Skocz do zawartości
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No ładnie to wygląda

  • Dziękuję 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Widzę lecisz do przodu. Tak trzymać ... Mam nadzieję, że przyjdzie mi zobaczyć bolid na żywo wraz z jego właścicielem. Powodzonka

  • Dziękuję 1
Opublikowano

No dzieje się cały czas.  😄 Z tym nagarem jak chcesz przepłukać kup sobie Tec2000 i płukaj go z godzinę. Ostatni w Mini kompresji nie było 3h klepał na płukance:D ja już też zaczynam dłużej płukać bo 15 minut to zdecydowanie za mało. Po za tym jeszcze raz kawał roboty. Czekam na info od Gabriela i też robię swapa hamulców, ale u nas jakieś pipidówki małe wjeżdzają.

Opublikowano

Konkretnie lecisz z tematem 👍 a nie przekładałeś podgrzewania spryskiwaczy do tych z insignii?

Opublikowano
1 godzinę temu, Tazz napisał(a):

Konkretnie lecisz z tematem 👍 a nie przekładałeś podgrzewania spryskiwaczy do tych z insignii?

W sumie to już brakło czasu bo wszystko na biegu. Teraz jak już mam wyciągnięte ori dysze to na spokojnie je rozetne i wyciągnę podgrzewanie i przy jakiejś okazji się je podłączy 😄

  • Lubię to 1
Opublikowano
22 godziny temu, Frytek98 napisał(a):

Omega dostała letnie gumy - Uniroyal Rainsport 5 😄

spacer.png

Przy okazji przed zmianą opon w końcu domyłem felgi. 

spacer.png

Przy okazji wziąłem się za zmiany w oświetleniu. 

Chińczyk niestety coś popierdzielił i szkło było założone obrócone o 180 stopni. 

spacer.png

Więc kierunki rozciąłem, ułożyłem jak trzeba i ponownie skleiłem w całość. 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Od razu również wjechało nowe oświetlenie tablicy z tyłu. 

spacer.png

spacer.png

Z racji iż na ten sezon letni zostaje 17 zapakowałem dystanse, 20mm przód, 30mm tył - rozmiar dobrany głównie pod zimówke która będzie w 18 calach, a na razie ciut wypchnęło obecne łopaty. 

spacer.png

spacer.png

Wziąłem się za ogarnianie ostatnich rzeczy po lakierowaniu czyli lusterka. 

Lusterko pasażera dostało nową obudowę zewnętrzną oraz wewnętrzną z racji pęknięcia. 

spacer.png

spacer.png

Zaś lusterko od kierowcy zostało wymienione w całości. Ktoś założył lusterko od angola i zablokował je w takim położeniu aby cokolwiek było widać. Na szczęście prawe było sprawne więc założyłem tylko lewe z rozbitej srebrnej z polakierowaną obudową. W końcu oba lusterka się składają i nie mają uszkodzeń lakierniczych. 

spacer.png

Odma odebrana z regeneracji od Pawła Stafy, robota wykonana 10/10 - serdecznie polecam! 

Dziękuję również @Dandi za podarowanie mi odmy ze swojego starego pieca abym mógł ją sobie zregenerować bez uziemienia auta.

spacer.png

spacer.png

.. Zaczynamy walkę 😆

spacer.png

Pierwsze ślady oleju w dolocie. 

spacer.png

Z racji iż pokrywy szły do uszczelnienia od razu zrzuciłem pierwszą aby zyskać lepszy dostęp do odmy. 

spacer.png

Odma na wierzchu, dla porównania ori i po regeneracji. 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Z racji iż musiałem rozpiąć gaz, zmieniłem wszystkie węże oraz rozkręciłem i wyczyściłem wtryskiwacze od LPG - w końcu gaz chodzi idealnie. 

