Misiek Opublikowano 6 Lutego Opublikowano 6 Lutego Widzę że grubo lecisz z tematem. Tak trzymać ...Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
Vision95 Opublikowano 6 Lutego Opublikowano 6 Lutego Muszę się rozejrzeć za tymi sprężynami do siebie, czekam na foty jak siądzie
Frytek98 Opublikowano 18 Lutego Autor Opublikowano 18 Lutego (edytowane) Kolejne fanty dotarły. Kierownica Irmscher AB8 oraz oryginalna rączka dźwigni ręcznego Steinmetz do Omegi Kierownica leci do malowania i obszycia Edytowane 18 Lutego przez Frytek98 3
AdamRS Opublikowano 1 Marca Opublikowano 1 Marca Panewki główne zakładałeś od 3.0? Były trochę inne od oryginalnych?
Frytek98 Opublikowano 1 Marca Autor Opublikowano 1 Marca 2 godziny temu, AdamRS napisał(a): Panewki główne zakładałeś od 3.0? Były trochę inne od oryginalnych? Główne zostały seryjne, zmienione tylko korbowodowe. Ale z 3.0 i główne i korbowodowe pasują bez problemu
AdamRS Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca 13 godzin temu, Frytek98 napisał(a): Główne zostały seryjne, zmienione tylko korbowodowe. Ale z 3.0 i główne i korbowodowe pasują bez problemu Właśnie robię remont 3.2, zakupiłem panewki główne od x30xe bo innych nie ma dostępnych. Teoretycznie pasują lecz są zbudowane trochę inaczej niż w 3.2.
Misiek Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Właśnie robię remont 3.2, zakupiłem panewki główne od x30xe bo innych nie ma dostępnych. Teoretycznie pasują lecz są zbudowane trochę inaczej niż w 3.2.Z tego co słyszałem do KING ma do 3.2Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
AdamRS Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca 6 minut temu, Misiek napisał(a): Z tego co słyszałem do KING ma do 3.2 Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka Właśnie mam King i niestety są trochę inne, lecz myślę że będzie to działać.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Frytek98 Opublikowano 10 Marca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 10 Marca Wziąłem się za podświetlenie wnętrza. Zegary skończone, zostało tylko przepolerować szybkę. Zdrapana żółta folia, założone białe ledy i dołożone podświetlenie wskazówek. Przelutowałem też wszystkie przyciski drzwi, panel klimy, przyciski kierownicy, panel radia i panel dźwigni zmiany biegów. Niestety kolorystyka mi nie odpowiada więc wrzucę zdjęcia dopiero po końcowym przelutowaniu SMDków. Kierownica wróciła z lakierowania i poszła do obszycia. Koła wyważone i zabezpieczone ceramiką. Wstępnie przymierzone i zmierzone odnośnie dystansów. W tym tygodniu jadę po drugi wózek z wahaczami który pójdzie do malowania. Uzbroje go w poli, nowe łożyska, heble z Porsche a następnie podmienię w całości żeby nie uziemić samochodu na kilka dni. Razem z wózkiem wleci gwint żeby zniwelować jape. 7
Frytek98 Opublikowano 15 Marca Autor Opublikowano 15 Marca Mikołaj przyszedł z poślizgiem Zderzak zrobiony na gładko, pozostało ściągnąć resztki kleju do szyb które zostały po wklejonej dokładce i leci w kolor auta. Dziękuję @danio 3
Jvsi Opublikowano 16 Marca Opublikowano 16 Marca Fajnie wyglada to podswietlenie ja w poprzedniej omedze miałem całe na czerwono tez robiło robote .
Vision95 Opublikowano 17 Marca Opublikowano 17 Marca W dniu 15.03.2025 o 22:20, Frytek98 napisał(a): Mikołaj przyszedł z poślizgiem Zderzak zrobiony na gładko, pozostało ściągnąć resztki kleju do szyb które zostały po wklejonej dokładce i leci w kolor auta. Dziękuję @danio Pomocny chłop z niego 1
Frytek98 Opublikowano 23 Marca Autor Opublikowano 23 Marca Powoli zaczynam kończyć oświetlenie wnętrza, zostało poprawić radio, panel klimy i zmienić przyciski w boczkach ale to dopiero jak ściągnę z boczków gumę. Przy okazji zmieniony mieszek od ręcznego i założona nakładka Steinmetz'a. 4
Frytek98 Opublikowano 31 Marca Autor Opublikowano 31 Marca Omega już na letnim kole. Wleciał gwint na tył, zrolowane przednie oraz wycięte tylne nadkola. Wrzucone dystanse 15mm przód i 20mm tył 3
Frytek98 Opublikowano 18 Kwietnia Autor Opublikowano 18 Kwietnia Z obszycia wróciła w końcu kierownica Irmschera. Z lakierowania wróciły również heble z Porsche, muszę je tylko uzbroić w nowe zestawy naprawcze. 4
Frytek98 Opublikowano 16 Maja Autor Opublikowano 16 Maja Gładki zderzak zawieziony do lakiernika. Wymienione zostało również łożysko z piastą w prawym przodzie które zaczęło huczeć. 3
