Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzę że grubo lecisz z tematem. Tak trzymać ...

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Kolejne fanty dotarły. 

Kierownica Irmscher AB8 oraz oryginalna rączka dźwigni ręcznego Steinmetz do Omegi 😄

spacer.png

Kierownica leci do malowania i obszycia 😄

Edytowane przez Frytek98
  • Lubię to 3
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panewki główne zakładałeś od 3.0? Były trochę inne od oryginalnych?

Opublikowano
2 godziny temu, AdamRS napisał(a):

Panewki główne zakładałeś od 3.0? Były trochę inne od oryginalnych?

Główne zostały seryjne, zmienione tylko korbowodowe. Ale z 3.0 i główne i korbowodowe pasują bez problemu 😄

Opublikowano
13 godzin temu, Frytek98 napisał(a):

Główne zostały seryjne, zmienione tylko korbowodowe. Ale z 3.0 i główne i korbowodowe pasują bez problemu 😄

Właśnie robię remont 3.2, zakupiłem panewki główne od x30xe bo innych nie ma dostępnych. Teoretycznie pasują lecz są zbudowane trochę inaczej niż w 3.2.

Opublikowano
Właśnie robię remont 3.2, zakupiłem panewki główne od x30xe bo innych nie ma dostępnych. Teoretycznie pasują lecz są zbudowane trochę inaczej niż w 3.2.
Z tego co słyszałem do KING ma do 3.2

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
6 minut temu, Misiek napisał(a):

Z tego co słyszałem do KING ma do 3.2

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
 

Właśnie mam King i niestety są trochę inne, lecz myślę że będzie to działać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mikołaj przyszedł z poślizgiem 😄

Zderzak zrobiony na gładko, pozostało ściągnąć resztki kleju do szyb które zostały po wklejonej dokładce i leci w kolor auta. 

spacer.png

Dziękuję @danio❤️

  • Lubię to 3
Opublikowano

Fajnie wyglada to podswietlenie ja w poprzedniej omedze miałem całe na czerwono tez robiło robote .

Opublikowano
W dniu 15.03.2025 o 22:20, Frytek98 napisał(a):

Mikołaj przyszedł z poślizgiem 😄

Zderzak zrobiony na gładko, pozostało ściągnąć resztki kleju do szyb które zostały po wklejonej dokładce i leci w kolor auta. 

 

Dziękuję @danio❤️

Pomocny chłop z niego 😄

  • Lubię to 1
Opublikowano

Powoli zaczynam kończyć oświetlenie wnętrza, zostało poprawić radio, panel klimy i zmienić przyciski w boczkach ale to dopiero jak ściągnę z boczków gumę. 

spacer.png

Przy okazji zmieniony mieszek od ręcznego i założona nakładka Steinmetz'a. 

spacer.png

spacer.png

  • Lubię to 4
Opublikowano

Omega już na letnim kole. 

Wleciał gwint na tył, zrolowane przednie oraz wycięte tylne nadkola. 

spacer.png

spacer.png

Wrzucone dystanse 15mm przód i 20mm tył 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

  • Lubię to 3
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Z obszycia wróciła w końcu kierownica Irmschera. 

spacer.png

spacer.png

Z lakierowania wróciły również heble z Porsche, muszę je tylko uzbroić w nowe zestawy naprawcze. 

spacer.png

  • Lubię to 4
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Gładki zderzak zawieziony do lakiernika. 

spacer.png

Wymienione zostało również łożysko z piastą w prawym przodzie które zaczęło huczeć. 

spacer.png

  • Lubię to 3
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

To był cholernie intensywny weekend. 

Dużo rzeczy szło pod górkę ale finalnie udało się wszystko dopiąć. 

Czas na swap hebli i dokończenie zawieszenia. 

