś u naszych Zachodnich sąsiadów. Hans długo się nią nie nacieszył, bo już w 2004 roku gonił za nią do granicy. Od tego roku przez kolejne 18 lat była trzymana w jednych rękach i ujeżdżała okolice stolicy. W latach 2017-2022 auto było mało używane, wręcz niejeżdżone a nawet można by powiedzieć "porzucone". Wtem zauważył ją Omego-holik z Gdańska i postanowił dać jej drugie życie. Odkupił auto w 2022 roku i przystąpił do prac związanych z blacharką, konserwacją, remontem i "odszczurzaniem". I tak oto powstała dzisiejsza Laluna, którą na początku 2025 kupiłem ja. Nie idealna, nie bez rdzy, nie dokończona, ale dla mnie ma to coś w sobie, coś co sprawiło że obejrzałem ją o 23:30, a następnego dnia o 22:10 bez dłuższego zastanowienia pojechałem pisać umowę. -> A teraz próbuję dojść ładu z jej bolączkami. Wrzucam parę fotek "po zakupowych" i z ogłoszenia. Czyste dane techniczne: Rok produkcji: grudzień 2001 Nadwozie: Sedan Kolor: z489 Silnik: 2.5 DTI Y25DT (M57) Moc: 150KM Skrzynia: Automat 5L40E (5 biegów) Przebieg: do ustalenia, na zegarach 288tyś w dniu zakupu Wyposażenie: Fotele kremowe skórzane, regulowane elektrycznie (bez pamięci) Przód podgrzewany, tył nie Roleta tylnej szyby ESP Szyberdach Lusterko środkowe fotochromatyczne Ciemne lampy tył (podobno oryginalne) CID Xenon Modyfikacje: -40mm sprężyny, tył lekki negatyw Ciemne szyby tył, przód były przyciemnione folią "1" ale zostały usunięte Podświetlenie zegarów i deski kolor czerwony EGR off Ciemne plastiki kierunkowskazów bocznych Lampy przód regenerowane i zrobione "na czarno" Naklejka "Om Nom Nom" lewy błotnik nad rudą szmatą Radio CANVA, dotykowe, BT, USB Car audio, 2 dodatkowe głośniki w tylnej półce, wzmacniacz w bagażniku. Antenka "rekinek" Czarna podsufitka i słupki boczne (malowane). Oklejona atrapa grilla czarną folią do szyb (do wyje... ) Światła drogowe LED Halogeny LED Światło cofania LED, zrobione "pod przycisk" (padł "przełącznik" w skrzyni) Szpera 45% (czasem fajnie walczy z ESP ) Żółte zaciski hamulcowe (malowane) Układ wydechowy pełen przelot, końcówki ULTER na dwie strony, Blow-off turbinki WhatsApp Video 2025-03-13 at 21.44.45.mp4 Edytowane 13 Marca przez LaLiK 2 1
Misiek Opublikowano 13 Marca Opublikowano 13 Marca Super, że zawitałeś. Jakieś plany na dalszą modyfikację optyczną lub mechaniczną ? Bezawaryjności życzę i jak najmniej rudej
LaLiK Opublikowano 13 Marca Autor Opublikowano 13 Marca Długo się nie nacieszyłem bo kilka tygodni po zakupie. Miła Pani, zresztą sąsiadka, posiadająca prawojazdy od niespełna 2 tygodni: przerysowała zderzaczek, gdy auto stało grzecznie na parkingu. Walka z ubezpieczalnią wciąż trwa. 2 1
LaLiK Opublikowano 13 Marca Autor Opublikowano 13 Marca 7 minut temu, Misiek napisał(a): Super, że zawitałeś. Jakieś plany na dalszą modyfikację optyczną lub mechaniczną ? Bezawaryjności życzę i jak najmniej rudej Plany: Po doprowadzeniu do ładu termostatów, bo mechanik "wielki znawca M57" nie podołał: wymienił główny a termostatu EGRu podobno "nie ma" i są złe wskazania z czujnika temp. Sam się za to zabrałem i termostat EGR znalazłem (a podobno "wszystko od EGR jest wyj****ne"), a po trasie 50km węże ledwo ciepłe. - ale to za dzien lub dwa będzie ogarnięte i mam nadzieje że zapomnę o temacie na długo. Następnie zamierzam dość z ładem lakierniczo i poprawić zabezpieczenie podwozia. W międzyczasie wleci subtelna lotka - bo zawsze mi się podobała. Przyszłościowo dokładka przód zderzaka, ale bez progów i tył w oryginale - jakoś mi nie leżą. Grill przydałby się bez znaczka, bo ten trochę trąci "wiochą" . Będzie post aktualizowany na bierząco 1
LaLiK Opublikowano 13 Marca Autor Opublikowano 13 Marca (edytowane) Dodałem kilka informacji do pierwszego posta Edytowane 13 Marca przez LaLiK 1
Misiek Opublikowano 13 Marca Opublikowano 13 Marca 6 minut temu, LaLiK napisał(a): Dodałem kilka informacji do pierwszego posta No i super. Od razu lepiej się to widzi
Vision95 Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca poka to pod maską, zobaczymy czy jest ten termos od egr czy nie ....