Ponieważ i tak ściągnąłem podszybie do zmiany odmy, od razu zmieniłem spryskiwacze szyby na mgłowe z Opla Insigni. 

spacer.png

Ponieważ auto miałem na kobyłkach od razu przymierzyłem heble ze srebrnej czyli 4 tłok z Mercedesa W220 i tarcze 360mm z Audi A8 D3. Pomimo 2cm dystansu zacisk oparł się o wewnętrzny bęben felgi, zebrałem wymiary co przeszkadza i delikatnie przeszlifowałem górę zacisków, zostało je przymierzyć, jeżeli pasują to maluję i przekładam komplet hebli przód i tył. 

spacer.png

Przy okazji stwierdziłem, że zmienię olej. Koniecznie płukanka z Liqui Moly z racji iż poprzedni właściciel musiał zaniedbywać wymiany oleju, do tego olej 5w50 VR1 Racing z Valvoline i Ceratec również z Liqui Moly. 

spacer.png

Płukanka syf wypłukała, co pokazał filtr oleju. 

spacer.png

spacer.png

Za dwa tygodnie kolejna płukanka, zmiana oleju na najtańsze 5w40 + płukanka, zrzut miski, czyszczenie wszystkiego i docelowo ponownie 5w50 aby silnik wyczyścić do cna. Filtr rozcięty, opiłków brak, wypłukało nagar. 

Wczoraj wieczorem złapałem kolejny zonk, wkładka kluczyka po wyciągnięciu przestała odbijać przez co nie działała blokada kierownicy i był problem z wyłączaniem zasilania po wyciągnięciu kluczyka. Z pomocą i pomysłem przyszedł @Dandi który podpowiedział, że na 99% jest to sprężynka we wkładzie stacyjki, dzisiaj zabrałem się za rozbiórkę i kolejne podziękowania w stronę @Misiek za to iż nagrał filmik z demontażu 😄

Po rozbiórce okazało się, że pękła sprężynka. 

spacer.png

Na szczęście teściowa w domowych szpargałach znalazła idealną sprężynke która pozwoliła na natychmiastową wymianę. 

Teraz stacyjka działa lepiej jak nowa 😄

spacer.png

Pozostało dalej bić kilometry a w najbliższym czasie dokończyć zawieszenie oraz hamulce. 

spacer.png

A mówiłem że sprężynka 🤣 już te tematy sporo przerabiane w omedze dobrze że tylko to bo jak by cpień się ułamał to byś się bawił w przekładanie zapadek do drugiego bębenka rób rób coraz lepiej wygląda 💪

  • Lubię to 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Może w końcu ruszysz dupe na jakiegoś spota albo zlota 😁

  • Lubię to 2
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No doczekać się nie mogę jak zobaczę na żywo 😁

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ładnie się prezenci w tym kolorze. Montuj to co ma być zamontowane i czekam na foto 🙂 

Opublikowano

no frytek gdzie te updaty co obiecałeś?

  • Haha 1
Opublikowano
1 minutę temu, Pejdzel napisał(a):

no frytek gdzie te updaty co obiecałeś?

Widocznie robota przy omedze go przytłoczyła, że nie ma czasu 😉

Opublikowano
6 minut temu, Misiek napisał(a):

Widocznie robota przy omedze go przytłoczyła, że nie ma czasu 😉

najwyraźniej

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pięknie panie. Prezentuje się zacnie ...

Opublikowano

No i do przodu. Muszę odnowić plastiki u siebie tak jak ty.. jakaś folia albo pomalować ale na nic nigdy czasu nie ma 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W końcu dotarły do mnie adaptery pod 6 tłoki z Porsche na przód 🤪

spacer.png

Wiedząc, że nie wejdą mi pod 17stki zaczęły się poszukiwania felg na zime, udało się w robocie dorwać za śmieszne pieniądze fabrycznie nowe, oryginalne 18'stki z Alfy Romeo Stelvio w Shadow Chromie, wleciały również dekielki Opla. 

spacer.png

Opony na zimę też już czekają.. 

Ale mając 18stki w kartonach i 17stki na aucie nie wytrzymałem 🤣

Na szybko puściłem łopaty z oponami i zamówiłem nowe Uniroyale Rainsporty 5tki.

spacer.png

Felgi przejeżdżą ten sezon letni do końca, następnie zimowy a na lato docelowo 19stka.

spacer.png

  • Lubię to 4
Opublikowano

Pięknie. Czyli przód na 6-cio tłoki byś robił a tył na 4 tłoki ? 

Opublikowano

i co za rok rainsporty na sell? Polecasz te gumy ? warte ceny? Musze z przodu oponki zmienić i się zastanawiam czy coś markowego czy prawilnie Dębica 😛

Opublikowano
W dniu 26.08.2024 o 18:51, Misiek napisał(a):

Pięknie. Czyli przód na 6-cio tłoki byś robił a tył na 4 tłoki ? 