20250531_164259.thumb.jpg.3beffc35d9ea6ec7c22cb2f4796cad4b.jpg

Przygotowałem sobie wahacze. Wyczyszczone, zakonserwowane. Nabite nowe łożyska z FAG'a plus zmienione tuleje na poliuretan plus nowe śruby. Dodatkowo wleciały powiększone kotwiczne które ogarnął mi @Misiek razem z jego adapterami pod 4 tłok z Porsche. 

20250524_092205.thumb.jpg.7fe991efc57e515cfc4a4de9c2d5b878.jpg

20250530_130615.thumb.jpg.831e6d040d7470727344b9189022fbd7.jpg

Wózek w dół i działamy, najpierw wleciały prosiaki z poliuretanu. 

20250531_150944.thumb.jpg.ab169aab422439833c335b828b232baf.jpg

Messenger_creation_36101E8E-3C8E-48B2-9F1E-62C22E3E91AE.thumb.jpeg.de5c6190d70c09a24e936a995a81035e.jpeg

Następnie zacząłem odkręcać trójkąty które trzymają wózek z budą, niestety jedna nakrętka w budzie wyrwała się z blokad, musieliśmy rozcinać śrubę, wybijać blokady i dorabiać kontrę pod nową śrubę. 

20250531_155334.thumb.jpg.70e264d29212f7210d4a934fab4a6616.jpg

Następnie kolejna walka. 

Na dyfer miałem zregenerowaną łapę z tuleją z poliuretanu, podczas montażu okazało się, że miała otwory na śrubę 12 zamiast 14, łapa prawdopodobnie z 4 garów. Udało się je rozwiercić i zamontować. 

Przy okazji dyfer rozkręcony, magnes wyczyszczony oraz zalany nowym olejem 75w140 z Liqui Moly do LSD. 

Dodatkowo wleciały poliuretany na stabilizator. 

Messenger_creation_839F31E2-2642-49CD-97F7-3DAA14254ADB.thumb.jpeg.8b23d26e4b9652d786b5177bb64c6089.jpeg

Założone również nowe łączniki oraz poliuretany na trójkąty. 

Messenger_creation_6D69F9FE-34EF-4F00-8CF4-4C9366BA3D99.thumb.jpeg.034d4d882c61ca1e6799204f7ecb2459.jpeg

Jak wszystko nowe to wszystko, wleciały również nowe drążki tylne. 

20250531_221615.thumb.jpg.c418e9017b2d123fa9895e9ddc6d8fa5.jpg

Dodatkowo wleciały na dupe sprężyny z Mercedesa W124. 

Walka trwała prawie do 3 w nocy, kierunek dom, szybka kima i wracamy do gry. 

Zacząłem robotę od "du*y strony" więc uzbroiłem wahacze w tarcze Zimmerman'a o rozmiarze 330mm z Mercedesa W211 E55 AMG oraz zaciski 4 tłokowe z Porsche Cayenne. 

Do tego nowy przewód miedziany o długości 62cm M10/M10 od elastyka do zacisku. 

Nowe śruby M14x1.5x45mm którymi kręcimy zacisk do adaptera również do tego będą potrzebne nam nakrętki. Kolejne śruby to M12x1.5x45mm którymi kręcimy adapter do wahacza. 

Tarcze siadają na piastę idealnie bez żadnych przeróbek. 

20250601_124158.thumb.jpg.d693a8fd1d6194d87f3dbe25e23b6d42.jpg

Przód poszedł sprawniej. 

Tarcza taka sama jak pod 4 tłok z Mercedesa czyli 360mm z A8 D3 po roztoczeniu środka tarczy albo po stoczeniu piast. U mnie również na przód wleciały Zimmerman'y.

Adaptery również od @Misiek

Śruby którymi kręcimy zacisk do adaptera są w zestawie. Śruby którymi kręcimy adapter do zwrotnicy są takie same jak oryginalne, więc możemy ich użyć. Ja akurat założyłem nowe czyli M12x1.5x40mm. 

Do 6 tłoku potrzebujemy również inny przewód hamulcowy elastyczny. Ja akurat już miałem założony pod 4 tłoki więc nie musiałem zmieniać. 