LaLiK Opublikowano 17 Marca Autor Opublikowano 17 Marca Nie widać za bardzo. Dzisiaj popołudniu się wezmę za rozkręcanie tego 1
Vision95 Opublikowano 17 Marca Opublikowano 17 Marca no nie widać bo osłona jest. Jakbyś coś nie wiedział, służę pomocą.
LaLiK Opublikowano 17 Marca Autor Opublikowano 17 Marca (edytowane) Okej dzięki. Zdjęcie ciulowe bo jeszcze nie wiedziałem czego szukam. Ale widziałem tam termostat. Później oglądałem zdjęcia z „alledrogo” i YT jak to się wymienia (żeby wiedzieć gdzie go szukać). Poprostu go tam widzialem, tak jak i EGR z wypiętym podciśnieniem Dzisiaj się przejechałem krótką trase lalunką. Miasto-90-wieś-90-wieś (30km). Wskazówka nawet nie drgnęła. Ciepło tylko z grzanych dupek. Później 30km S-ką , 120km/h, wskazówka drgnęła, lekko ponad 70*C później powrót w odwrotnej kolejności, ale Ska już nie 120 tylko zamykanie licznika (mam jakiś krótszy most bo więcej jak 200nie chce ) i „sport” na skrzyni (żeby trzymał wyższe obroty). Po zjechaniu z Ski dobiło 80, ale jak pojeździłem przez wsie to sukcesywnie spadała. Trasę zakończyłem z 75*C. nie mam op-coma żeby sprawdzić czy na kompie to samo, ale otwieram maskę i łapie za węże. wiem że nie ma tam 90*C fu*k News jest taki że mechanik NIBY wymienił mi główny termostat, i „stary był oryginalny (pierwszy montaż) i zacięty. Coś musi być z czujnikiem bo na komputerze temperatura rośnie” a na moje pytanie o drugi termostat dostałem odpowiedź: „nie ma. cały EGR jest usunięty” 1. Da się wymienić główny termos od dołu? 2. jak można nie widzieć EGRu i chłodnicy egr która jest nad nim? 3. TAK: mechanik z polecenia, BMiarz i „wielki znawca M57” - już więcej nie dotknie Lalunki Edytowane 17 Marca przez LaLiK 1
Jus-Tinka Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 11 godzin temu, LaLiK napisał(a): Okej dzięki. Zdjęcie ciulowe bo jeszcze nie wiedziałem czego szukam. Ale widziałem tam termostat. Później oglądałem zdjęcia z „alledrogo” i YT jak to się wymienia (żeby wiedzieć gdzie go szukać). Poprostu go tam widzialem, tak jak i EGR z wypiętym podciśnieniem Dzisiaj się przejechałem krótką trase lalunką. Miasto-90-wieś-90-wieś (30km). Wskazówka nawet nie drgnęła. Ciepło tylko z grzanych dupek. Później 30km S-ką , 120km/h, wskazówka drgnęła, lekko ponad 70*C później powrót w odwrotnej kolejności, ale Ska już nie 120 tylko zamykanie licznika (mam jakiś krótszy most bo więcej jak 200nie chce ) i „sport” na skrzyni (żeby trzymał wyższe obroty). Po zjechaniu z Ski dobiło 80, ale jak pojeździłem przez wsie to sukcesywnie spadała. Trasę zakończyłem z 75*C. nie mam op-coma żeby sprawdzić czy na kompie to samo, ale otwieram maskę i łapie za węże. wiem że nie ma tam 90*C fu*k News jest taki że mechanik NIBY wymienił mi główny termostat, i „stary był oryginalny (pierwszy montaż) i zacięty. Coś musi być z czujnikiem bo na komputerze temperatura rośnie” a na moje pytanie o drugi termostat dostałem odpowiedź: „nie ma. cały EGR jest usunięty” 1. Da się wymienić główny termos od dołu? 2. jak można nie widzieć EGRu i chłodnicy egr która jest nad nim? 3. TAK: mechanik z polecenia, BMiarz i „wielki znawca M57” - już więcej nie dotknie Lalunki @Misiek będzie miał kompa jak zwykle to pogrzebiecie 1
