Skocz do zawartości
II Zlot - informacja
  • Przypominamy o wysyłaniu zdjęć aut do pakietu zlotowego na zarzad@opelomegateam.pl Więcej informacji w temacie II-go Zlotu 14-16 czerwca 2024
  • II Zlot Niko

    Rozpoczęcie Sezonu 2024 Ślesin

    Fotorelacja

    II Zlot Opel Omega Team Zapraszamy

    Więcej szczegółów
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt

    Układ klimatyzacji Omega 2.2 benzyna


    Rekomendowane odpowiedzi

    • Klubowicz

    Umarła mi klimatyzacja, tak z dnia na dzień. Układ pusty. Sprężarka się załącza.

    Jeszcze nie byłem nigdzie tego diagnozować, ale pada podejrzenie jednak na sprężarkę.

    Jeśli to się potwierdzi to jak wygląda temat regeneracji? Opłaca się to robić, czy raczej szukać używki sprawnej?

    Przez siedem lat klima działała bez zarzutu, a skoro działała, to nic w niej nie robiłem oprócz odgrzybiania.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    Z tego co wiem jak układ pusty to sprężarka się nie powinna załączyć :mysli:Może nieszczelność ? Albo faktycznie sprężarka ?

    Co do regeneracji jak i również kolejnej używanej to loteria. Jednak ja bym chyba kupił używaną sprawną, mimo tego. Ale z drugiej strony na regenerowaną sprężarkę dostaje się chyba gwarancję

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    14 godzin temu, Misiek napisał(a):

    Z tego co wiem jak układ pusty to sprężarka się nie powinna załączyć :mysli:Może nieszczelność ? Albo faktycznie sprężarka ?

    Co do regeneracji jak i również kolejnej używanej to loteria. Jednak ja bym chyba kupił używaną sprawną, mimo tego. Ale z drugiej strony na regenerowaną sprężarkę dostaje się chyba gwarancję

    regenerowałem spręzarki, gwarancja jest ujem podparta. fakt jak stanie albo bedzie nieszczelna to ci ją poprawią. ale co innego ja czy ty misiek ze sobie wyjmiemy i wsadzimy a co innego jak toś ma to oddać i zapłacic za montaż, demontaż i montaż ponownie dolicz sobie to tego czynnik i olej do układu to zabawa konczy sie na 1k za nic. są 2 opcje... 1.to tania 2. dobra.

    1.tania, podjechać na sprawdzenie sczelności prózniowe wiec juz bedą w stanie ci zweryfikować czy to kompresor, chlodnica, przewód czy osuszacz, a potem szukasz danego elementu w urzywce(pamietaj podkładki gumowo-metalowe zawsze nowe) i nabijasz klime, (przy takiej akcji to chyba bym kupic ten zestaw z niewiadomym gazem ale dolał oleju i dopiero po jakims czasie odessał to g...no i nabił normalnie)

    2. czyli dobrze, to znaczy oddajesz na diagnostyke, najpierw próznia, jak nie wykaze to gaz z barwnikiem uv, niezaleznie czy wyjdzie sam przewód to przed wszystkim osuszacz nowy i o chlodnice klimy tez bym sie pokusił, poza tym czyszczenie układu, nowy olej w zalecanej ilosci, sprawdzenie szczelności gazem zamiennikowym i dopiero nabicie.

     

    1. sprawdzenie pewnie z 100zł

    -kompresor uzywka 200zł

    -osuszacz 70zł

    -sprawdzenie z nabiciem nie wiem jak w 2.2 ale pewnie z 700zł

    albo 2.

    Pelna diagnostyka z 250-300zł

    kompresor nowy 500-600zł

    osuszacz 70zł

    chlodnica chyba z 350zł

    sprawdzenie nabicie 700zł

     

    ceny mogą sie róznic ale chodzi mi o stosunek cena do jakości,

    Btw zaczol bym od sprawdzenia dolnego przewodu idącego od chlodnicy klimy, a AG urwałem o próg zwalniajacy, w omie był przetarty.