Przewód zamówiony w firmie HEL, poniżej zostawiam Wam specyfikację. 

Screenshot_20250601_211504_Opera.thumb.jpg.7731a1d1ad86dfd86c1af42c3fd52d03.jpg

Adaptery jak w przypadku tyłu pasują perfekcyjnie. 

20250601_141445.thumb.jpg.1c74504017a4b3a2118ff7bb681ee25c.jpg20250601_141453.thumb.jpg.b69699646ae6056c590e21f2770f242a.jpg20250601_141500.thumb.jpg.28a2fc63522aca324719ed20e2ae07bb.jpg20250601_142030.thumb.jpg.810fa63af880933df1da492d3840b844.jpg20250601_142043.thumb.jpg.1e46afb4cca1cd289c09ac1d90c21dba.jpg20250601_142103.thumb.jpg.f0277b4eb633e9c4ac3c673562ba64d7.jpg

Klocki trochę większe jak seryjne 🤣

20250601_142838.thumb.jpg.eb3b502877b2a99544e77eeabb20aca2.jpg20250601_144702.thumb.jpg.597913aecd465d9df3bb9f2366e9c1c6.jpg20250601_144856.thumb.jpg.220d985b0187047693fd9ca490c8d2a0.jpg20250601_192316.thumb.jpg.72cad52da54a3d3e94880311bc748af5.jpg20250601_192321.thumb.jpg.50cafdffd43de3d76ec54c5c8a227d78.jpg

@Misiek jeszcze raz ogromne podziękowania za Twoją fantastycznie wykonaną robote w postaci adapterów jak i powiększania kotwicznych. 

Adaptery polecam w 100%, są wykonane idealnie i nie potrzebują poprawek. 

A co do omegi, oficjalnie cały zawias jest już złożony na poli, czekam aż lakiernik skończy gładki zderzak i szykujemy się na III Zlot OOT - Nieborów 2025 😄

 

Edytowane przez Frytek98
  • Lubię to 3
Opublikowano

Robota celująca. Cieszę się niezmiernie że adaptery pasuję bez żadnych problemów., że mogłem w jakiś tam sposób pomóc przy montażu. Polecam się na przyszłość 🙂

Dobrą fotorelacja ... z opisaniem co i jak i dlaczego tak a nie inaczej 🙂 

1 godzinę temu, Frytek98 napisał(a):

Adaptery polecam w 100%, są wykonane idealnie i nie potrzebują poprawek. 

Za polecenie również dziękuję :thx:

Teraz pytanko ?

Czy w tym przypadku jak masa hebli z przodu się zwiększyła odczuwasz jakieś zmiany w kręceniu kierownicą ? Tzn. czy ciężej chodzi, bo felgi też swoje ważą przy takim rozmiarze ?

Ja np. czuję różnicę przy skręcaniu mając 17 cali a obecnie 19 cali jest różnica ...

 

Podsumowując ... cieszyć się i bezawaryjności ...  widzimy się niebawem ...

  • Dziękuję 1
Opublikowano

W końcu, piękna robota. Na zlocie musisz mi wytłumaczyć dokładnie z tym tyłem jak to wygląda bo muszę robić 😆

  • Dziękuję 1
Opublikowano
21 godzin temu, Misiek napisał(a):

 

Teraz pytanko ?

Czy w tym przypadku jak masa hebli z przodu się zwiększyła odczuwasz jakieś zmiany w kręceniu kierownicą ? Tzn. czy ciężej chodzi, bo felgi też swoje ważą przy takim rozmiarze ?

Ja np. czuję różnicę przy skręcaniu mając 17 cali a obecnie 19 cali jest różnica ...

Różnicy szczerze nie odczułem żadnej. Owszem przy zmianie felgi z 18 na 19 już tak, ale hamulce mimo swojej masy nie zmieniły nic co bym odczuł. 

Opublikowano

A jak rozwiązałeś problem z hamulcem ręcznym?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...