Skocz do zawartości
II Zlot - informacja
  • Przypominamy o wysyłaniu zdjęć aut do pakietu zlotowego na zarzad@opelomegateam.pl Więcej informacji w temacie II-go Zlotu 14-16 czerwca 2024
  • II Zlot Niko

    II Zlot Opel Omega Team Zapraszamy

    Więcej szczegółów

    Omegi zgłoszone do konkursu foto miesiąca "Czerwiec 2024" - kliknij zdjęcie aby powiększyć

    1. Skroba.jpg2. Sylwek.jpg3. Vision95.jpg

    SWAP z 2.2 automat na 2.6v6


    Wąski

    Rekomendowane odpowiedzi

    • Klubowicz

    Witam wykonywał ktoś SWAP z 2.2 automat na 2.6v6 ? Pytanie na co zwrócić uwagę przy wymianie co zrobić przy silniku przed włożeniem do budy i co w nim poprawić żeby nie było puzniej niespodzianek akurat mam dawce na części z takim silnikiem c2039597d9c199571807d79b5e003c7e.jpgf3728a212744af9aa3d7572ea4fdb735.jpgd97eef2132679175b27c285515476f49.jpg

     

    Wysłane z mojego T782H przy użyciu Tapatalka

     

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Kup po prostu v6, nie opłaca się w tym całym zamieszaniu swapów.. 

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    Kup po prostu v6, nie opłaca się w tym całym zamieszaniu swapów.. 
    Akurat jak widzisz kupiłem cały samochód z V6 robotę bym sam wykonywał w jakiś urlop budę bym ogarnął w 100% jak całego zawieszenia nie będzie więc to nie problem tylko chodzi mi na co zwrócić uwagę przy składaniu coś odrazu zrobić typu odmę czy coś takiego

    Wysłane z mojego T782H przy użyciu Tapatalka

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz

    Na dzień dobry uszczelnić cały piec.

    Zacznij od wymiany rozrządu wraz z uszczelniaczami wałków oraz wału i od strony rozrządu i od strony skrzyni.

    Zrzuć odmę, zerknij czy jest klapka gumowa i w jakim stanie, jeżeli padaka to albo samemu zregenerować odmę albo wysłać do Pawła Stafy.

    Kolektory dolotowy do zrzutu i najlepiej nowe uszczelki. Idą ich w sumie 3 rodzaje. 

    Miedzy głowicami a podstawką jeden rodzaj, między podstawką a kolektorem rurowym drugi rodzaj, między kolektorem rurowym a dolotowym okrągłe oringi. 

    Mając kolektor w górze warto też wymienić uszczelki metalowo-gumowe na mostku wodnym oraz chłodniczce oleju (1.50 zł sztuka w intercarsie u mnie w temacie czarnego kombi są podane numery części). Idą po 2 na śruby czyli 4 na mostek wodny i 4 na chłodniczkę oleju.

    Od razu zmienić termostat, na termostacie dwa oringi gumowe i dla pewności przesmarować reinzem albo dirko.

    Jeżeli dekle suche to olać nie ruszać.

     

    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Administrator

    Trzeba pamiętać też, że w 2.6 są 4 katy. W 2.2 są 2

    No i konstrukcja wydechu inna ale to wiadomo 🙂 

    Licznik do zmiany

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Klubowicz
    Trzeba pamiętać też, że w 2.6 są 4 katy. W 2.2 są 2
    No i konstrukcja wydechu inna ale to wiadomo  
    Licznik do zmiany
    Akurat tym się nie martwię układ dolotowy i wydechowy będę sam spawał a robią różnice katy bo z tego co widziałem mam tylko 2 w V6 i to przelotowe

    Wysłane z mojego T782H przy użyciu Tapatalka

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    Zdjęcia innych aut zgłoszone do konkursu foto miesiąca "Czerwiec 2024"

    1. Tazz Inne Auta.jpg2. S_mama_iwy Inne auta.jpg

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...