Dokładnie tak 😄

W dniu 26.08.2024 o 22:37, Vision95 napisał(a):

i co za rok rainsporty na sell? Polecasz te gumy ? warte ceny? Musze z przodu oponki zmienić i się zastanawiam czy coś markowego czy prawilnie Dębica 😛

Pewnie będą do sprzedania, zobaczymy jak się w przyszłym roku sytuacja rozwinie. Polecam jak najbardziej, nie uznaje już innych opon na suchym klei rewelacyjnie, na deszczu się jeździ tak samo jak na suchym. 

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Przygód ciąg dalszy... 

W niedzielę rano wsiadam do samochodu i próbuje go odpalić. Kręcę kręcę i nic, zero reakcji. Awaryjnie odpaliłem na gazie i pojechałem na stację dolać benzyny - myślałem, że wskaźnik oszukuje i jest na tyle mało, że nie jest w stanie zaciągnąć. Po dotankowaniu niestety dalej brak reakcji. Sprawdziłem bezpiecznik - git, przekaźnik - git, podłączyłem opcom aby zrobić test pompy paliwa i niestety zero reakcji. Dorwałem się do pompy - stoi dęba, spisałem numery, w poniedziałek rano zamówiłem pompę i w południe doczekała się montażu razem z nowym filtrem wstępnym. 

spacer.png

spacer.png

Auto zaczęło odpalać, przy okazji okazało się czemu przez ostatnie kilka miesięcy był problem z odpalaniem po nocy albo po dłuższym postoju - pompa nie mogła dobić ciśnienia. 

Przyszła ostatnia potrzeba rzecz do dolotu - rura karbowana 80mm z RamAir'a. 

spacer.png

Wstępne przymiarki 

spacer.png

Plus odnaleziony w garażu zestaw który miał iść do srebrnej 😄

spacer.png

No i teraz cała akcja odnośnie dolotu. 

Silikony które miały iść z puchy do kolektora miały zbyt grube ścianki co uniemożliwiało montaż opasek. 

Zastąpiły je ucięte harmonijki z fabrycznych kolanek. 

Wstępnie planowałem filtr stożkowy lecz niestety nie mam czasu na zabawę z zabudową a kłaść stożek do wolnossaka który nie jest odgrodzony - mija się z celem. 

Zostawienie fabrycznej puchy było niemożliwe do wykonania przez brak miejsca, przepływke która jest osobno plus wejście typu "jajo". 

Więc rozwiązałem to w ten sposób. 

Wleciała fabryczna puszka filtra powietrza z 2.5 dti która przepływke ma kręcona do górnej pokrywy - co również z automatu dało mi łatwiejszy montaż zamiast wejścia na jajo, plus mogłem się pozbyć fabrycznej tuby przepływki która zabierała miejsce. Wkład przepływki został włożony z 3.2 ponieważ pasuje 1:1, następnie puszka filtra z puszką dolotu została połączona rurą karbowaną 80mm z RamAir'a. Podciśnienia usunięte, czujnik z mutliramu podpięty aby nie wyrzucało błędu i schowany za lampę. Filtr powietrza wleciał z KN i w ten sposób mamy gotowy set. 

spacer.png

Przy okazji wymieniłem filtry od LPG. 

spacer.png

Kolejnym tematem był problem z klimatyzacją, od dwóch tygodni ciężko było nazwać jej pracę "chłodzeniem"

Podpięliśmy maszynę i udało się ściągnąć jedynie 200g czynnika z 950g które powinno być. 

Podpięliśmy butle z hydrogenem, nabiliśmy 15 bar i sondą zaczęliśmy sprawdzać nieszczelność. Okazało się, że jest ona na rurkach przy osuszaczu. 

spacer.png

Po demontażu wyszło, że problemem okazał się oring który był wcześniej założony. Po pierwsze nie był do klimatyzacji, po drugie był zbyt cienki. Wleciał fioletowy o docelowym rozmiarze. 

spacer.png

Klima finalnie nabita drugi raz, ciśnienia się zgadzają, nieszczelności brak. Dodatkowo przedmuchaliśmy chłodnice klimy i w końcu w największe upały mrozi tak, że sople z nosa wiszą 😄

Edytowane przez Frytek98
  • Lubię to 3
Opublikowano

Coraz pojemniejsze twoje opisy. Bardzo ładnie. No dobrze ze udało się ogarnąć temat z problemem odpalania bo przy takich autach to czasami złość bierze bo przyczyn może być dużo. Czekam na relacje, być może film z pracy z nowego dolotu

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...