    • Lubię to 2
    • Dziękuję 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    pewnie rozszczelniła się chłodnica i tyle. Odkręć kapturek jakiś i wciśnij zaworek. Syczy to coś jest i wtedy szukać przyczyn gdzie indziej nie syczy tj. pusto. Podjedź do warsztatu niech sprawdzą szczelność, nabić ciśnienie w układ, zostawić na dobę i tyle. Maszyna może i nie wykryje mikro wycieku ale tylko stracisz pieniądze na czynnik.. Więc jak zeszło trzeba znaleźć gdzie i to uszczelnić.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Niech wrzucą od razu czynnik z barwnikiem (chyba fluorescencyjny się to nazywa), jak będzie gdzieś nieszczelność to będzie widać

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Napisałem, że sprężarka się załącza... Nie wiem, czy słusznie to tak zinterpretowałem, ale po odpaleniu klimy jest reakcja silnika na uruchomienie, minimalna korekta obrotów i jak ruszę, to czuje spadek mocy tak jak zawsze jak jeszcze działała. Więcej nie próbuje, bo jeśli układ pusty to nie ma smarowania sprężarki.

    Nie wiem, czy to jakiś mit, czy tak rzeczywiście jest, ale usłyszałem tez cichy metaliczny dźwięk, gdzieś słyszałem że tak słychać jeśli przewody są puste i nie ma czynnika.

    @Pejdzelmega wyczerpująco wyjaśniłeś koszty, dzięki bardzo. Mam ogląd ile mniej więcej szykować kasy.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Jeżeli po naciśnięciu eco ruszają wentylatory klimy no to klima jeszcze działa. Jeżeli nie chłodzi to już po prostu jest mało czynnika 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    A to w takim razie muszę to sprawdzić. Ale jeśli dobrze pamiętam tryb eco wyłącza sprężarkę i to jest jedyny tryb wentylacji bez klimy w tym aucie.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    5 godzin temu, KrzysztofTM napisał(a):

    A to w takim razie muszę to sprawdzić. Ale jeśli dobrze pamiętam tryb eco wyłącza sprężarkę i to jest jedyny tryb wentylacji bez klimy w tym aucie.

    No dokładnie jeżeli pali się eco klima stoi, jeżeli nie świeci się eco i jest wszystko sprawne i jest bodajże ponad 5 stopni na dworze to wtedy klima zawsze działa. Ja tego ogólnie nie ruszam. Zawsze jeżdżę na włączonej klimatyzacji

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • 2 tygodnie później...
    • Klubowicz

    Mały update.... Jakieś resztki czynnika są w układzie, bo wciśnięcie zaworka powoduje niewielkie syczenie.

    W trybie ECO załącza się tylko wewnętrzny wentylator, zewnętrzny nie rusza.

    Namierzyłem też co mi wyje na pasku klinowym, rozleciało się łożysko rolki napinacza, dziś to tylko przesmarowałem i skręciłem z powrotem.

    Jutro zamawiam nową, super, że to nie zatarte łożysko na sprężarce, albo alternatorze, rolka to grosze

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Jeżeli czynnik jest to luks, jednakże ciekawe ile jest, że nie startuje kompresor.. Musi być bardzo malutko. Podpinałeś pod maszynę? Spróbuj wymienić zawory jeden duży (30pln chyba) a drugi to wentylek od roweru to tam grosze...

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    oba zaworki jak się wciśnie to jest reakcja, więc chyba działają. To syczenie było dość słabe, więc być może jest go za mało i kompresor nie startuje. Tam jest obok zaworka taki czujnik, sprawdziłem też w nim styki, ale było ok.

    Pytanie jakie mogą być ubytki czynnika tak po prostu. Ostatnie konkretne serwisowanie klimy było jeszcze w Niemczech w 2016 roku. Ja nic nie ruszałem, bo pomny doświadczeń stwierdziłem, że skoro działa, to nie ruszać. Korzystam z klimy cały rok, o ile oczywiście temperatura pozwala na uruchomienie układu.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Ten wątek nie jest aktualizowany od pewnego czasu. Zalecamy jego kontynuację. Administracja forum
    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...