Frytek98 Opublikowano Niedziela o 19:26 Autor Opublikowano Niedziela o 19:26 (edytowane) To był cholernie intensywny weekend. Dużo rzeczy szło pod górkę ale finalnie udało się wszystko dopiąć. Czas na swap hebli i dokończenie zawieszenia. Przygotowałem sobie wahacze. Wyczyszczone, zakonserwowane. Nabite nowe łożyska z FAG'a plus zmienione tuleje na poliuretan plus nowe śruby. Dodatkowo wleciały powiększone kotwiczne które ogarnął mi @Misiek razem z jego adapterami pod 4 tłok z Porsche. Wózek w dół i działamy, najpierw wleciały prosiaki z poliuretanu. Następnie zacząłem odkręcać trójkąty które trzymają wózek z budą, niestety jedna nakrętka w budzie wyrwała się z blokad, musieliśmy rozcinać śrubę, wybijać blokady i dorabiać kontrę pod nową śrubę. Następnie kolejna walka. Na dyfer miałem zregenerowaną łapę z tuleją z poliuretanu, podczas montażu okazało się, że miała otwory na śrubę 12 zamiast 14, łapa prawdopodobnie z 4 garów. Udało się je rozwiercić i zamontować. Przy okazji dyfer rozkręcony, magnes wyczyszczony oraz zalany nowym olejem 75w140 z Liqui Moly do LSD. Dodatkowo wleciały poliuretany na stabilizator. Założone również nowe łączniki oraz poliuretany na trójkąty. Jak wszystko nowe to wszystko, wleciały również nowe drążki tylne. Dodatkowo wleciały na dupe sprężyny z Mercedesa W124. Walka trwała prawie do 3 w nocy, kierunek dom, szybka kima i wracamy do gry. Zacząłem robotę od "du*y strony" więc uzbroiłem wahacze w tarcze Zimmerman'a o rozmiarze 330mm z Mercedesa W211 E55 AMG oraz zaciski 4 tłokowe z Porsche Cayenne. Do tego nowy przewód miedziany o długości 62cm M10/M10 od elastyka do zacisku. Nowe śruby M14x1.5x45mm którymi kręcimy zacisk do adaptera również do tego będą potrzebne nam nakrętki. Kolejne śruby to M12x1.5x45mm którymi kręcimy adapter do wahacza. Tarcze siadają na piastę idealnie bez żadnych przeróbek. Przód poszedł sprawniej. Tarcza taka sama jak pod 4 tłok z Mercedesa czyli 360mm z A8 D3 po roztoczeniu środka tarczy albo po stoczeniu piast. U mnie również na przód wleciały Zimmerman'y. Adaptery również od @Misiek Śruby którymi kręcimy zacisk do adaptera są w zestawie. Śruby którymi kręcimy adapter do zwrotnicy są takie same jak oryginalne, więc możemy ich użyć. Ja akurat założyłem nowe czyli M12x1.5x40mm. Do 6 tłoku potrzebujemy również inny przewód hamulcowy elastyczny. Ja akurat już miałem założony pod 4 tłoki więc nie musiałem zmieniać. Przewód zamówiony w firmie HEL, poniżej zostawiam Wam specyfikację. Adaptery jak w przypadku tyłu pasują perfekcyjnie. Klocki trochę większe jak seryjne @Misiek jeszcze raz ogromne podziękowania za Twoją fantastycznie wykonaną robote w postaci adapterów jak i powiększania kotwicznych. Adaptery polecam w 100%, są wykonane idealnie i nie potrzebują poprawek. A co do omegi, oficjalnie cały zawias jest już złożony na poli, czekam aż lakiernik skończy gładki zderzak i szykujemy się na III Zlot OOT - Nieborów 2025 Edytowane Niedziela o 19:31 przez Frytek98 3
Misiek Opublikowano Niedziela o 21:07 Opublikowano Niedziela o 21:07 Robota celująca. Cieszę się niezmiernie że adaptery pasuję bez żadnych problemów., że mogłem w jakiś tam sposób pomóc przy montażu. Polecam się na przyszłość Dobrą fotorelacja ... z opisaniem co i jak i dlaczego tak a nie inaczej 1 godzinę temu, Frytek98 napisał(a): Adaptery polecam w 100%, są wykonane idealnie i nie potrzebują poprawek. Za polecenie również dziękuję Teraz pytanko ? Czy w tym przypadku jak masa hebli z przodu się zwiększyła odczuwasz jakieś zmiany w kręceniu kierownicą ? Tzn. czy ciężej chodzi, bo felgi też swoje ważą przy takim rozmiarze ? Ja np. czuję różnicę przy skręcaniu mając 17 cali a obecnie 19 cali jest różnica ... Podsumowując ... cieszyć się i bezawaryjności ... widzimy się niebawem ... 1
Vision95 Opublikowano wczoraj o 04:43 Opublikowano wczoraj o 04:43 W końcu, piękna robota. Na zlocie musisz mi wytłumaczyć dokładnie z tym tyłem jak to wygląda bo muszę robić 1
Frytek98 Opublikowano wczoraj o 05:19 Autor Opublikowano wczoraj o 05:19 21 godzin temu, Misiek napisał(a): Teraz pytanko ? Czy w tym przypadku jak masa hebli z przodu się zwiększyła odczuwasz jakieś zmiany w kręceniu kierownicą ? Tzn. czy ciężej chodzi, bo felgi też swoje ważą przy takim rozmiarze ? Ja np. czuję różnicę przy skręcaniu mając 17 cali a obecnie 19 cali jest różnica ... Różnicy szczerze nie odczułem żadnej. Owszem przy zmianie felgi z 18 na 19 już tak, ale hamulce mimo swojej masy nie zmieniły nic co bym odczuł.
AdamRS Opublikowano wczoraj o 05:19 Opublikowano wczoraj o 05:19 A jak rozwiązałeś problem z hamulcem ręcznym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się