Vision95 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 12 godzin temu, LaLiK napisał(a): .Coś musi być z czujnikiem bo na komputerze temperatura rośnie” 1. Da się wymienić główny termos od dołu? 2. jak można nie widzieć EGRu i chłodnicy egr która jest nad nim? 3. TAK: mechanik z polecenia, BMiarz i „wielki znawca M57” - już więcej nie dotknie Lalunki Czujnik jest jeden. Który chyba idzie na sterownik a dalej pcha na zegary. Po odłączeniu czujnika z bloku. Zawsze grzeje świece i zawsze wskazówka leży na 0 1. da się normalnie od góry. Wywalasz wiskoze i osłonę wiskozy i miejsca na wszystko jest. 2. widocznie pomyślał skoro Egr nie działa to nie potrzebny. Chyba że masz wodne przewody zaślepione to wtedy jest nie potrzebny. Ale to by usunęli w pizdziec całą chlodnice 3. sam ogarniesz wszystko. Proste jak budowa cepa
Vision95 Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca 5 godzin temu, Jvsi napisał(a): czy ja dobrze kojarze ze to ten sam co w bmw? No tak. Steyr m57. Na common raidzie 1
LaLiK Opublikowano 23 Marca Autor Opublikowano 23 Marca Szybka fotka na powrocie z rozpoczęcia sezonu 4
Vision95 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca 11 minut temu, LaLiK napisał(a): Szybka fotka na powrocie z rozpoczęcia sezonu Ładnie ładnie
LaLiK Opublikowano wczoraj o 02:16 Autor Opublikowano wczoraj o 02:16 Wleciał zaworek zamiast termostatu na chłodniczce EGRu. Narazie tak zostaje bo wiskoza na 99% nie działa dobrze i są obawy że latem zacznie się przegrzewać. Jak wleci nowe/uzywane wisko to zaworek zastąpiony zostanie korkami. Koszt operacji: 12zł Btw. Dokładka zderzaka przód leży w koszyku. Kasa z ubezpieczenia za zderzak chyba gołębiem wysłana. - czekamy 2
Vision95 Opublikowano 23 godziny temu Opublikowano 23 godziny temu Sprytne ale działa i to się liczy. A jak założysz osłonę chłodnicy to nawet nie widać . Obserwuj na trasie nie ma opcji przy normalnej jeździe żeby przekraczała 92 stopnie. Może chłodnica klimatyzacji zapchana albo coś. Chociaż wątpię. Zrobi się ciepło to zobaczymy. Do 95 nie panikuj bo czasami pod obciążeniem tak jest (bardzo rzadko)
LaLiK Opublikowano 8 godzin temu Autor Opublikowano 8 godzin temu Temperaturka ciągle oscyluje 90-93 ale z reguły utrzymuje się na poziomie 92*C -> czy cisne, czy stoje w korkach, czy jadę spokojnie. Myślę co by tego zaworka wgl nie zostawić... tak wrazie co, jakby kiedyś termostat padł -> żeby dojechać do domu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się